Σχεδόν 1,1 εκατ. ευρώ θα διαθέσει η διοίκηση της Αττικό Μετρό για να «επικοινωνήσει» στους πολίτες τα έργα του μετρό στη Θεσσαλονίκη, που έχουν κατεβάσει ρολά από τον Σεπτέμβριο, και της επέκτασης της γραμμής προς Πειραιά όπου οι εργασίες προχωρούν με ρυθμούς χελώνας και χωρίς χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης!
Με ανακοίνωση που εκδόθηκε το απόγευμα της Παρασκευής, η δημόσια εταιρεία επιβεβαιώνει την αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» (ρεπορτάζ του Απόστολου Λυκεσά στις 30/12/2019) και ενημερώνει ότι θα διαθέσει 640 χιλιάδες ευρώ για την προβολή των έργων στη Θεσσαλονίκη, τα οποία έως τις εκλογές του Ιουλίου αποκαλούσε «μουσαμάδες», ενώ άλλες 450 χιλιάδες αφορούν τα έργα της πρωτεύουσας στο τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς.
Η «γαργάρα»
«Κάθε συγχρηματοδοτούμενο έργο τυγχάνει επικοινωνιακής προβολής με κοινοτική δαπάνη», αναφέρει η ανακοίνωση της Αττικό Μετρό και επισημαίνει ότι και η προηγούμενη διοίκηση είχε εγκρίνει για τον ίδιο λόγο δύο προγράμματα ύψους 400 χιλιάδων ευρώ το καθένα για τα έτη 2017 και 2018, παραθέτοντας τη σχετική εγκριτική απόφαση από τον Ε. Κρέτσο, τότε υφυπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης.
Η σχετική αναφορά περιέχει δύο αλήθειες, αφού η ενημέρωση των πολιτών για τα έργα που χρηματοδοτούνται από κοινοτικά κονδύλια είναι υποχρέωση που εφαρμόζεται από πολλά χρόνια, είχαν κολλήσει για χρόνια λόγω σημαντικών εκκρεμοτήτων που αντιμετωπίστηκαν και είχαν ξεκινήσει με εντατικούς ρυθμούς.
Κάνει όμως «γαργάρα» την πραγματικότητα στα εργοτάξια του μετρό σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, η οποία ακυρώνει το αντικείμενο της επικοινωνιακής καμπάνιας.
Εκτός και αν η σημερινή διοίκηση εκτιμά ότι χρειάζεται, για παράδειγμα, να ενημερώσει τους πολίτες και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης γιατί θα ξαναδούν λαμαρίνες στην Εγνατία και γιατί ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ανακοινώνοντας από τη Διεθνή Εκθεση ότι το μετρό θα παραδοθεί στο σύνολό του το 2023, στην ουσία άνοιξε την πόρτα στους εργολάβους να διεκδικήσουν από το Δημόσιο εκατοντάδες εκατ. ευρώ για καθυστερήσεις για τις οποίες δεν έχουν ευθύνη!
Κανένας αρμόδιος δεν έχει δώσει πειστικά στοιχεία γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει το μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς τον σταθμό στη Βενιζέλου και θα μείνουν κλειστοί άλλα τρία χρόνια οι υπόλοιποι σταθμοί που είναι έτοιμοι ή χρειάζονται πολύ λίγες εργασίες.
Το «πάγωμα»
Από επίσημα στοιχεία της Αττικό Μετρό, τα έργα στη Θεσσαλονίκη έχουν σταματήσει από τον Σεπτέμβριο και στην ουσία οι ρυθμοί, λόγω θερινών διακοπών και εκλογών, είχαν μειωθεί κατακόρυφα από τα τέλη Ιουνίου.
Η εικόνα πριν από το «πάγωμα» έχει ως εξής:
◼ Στη βασική γραμμή απομένει μόνο η συναρμολόγηση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον σταθμό της Ανάληψης ώς το αμαξοστάσιο στη Νέα Ελβετία.
Σε έξι σταθμούς (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Πανεπιστήμιο, Παπάφη και Βούλγαρη) γίνονταν εργασίες μικρής κλίμακας, όπως τοποθέτηση συστημάτων πυρανίχνευσης. Μόνο στην Αγία Σοφία, όπου είχαν βρεθεί σημαντικές αρχαιότητες, υπήρχαν εργασίες κατασκευής των μικροπασσάλων της θεμελίωσης.
Σε εξέλιξη ήταν η κατασκευή μόνιμης επένδυσης της βόρειας πρόσβασης, η εκσκαφή και προσωρινή αντιστήριξη της νότιας πρόσβασης, καθώς και η κατασκευή εσωτερικών τοιχίων οπλισμένου σκυροδέματος.
◼ Στην επέκταση προς Μίκρα, που προχωρά με πιο γοργούς ρυθμούς σε σχέση με το βασικό έργο, συμπληρωματικές εργασίες γίνονται σε τέσσερις σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Νέα Κρήνη και Μίκρα).
◼ Στην περίπτωση της επέκτασης προς Πειραιά είναι αβέβαιη η προβλεπόμενη τμηματική παράδοση των τριών πρώτων σταθμών την άνοιξη. Δεν υπήρξε δέσμευση κατά την επίσκεψη του αρμόδιου υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή λίγο πριν από τα Χριστούγεννα. Ανεπίσημα, συνεργάτες του αφήνουν να εννοηθεί ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν γιατί δεν είχε προβλεφθεί η τοποθέτηση ακυρωτικών συστημάτων!
Με βάση τα στοιχεία της Αττικό Μετρό, τον Νοέμβριο ήταν σχεδόν έτοιμοι οι σταθμοί Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Νίκαιας. Σε προχωρημένο στάδιο είναι οι σταθμοί στα Μανιάτικα και το Δημοτικό Θέατρο, αλλά δεν μπορούν να λειτουργήσουν, γιατί παρεμβάλλεται ο κεντρικός σταθμός δίπλα στον Ηλεκτρικό και το λιμάνι, που καθυστερεί επειδή χρειάστηκε να μετατοπιστεί σε νέα θέση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου