Θα έχετε δει οδηγούς να κατεβαίνουν κάποιον κατήφορο με νεκρά στο
κιβώτιο, πιστεύοντας ότι έτσι προστατεύουν τον κινητήρα τους από τη μια,
και δεν καίνε βενζίνη από την άλλη. Η πραγματικότητα είναι εντελώς
άλλη.
Το φρενάρισμα με τον κινητήρα είναι μία τεχνική που απλώς
επιβάλλεται να χρησιμοποιείται πρώτα απ’ όλα για λόγους ασφαλείας.
Έχοντας επιλέξει μια σχέση στο κιβώτιο που νιώθουμε ότι «συγκρατεί» το
αυτοκίνητο στην κατηφόρα (συνήθως αυτήν με την οποία ανεβήκαμε τον ίδιο
δρόμο) αφήνουμε τα φρένα μας σε καλή κατάσταση, δεν τα φθείρουμε, δεν τα
ζεσταίνουμε - και στο σημείο αυτό να πούμε ότι με το πόδι στο φρένο
διαρκώς μπορεί να προκαλέσουμε υπερθέρμανσή τους - και κατά συνέπεια
μείωση της απόδοσής τους - σε μία κατηφόρα. Με απλά λόγια μπορεί να
«μείνουμε» από φρένα!
Από
την άλλη μεριά, έχοντας αφήσει το γκάζι στην ησυχία του, δεν καίμε
καθόλου καύσιμο. Τα συστήματα τροφοδοσίας - όχι μόνο τα σημερινά
ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αλλά και τα παλιότερα - διακόπτουν την παροχή
καυσίμου, οπότε όταν κινούμαστε χωρίς γκάζι, αλλά με επιλεγμένη κάποια
ταχύτητα στο κιβώτιο, κατανάλωση μηδέν! Αντίθετα, με τον κινητήρα στο
ρελαντί, η κατανάλωση ζει και βασιλεύει (και όποιος έχει trip computer
με ένδειξη στιγμιαίας κατανάλωσης μπορεί να το διαπιστώσει ιδίοις
όμασι).
Από κει και πέρα, καμία επιπλέον φθορά δεν προκαλείται
στον κινητήρα, για την προστασία των κινουμένων μερών φροντίζει το
σύστημα λίπανσης, ενώ η απουσία καύσεων στο εσωτερικό των κυλίνδρων
σημαίνει και μικρότερα θερμικά φορτία, και μικρότερες καταπονήσεις.
Για τους ενδιαφερόμενους αγγλομαθείς, παραθέτουμε ένα ενδιαφέρον βιντεάκι του Engineering Explained.
Νίκος Λουπάκης
Πηγή: tvxs.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου