Το εν υπνώσει ή τετελεσμένο κίνημα «δεν πληρώνω», για τα διόδια, μου
θύμισε το ρεπορτάζ της Χαράς Τζαναβάρα στην προχθεσινή «Εφ.Συν.»:
«Ερχονται 38 νέοι σταθμοί διοδίων (στην Εγνατία οδό) μέχρι το
φθινόπωρο», 18 μετωπικοί και 20 πλευρικοί, που θα προστεθούν στους 7 που
ήδη λειτουργούν.
Αρα, το όλον 45 σταθμοί διοδίων μόνο στην Εγνατία από 1ης Νοεμβρίου
ενεστώτος έτους, μετωπικοί τε και πλευρικοί (ακριβώς ίδιοι χαρακτηρισμοί
με τις τροχαίες συγκρούσεις!).
Το θέμα (ένα από τα θέματα, γιατί το θέμα των δημοσίων έργων, με όλα
τα συμπαρομαρτούντα, είναι τεράστιο και δυσεξιχνίαστο, από την…
αρχαιότητα) είναι πως, ενώ οι διερχόμενοι θα πληρώνουν, μετωπικά και
πλευρικά, βάσει ενιαίας τιμής από 1ης Νοεμβρίου, τα ηλεκτρονικά διόδια,
μέσω των οποίων η χρέωση θα γίνεται βάσει διανυομένων χιλιομέτρων,
προβλέπεται να λειτουργήσουν στο τέλος της επόμενης χρονιάς -και δεν
εξετάζω ποια τύχη έχουν οι ευοίωνες προβλέψεις χώρας που πορεύεται διά
διοδίων (μεταφορικά, στενωπών) μετωπικών και πλευρικών.
Συζήτησα, προσφάτως, για άλλους λόγους, το θέμα, με γνωστό μου
επιχειρηματία παραγωγικής μονάδας κατασκευών και με ακόμα δύο, πολιτικό
μηχανικό και ασφαλιστή (έργων). Δεν βγήκα από τη συζήτηση σοφότερος,
μάλλον οι έως τότε απορίες μου πλήθυναν.
Κατάλαβα όμως ότι τα διόδια είναι το κουμπί σε όλη αυτή την ιστορία
των δημοσίων έργων, τουλάχιστον επί εποχής μνημονίων: επανεκκίνηση έργων
– εσπευσμένη παράδοση «χορταριασμένων» – προγραμματισμός νέων έργων –
συμφέροντα εργοληπτικών εταιρειών (όσες δεν έκλεισαν!) – προπαντός
συμφέροντα (ιερά αυτά και απαραβίαστα) τραπεζών που δανειοδότησαν τα
έργα με εγγύηση (επί συμβολαίων) τις εισπράξεις διοδίων.
Δι’ ο τα διόδια συνεχώς πληθαίνουν και ακριβαίνουν. Στοιχειώδες Ουότσον! Σας ευχαριστούμε και καλό σας ταξίδι…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου