Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2018

Στο ΚΤΕΛ γραμμές της Θεσσαλονίκης

Με ένα κόστος που αγγίζει τα 5,5 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης προτίθεται να αναλάβει το μεταφορικό έργο σε περιοχές του νομού Θεσσαλονίκης που από πολλούς θεωρούνται απομακρυσμένες και κοστοβόρες.
Η σημερινή αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» θέτει επιτακτικά την ανάγκη επίσημης και στοιχειοθετημένης απάντησης για τους ακριβείς σχεδιασμούς σχετικά με την πιθανή εκχώρηση μέρους του συγκοινωνιακού έργου -έστω και μικρού- του ΟΑΣΘ σε ιδιώτες, τη στιγμή μάλιστα που ο καθ’ ύλην αρμόδιος φορέας σχεδιασμού, ο ΟΣΕΘ, δηλώνει ότι δεν έχει προβεί σε κανενός είδους σχεδιασμό.
Οι σχεδιασμοί
Το θέμα που ανέκυψε χθες ουσιαστικά ήχησε «σειρήνες ιδιωτικοποίησης» μέρους του προσφερόμενου έργου του ΟΑΣΘ, πηγές του οποίου διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους ότι «κάποιοι βγάζουν συμπεράσματα που δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα». Επιπλέον, πηγές της «Εφ.Συν.» που εμπλέκονται στον σχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης, σχολίαζαν τα δημοσιευμένα σχέδια ως «μπακάλικες αναλύσεις».
Έχει δε ενδιαφέρον και η επίσημη τοποθέτηση του ΟΣΕΘ, ο διευθύνων σύμβουλος του οποίου, Ιωάννης Τσιωνάς, δηλώνει στην εφημερίδα μας πως «το σύστημα πάσχει από το 2003, αλλά εμείς τώρα αναδιαρθρώνουμε τις γραμμές κορμού του ΟΑΣΘ στην πόλη της Θεσσαλονίκης και δεν έχουμε επεξεργαστεί κανένα τέτοιο σχέδιο σαν αυτό που δημοσιεύτηκε. Το θέμα χρήζει εξέτασης, αλλά τέτοιος σχεδιασμός δεν έχει γίνει από εμάς και δεν υπάρχει τέτοια καμιά δική μας πρόταση».
Με δεδομένο όμως ότι τα ΚΤΕΛ είναι ήδη σε μια μορφή συνεργασίας με τον ΟΑΣΘ, οι πληροφορίες που διέρρευσαν και που αναφέρονταν όλες σε απευθείας συνομιλίες του υπουργείου Μεταφορών με το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης επιβεβαιώθηκαν από τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ, Στέφανο Τσώλη, ο οποίος δήλωσε στον Real Fm 107,1 ότι τα ΚΤΕΛ είναι σε συζητήσεις για να εκτελέσουν δρομολόγια που είχαν μέχρι το 2003 και για περίπου 60 χρόνια, καλύπτοντας τις συγκοινωνιακές ανάγκες των επιβατών σε χωριά του νομού.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Voria.gr στο προσχέδιο βρίσκονται οι γραμμές:
● Γραμμή Νο 85 (Θεσσαλονίκη - Ευαγγελίστρια).
● Γραμμή Νο 86 (Θεσσαλονίκη - Λαγκαδίκια).
● Γραμμές Νο 91 (Α, Χ, Κ, Τ, Η, Ε) οι οποίες εξυπηρετούν τα χωριά Χρυσαυγή, Ανάληψη, Καβαλάρι, Λαγυνά, Περιβολάκι, Ηράκλειο, Άσσηρος κ.λπ.). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή κορμού Λαγκαδάς – πλατεία Αριστοτέλους.
● Γραμμή Νο 92 (Κουφάλια, Άθυρα, Ραχώνα, Εργατικές Κατοικίες).
● Γραμμή Νο 90 (Κουφάλια, Λουδία, Μάλγαρα και Ακροπόταμο).
● Γραμμή Νο 89 (Αγχίαλος, Νέα Μεσήμβρια, Ξηροχώρι, Άγιος Αθανάσιος, Γέφυρα, Βαθύλακος, Πρόχωμα, Καστανάς και Ακροπόταμος). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή Νο 81 ΚΤΕΛ Μακεδονία – Κουφάλια.
● Γραμμή Νο 80 (ΚΤΕΛ Μακεδονία – Μάλγαρα): Εδώ εξετάζονται δύο σενάρια. Το πρώτο είναι η γραμμή αυτή να συρρικνωθεί και να παρέχει μόνον τοπική εξυπηρέτηση (Μάλγαρα – Σίνδος). Το δεύτερο είναι να εκχωρηθεί και αυτή στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Μεγάλες αποστάσεις
Στις δηλώσεις του ο κ. Τσώλης έκανε λόγο για δρομολόγια αποστάσεων μέχρι και 80 χλμ., «τρελά δρομολόγια, τρελά χιλιόμετρα και άδεια λεωφορεία δεν ξέρω στον βωμό ποιας σκοπιμότητας», επέρριψε ευθύνες για την κατάσταση στο συμβούλιο αστικών συγκοινωνιών που ικανοποιούσε τις απαιτήσεις του κάθε δημάρχου τα προηγούμενα χρόνια –η αλήθεια είναι ότι είχαν κατατεθεί μετά την αποϊδιωτικοποίηση αιτήματα για κάλυψη αναγκών μέχρι το... Κιλκίς- και διευκρίνιζε πως το ΚΤΕΛ «λόγω εμπειρίας θα κάνουμε το έργο καλύτερα».
Τα δεδομένα της συζήτησης, όπως γνωστοποιήθηκαν, είναι πως η τιμή του εισιτηρίου δεν θα αλλάξει, θα παραμείνει στο ένα ευρώ, ενώ σύμφωνα με τον κ. Τσώλη θα απεγκλωβιστούν 17 λεωφορεία του ΟΑΣΘ και το κόστος θα πέσει στο μισό.
Αν ισχύει αυτό, βέβαια, τότε σημαίνει πως το κόστος σήμερα για τον ΟΑΣΘ υπερβαίνει τα 10 εκατομμύρια, ωστόσο υπάρχουν και μερικές σημειώσεις που ακόμη δεν έχουν ξεκαθαριστεί σχετικά με το κόστος.
Πώς δηλαδή γίνεται το ΚΤΕΛ να δηλώνει ότι θα απασχολεί 65 οδηγούς (!) και τι σημαίνουν οι υποσημειώσεις του για:
α) «επανεξέταση του κόστους και της αποζημίωσης, μετά τον εξορθολογισμό της συγκοινωνίας (μείωση συχνότητας δρομολογίων) που θα γίνει με την πρότασή μας, αφού εξαγάγουμε τα πρώτα δεδομένα, μετά την παρέλευση τριμήνου και φυσικά μετά από απόφαση του ΟΣΕΘ. Επομένως, εάν η πρόταση αφορά π.χ. μείωση έργου κατά 500.000 χλμ., θα μειωθεί και η αποζημίωση κατά 500.000 x 1,86, δηλαδή κατά 930.000 ευρώ και θα πέσει στα 3,8 εκατομμύρια», και
β) «θα πρέπει να υπάρχει ρήτρα αύξησης της αποζημίωσης ανάλογα με τις διακυμάνσεις της τιμής του πετρελαίου που είναι απολύτως απρόβλεπτες» και καταλήγει να ζητά αύξηση της μηνιαίας επιχορήγησης κατά 2%.
 
Συντάκτης: Απόστολος Λυκεσάς
Πηγή: efsyn.gr 
 
Ο Στέλιος Παππάς για την εκχώρηση γραμμών από τον ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ
«Δεν μας λείπουν λεωφορεία, μας λείπει ένα σχέδιο, το οποίο θα ελαφρύνει το κέντρο της πόλης», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.
«Δεν πρόκειται να συνηγορήσω ποτέ σε έναν ιδιωτικό, κρατικοδίαιτο φορέα. Είναι πολύ απλά τα πράγματα», δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, σε συνέντευξή του στο Ράδιο Θεσσαλονίκη για την αποκάλυψη της Voria.gr για τη μεταβίβαση μεταφορικού έργου από τον ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
«Αυτήν την πρόταση που είδα να δημοσιεύεται, σε καμία περίπτωση δεν τη δεχόμαστε. Αν υπάρχει μια πρόταση προς όφελος των πολιτών και προς όφελος του Δημοσίου, βεβαίως πρέπει να την κουβεντιάσουμε. Θα το δούμε στην πράξη. Αν αυτό που προκύπτει είναι προς όφελος των πολιτών θα το δω, θα το δει το Υπουργείο. Αλλά να φτιάξω άλλον έναν φορέα, ο οποίος δεν θα κάνει τίποτα άλλο παρά να χρηματοδοτείται από το Δημόσιο, μόνο για να κερδίζουν οι ιδιώτες, αυτό δεν γίνεται», δήλωσε μεταξύ άλλων.
Από την πλευρά της η διοίκηση του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης με σημερινή ανακοίνωση-απάντηση στο ρεπορτάζ της Voria.gr σημειώνει μεταξύ άλλων ότι διεξάγονται διαβουλεύσειις όπου αναζητούνται τεχνικά σενάρια βελτίωσης της υπεραστικής συγκοινωνίας στον νομό Θεσσαλονίκης χωρίς την αύξηση του κομίστρου. Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Χθες ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ, Στέφανος Τσώλης ανακοίνωνε μιλώντας στον RealFm ότι ξεκινάει μια συνεργασία και διεξάγονται συζητήσεις για να αναλάβει έργο που εκτελεί ο ΟΑΣΘ επιβεβαιώνοντας την είδηση της Voria.gr.
Όπως τόνισε ο κ.Τσώλης μιλώντας στον RealFm, η ανάθεση του συγκοινωνιακού αυτού έργου στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, θα σημαίνει για τον ΟΑΣΘ εξοικονόμηση κατά 50% των χρημάτων, καθώς τα λεωφορεία που μέχρι τώρα πραγματοποιούσαν γραμμές της υπαίθρου του νομού Θεσσαλονίκης, κάνοντας χιλιάδες χιλιόμετρα καθημερινά, τώρα θα μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες του πολεοδομικού συγκροτήματος, στις οποίες δεν μπορεί να ανταποκριθεί ο ΟΑΣΘ. Δείτε εδώ
Παππάς: Όλα θα είναι είναι υπό την αιγίδα του ΟΑΣΘ
Απαντώντας σε ερώτηση για τα δρομολόγια που εκτελεί ο ΟΑΣΘ σε γραμμές της υπαίθρου της Θεσσαλονίκης και το ενδεχόμενο παραχώρησης του συγκεκριμένου συγκοινωνιακού έργου, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ δήλωσε: «Στην πρόθεσή μας είναι να βελτιώσουμε τις συγκοινωνίες, και αυτές που είναι υπεραστικές και φυσικά αυτές που είναι αστικές. Είναι προφανές ότι οι προδιαγραφές της υπεραστικής συγκοινωνίας δεν μπορεί να είναι ίδιες με τις προδιαγραφές των αστικών συγκοινωνιών. Δηλαδή ένα δρομολόγιο που είναι 50 χιλιόμετρα ή 60 χιλιόμετρα και με την επιστροφή 100, πρέπει να έχει ορισμένες προδιαγραφές, να κάθονται οι άνθρωποι αναπαυτικά κ.λπ. Δεν μπορεί ένα λεωφορείο των προδιαγραφών των αστικών συγκοινωνιών, που κάνει 3-5 χιλιόμετρα, να έχει τις ίδιες προδιαγραφές με εκείνο το λεωφορείο. Στη δική μας σκέψη είναι πώς θα βρούμε μια λύση, η οποία να ανακουφίζει από άποψη μεταφορική τους πολίτες με το ίδιο κόμιστρο και φυσικά είναι προφανές ότι όλα αυτά θα είναι υπό την αιγίδα του ΟΑΣΘ. Τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο».
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ διαβεβαίωσε ότι «δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μεταβληθεί το κόμιστρο», ενώ για την οικονομική πορεία του Οργανισμού τόνισε: «Κατορθώσαμε έναν ζημιογόνο οργανισμό να τον φέρουμε σε κερδοφορία μέσα σε ένα χρόνο και να διαμορφώνουμε σιγά σιγά το αναγκαίο αποθεματικό για να κάνουμε επενδυτικό πρόγραμμα».
Σε σχετική ερώτηση για το αν θα παραχωρηθεί συγκοινωνιακό έργο σε ιδιώτες το 2019, ο κ. Παππάς επισήμανε: «Διαγωνισμός θα γίνει αν το θέλει το Δημόσιο. Ο κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι σαφής. Το Δημόσιο διαχειρίζεται τις συγκοινωνίες. Υπάρχει μόνο η εξής δυνατότητα: εάν θέλει το Δημόσιο να παραχωρήσει, τότε πρέπει να το κάνει με διαγωνισμό».
Τέλος, αναφερόμενος στο συγκοινωνιακό σχεδιασμό της Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ σημείωσε ότι «υπάρχει ένα σοβαρό διαρθρωτικό πρόβλημα».
«Τα λεωφορεία περνάνε το ένα πίσω από το άλλο στο κέντρο και είναι πάρα πολύ αραιά στην περιφέρεια. Πρέπει να αλλάξει το σύστημα, το σχέδιο. Δεν μας λείπουν λεωφορεία, μας λείπει ένα σχέδιο, το οποίο θα ελαφρύνει το κέντρο της πόλης, έτσι ώστε και κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά να ελαφρυνθεί ο δήμος Θεσσαλονίκης και κυρίως το κέντρο και να ενισχυθεί η περιφέρεια. Αυτό σημαίνει σύγχρονη αντίληψη μετακίνησης, δηλαδή μετεπιβίβαση», δήλωσε ο κ. Παππάς.

Πηγή: voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: