Δεν έτυχε θερμής υποδοχής η επιλογή του υπουργείου Μεταφορών να καταθέσει τροπολογία για τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η οποία ουσιαστικά σηματοδοτεί τη σύμπραξη των δημόσιων συγκοινωνιακών φορέων στις δύο πόλεις (ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ), με τα κατά τόπους ΚΤΕΛ.
Όπως αναφέρεται στην εν λόγω τροπολογία, «επιτρέπεται να εκτελούνται αστικά ή υπεραστικά δρομολόγια από τα ΚΤΕΛ ή από τους ΟΤΑ ή από οδικό μεταφορέα επιβατών με την υπογραφή σύμβασης μεταξύ ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ ή άλλου φορέα. Τα δρομολόγια προτείνονται από τον ΟΣΕΘ και εγκρίνονται με απόφαση του υπουργού Μεταφορών».
Ήδη, σε κινητοποιήσεις βρίσκονται οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, αντιδρώντας στην τροπολογία του υπουργείου, με συνέπεια η Θεσσαλονίκη να μένει χωρίς αστικά λεωφορεία μέχρι το πρωί της Παρασκευής.
Εξάλλου, στη Βουλή η τροπολογία υπερψηφίστηκε μόνο από τα κυβερνητικά κόμματα (ΣΥΡΙΖΑ και Ανεξάρτητοι Έλληνες), ενώ την καταψήφισαν η Νέα Δημοκρατία, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, η Χρυσή Αυγή, το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων, με τα κόμματα της αντιπολίτευσης να υποστηρίζουν ότι δρομολογείται η μερική επαναϊδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. «Παρών» δήλωσε το Ποτάμι.
Ο υπουργός Μεταφορών Χρίστος Σπίρτζης υποστήριξε πως επ΄ουδενί η εν λόγω τροπολογία προβλέπει «ιδιωτικοποίηση», ενώ ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη τόνισε ότι η ρύθμιση «επισπεύδει την ίδρυση του διαδόχου του ΟΑΣΘ». Παράλληλα, εξαπέλυσε πυρά κατά των προηγούμενων κυβερνήσεων για «τα χάλια στα οποία άφησαν τις αστικές συγκοινωνίες» σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και για «τη λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού ΟΑΣΘ που κάποιοι ήθελαν να παραμείνει».
Αντιδράσεις εργαζομένων
Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ καταγγέλλουν «τον κατακερματισμό και την εκχώρηση αστικού έργου αποκλειστικής ευθύνης και αρμοδιότητας του ΟΑΣΘ (και του ΟΑΣΑ της Αθήνας) σε ΚΤΕΛ και άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών».
Σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, κάνει λόγο για «πρωτόγνωρη και αυταρχική νομοθετική ρύθμιση, χωρίς να προηγηθεί διάλογος με φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και εργαζόμενους των δημόσιων συγκοινωνιών» και καλεί τις ηγεσίες των κομμάτων, τους βουλευτές, την Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και τους τοπικούς φορείς «να αναλάβουν άμεσες πρωτοβουλίες απόσυρσης αυτής της ακατανόητης νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης».
Επίσης, το Συνδικάτο εργαζομένων του ΟΑΣΑ, με σχετική ανακοίνωση, κάνει λόγο για «τροπολογία της ντροπής», η οποία -όπως τονίζεται- «ανοίγει το δρόμο της ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών με την παράδοση ποσοστού ευθύνης αυτών σε ΚΤΕΛ Α.Ε και σε άλλους ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών».
Τι προβλέπει η τροπολογία
Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ άλλων στην τροπολογία προβλέπεται ο σχεδιασμός, οι τροποποιήσεις γραμμών με ειδικά δρομολόγια τοπικού χαρακτήρα ανά περιοχή ώστε να καλύπτεται όλη η περιοχή Αττικής και Θεσσαλονίκης από τον ΟΑΣΑ και τον ΟΣΕΘ. Η μελέτη αυτή, υποβάλλεται και εγκρίνεται από το αρμόδιο υπουργείο με συμμετοχή και των κατά τόπους ΚΤΕΛ.
Ο έλεγχος της συχνότητας και της επάρκειας των δρομολογίων, που θα έχουν καθοριστεί, προβλέπεται στην τροπολογία ότι θα γίνεται με την εναρμόνιση ή τη δημιουργία των συστημάτων των ΚΤΕΛ με την Τηλεματική και τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επίσης, προβλέπονται πρόστιμα 2.000 ευρώ, και 4.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής, για τη μη εκτέλεση των καθορισμένων δρομολογίων.
Εξάλλου, προβλέπεται ότι σε περίπτωση μη εκτέλεσης της σύμβαση με τον κατά τόπον αρμόδιο ΚΤΕΛ, η σύμβαση μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών. Από το Κέντρο της Αθήνας «φεύγουν» οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ (Πεδίον του Άρεως και Μεταξουργείο) και μεταφέρονται (όχι ως αφετηρίες αλλά με κυκλική διαδρομή) στο Νομισματοκοπείο και στον Ελαιώνα.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου