Μέχρι και 65% κέρδος στην κατανάλωση μπορούν να δουν οι οδηγοί οχημάτων, χρησιμοποιώντας καύσιμο φυσικού αερίου (CNG) για την κίνηση των οχημάτων τους, σε σχέση με άλλα καύσιμα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι με μόλις 10 ευρώ φυσικού αερίου κάποιος μπορεί να διανύσει περίπου 300 χλμ. απόστασης. Οι οδηγοί έχουν και στην Ελλάδα την επιλογή του φυσικού αερίου, χάρη στο Fisikon της ΔΕΠΑ και μπορούν έτσι να πετύχουν οικονομία ακόμη και 60-65% έναντι της βενζίνης, 35-40% έναντι του υγραερίου κίνησης (LPG) και 25 - 35% συγκριτικά με το ντίζελ.
Ασφαλές καύσιμο
Η τεχνολογία του φυσικού αερίου (CNG) έχει εξελιχθεί και είναι απολύτως ασφαλής, καθώς το CNG διαχέεται αμέσως στην ατμόσφαιρα, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο ανάφλεξης. Είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και έτσι «διασκορπίζεται» προς τα πάνω, χωρίς να δημιουργούνται συγκεντρώσεις και δεν αποτελεί κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια. Στην περίπτωση που υπάρξει διαρροή ή τυχαία απελευθέρωσή του, δεν μολύνει το έδαφος ή το νερό, αφού δεν είναι τοξικό και προέρχεται από τη φύση. Επίσης, το φυσικό αέριο έχει υψηλότερη θερμοκρασία ανάφλεξης από άλλα καύσιμα, πράγμα, που σημαίνει ότι δεν αναφλέγεται εύκολα.
Οικολογικό
Το Fisikon ήρθε και είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο. Οι κινητήρες που λειτουργούν με φυσικό αέριο παράγουν 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από αυτούς της βενζίνης και 35% λιγότερο από αυτούς του ντίζελ.
Σε σύγκριση με αυτούς της βενζίνης, οι κινητήρες που λειτουργούν με φυσικό αέριο επιτυγχάνουν 95% μείωση στις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα, 80% μείωση στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 30% μείωση στα οξείδια του αζώτου. Επίσης, σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη, εκλύονται 25% λιγότεροι ρύποι CO₂, 35% λιγότερα μικροσωματίδια, 75% λιγότεροι αρωματικοί υδρογονάνθρακες και 53% λιγότερα οξείδια του αζώτου (ΝΟx).
Το δίκτυο πρατηρίων
Ολοένα και περισσότερα είναι τα πρατήρια προστίθενται για την ευκολία των οδηγών, ώστε να χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο ως κύριο καύσιμο στους κινητήρες των αυτοκινήτων τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα 8 πρατήρια εντός Αττικής καθώς και άλλα 6 σε Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Βόλο, Λάρισα και Λαμία, που επιτρέπουν πλέον τη μετακίνηση με CNG σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα. Το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να αυξηθει ο αριθμός τους, μιας και τα υπό κατασκευή πρατήρια ανέρχονται σε 12 και θα λειτουργήσουν σε Θεσσαλονίκη (3ο), Αλεξανδρούπολη, Σέρρες, Ξάνθη, Κοζάνη, Ευαγγελισμό Λαρίσης, Ηγουμενίτσα, Πάτρα (Ψαθόπυργος), Σχηματάρι και Χαλκίδα, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο το δίκτυο.
Μετατροπή κινητήρα
Πολλοί είναι εκείνοι που διστάζουν να μετατρέψουν των κινητήρα του οχήματός τους σε διπλού καυσίμου, όμως στην πραγματικότητα δεν υπάρχει λόγος για δισταγμό. Όλοι σχεδόν οι κινητήρες βενζίνης μπορούν να μετατραπούν σε διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο (bi-fuel), εύκολα και γρήγορα.
Σε περίπτωση μετατροπής πετρελαιοκινητήρα, αναφερόμαστε σε μικτή καύση καυσίμων, δηλαδή το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο καίγονται ταυτόχρονα στον κινητήρα (dual-fuel). Και σε αυτή την περίπτωση επιτυγχάνεται οικονομία στην καύση.
Υπάρχουν 37 πιστοποιημένα συνεργεία, που αναλαμβάνουν την μετατροπή των οχημάτων σε διπλού καυσίμου. Η μετατροπή μπορεί να γίνει εύκολα και οικονομικά, αφού υπάρχει μεγάλη δυνατότητα επιλογής ανάλογα με τις ανάγκες και τον προϋπολογισμό.
Αυτοκινητοβιομηχανίες και αεριοκίνηση
Ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί στην λύση του φυσικού αερίου (GNC), καθώς τα πλεονεκτήματα του καυσίμου γίνονται ευρέως γνωστά και πολλοί κατασκευαστές έχουν ήδη λανσάρει μοντέλα διπλού καυσίμου (GNC και βενζίνης), τόσο επιβατικά, όσο και επαγγελματικά. Η Skoda διαθέτει δυο νέα μοντέλα διπλού καυσίμου (Octavia, City Go) και αντίστοιχα η Seat (Arona, Leon), η Fiat (Fiorino, Panda) και η VW (Eco Up, Polo) επενδύουν σε νέα μοντέλα διπλού καυσίμου, για να εξυπηρετηθεί η αγορά, η οποία στρέφεται όλο και περισσότερο στο φυσικό αέριο. Τα οχήματα, που χρησιμοποιούν διπλό καύσιμο, έχουν το πλεονέκτημα ότι μπορούν να κινηθούν και με βενζίνη, μέχρι να ανεφοδιαστούν σε κάποιο πρατήριο του συνεχώς διευρυνόμενου δικτύου πρατηρίων Fisikon.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου