Η Πρέμιερ Λιγκ είναι το πρωτάθλημα που βρίσκεται στην κορυφή σχετικής κατάταξης, με τις πλουσιότερες ομάδες χάρη στους χορηγούς.
Οι ομάδες της Μπουντεσλίγκα βρίσκονται στη δεύτερη θέση, αφού αν και οι συμφωνίες χορηγίας τους είναι περισσότερες από αυτές της Πρέμιερ Λιγκ, 617 στο σύνολό τους, τα έσοδα είναι πολύ χαμηλότερα και ανέρχονται στα 734,7 εκατομμύρια ευρώ.
Το βάθρο ολοκληρώνει η ισπανική LaLiga με 678,5 εκατομμύρια ευρώ, ακολουθεί η Ιταλία (439,3), μπροστά από τη Ligue 1 (357,8).
H Fly Emirates βρίσκεται στη φανέλα τριών συλλόγων στο top-10 και είναι η εταιρεία που επενδύει περισσότερο σε χορηγίες, 178 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Βρίσκεται στις φανέλες της Άρσεναλ, του Αμβούργου, της Ρεάλ Μαδρίτης, της Παρί Σεν Ζερμέν και της Μίλαν. Στην πρώτη θέση είναι η Chevrolet, εταιρεία που χορηγεί τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με περίπου 270 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Μπαρτσελόνα, η οποία το 2017 να υπογράψει μια τετραετή συμφωνία εκατομμυρίων με την Rakuten, ιαπωνική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, που φέρει στα ταμεία των Καταλανών 220 εκατομμύρια ευρώ. Μια επιλογή, για να ανοίξει η χορηγία στη φανέλα του συλλόγου, αντιπροσωπεύοντας μια ριζική αλλαγή για τους Καταλανούς. Μια δραστική αλλαγή πορείας που επέτρεψε την ανάπτυξη περίπου 60% των εμπορικών εσόδων τα τελευταία έξι χρόνια και ένα αποφασιστικό άνοιγμα προς την ασιατική αγορά.
Στη συνέχεια, υπάρχουν εταιρείες όπως η Plus500, online χρηματιστηριακή εταιρεία με έδρα το Ισραήλ, χορηγός στη φανέλα της Ατλέτικο Μαδρίτης από το 2015 έως το 2021. Οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν, αν και πιστεύεται ότι η Plus500 κατέβαλε 42,5 εκατομμύρια για κάθε από τα τέσσερα χρόνια της συμφωνίας.
Να σημειωθεί ότι τομέας που πρωταγωνιστεί στην χορηγία σχετικά με τις φανέλες στο ποδόσφαιρο στην Ευρώπη είναι τα ταξίδια και ο τουρισμός με συνολικά 199 εκατομμύρια ευρώ (10% σε σύγκριση με το 2015), όμως αξίζει προσοχής η άνοδος των εταιρειών στοιχημάτων, όπου σημειώνουν εκρηκτική αύξηση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου