Οι σχολάρχες αντιτίθενται σφοδρά στη φοίτηση παιδιών με ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες στα ιδιωτικά σχολεία και κάνουν λόγο για...
«σοβιετικού τύπου νομοθέτηση” που “δεν μπορούσε να λείψει”, και “μια
αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού”.
“Απαράδεκτο” χαρακτήρισε ο υπουργός
Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, τον λόγο του Συνδέσμου των Ιδιωτικών
Σχολείων, όπως αυτό χρησιμοποιείται σε υπόμνημα του επικεφαλής του Χ.
Κυραϊλίδη. Ο υπουργός ζήτησε “να επιστραφεί υπηρεσιακώς ως απαράδεκτο".
Ειδικότερα, διεμήνυσε ότι είναι απαράδεκτος ο δημόσιος λόγος τον
οποίο επιλέγει ο ΣΙΣ για να εκφράσει τις θέσεις του, ένας λόγος που
έρχεται σε παραφωνία με το εξαιρετικό κλίμα του διαλόγου κατά την
ακρόαση των φορέων της Εκπαίδευσης χθες στη Βουλή.
“Αυτό το καλό κλίμα που κυριάρχησε μάλλον ως ‘απειλή’ το εξέλαβαν τα
ΜΜΕ και γι’ αυτό σήμερα δεν υπάρχει τίποτα σχετικό με την χθεσινή
συζήτηση. Σαν να μην έγινε τίποτα. Όμως επιβάλλεται και σήμερα και αύριο
να ακολουθήσουμε το χθεσινό κλίμα, να διατηρηθούν χαμηλοί τόνοι και να
ακουστούν επιχειρήματα”, τόνισε ο υπουργός Παιδείας.
Οι σχολάρχες διαμαρτύρονται καθώς βάσει του ν/σ αφενός αποσαφηνίζεται
ότι η ακυρότητα που θεσπίζεται από τις διατάξεις (σ.σ. του ψηφισμένου
νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση) σχετικά με την απόλυση ιδιωτικού
εκπαιδευτικού χωρίς την τήρηση της προβλεπόμενης διαδικασίας, έχει
απόλυτο χαρακτήρα, καθώς τίθεται χάριν του δημοσίου συμφέροντος.
Αφετέρου προβλέπεται ότι στα ιδιωτικά σχολεία μπορούν να εγγράφονται και
να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με
τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα
δημόσια σχολεία της γενικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
“Απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξαιτίας της αναπηρίας ή των
ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους”, αναφέρεται στο ν/σ.Οι σχολάρχες αντιτίθενται σφοδρά στη φοίτηση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα ιδιωτικά σχολεία και κάνουν λόγο για «σοβιετικού τύπου νομοθέτηση” που “δεν μπορούσε να λείψει”, και “μια αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού”. Τέλος, για τη διαγωγή των μαθητών ζητούν να... αντικατασταθεί από Κανονισμό Λειτουργίας, όπου η κάθε σχολική μονάδα θα ορίζει το πλαίσιο αρχών και κανόνων, που θα διέπουν τη λειτουργία της σχολικής κοινότητας, ώστε να τους γνωρίζουν οι μαθητές και οι γονείς τους".
-
Το απαράδεκτο λιβελογράφημα-υπόμνημα του Συνδέσμου Ιδιοκτητών (ΣΙΣ)
-
Τη χθεσινή τοποθέτηση του Προέδρου της ΟΙΕΛΕ στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για τις συγκεκριμένες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου
“Επί της ουσίας του σχεδίου νόμου, ο υπουργός αναφέρθηκε στον νέο τρόπο εκλογής διοίκησης στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ σημειώνοντας ότι κανείς από τους φορείς που τοποθετήθηκαν χθες στη Βουλή δεν υπερασπίζεται το υπάρχον σύστημα και επομένως δεν υπερασπίζεται πρόσωπα και ομάδες που ταυτίζονται με πολιτικές αναφορές. «Ο νέος τρόπος εκλογής είναι μια εμβληματική κίνηση γιατί η ακαδημαϊκότητα εμπεριέχει τη συναίνεση. Και όταν λέμε συναίνεση δεν λέμε πλήρη συμφωνία σε όλα, αλλά τη διάθεση συνεργασίας τουλάχιστον σε όσα συμφωνούμε», είπε χαρακτηριστικά.
Ως προς τα master στους πενταετείς κύκλους σπουδών, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «είναι ένα θέμα -με λύπη το αναφέρω- για το οποίο γίνεται προσπάθεια υπονόμευσης με την ανακοίνωση που εξέδωσε το ΕΜΠ. Τι λένε; ‘Αν δεν μας δώσετε το μισθολογικό και το βαθμολογικό, τότε είναι δώρον άδωρον το master’. Όμως, από εποχής πρύτανη Μουτζούρη στο ΕΜΠ, τότε που είχε γίνει η υποβολή της πρότασης με το συγκεκριμένο αίτημα, επισημαίνονταν οι ακαδημαϊκοί λόγοι και πουθενά τα βαθμολογικά και μισθολογικά οφέλη. Είναι ένα αίτημα δεκαετιών που εμείς το ικανοποιούμε. Όπως προκύπτει από τον νόμο, μια επιτροπή του Υπουργείου, στην οποία θα συμμετέχουν πρυτάνεις και πρόεδροι των ΤΕΙ, θα δέχεται τα αιτήματα των τμημάτων. Δεν θα γίνεται αυτόματα η αναγνώριση, αλλά μετά από αίτημα της σχολής. Αν κάποια τμήματα θεωρούν ότι γι’ αυτούς η διαδικασία είναι κενή περιεχομένου, τότε δεν είναι ανάγκη να κάνουν αίτηση. Άρα, να μην παίζονται παιχνίδια γύρω από αυτό το ζήτημα».
Ο υπουργός στην ομιλία του αναφέρθηκε επίσης στην καθιέρωση επιτροπής δεοντολογίας στα ΑΕΙ και στην κατάργηση των Συμβουλίων Ιδρυμάτων για τα οποία σημείωσε ότι έχει μεγάλη σημασία το γεγονός ότι κατά τη χθεσινή συζήτηση κανείς από τους φορείς δεν τα υπερασπίστηκε. «Έχουν κλείσει τον ιστορικό τους κύκλο», είπε χαρακτηριστικά. Για την ίδρυση των Περιφερειακών Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΠΣΑΕ), ο Υπουργός επεσήμανε ότι δεν αντικαθιστούν τα Συμβούλια Ιδρυμάτων ενώ στον νόμο γίνεται απολύτως σαφές ότι δεν θα εμπλέκονται στην διοίκηση των Ανωτάτων Ιδρυμάτων.
Ως προς τα Μεταπτυχιακά, ο υπουργός σημείωσε ότι με τον νόμο δίνεται η δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης στους οικονομικά ασθενέστερους και μπαίνουν κανόνες ακαδημαϊκότητας. «Η ρύθμιση είναι αναγκαία καθώς τα ιδρύματα δεν μπόρεσαν από μόνα τους να αυτορυθμιστούν ως προς την σχέση κόστους μεταπτυχιακού και τελών εγγραφής των φοιτητών. Σύμφωνα με έρευνα που κάναμε, ένα ποσοστό περίπου 12% των μεταπτυχιακών δεν ανταποκρίνεται σε αυτή την προϋπόθεση», σημείωσε”.
Ε.Σ.Α.μεΑ.: Απαράδεκτη αντικοινωνική συμπεριφορά περί της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία
Σε ανακοίνωση της για το θέμα η Ε.Σ.Α.μεΑ. σχολίασε:
Με οργή και αγανάκτηση διαβάσαμε το υπόμνημα του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων αναφορικά με τις διατάξεις του νέου εκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου, στο οποίο ο Σύνδεσμος αντιδρά στη ρύθμιση που εισάγει το νομοσχέδιο για την «εγγραφή μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα ιδιωτικά σχολεία με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία».
Πρόκειται για απαράδεκτο, αντικοινωνικό και ρατσιστικό λόγο που προάγει τη διάκριση και αρθρώνεται στην Ελλάδα χώρα μέλος της ΕΕ, στην Ελλάδα που έχει κυρώσει τη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και το Προαιρετικό της Πρωτόκολλο, με πλούσιο νομικό πολιτισμό κατά των διακρίσεων.
Είναι αδιανόητο να βγαίνουν ιδιώτες που ασκούν επιχειρηματικό έργο επί δημόσιο αγαθό και να ζητούν άνιση μεταχείριση: «Τέλος, σε όλη αυτήν την σοβιετικού τύπου νομοθέτηση δεν μπορούσε να λείψει και η απαραίτητη επίδειξη ανθρωπισμού. Στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου 71 προβλέπεται ότι “στα ιδιωτικά σχολεία δύνανται να εγγράφονται και να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία[…]” και ότι “απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξ αιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους».
«Ανθρωπισμός» η ισότιμη ένταξη όλων των μαθητών στην εκπαίδευση; Μήπως στο τέλος - τέλος και «φιλανθρωπικό έργο»;
Η δήλωση αυτή καταδεικνύει μόνο τα τεράστια ελλείματα που έχει ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων στον τομέα σεβασμού των ανθρωπίνων και συνταγματικών δικαιωμάτων. Η Ε.Σ.Α.μεΑ. ζητά εδώ και πολλά χρόνια να μην αδειοδοτούνται εξαρχής τα ιδιωτικά σχολεία που δεν τηρούν τους κανόνες προσβασιμότητας. Δεν πρόκειται για θέμα «ανθρωπισμού»: η ισότιμη ένταξη των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που οι οικογένειές τους επιθυμούν να τα εγγράψουν σε ιδιωτικά σχολεία είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, είναι ζήτημα άσκησης οικογενειακής και προσωπικής επιλογής.
Και πράγματι, υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία που εγγράφουν μαθητές με αναπηρία και τηρούν τις εύλογες προσαρμογές.
Το λιγότερο που μπορεί να πράξει ο ΣΙΣ είναι να αποσύρει το υπόμνημά του και να απολογηθεί δημόσια για την απαράδεκτη συμπεριφορά του. Οφείλει ο Σύνδεσμος των Ιδιωτικών Σχολείων να συνεργαστεί με όλους τους παράγοντες της εκπαιδευτικής κοινότητας, το υπουργείο Παιδείας, την ΕΣΑμεΑ, τους εκπαιδευτικούς, ώστε να διαμορφωθεί ένα σωστό πλαίσιο συνθηκών στα ιδιωτικά σχολεία, που θα προάγει την πλήρη ένταξη όλων των μαθητών.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τον Πρόεδρο της Ε.Σ.Α.μεΑ. κ. Ι. Βαρδακαστάνη στο κινητό τηλέφωνο 6937157193.
Πηγή: left.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου