Την παράταση του σχολικού έτους κατά δύο εβδομάδες ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, παρουσιάζοντας σήμερα το πλαίσιο επαναλειτουργίας των δομών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Όμως, τα μαθήματα στα δημοτικά σχολεία θα παραταθούν έως την Παρασκευή 26 Ιουνίου αντί για 15 Ιουνίου, που θα έληγε κανονικά το σχολικό έτος.
Δεν θα επαναλειτουργήσουν πάντως τα ολοήμερα σχολεία.
Νέα πραγματικότητα στην τάξη
Ως προς τη νέα πραγματικότητα εντός των σχολικών αιθουσών η υπουργός ανέφερε πως κάθε τμήμα θα έχει έως 15 μαθητές, που θα πρέπει να τηρούν μεταξύ τους αποστάσεις 1,5 μέτρου.
Η χρήση μάσκας θα είναι προαιρετική, θα υπάρχουν αντισηπτικά ενώ ενημέρωσε πως θα γίνεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα
Η υπουργός έκανε επίσης γνωστό πως τα διαλείμματα θα γίνονται σε διαφορετικές ώρες, και ότι τα κυλικεία δεν θα λειτουργούν.
Παιδικοί σταθμοί έως τις 31 Ιουλίου
Ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, ανακοίνωσε ότι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί θα λειτουργήσουν έως τις 31 Ιουλίου.
Όπως είπε οι κανόνες λειτουργίας είναι ακριβώς οι ίδιοι με αυτούς που ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας και περιλαμβάνουν επεριτροπής λειτουργία σε αίθουσες για έως 15 παιδιά και τήρηση των αποστάσεων.
Τα μέτρα αυτά θα ισχύουν τόσο για δημόσιους όσο και για ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς.
Για το αν θα επεκταθεί το δικαίωμα εγγραφής στους παιδικούς σταθμούς για παιδιά εργαζομένων στο Δημόσιο ο υπουργός Εσωτερικών απάντησε: «Δεν έχουμε καταφέρει να το εξασφαλίσουμε, θα επανέλθουμε επ' αυτού το επόμενο διάστημα».
Κεραμέως: Ομόφωνη η εισήγηση της επιτροπής ειδικών
Η υπουργός Παιδείας ,θέλοντας να αιτιολογήσει την απόφαση για άνοιγμα των σχολείων μόλις δύο εβδομάδες πριν από το αρχικά προγραμματισμένο τέλος της σχολικής χρονιάς, είπε ότι ήταν ομόφωνη η εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών.
«Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία, σημείωσε η υπουργός.
Επίσης, τόνισε ότι «δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία».
Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε αναλυτικά στους παράγοντες που έπαιξαν ρόλο στο να παρθεί η τελική απόφαση, τονίζοντας ότι «η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά».
«Η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική», είπε και πρόσθεσε ότι τα μέτρα προστασίας και πρόληψης «τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας» και ότι «όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά».
Ένας άλλος παράγοντας, είπε, είναι ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί η επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, ο οποίος είναι το σχολείο.
«Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν τρεις μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά έξι μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε.
Η κ. Κεραμέως τόνισε ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. «Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους», ανέφερε.
Επιπλέον, ανέφερε ότι τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. «Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.
Τέλος, αναφορικά με τα ειδικά σχολεία, η κ. Κεραμέως ανέφερε: «Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη».
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου