Συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό της Βουλής και στην εκπομπή «Πρωινή
Ανάγνωση» παραχώρησε σήμερα ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας,
Γιώργος Σταθάκης.
Μεταξύ άλλων είπε:
Για τους πλειστηριασμούς
Με βάση το νόμο η προστασίας της α’ κατοικίας είναι πλήρης και καθολική, για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες, κάτι που δεν υπήρχε στο νόμο Κατσέλη και το φέραμε εμείς. Η α’ κατοικία είναι προστατευμένη απέναντι σε χρέη προς πάσα κατεύθυνση δημόσιο, τράπεζες και ασφαλιστικούς οργανισμούς, κάτι που έγινε επίσης βάσει της δική μας τροποποίησης.
Για την υπαγωγή στον Νόμο Σταθάκη ισχύουν κριτήρια για την αντικειμενική αξία του ακινήτου (ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση, έως 280.000 ευρώ) και το εισόδημα του οφειλέτη (στη βάση των εύλογων δαπανών διαβίωσης, προσαυξημένων κατά 70%, ποσό που φτάνει τα 40.500 ευρώ), που καλύπτουν πάνω από τα 2/3 των νοικοκυριών. Αίτηση υπαγωγής στον Νόμο μπορούν οι οφειλέτες να υποβάλλουν μέχρι το τέλος του έτους, εφόσον απειλείται η πρώτη κατοικία από οποιαδήποτε πηγή.
Δεν έχει γίνει κανένας πλειστηριασμός πρώτης κατοικίας που να εμπίπτει στα δυο κριτήρια που προανέφερα, παρά μόνο για πολύ ακριβές κατοικίες ή περιπτώσεις μεταξύ ιδιωτών.
Για το Ελληνικό
Το Προεδρικό Διάταγμα υπογράφηκε και έχει σταλεί στο ΣτΕ. Μόλις εγκριθεί από το ΣτΕ θα αρχίσει η κανονική αδειοδότηση. Αποδείχθηκε ότι όλα έγιναν μια χαρά, με απόλυτα νόμιμο τρόπο. Είμαι πολύ ευχαριστημένος με την κατάληξη αυτή, διότι αποδείχθηκε ότι πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα με βάση την κείμενη νομοθεσία, τους φορείς, τους θεσμούς και να μη δημιουργούμε κραυγές που δεν οδηγούν πουθενά.
Για τη ΔΕΗ
Το θέμα δεν είναι στο πολυνομοσχέδιο – θα έρθει μετά όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία. Καταρχάς είναι μια διαδικασία την οποία συζητάμε όχι με τους εκπροσώπους των δανειστών αλλά με τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp), μιας και αυτή κίνησε τις διαδικασίες περί παραβίασης των κανόνων ανταγωνισμού. Έχουμε συμφωνήσει στο σχέδιο. Αποφασίσαμε ποιες μονάδες θα είναι προς πώληση.
Ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες το market test, θα υπάρχει ένα διάστημα διαπραγματεύσεων με τη DG Comp, μέχρι να καταλήξουμε στο τελικό σχέδιο και τότε θα νομοθετήσουμε.
Έχουν προσκληθεί στο market test 140 εταιρείες από όλο τον κόσμο που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο χώρο. Ενημερώθηκαν και ένα μέρος από αυτές έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Εάν τηρήσουμε το συμφωνηθέν χρονοδιάγραμμα έως το Μάρτιο θα έχουμε νομοθετήσει.
Για την Ελληνικός Χρυσός
Το γενικό θέμα Δημόσιο – Ελληνικός Χρυσός έχουμε συμφωνήσει από κοινού να πάει σε Διαιτησία για το κατά πόσο εφαρμόζεται η σύμβαση που έχουμε υπογράψει. Δυο είναι τα επίμαχα ζητήματα: Εάν μπορεί η εταιρεία να παράξει καθαρό χρυσό στην Ελλάδα, όπως λέει η σύμβαση, με την τεχνολογία που προτείνει και εάν η τεχνολογία αυτή είναι συμβατή με τη περιβαλλοντική προστασία. Το ελληνικό δημόσιο υπερασπίζεται ό,τι προβλέπει η σύμβαση και γι’ αυτό πήγαμε σε Διαιτησία. Λογικά θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο.
Είναι μια δύσκολη επένδυση, πάρα πολύ σύνθετη. Θέλαμε τα εντοπίσουμε διάφορα κενά, να μην υπάρχουν παρενέργειες και να υπάρχουν και σαφείς δεσμεύσεις ότι επενδυτικά θα υπάρξει το πλήρες σχέδιο και ότι δεν θα προχωρήσει σε μια μερική αξιοποίηση μόνο του μεταλλεύματος και θα το εξάγει, το οποίο δεν θα έχει όφελος για την ελληνική οικονομία.
Τα πρόστιμα είχαν επιβληθεί το ’12 το ’13 και το ‘14. Στο δεύτερο βαθμό εκδίκασης θα ακουστεί η δική μας οπτική με καλύτερο τρόπο.
Συνολικά το επενδυτικό κλίμα έχει βελτιωθεί, έχουν κλείσει πρόσφατα πολύ μεγάλα επενδυτικά σχέδια, όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι επενδύσεις βρίσκονται σε ανοδική πορεία.
Για το Χρηματιστήριο Ενέργειας
Με το Χρηματιστήριο Ενέργειας προχωρούμε σε δυο κινήσεις: Πρώτον, θα λειτουργούν πλήρως τέσσερις αγορές: μια προημερήσια, μια ημερήσια, μια προθεσμιακή και μια εξισορρόπησης. Δεύτερον, δημιουργούμε έναν ξεχωριστό φορέα που θα διαχειρίζεται το Χρηματιστήριο Ενέργειας, με βασικούς μετόχους αρχικά το ΛΑΓΗΕ και το Χρηματιστήριο Αθηνών.
Σκοπός μας είναι σταδιακά να πάμε σε μια εύρυθμη λειτουργία ολόκληρου του συστήματος παραγωγής ενέργειας που φιλοδοξούμε τελικά να βοηθήσει στη μείωση των τιμών. Θα διευκολύνει πάρα πολύ να μη ρυθμίζεται η υπάρχουσα αγορά από 1-2 «παίκτες». Έχουμε συμφωνήσει έως τα τέλη του 2018 να εφαρμόσουμε το target model, να οδηγηθούμε σε ένα μοντέλο που διευκολύνει την ομαλότερη λειτουργία της αγοράς, ένα μοντέλο που εφαρμόζεται πανευρωπαϊκά.
Για το Κτηματολόγιο
Ξεπερνάμε για πρώτη φορά το δισυπόστατο, ότι τα υποθηκοφυλακεία έχουν τα ιδιοκτησιακά και το κτηματολόγιο έχει τη γεωγραφική υπόσταση των ακίνητων. Η μεγάλη τομή του παρόντος νομοσχεδίου είναι ότι ενοποιούμε τους δύο φορείς σε έναν, στο Ελληνικό Κτηματολόγιο. Πρόκειται για μια μεταρρύθμιση που θα έχει τεράστιο θετικό στην εξέλιξη του κτηματολογίου.
Επίσης, είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, παραμένει όπως στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, είναι αυτοχρηματοδοτούμενο. Φιλοδοξούμε ότι τώρα που έχουμε και τους δασικούς χάρτες οι οποίοι θα ενσωματωθούν στο νέο κτηματολόγιο, έχουμε προκηρύξει 28 μελέτες για να φτάσουμε τη κτηματογράφηση από το 29% που είναι σήμερα στο 75% έως το 2020.
Για το Λατομικό
Εκσυγχρονίζουμε μια νομοθεσία παρωχημένη. Κάνουμε τρία νέα πράγματα. Το νομοσχέδιο εξαφανίζει τις γκρίζες ζώνες. Αναφέρει επακριβώς πώς θα γίνεται η διαδικασία στα δημόσια και δημοτικά λατομία, πώς θα γίνονται υποχρεωτικά προκηρύξεις, όχι απευθείας αναθέσεις. Φτιάχνεται όλο το ρυθμιστικό πλαίσιο αυτών των διαγωνισμών.
Ακόμη, αυξάνουμε τη χρονική διάρκεια για να διευκολύνουμε τη βιομηχανία να αναπτυχθεί περαιτέρω, αλλά βάζουμε και αυστηρούς κανόνες ώστε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια σε όλα τα στάδια της λατομικής δραστηριότητας μαζί και την περιβαλλοντική νομοθεσία που είναι πολύ σημαντική.
Πηγή: left.gr
Με βάση το νόμο η προστασίας της α’ κατοικίας είναι πλήρης και καθολική, για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες, κάτι που δεν υπήρχε στο νόμο Κατσέλη και το φέραμε εμείς. Η α’ κατοικία είναι προστατευμένη απέναντι σε χρέη προς πάσα κατεύθυνση δημόσιο, τράπεζες και ασφαλιστικούς οργανισμούς, κάτι που έγινε επίσης βάσει της δική μας τροποποίησης.
Για την υπαγωγή στον Νόμο Σταθάκη ισχύουν κριτήρια για την αντικειμενική αξία του ακινήτου (ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση, έως 280.000 ευρώ) και το εισόδημα του οφειλέτη (στη βάση των εύλογων δαπανών διαβίωσης, προσαυξημένων κατά 70%, ποσό που φτάνει τα 40.500 ευρώ), που καλύπτουν πάνω από τα 2/3 των νοικοκυριών. Αίτηση υπαγωγής στον Νόμο μπορούν οι οφειλέτες να υποβάλλουν μέχρι το τέλος του έτους, εφόσον απειλείται η πρώτη κατοικία από οποιαδήποτε πηγή.
Δεν έχει γίνει κανένας πλειστηριασμός πρώτης κατοικίας που να εμπίπτει στα δυο κριτήρια που προανέφερα, παρά μόνο για πολύ ακριβές κατοικίες ή περιπτώσεις μεταξύ ιδιωτών.
Για το Ελληνικό
Το Προεδρικό Διάταγμα υπογράφηκε και έχει σταλεί στο ΣτΕ. Μόλις εγκριθεί από το ΣτΕ θα αρχίσει η κανονική αδειοδότηση. Αποδείχθηκε ότι όλα έγιναν μια χαρά, με απόλυτα νόμιμο τρόπο. Είμαι πολύ ευχαριστημένος με την κατάληξη αυτή, διότι αποδείχθηκε ότι πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα με βάση την κείμενη νομοθεσία, τους φορείς, τους θεσμούς και να μη δημιουργούμε κραυγές που δεν οδηγούν πουθενά.
Για τη ΔΕΗ
Το θέμα δεν είναι στο πολυνομοσχέδιο – θα έρθει μετά όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία. Καταρχάς είναι μια διαδικασία την οποία συζητάμε όχι με τους εκπροσώπους των δανειστών αλλά με τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp), μιας και αυτή κίνησε τις διαδικασίες περί παραβίασης των κανόνων ανταγωνισμού. Έχουμε συμφωνήσει στο σχέδιο. Αποφασίσαμε ποιες μονάδες θα είναι προς πώληση.
Ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες το market test, θα υπάρχει ένα διάστημα διαπραγματεύσεων με τη DG Comp, μέχρι να καταλήξουμε στο τελικό σχέδιο και τότε θα νομοθετήσουμε.
Έχουν προσκληθεί στο market test 140 εταιρείες από όλο τον κόσμο που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο χώρο. Ενημερώθηκαν και ένα μέρος από αυτές έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Εάν τηρήσουμε το συμφωνηθέν χρονοδιάγραμμα έως το Μάρτιο θα έχουμε νομοθετήσει.
Για την Ελληνικός Χρυσός
Το γενικό θέμα Δημόσιο – Ελληνικός Χρυσός έχουμε συμφωνήσει από κοινού να πάει σε Διαιτησία για το κατά πόσο εφαρμόζεται η σύμβαση που έχουμε υπογράψει. Δυο είναι τα επίμαχα ζητήματα: Εάν μπορεί η εταιρεία να παράξει καθαρό χρυσό στην Ελλάδα, όπως λέει η σύμβαση, με την τεχνολογία που προτείνει και εάν η τεχνολογία αυτή είναι συμβατή με τη περιβαλλοντική προστασία. Το ελληνικό δημόσιο υπερασπίζεται ό,τι προβλέπει η σύμβαση και γι’ αυτό πήγαμε σε Διαιτησία. Λογικά θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο.
Είναι μια δύσκολη επένδυση, πάρα πολύ σύνθετη. Θέλαμε τα εντοπίσουμε διάφορα κενά, να μην υπάρχουν παρενέργειες και να υπάρχουν και σαφείς δεσμεύσεις ότι επενδυτικά θα υπάρξει το πλήρες σχέδιο και ότι δεν θα προχωρήσει σε μια μερική αξιοποίηση μόνο του μεταλλεύματος και θα το εξάγει, το οποίο δεν θα έχει όφελος για την ελληνική οικονομία.
Τα πρόστιμα είχαν επιβληθεί το ’12 το ’13 και το ‘14. Στο δεύτερο βαθμό εκδίκασης θα ακουστεί η δική μας οπτική με καλύτερο τρόπο.
Συνολικά το επενδυτικό κλίμα έχει βελτιωθεί, έχουν κλείσει πρόσφατα πολύ μεγάλα επενδυτικά σχέδια, όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι επενδύσεις βρίσκονται σε ανοδική πορεία.
Για το Χρηματιστήριο Ενέργειας
Με το Χρηματιστήριο Ενέργειας προχωρούμε σε δυο κινήσεις: Πρώτον, θα λειτουργούν πλήρως τέσσερις αγορές: μια προημερήσια, μια ημερήσια, μια προθεσμιακή και μια εξισορρόπησης. Δεύτερον, δημιουργούμε έναν ξεχωριστό φορέα που θα διαχειρίζεται το Χρηματιστήριο Ενέργειας, με βασικούς μετόχους αρχικά το ΛΑΓΗΕ και το Χρηματιστήριο Αθηνών.
Σκοπός μας είναι σταδιακά να πάμε σε μια εύρυθμη λειτουργία ολόκληρου του συστήματος παραγωγής ενέργειας που φιλοδοξούμε τελικά να βοηθήσει στη μείωση των τιμών. Θα διευκολύνει πάρα πολύ να μη ρυθμίζεται η υπάρχουσα αγορά από 1-2 «παίκτες». Έχουμε συμφωνήσει έως τα τέλη του 2018 να εφαρμόσουμε το target model, να οδηγηθούμε σε ένα μοντέλο που διευκολύνει την ομαλότερη λειτουργία της αγοράς, ένα μοντέλο που εφαρμόζεται πανευρωπαϊκά.
Για το Κτηματολόγιο
Ξεπερνάμε για πρώτη φορά το δισυπόστατο, ότι τα υποθηκοφυλακεία έχουν τα ιδιοκτησιακά και το κτηματολόγιο έχει τη γεωγραφική υπόσταση των ακίνητων. Η μεγάλη τομή του παρόντος νομοσχεδίου είναι ότι ενοποιούμε τους δύο φορείς σε έναν, στο Ελληνικό Κτηματολόγιο. Πρόκειται για μια μεταρρύθμιση που θα έχει τεράστιο θετικό στην εξέλιξη του κτηματολογίου.
Επίσης, είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, παραμένει όπως στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, είναι αυτοχρηματοδοτούμενο. Φιλοδοξούμε ότι τώρα που έχουμε και τους δασικούς χάρτες οι οποίοι θα ενσωματωθούν στο νέο κτηματολόγιο, έχουμε προκηρύξει 28 μελέτες για να φτάσουμε τη κτηματογράφηση από το 29% που είναι σήμερα στο 75% έως το 2020.
Για το Λατομικό
Εκσυγχρονίζουμε μια νομοθεσία παρωχημένη. Κάνουμε τρία νέα πράγματα. Το νομοσχέδιο εξαφανίζει τις γκρίζες ζώνες. Αναφέρει επακριβώς πώς θα γίνεται η διαδικασία στα δημόσια και δημοτικά λατομία, πώς θα γίνονται υποχρεωτικά προκηρύξεις, όχι απευθείας αναθέσεις. Φτιάχνεται όλο το ρυθμιστικό πλαίσιο αυτών των διαγωνισμών.
Ακόμη, αυξάνουμε τη χρονική διάρκεια για να διευκολύνουμε τη βιομηχανία να αναπτυχθεί περαιτέρω, αλλά βάζουμε και αυστηρούς κανόνες ώστε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια σε όλα τα στάδια της λατομικής δραστηριότητας μαζί και την περιβαλλοντική νομοθεσία που είναι πολύ σημαντική.
Πηγή: left.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου