Παρά τη βαθιά ανησυχία και αγωνία τους για την τύχη της Εκκλησίας και των πιστών της, καταλήγουν με τη φράση «γνωρίζουμε ότι με τη Θεία Κοινωνία σωζόμαστε, ότι με τα ιερά σεβάσματα και τις άγιες εικόνες κατατροπώνονται οι ασθένειες και οι επιδημίες». Ζητούν, ωστόσο, τη σχετική επιβεβαίωση από τον σεβασμιότατο μητροπολίτη τους. Αγνοώ την απάντηση του παραλήπτη, είμαι εντούτοις πεπεισμένη ότι θα είναι απόλυτα καθησυχαστική, ταυτισμένη με τη βαθιά επί του θέματος επιστημονική γνώση ολόκληρου σχεδόν του κλήρου της Εκκλησίας της Ελλάδας.
Για να μετριάσω έτι περαιτέρω την αγωνία και τις ανησυχίες αυτών των μαχόμενων, κατά των «βέβηλων δοξασιών», χριστιανών, δεν έχω παρά να τους παραπέμψω στις σχετικές με το ζήτημα επιστημονικές θέσεις καθ’ ύλην αρμόδιων μελών της επιστημονικής επιτροπής του υπουργείου Υγείας, όπως τις διατύπωσαν δημόσια, με θάρρος και ξεχωριστή πίστη, όχι τόσο στην επιστημονική τους έρευνα και γνώση όσο κυρίως στον Θεό!
Δύο διακεκριμένες καθηγήτριες λοιμωξιολογίας, πολύ συχνά εμφανιζόμενες στα τηλεπαράθυρα των καναλιών, αποφάνθηκαν με παρρησία ότι «η θεία κοινωνία είναι ένα μυστήριο που δεν μπορείς να το ερμηνεύσεις με καμία λογική και ως εκ τούτου όποιος τη λαμβάνει δεν διατρέχει κανέναν κίνδυνο να μολυνθεί από κορονοϊό ή και από άλλα μικρόβια. Η έννοια του μυστηρίου της θείας κοινωνίας είναι πάνω από την επιστήμη και επηρεάζει την επιστήμη»! Μυστήριο στο μυστήριο δηλαδή και η επιστήμη στη σφαίρα της μεταφυσικής!
Αλλο μέλος της επιτροπής, με καθημερινές σχεδόν δημόσιες παρεμβάσεις, άφησε ορθάνοικτο παράθυρο στους απανταχού της χώρας πιστούς με την πεποίθηση ότι ο κορονοϊός δύσκολα μεταδίδεται μέσω της θείας μετάληψης και της κοινής λαβίδας, εφιστώντας την προσοχή μας κυρίως στον συνωστισμό. Συνάδελφός του, παρότι σε προγενέστερο χρόνο αρνήθηκε να πάρει θέση στο συγκεκριμένο ζήτημα με το επιχείρημα ότι «το θέμα αυτό είναι λεπτό», πρόσφατα, παρεκκλίνοντας του Ορθού Λόγου, διατύπωσε την άποψη ότι ο κορονοϊός εν τέλει μεταδίδεται και με το σάλιο!
Αλλα μέλη της επιτροπής ερωτώμενα -σποραδικά και πάντοτε με τη δέουσα ευγένεια- αρνήθηκαν να πάρουν θέση επί του συγκεκριμένου, προφανώς από σεβασμό στα ιερά και όσια, εμμένοντας στη σύσταση του διαρκώς επαναλαμβανόμενου τρίπτυχου «μάσκα, απόσταση, πλύσιμο χεριών». Το έργο ενημέρωσης των μελών της επιτροπής συνεπικουρεί αγόγγυστα η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, τρέχοντας καθημερινά από κανάλι σε κανάλι και αναφωνώντας τρις: «Μάσκα, μάσκα, μάσκα»!
Οι πολιτικοί παράγοντες, από την άλλη, παραπέμποντας στην επιστημονική γνώση των ειδικών λοιμωξιολόγων, καθησυχάζουν και αυτοί τους απανταχού της χώρας πιστούς, απαριθμώντας βέβαια καθημερινά τα πρόστιμα που επιβάλλει η πολιτεία στους άπιστους. Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, για παράδειγμα, ερωτώμενος σχετικά, είπε ότι «επί του θέματος της θείας κοινωνίας δεν έχει κάτι να πει, καθώς οι επιστήμονες έχουν αποφανθεί για τον τρόπο που κολλάει ο ιός». Διευκρίνισε μάλιστα ότι αυτά τα ζητήματα άπτονται της «ατομικής επιλογής και ευθύνης». Αλλά και ο πρωθυπουργός, υιοθετώντας τις ευαγγελικές ρήσεις των ειδικών επιστημόνων, σοφά εποίησε και δεν προκάλεσε το θρησκευτικό συναίσθημα των πιστών στο τελευταίο διάγγελμά του. Φωτισμένοι ιεράρχες και λαμπροί επιστήμονες τον έχουν πείσει, φαίνεται, ότι κάθε τι που συντελείται εντός ή πέριξ των ιερών χώρων (συνωστισμός πιστών, θεία κοινωνία, ασπασμός εικόνων και χειροφιλήματα ιερέων) μυστηριωδώς ή μέσω θείας παρέμβασης δεν συνιστά κίνδυνο μετάδοσης του ιού.
Καιρός, λοιπόν, να αγνοήσουμε τις ενοχλητικές και «αιρετικές» απόψεις των καθηγητών Δερμιτζάκη και Μόσιαλου! Αυτοί άλλωστε ξοδεύουν τα χρήματα ξένων χωρών για τις μάταιες έρευνές τους. Εμείς εδώ, στην «αγαπημένη πατρίδα», όπως θα έλεγε και ο καθηγητής κ. Τσιόδρας, έχουμε χαράξει άλλες προτεραιότητες. Δεν σπαταλάμε άσκοπα το κρατικό χρήμα για επιστημονική έρευνα, για ενίσχυση του συστήματος υγείας (ο Θεός θα βάλει ένα χεράκι εδώ), για στήριξη του πολιτισμού και άλλα κουραφέξαλα! Τα χρειαζόμαστε για την ενίσχυση των εξοπλιστικών προγραμμάτων μας, των τραπεζών μας, τη χρηματοδότηση των καναλαρχών μας, τις διευκολύνσεις των εφοπλιστών και των βιομηχάνων μας.
Τι κι αν ζούμε στην εποχή της επιστημονικής επανάστασης! Τι κι αν παρακολουθούμε με κομμένη την ανάσα την αγωνία και τον αγώνα των ειδικών με τις λευκές στολές να προσπαθούν να σώσουν ή να παρατείνουν ζωές! Ας μη γελιόμαστε. Η επίγεια ζωή μας θα αποκτήσει ουσιαστικό νόημα μετά τον θάνατό μας!
Επιστροφή, λοιπόν, στο παρελθόν και δη στο απώτατο! Οταν όλα ήταν απλά και ανέφελα! Οταν η ζωή και ο θάνατος ήταν υπόθεση των ιερών ρασοφόρων. Οταν η αρρώστια, ο πόνος και ο θάνατος ήτανε θέλημα Θεού! Τώρα, αν ο καθαγιασμένος ιός πάρει ίσως τις ζωές κάποιων πιστών, δεν πειράζει. Σημασία έχει ότι θα σώσει τις ψυχές τους, γιατί όπως λέει και η κορονο-αοιδός μας «η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα...».
Σοφία Πατούρα - ιστορικός
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου