Μια νέα τεχνολογία μπαταριών θα μπορούσε να αυξήσει την ισχύ που
συσσωρεύεται σε κινητά τηλέφωνα, αυτοκίνητα και smartwatches κατά 30% ή
και περισσότερο μέσα στα επόμενα χρόνια.
Οι νέες μπαταρίες λιθίου-πυριτίου πλησιάζουν σε φάση παραγωγής χάρη
σε νεοφυείς επιχειρήσεις όπως οι Sila Technologies και Angstron
Materials και θα είναι ανώτερες των μπαταριών ιόντων λιθίου.
Οι πρόσφατες υποσχέσεις της τεχνολογίας μπαταριών δεν έχουν οδηγήσει
σε πολλά χειροπιαστά αποτελέσματα, αλλά ο βετεράνος συντάκτης της Wall
Street Journal, Christopher Mims, πιστεύει ότι το λίθιο-πυρίτιο είναι
μια τεράστια εξέλιξη. Και το ίδιο πιστεύουν οι BMW, Intel και Qualcomm,
οι οποίες υποστηρίζουν την ανάπτυξη των νέων μπαταριών.
Η βασική καινοτομία είναι η κατασκευή ανόδων, ενός από τα βασικά
συστατικά κάθε μπαταρίας, κυρίως από πυρίτιο. Οι άνοδοι πυριτίου έχουν
περισσότερη ισχύ από τις σημερινές εκδόσεις που βασίζονται στον γραφίτη,
αλλά συχνά είναι ευαίσθητες ή βραχύβιες σε πραγματικές εφαρμογές.
Η Sila Technologies έχει κατασκευάσει πρωτότυπα που αντιμετωπίζουν το
πρόβλημα χρησιμοποιώντας νανοσωματίδια πυριτίου και γραφένιου για να
καταστήσουν την τεχνολογία πιο ανθεκτική, και λέει ότι ο σχεδιασμός της
μπορεί να αποθηκεύσει 20% έως 40% περισσότερη ενέργεια σε σχέση με τις
σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Αρκετές νεοσύστατες εταιρείες ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την
κατασκευή των καλύτερων μπαταριών λιθίου-πυριτίου και μία απ’ αυτές – η
Enovix, η οποία υποστηρίζεται από την Intel και την Qualcomm – λέει ότι η
προσέγγισή της θα μπορούσε να συσσωρεύσει ακόμα και 50% περισσότερη
ενέργεια σε ένα smartphone.
Ένας από τους σημαντικότερους προμηθευτές μπαταριών τόσο για την
Apple όσο και για τη Samsung είναι η Amperex Technology, η οποία έχει
στρατηγική επενδυτική συνεργασία με τη Sila.
Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε κινητές συσκευές πολύ μεγαλύτερης
διάρκειας. Οι νέες μπαταρίες, όπως είπε στη Journal ο διευθυντής
λειτουργιών της Amperex, Joe Kit Chu Lam, πιθανότατα θα ενσωματωθούν σε
μια καταναλωτική συσκευή μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Η BMW αναφέρει επίσης ότι στοχεύει στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας σε
ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έως το 2023, αυξάνοντας την ισχύ από 10% έως
15% σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Πηγή: fortunegreece.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου