Την απόφαση του Eurogroup για την Ελλάδα τόσο στα ελληνικά όσο και στα αγγλικά δημοσιεύει η aftodioikisi.gr:
Στα Ελληνικά
To Eurogroup εκφράζει την ικανοποίησή του για την επίτευξη συμφωνίας
μεταξύ της Ελλάδας και των θεσμικών οργάνων σχετικά με μια δέσμη
διαρθρωτικών μέτρων που στοχεύουν στην ενίσχυση της ανάπτυξης και στην
αντιμετώπιση των διαρθρωτικών ανισορροπιών στα δημόσια οικονομικά και
ανοίγει το δρόμο για την επιτυχή ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης του
Προγράμματος του ESM.
To Eurogroup εκφράζει επίσης την ικανοποίησή της για την έγκριση από
το ελληνικό κοινοβούλιο των συμφωνημένων προγενέστερων δράσεων για τη
δεύτερη αναθεώρηση, και συγκεκριμένα της φιλόδοξης δημοσιονομικής δέσμης
μετά το πρόγραμμα, η οποία αποτελείται από μια μεταρρύθμιση του φόρου
εισοδήματος η οποία διευρύνει τη φορολογική βάση και τη μεταρρύθμιση του
συνταξιοδοτικού συστήματος. Μαζί παρέχουν καθαρή εξοικονόμηση πόρων
ύψους 2% του ΑΕΠ, η οποία θα στηρίξει τους δημοσιονομικούς στόχους μετά
το 2018. Περιέχει επίσης ένα ενδεικτικό επεκτατικό πακέτο για την
ενίσχυση του αναπτυξιακού δυναμικού της ελληνικής οικονομίας και τη
βελτίωση του ελληνικού δικτύου κοινωνικής προστασίας που θα υλοποιηθεί
υπό τον όρο ότι θα επιτευχθούν οι συμφωνηθέντες μεσοπρόθεσμοι στόχοι.
Χαιρετίζουμε επίσης την υιοθέτηση δέσμης αποφασιστικών μέτρων για την
αποτελεσματική αντιμετώπιση των μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPL), όπως η
δημιουργία μιας ενεργού δευτερογενούς αγοράς, ενός πλαισίου
εξωδικαστικού χρέους, καθώς και όλες οι ενέργειες για να καταστεί η
Ελληνική Εταιρεία Του ενεργητικού και των συμμετοχών (HCAP).
Επιπλέον, το πακέτο πολιτικής περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό
διαρθρωτικών μέτρων με στόχο την ενίσχυση του αναπτυξιακού δυναμικού της
ελληνικής οικονομίας. Όσον αφορά τις μεταρρυθμίσεις στην αγορά
εργασίας, το Eurogroup χαιρετίζει την υιοθετημένη νομοθεσία που
διασφαλίζει τις προηγούμενες μεταρρυθμίσεις όσον αφορά τις συλλογικές
διαπραγματεύσεις και ευθυγραμμίζει τις ομαδικές απολύσεις με τις
βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ. Το Eurogroup καλωσορίζει επίσης τις
ελληνικές αρχές για τη θέσπιση νομοθεσίας για την εφαρμογή των συστάσεων
του ΟΟΣΑ για την ενίσχυση του ανταγωνισμού, τη διευκόλυνση της
χορήγησης αδειών για επενδύσεις και την περαιτέρω ελευθέρωση των
νομοθετικά κατοχυρωμένων επαγγελμάτων. Χαιρετίζουμε τη δέσμευση της
Ελλάδας να συνεχίσει τη μεταρρυθμιστική πορεία της.
To Eurogroup συγχαίρει επίσης την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
για την εξαιρετική κινητοποίηση των Ταμείων της ΕΕ για την τόνωση των
επενδύσεων υπέρ της απασχόλησης και της ανάπτυξης από τον Ιούλιο του
2015, για συνολικό ποσό σχεδόν 11 δισ. Ευρώ. Η Ευρωομάδα καλεί τις
ελληνικές αρχές να συνεργαστούν στενά με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να
εξασφαλίσουν ότι θα απορροφηθούν πλήρως τα επιπλέον 970 εκατ. Ευρώ που
διατέθηκαν μετά την αναθεώρηση των κονδυλίων της εθνικής χρηματοδότησης
της πολιτικής συνοχής για την περίοδο 2017-2020. Επιπλέον, δεσμευόμαστε
να συνεχίσουμε να προσφέρουμε εμπειρογνώμονες υψηλού επιπέδου για να
υποστηρίξουμε το σχεδιασμό και την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων μέσω
έργων τεχνικής βοήθειας.
Παράλληλα, το Eurogroup καλεί την Ελλάδα από κοινού με τα θεσμικά
όργανα καθώς και τα σχετικά τρίτα μέρη μέχρι το τέλος του τρέχοντος
έτους να αναπτύξουν και να υποστηρίξουν μια ολιστική στρατηγική για την
ενίσχυση της ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης του
επενδυτικού κλίματος. Πρέπει να διερευνηθούν και άλλες δυνατότητες
κινητοποίησης πρόσθετων κονδυλίων από τις εθνικές αναπτυξιακές τράπεζες
και άλλους διεθνείς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς (όπως η ΕΤΕπ και η
ΕΤΑΑ).
To Eurogroup υποστηρίζει τις προσπάθειες των ελληνικών αρχών να
συνεργαστούν με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα για τη δημιουργία Εθνικής
Τράπεζας Ανάπτυξης που θα συντονίζει την υλοποίηση αναπτυξιακών και
διαφημιστικών δραστηριοτήτων. Το Eurogroup καλεί την Ελλάδα, την
Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα ΔΧΙ να συνεργαστούν για την ενίσχυση των
αγωγών βιώσιμων επενδυτικών σχεδίων. Πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες
για να ενισχυθεί η τεχνική βοήθεια από το Ευρωπαϊκό Διαχειριστικό
Σύμβουλο Επενδύσεων με σκοπό τη διευκόλυνση της προετοιμασίας
επενδυτικών σχεδίων και τη δημιουργία επενδυτικών πλατφορμών.
Σήμερα το Eurogroup εξέτασε και πάλι τη βιωσιμότητα του ελληνικού
δημόσιου χρέους με στόχο την Ελλάδα να ανακτήσει την πρόσβαση στην αγορά
με βιώσιμα επιτόκια. Tο Eurogroup επαναβεβαίωσε τις δεσμεύσεις και τις
αρχές που περιέχονται στις δηλώσεις του Μαΐου 2016. Σημειώσαμε ότι η
εφαρμογή των συμφωνηθέντων μέτρων βραχυπρόθεσμου χρέους συμβάλλει ήδη σε
σημαντική μείωση των μεικτών και μακροπρόθεσμων ακαθάριστων
χρηματοδοτικών αναγκών της Ελλάδας (GFN) και Βελτιώνει σημαντικά το
προφίλ του ελληνικού δημόσιου χρέους.
Η Ευρωομάδα εκφράζει την ικανοποίησή της για τη δέσμευση της Ελλάδας
να διατηρήσει ένα πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 3,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2022
και εν συνεχεία μια δημοσιονομική τροχιά που θα είναι σύμφωνη με τις
δεσμεύσεις της στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού δημοσιονομικού πλαισίου, η
οποία θα επιτευχθεί σύμφωνα με την ανάλυση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Πρωτογενές πλεόνασμα ίσης ή ανώτερης αλλά περίπου 2% του ΑΕΠ κατά την
περίοδο από το 2023 έως το 2060.
To Εurogroup κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η βιωσιμότητα του χρέους θα
πρέπει να επιτευχθεί στο πλαίσιο των μέτρων για το χρέος που είχε
προβλέψει η Ευρωομάδα το Μάιο του 2016. Στο πλαίσιο αυτό, το Eurogroup
υπενθύμισε την αξιολόγηση της βιωσιμότητας του χρέους σε σχέση με τα
συμφωνημένα σημεία αναφοράς για ακαθάριστες ανάγκες χρηματοδότησης: Κάτω
του 15% του ΑΕΠ μεσοπρόθεσμα και κάτω από το 20% του ΑΕΠ στη συνέχεια,
έτσι ώστε να διασφαλιστεί ότι το χρέος παραμένει σταθερά προς τα κάτω.
Το Eurogroup υπενθυμίζει ότι είναι έτοιμο να εφαρμόσει μια δεύτερη
δέσμη μέτρων για το χρέος στο βαθμό που είναι απαραίτητο για την
επίτευξη των προαναφερθέντων στόχων του GFN, σύμφωνα με τη δήλωση του
Eurogroup της 25ης Μαΐου 2016. Αυτό περιλαμβάνει την κατάργηση του
επιτοκίου που συνδέεται με την αποπληρωμή του χρέους του 2ου ελληνικού
προγράμματος, τη χρήση των κερδών του SMP για το 2014 από τον
διαχωρισμένο λογαριασμό ESM, την αποκατάσταση της μεταφοράς των
ισοδύναμων κερδών ANFA και SMP στην Ελλάδα (από το οικονομικό έτος
2017). Το τρέχον κονδύλιο του προγράμματος για το ΕSM λαμβάνοντας
δεόντως υπόψη το εξαιρετικά υψηλό βάρος ορισμένων κρατών μελών και την
αναπροσαρμογή του EFSF στο μέγιστο επιτρεπόμενο ποσό του προγράμματος.
Το Eurogroup είναι έτοιμο να εφαρμόσει, με την επιφύλαξη του τελικού
DSA, των επεκτάσεων της σταθμισμένης μέσης διάρκειας λήξης (WAM) και
μιας περαιτέρω αναβολής του επιτοκίου και της απόσβεσης του EFSF κατά 0
έως 15 έτη. Όπως συμφωνήθηκε τον Μάιο του 2016, τα μέτρα αυτά δεν
συνεπάγονται πρόσθετα έξοδα για άλλα δικαιούχα κράτη μέλη.
Προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι ενδεχόμενες διαφορές μεταξύ των
παραδοχών για την ανάπτυξη στο DSA και των πραγματικών εξελίξεων της
ανάπτυξης κατά την περίοδο μετά το πρόγραμμα, ο επαναπρογραμματισμός του
EFSF θα επαναβαθμολογηθεί σύμφωνα με ένα λειτουργικό μηχανισμό
προσαρμογής της ανάπτυξης που θα συμφωνηθεί. Ο μηχανισμός αυτός θα
προσδιοριστεί πλήρως ως μέρος των μεσοπρόθεσμων μέτρων ελάφρυνσης του
χρέους, μετά την επιτυχή εφαρμογή του προγράμματος ΕΜΣ προκειμένου να
διασφαλιστεί η τήρηση των ορίων αναφοράς GFN που ορίστηκαν παραπάνω και
να διασφαλιστεί ότι τηρείται το ανώτατο όριο που καθορίζεται από το
εξουσιοδοτημένο ποσό του προγράμματος EFSF . Το Eurogroup αναθέτει στην
EWG να συνεργαστεί περαιτέρω με αυτό το θέμα από το 2018.
Στο τέλος του προγράμματος, υπό την προϋπόθεση της επιτυχούς
εφαρμογής του και στο βαθμό που είναι αναγκαίο, θα εφαρμοστεί αυτή η
δεύτερη δέσμη μέτρων. Η ακριβής βαθμονόμηση αυτών των μέτρων θα
επιβεβαιωθεί στο τέλος του προγράμματος από το Eurogroup, με βάση μια
επικαιροποιημένη DSA σε συνεργασία με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα,
προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του χρέους και η συμμόρφωση με
το ευρωπαϊκό πλαίσιο δημοσιονομικής πολιτικής. Αυτό το DSA, αν και
βασίζεται σε επιφυλακτικές υποθέσεις, θα λάβει επίσης υπόψη τον
αντίκτυπο των μεταρρυθμίσεων που ενισχύουν την ανάπτυξη και των
επενδυτικών πρωτοβουλιών.
Μακροπρόθεσμα, το Eurogroup υπενθυμίζει τη συμφωνία του Μαΐου του
2016 ότι σε περίπτωση απροσδόκητα δυσμενέστερου σεναρίου θα μπορούσε να
ενεργοποιηθεί ένας μηχανισμός έκτακτης ανάγκης για το χρέος. Η
ενεργοποίηση αυτού του μηχανισμού θα θεωρηθεί ότι υπόκειται σε απόφαση
του Eurogroup και θα μπορούσε να συνεπάγεται μέτρα όπως η περαιτέρω
αναμόρφωση και ο περιορισμός των πληρωμών τόκων από το EFSF.
Αναγνωρίζοντας τη συμφωνία σε επίπεδο προσωπικού με την Ελλάδα για
τις πολιτικές, η διοίκηση του ΔΝΤ σύντομα θα συνιστά στην Εκτελεστική
Επιτροπή του ΔΝΤ την κατ ‘αρχήν έγκριση του αιτήματος της Ελλάδας για
14μηνη ρύθμιση αναμονής. Το ΔΝΤ εκφράζει την ικανοποίησή του για την
περαιτέρω διευκρίνιση των μέτρων για το χρέος που δόθηκαν σήμερα από τα
κράτη μέλη και συμφωνεί ότι αποτελεί σημαντικό βήμα προς τη βιωσιμότητα
του ελληνικού χρέους. Η συμφωνία του ΔΝΤ θα καταστεί αποτελεσματική με
πόρους που διατίθενται σύμφωνα με τους όρους της, υπό τον όρο ότι το
πρόγραμμα παραμένει σε καλό δρόμο, όταν το προσωπικό του ΔΝΤ μπορεί να
διαβεβαιώσει στην Εκτελεστική Επιτροπή του ΔΝΤ ότι υπάρχει συμφωνία για
μέτρα ελάφρυνσης του χρέους. Στο τέλος του προγράμματος, θα εξασφάλιζε
τη διατηρησιμότητα του χρέους.
Ενόψει της πλήρους εφαρμογής όλων των προηγούμενων ενεργειών και με
την ολοκλήρωση των εθνικών διαδικασιών, τα όργανα διοίκησης του ΕΜΣ
αναμένεται να εγκρίνουν το συμπληρωματικό μνημόνιο συμφωνίας και την
εκταμίευση της τρίτης δόσης του προγράμματος του ΕΜΣ ύψους 8,5 δισ. Ευρώ
για την κάλυψη της τρέχουσας χρηματοδότησης Τις ανάγκες, την
καθυστέρηση εκκαθάρισης και, ενδεχομένως, το περιθώριο για να ξεκινήσει η
δημιουργία ενός buffer.
Ενόψει του τερματισμού του τρέχοντος προγράμματος τον Αύγουστο του
2018, το Eurogroup δεσμεύεται να παράσχει στήριξη στην επιστροφή της
Ελλάδας στις αγορές: το Eurogroup συμφωνεί ότι οι μελλοντικές
εκταμιεύσεις θα πρέπει να καλύπτουν όχι μόνο την ανάγκη εκκαθάρισης
καθυστερούμενων οφειλών αλλά και την περαιτέρω δημιουργία ταμειακών
αποθεμάτων Για την υποστήριξη της εμπιστοσύνης των επενδυτών και τη
διευκόλυνση της πρόσβασης στην αγορά.
Και στα Αγγλικά
The Eurogroup welcomes that agreement has been reached between Greece
and the institutions on a policy package of structural measures, which
aims at shoring up growth and addressing the underlying structural
imbalances in public finances and paves the way for a successful
completion of the second review of the ESM programme.
The Eurogroup also welcomes the adoption by the Greek parliament of
the agreed prior actions for the second review, notably the ambitious
post-programme fiscal package, which is composed of an income tax reform
broadening the tax base and a pension reform. Together they deliver net
savings of 2% of GDP which will underpin the fiscal targets post-2018.
It also contains a contingent expansionary package to enhance the growth
potential of the Greek economy and to improve the Greek social safety
net that will be implemented provided that the agreed medium-term
targets are met. We also welcome the adoption of a package of decisive
measures to effectively address non-performing loans (NPL), such as
establishing an active secondary market, an Out-of-Court Debt Workout
framework, as well as all actions to make the Hellenic Corporation of
Assets and Participations (HCAP) fully operational.
Moreover, the policy package includes a large number of structural
measures aimed at enhancing the growth potential of the Greek economy.
With regard to labour market reforms, the Eurogroup welcomes the adopted
legislation safeguarding previous reforms on collective bargaining and
bringing collective dismissals in line with best EU practices. The
Eurogroup also commends the Greek authorities for adopting legislation
to implement OECD recommendations to strengthen competition, to
facilitate investment licensing and to further open-up regulated
professions. We welcome the commitment by Greece to continue on its
reform path.
The Eurogroup also commends Greece and the European Commission for
the exceptional mobilisation of EU Funds to boost investment in support
of jobs and growth since July 2015, for a total amount of nearly EUR 11
bn. The Eurogroup calls upon the Greek authorities to work closely with
the European Commission to ensure that additional EUR 970 million made
available following the review of the national cohesion policy funding
envelopes for the period from 2017 – 2020 are fully absorbed.
Furthermore, we commit to continue to provide high-level experts to
support the design and implementation of reforms through technical
assistance projects.
In parallel the Eurogroup invites Greece together with the
institutions as well as relevant third parties by the end of this year
to develop and support a holistic growth enhancing strategy including
improvements of the investment climate. Further options for mobilizing
additional funds from national development banks and other international
financial institutions (such as the EIB and EBRD) should be explored.
The Eurogroup supports the efforts of the Greek authorities to work
with the European institutions on the creation of a National Development
Bank that would coordinate the implementation of development and
promotional activities. The Eurogroup calls upon Greece, the European
Commission and IFIs to work together to strengthen the pipelines of
viable investment projects. Efforts should be made to step up the
technical assistance from the European Investment Advisory Hub with a
view to facilitating the preparation of investable projects and the
establishment of investment platforms.
Today the Eurogroup discussed again the sustainability of Greek
public debt with the objective that Greece regains market access at
sustainable rates. The Eurogroup reconfirmed the commitments and
principles contained in the statements of May 2016. We noted that the
implementation of the agreed short term debt measures already
contributes to a substantial lowering of the gross financing needs (GFN)
of Greece over the medium and long term and significantly improves the
profile of Greek public debt.
The Eurogroup welcomes the commitment of Greece to maintain a primary
surplus of 3.5% of GDP until 2022 and thereafter a fiscal trajectory
that is consistent with its commitments under the European fiscal
framework, which would be achieved according to the analysis of the
European Commission with a primary surplus of equal to or above but
close to 2% of GDP in the period from 2023 to 2060.
The Eurogroup concluded that debt sustainability should be attained
within the framework of the debt measures envisaged by the Eurogroup in
May 2016. In this regard, the Eurogroup recalled the assessment of debt
sustainability with reference to the agreed benchmarks for gross
financing needs: GFN should remain below 15% of GDP in the medium term
and below 20% of GDP thereafter so as to ensure that debt remains on a
sustained downward path.
The Eurogroup recalls that it stands ready to implement a second set
of debt measures to the extent needed to meet the aforementioned GFN
objectives, in line with the Eurogroup statement of 25 May 2016. This
includes abolishing the step-up interest rate margin related to the debt
buy-back tranche of the 2nd Greek programme, the use of 2014 SMP
profits from the ESM segregated account, the restoration of the transfer
of the equivalent of ANFA and SMP profits to Greece (as of budget year
2017), liability management operations within the current ESM programme
envelope taking due account of the exceptionally high burden of some
Member States, and EFSF reprofiling within the maximum Programme
Authorised Amount.
The Eurogroup stands ready to implement, without prejudice to the
final DSA, extensions of the weighted average maturities (WAM) and a
further deferral of EFSF interest and amortization by between 0 and 15
years. As agreed in May 2016, these measures shall not lead to
additional costs for other beneficiary Member States.
In order to take into account possible differences between growth
assumptions in the DSA and actual growth developments over the
post-programme period, the EFSF reprofiling would be recalibrated
according to an operational growth-adjustment mechanism to be agreed.
This mechanism will be fully specified as part of the medium-term debt
relief measures, following the successful implementation of the ESM
programme to make sure the GFN benchmarks defined above are respected
and to ensure that the ceiling established by the EFSF Programme
Authorised Amount is respected. The Eurogroup mandates the EWG to work
further on this as of 2018.
At the end of the programme, conditional upon its successful
implementation and to the extent necessary, this second set of measures
will be implemented. The exact calibration of these measures will be
confirmed at the end of the programme by the Eurogroup on the basis of
an updated DSA in cooperation with the European institutions, so as to
ensure debt sustainability and compliance with the European fiscal
policy framework. This DSA, while based on cautious assumptions, will
also take into account the impact of growth enhancing reforms and
investment initiatives.
For the long term, the Eurogroup recalls the May 2016 agreement that
in the case of an unexpectedly more adverse scenario a contingency
mechanism on debt could be activated. The activation of this mechanism
would be considered subject to a decision by the Eurogroup and could
entail measures such as a further EFSF re-profiling and capping and
deferral of interest payments.
Acknowledging the staff level agreement reached with Greece on
policies, IMF management will shortly recommend to the IMF’s Executive
Board the approval in principle of Greece’s request for a 14-month
Standby Arrangement. The IMF welcomes the further specification of the
debt measures given today by Member States, and agrees that it
represents a major step towards Greek debt sustainability. The IMF
arrangement will become effective with resources made available in
accordance with its terms, provided that the programme stays on track,
when IMF staff can assure to the IMF’s Executive Board that there is an
agreement on debt relief measures, that, appropriately calibrated at the
end of the programme, would secure debt sustainability.
In view of the full implementation of all prior actions and subject
to the completion of national procedures, the ESM governing bodies are
expected to approve the supplemental MoU and the disbursement of the
third tranche of the ESM programme amounting to EUR 8.5 bn to cover
current financing needs, arrears clearing, and possibly room to start
building up a cash buffer.
In view of the ending of the current programme in August 2018, the
Eurogroup commits to provide support for Greece’s return to the market:
the Eurogroup agrees that future disbursements should cater not only for
the need to clear arrears but also to further build up cash buffers to
support investor’s confidence and facilitate market access.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου