"Οι διαγραμμίσεις των δρόμων, που προορίζονται για κινούμενα οχήματα, πρέπει να αναγνωρίζονται εύκολα και έγκαιρα από τους οδηγούς και να είναι ορατές τόσο κατά την ημέρα όσο και κατά τη νύχτα." Τουλάχιστον αυτό αναφέρει ο Κ.Ο.Κ. στο άρθρο 5, κι αυτό επιτάσσει η λογική... Εγώ θα προσθέσω ότι για να είναι όπως αναφέρει το άρθρο 5, θα πρέπει πρώτα να υπάρχουν! Είναι κοινός τόπος σε κάθε πολιτισμένη χώρα, ότι η διαγράμμιση στους δρόμους λειτουργεί ως απαγορευτικό σήμα, βοηθά, προειδοποιεί και κατευθύνει με ασφάλεια τους οδηγούς. Δυστυχώς όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, τα όρια της ανευθυνότητας και της υπευθυνότητας, της αδιαφορίας και της ευσυνειδησίας, της προχειρότητας και του προγραμματισμού, είναι πολύ ευδιάκριτα στα γεωγραφικά όρια Πέλλας-Κουφαλίων...
Οι περισσότεροι λίγο πολύ, μία φορά τουλάχιστον το 24ωρο για κάποια δουλειά ή βόλτα, θα τύχει να κάνουμε καθημερινά με κάποιο όχημα το δρομολόγιο Πέλλα-Κουφάλια ή το αντίστροφο. Πρόκειται για δρόμο με οδόστρωμα όχι το καλύτερο παγκοσμίως και σίγουρα όχι το πληρέστερο και ασφαλέστερο βάσει διεθνών προδιαγραφών, εντούτοις απόλυτα πρακτικό και λειτουργικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για παλιό πολυσύχναστο χωραφόδρομο που για πολλά χρόνια στο παρελθόν ήταν χωματόδρομος-χαλικόδρομος με ότι δυσκολίες και προβλήματα αυτό συνεπαγόταν για τους καθημερινά διερχόμενους οδηγούς. Ένας δρόμος που χρησιμοποιείται με μεγάλη συχνότητα κατά κόρον τόσο από τους οδηγούς-πολίτες της Πέλλας και των Κουφαλίων, όσο κι από πολλούς διερχόμενους οδηγούς άλλων περιοχών. Κι αν έχει περιοριστεί κάπως η κίνηση, αυτό έχει να κάνει όπως μου έχουν ομολογήσει φίλοι και γνωστοί από άλλες περιοχές, από το κάκιστο οδόστρωμα του εσωτερικού οδικού δικτύου της Πέλλας, που αναγκάζει πολλούς να κάνουν τα τριπλάσια χιλιόμετρα προκειμένου να το αποφύγουν!
Ο Δήμος Χαλκηδόνας που έχει έδρα τα Κουφάλια, αυτόν τον δρόμο στο κομμάτι που του αναλογεί, δείχνει να τον έχει σε ιδιαίτερη «υπόληψη» και «εκτίμηση», φυσικά και ευνόητα πρωτίστως για εμπορικούς λόγους, αλλά προφανώς έστω και δευτερεύοντος και για την οδική ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών, αφού σχεδόν πάντα φροντίζει έγκαιρα και άμεσα, τόσο την ασφαλτόστρωσή ή την συντήρησή του όταν αυτός παρουσιάσει κάποιες φθορές στον χρόνο και στην χρήση, όσο και την αναδιαγράμμισή του, μόλις οι γραμμές αρχίσουν να «σβήνονται» από το οδόστρωμα! Όπως καταλάβατε στον Δήμο Χαλκηδόνας και τα Κουφάλια αναφέρονται οι ορατές διαγραμμίσεις του τίτλου της ανάρτησης...
Ο Δήμος Πέλλας με ιστορική έδρα την Πέλλα, αυτόν τον δρόμο στο κομμάτι που του αναλογεί, δείχνει να τον έχει γραμμένο στα παλαιότερα των υποδημάτων του! Κάποιες σποραδικές μικροπαρεμβάσεις για κλάματα κατά καιρούς μετά από συστάσεις και διαμαρτυρίες, δεν δικαιολογούν σοβαρό ενδιαφέρον και πρόνοια από μια υπεύθυνη δημοτική αρχή! Αν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται περίπου για 2 χλμ δρόμο ο οποίος σχεδόν κατά το ήμισυ του έχει στροφές και την αμέσως προηγούμενη χρονική περίοδο με αρκετά ψηλά αγριόχορτα εκατέρωθεν των δύο πλευρών του, αντιλαμβάνεται εύκολα τους κινδύνους για την ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών, αλλά και την παντελή αδιαφορία και ανικανότητα της δημοτικής αρχής, να προνοήσει και να επιληφθεί άμεσα του απλού και όχι ιδιαίτερα κοστοβόρου(το γνωστό άλλοθι) αυτού θέματος, με τους οδηγούς κυρίως τις νυχτερινές ώρες, πολλές φορές να παίζουν την ζωή τους κορώνα-γράμματα προκειμένου να τον διαβούν! Όπως επίσης πιστεύω να καταλάβατε πολύ καλά, στον Δήμο Πέλλας και την Πέλλα αναφέρονται οι «αόρατες» διαγραμμίσεις του τίτλου της ανάρτησης!
Οι κατά μήκος διαγραμμίσεις είναι:α) η αποτελούμενη από μία ή δύο συνεχείς γραμμές η οποία σημαίνει διαχωρισμό των λωρίδων αντίθετων κατευθύνσεων,β) η αποτελούμενη από μία διακεκομμένη γραμμή επί του οδοστρώματος, η οποία καθορίζει τα όρια των λωρίδων για την καθοδήγηση της κυκλοφορίας,γ) η αποτελούμενη από μία διακεκομμένη γραμμή, διπλάσιου πλάτους της προηγούμενης, η οποία καθορίζει τα όρια μεταξύ της λωρίδας επιτάχυνσης ή επιβράδυνσης και της παράπλευρης λωρίδας κυκλοφορίας,δ) η αποτελούμενη από μία διακεκομμένη γραμμή επί του οδοστρώματος με μήκη τμημάτων και των μεταξύ τους κενών, πολύ μικρότερα της διακεκομμένης γραμμής της περίπτωσης β', η οποία σημαίνει προειδοποίηση για την προσέγγιση σε διπλή ή συνεχή γραμμή ή για την προσέγγιση σε άλλο τμήμα οδού, το οποίο παρουσιάζει ιδιαίτερο κίνδυνο. Η προειδοποιητική αυτή γραμμή μπορεί να συμπληρωθεί ή να αντικατασταθεί με βέλη εκτροπής,ε) η αποτελούμενη από μία συνεχή γραμμή και άλλη παράπλευρα διακεκομμένη, η οποία σημαίνει διαχωρισμό των λωρίδων αντίθετων κατευθύνσεων,στ) η αποτελούμενη από διπλές διακεκομμένες γραμμές, η οποία καθορίζει λωρίδα ή λωρίδες κυκλοφορίας στις οποίες η κατεύθυνση της κυκλοφορίας μπορεί να αντιστραφεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου