Ο ΟΑΣΘ μπαίνει οριστικά στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας με την
επικείμενη ψήφιση του νομοσχεδίου που παρουσιάζει σήμερα «Εφ.Συν.».
Τέλος εποχής, λοιπόν, για τον προκλητικά κρατικοδίαιτο ιδιωτικό
οργανισμό που μονοπωλούσε τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης για 60
χρόνια και κόστιζε στον πολίτη περισσότερο από τις δημόσιες συγκοινωνίες
της Αθήνας!
Η «υπόθεση ΟΑΣΘ» θυμίζει και μερικά πράγματα που κοντεύουμε να
ξεχάσουμε μέσα στην αφιονισμένη επέλαση των άσκεφτων του
νεοφιλελευθερισμού.
Οτι σύμφωνα και με τις αποφάσεις του ΣτΕ που υπάρχουν από χρόνια (ΣτΕ
3818/1997 και ΣτΕ 1141/1999) το κράτος, ναι, αυτό το «καταραμένο»
Δημόσιο, όταν πρόκειται για νομικά πρόσωπα που συστάθηκαν με νομοθετική
πρωτοβουλία μόνο για ανάθεση του κοινωνικού αγαθού που λέγεται στην
περίπτωση του ΟΑΣΘ «συγκοινωνιακό έργο», τότε μπορεί ή να ανακαλέσει την
ανάθεση ή και να καταργεί αυτά τα πρόσωπα για λόγους υπέρτερου δημοσίου
συμφέροντος.
Για παράδειγμα, μόνο με τα 16 εκατομμύρια κρατικής επιχορήγησης τον
χρόνο που μοιράζονταν οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ είναι δυνατό σε 2 χρόνια να
ανανεωθεί σε ποσοστό 100% όλος ο στόλος των λεωφορείων του.
Αλλά το ίδιο μπορεί να κάνει το Δημόσιο και για αμιγώς ιδιωτικές
επιχειρήσεις που η δραστηριότητά τους σχετίζεται άμεσα με πυρήνες της
κοινωνικής ζωής και την οικονομία της χώρας, προστατεύοντας υπέρτερα
ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα (Ολομ. ΣτΕ 1093/1987 και 161/2010).
Ειδικά αυτό το τελευταίο θέλουν να το ξεχνούν πρώτοι οι θεράποντες
των αχαλίνωτων ιδιωτικοποιήσεων και θέλουν να το ξεχνούμε και εμείς όταν
καλούν το Δημόσιο να σώσει επιχειρήσεις που «βούλιαξαν», αλλά να
παραμείνουν και ιδιωτικές.
Φυσικά υπάρχει και η -χρησιμοποιούμενη εσχάτως με ένταση- συνταγή
περί της ύπαρξης ή μετατροπής της χώρας σε «σοβιετία» (για λόγους
οικονομίας και μόνο χρησιμοποιείται ο όρος).
Η σχετική ιδεολογική σύγκρουση έχει παρελθόν και δυστυχώς για κάποιους θα έχει μέλλον.
Οσοι πολεμούν κάθε έκφανση του δημόσιου τομέα θυμίζουν πάντα τις πιο
ενοχλητικές, σε όλους μας, και καταδικαστέες συμπεριφορές εργαζομένων
και παραλείψεις διοικήσεων, αλλά κυρίως, και πάλι, θέλουν να ξεχνάμε ότι
υπάρχουν ιδιώτες και ιδιωτικές επιχειρήσεις που επιβάλλουν με τον τρόπο
τους τη δημόσια χρηματοδότησή τους και με… την προϋπόθεση να μη ρωτάμε
τίποτα.
Ο ΟΑΣΘ περνάει στο Δημόσιο
Η πρώτη κρατικοποίηση εδώ και πολλά χρόνια μπαίνει στις ράγες, καθώς ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε στη Βουλή τονομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Μετά την ψήφισή του ο ΟΑΣΘ, αλλά και η περιουσία του Οργανισμού, περνούν στον έλεγχο του ελληνικού δημοσίου.
Όπως ανακοίνωσε το απόγευμα ο Χρήστος Σπίρτζης, από τη Θεσσαλονίκη, η περιουσία του ΟΑΣΘ θα παραμείνει προσωρινά στην κατοχή του Οργανισμού, για ένα μεταβατικό στάδιο,«το αργότερο μέχρι τέλους του 2019», για να μη διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Μακεδονίας Θράκης ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΙΘ. Ο πρώτος φορέας θα είναι εποπτικός με τον έλεγχο της εποπτείας, το συντονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες, αστικά ΚΤΕΛ και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και των αγοραίων ταξί.
Ο ΑΣΙΘ είναι ο φορέας λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία και αργότερα και το μετρό και θα αναλάβει, μόλις είναι έτοιμος και έχει την κατάλληλη υποδομή, το αργότερο μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2019. Και στους δύο φορείς θα συμμετέχουν στη διοίκηση εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης ενώ όλες οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και στον ΣΑΣΘ διασφαλίζονται και μεταφέρονται στους νέους φορείς.
«Ο ΟΑΣΘ αποκτά δημόσιο χαρακτήρα, δηλαδή, αποιδιωτικοποιείται από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο εξήντα χρόνων» τόνισε ο κ. Σπίρτζης προσθέτοντας ότι «στο σχέδιο νόμου προβλέπονται και ρυθμίζονται οι διαδικασίες αποτίμησης της επιχείρησης και ρυθμίζεται και η διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ».
«Έχουμε όραμα και σχέδιο και για τη χώρα και για τις αστικές συγκοινωνίες» πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης.
Εργαζόμενοι: «Δεν φοβόμαστε» Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων του ΟΑΣΘ δηλώνουν ότι δεν φοβούνται την κρατικοποίηση του οργανισμού.
Με δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του συνδικάτου των 2.300 εργαζομένων στον οργανισμό, Δημήτρης Τσερμενίδης, δήλωσε:
«Δεν φοβόμαστε την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ».
Όσον αφορά το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, είπε ότι θα τοποθετηθεί «αφού πρώτα το διαβάσω όλο».
Ανάλογη και η απάντηση του προέδρου του ΟΑΣΘ, Χρήστου Στεφανίδη, που είπε:
«Θα διαβάσω πρώτα το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και μετά θα πω την άποψή μου επ' αυτού».
Ο ΟΑΣΘ περνάει στο Δημόσιο
Η πρώτη κρατικοποίηση εδώ και πολλά χρόνια μπαίνει στις ράγες, καθώς ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε στη Βουλή τονομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Μετά την ψήφισή του ο ΟΑΣΘ, αλλά και η περιουσία του Οργανισμού, περνούν στον έλεγχο του ελληνικού δημοσίου.
Όπως ανακοίνωσε το απόγευμα ο Χρήστος Σπίρτζης, από τη Θεσσαλονίκη, η περιουσία του ΟΑΣΘ θα παραμείνει προσωρινά στην κατοχή του Οργανισμού, για ένα μεταβατικό στάδιο,«το αργότερο μέχρι τέλους του 2019», για να μη διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Μακεδονίας Θράκης ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΙΘ. Ο πρώτος φορέας θα είναι εποπτικός με τον έλεγχο της εποπτείας, το συντονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, λεωφορεία, μετρό, τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες, αστικά ΚΤΕΛ και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και των αγοραίων ταξί.
Ο ΑΣΙΘ είναι ο φορέας λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία και αργότερα και το μετρό και θα αναλάβει, μόλις είναι έτοιμος και έχει την κατάλληλη υποδομή, το αργότερο μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2019. Και στους δύο φορείς θα συμμετέχουν στη διοίκηση εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης ενώ όλες οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και στον ΣΑΣΘ διασφαλίζονται και μεταφέρονται στους νέους φορείς.
«Ο ΟΑΣΘ αποκτά δημόσιο χαρακτήρα, δηλαδή, αποιδιωτικοποιείται από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο εξήντα χρόνων» τόνισε ο κ. Σπίρτζης προσθέτοντας ότι «στο σχέδιο νόμου προβλέπονται και ρυθμίζονται οι διαδικασίες αποτίμησης της επιχείρησης και ρυθμίζεται και η διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ».
«Έχουμε όραμα και σχέδιο και για τη χώρα και για τις αστικές συγκοινωνίες» πρόσθεσε ο κ. Σπίρτζης.
Εργαζόμενοι: «Δεν φοβόμαστε» Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων του ΟΑΣΘ δηλώνουν ότι δεν φοβούνται την κρατικοποίηση του οργανισμού.
Με δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του συνδικάτου των 2.300 εργαζομένων στον οργανισμό, Δημήτρης Τσερμενίδης, δήλωσε:
«Δεν φοβόμαστε την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ».
Όσον αφορά το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, είπε ότι θα τοποθετηθεί «αφού πρώτα το διαβάσω όλο».
Ανάλογη και η απάντηση του προέδρου του ΟΑΣΘ, Χρήστου Στεφανίδη, που είπε:
«Θα διαβάσω πρώτα το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και μετά θα πω την άποψή μου επ' αυτού».
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου