«Η επιτυχής ολοκλήρωση του προγράμματος θα δώσει
μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην ελληνική οικονομία, και είναι εφικτό τα
πρωτογενή πλεονάσματα να επιτευχθούν χωρίς επιπλέον μέτρα ανέφερε μεταξύ
άλλων σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο του Alpha ο υπουργός Επικρατείας
και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Δημήτρης Τζανακόπουλος.
Σε ό,τι αφορά τις διαφορές μεταξύ των θεσμών για το ζήτημα του ελληνικού χρέους, είπε ότι «γίνεται προσπάθεια προκειμένου να γεφυρωθούν οι διαφορές μεταξύ της Ευρώπης και του ΔΝΤ ως προς τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος τα οποία είναι αναγκαία ώστε να θεωρηθεί το χρέος βιώσιμο από όλους τους θεσμούς, συμπεριλαμβανομένης και της Ε.Κ.Τ., και να προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος έτσι ώστε τον Αύγουστο του 2018, να έχουμε τη δυνατότητα να αναχρηματοδοτούμε το χρέος μας από τις αγορές και χωρίς στήριξη από τον επίσημο τομέα» ενώ εκτίμησε, «ότι σε αυτή τη φάση όλες οι πλευρές φαίνεται πως λειτουργούν εποικοδομητικά».
«Υπάρχει η γνωστή πρόταση από την πλευρά της Γαλλίας για έναν αυτόματο μηχανισμό, συνδεδεμένο με μια ρήτρα ανάπτυξης όπου ανάλογα με την πορεία της ανάπτυξης θα γίνονται οι αναγκαίες αλλαγές στα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος», συνέχισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και πρόσθεσε ότι, «η πρόταση αυτή θα μπορούσε να γεφυρώσει τις διαφορές και υπάρχουν ασφαλώς και άλλες προτάσεις.
Ερωτηθείς για το εάν κατά την επίσκεψη στην Ελλάδα την ερχόμενη Δευτέρα ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας Μπρούνο Λε Μερ, κομίζει μετά τις συναντήσεις του με Ευρωπαίους αξιωματούχους κάποια συγκεκριμένη πρόταση στην ελληνική πλευρά, ο κ. Τζανακόπουλος είπε ότι στο πλαίσιο της ενεργητικής πολιτικής την οποία ασκεί η Γαλλία στο ζήτημα του ελληνικού χρέους, ο κ. Λε Μερ, θα επισκεφτεί και την Ελλάδα για συνομιλίες με την ελληνική κυβέρνηση.
«Αναμένουμε να δούμε ποια είναι τα νέα που θα μας φέρει ώστε να προχωρήσουμε στο Eurogroup της 15ης Ιουνίου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κληθείς να σχολιάσει τη δήλωση του επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας ESM Κλάους Ρέγκλινγκ, στην γερμανική Bild, σύμφωνα με την οποία εάν η Ελλάδα παραμείνει σε μεταρρυθμιστική τροχιά, η Ελλάδα θα μπορούσε να προχωρήσει στην έκδοση κρατικών ομολόγων ακόμη και εντός του 2017, ο κ. Τζανακόπουλος υπογράμμισε ότι «αυτός είναι ο στόχος του ελληνικού προγράμματος».
«Ένα πρόγραμμα γίνεται για να μπορέσει να ολοκληρωθεί με επιτυχία και γι' αυτό εργάζεται η ελληνική κυβέρνηση σε αντίθεση με την αξιωματική αντιπολίτευση που παρουσιάζει μια κατάσταση πλήρους καταστροφής, αποσταθεροποίησης» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και συνέχισε.
«Η εικόνα όμως που υπάρχει από τις τοποθετήσεις ευρωπαίων αξιωματούχων και τα δημοσιεύματα του ευρωπαϊκού Τύπου, είναι τελείως διαφορετική.
Δεν είναι η πρώτη θετική δήλωση που γίνεται για την Ελλάδα. Οι δηλώσεις που κατά καιρούς έχουν γίνει είναι ότι το πρόγραμμα έχει κάθε δυνατότητα να ολοκληρωθεί με επιτυχία ότι η Ελλάδα έχει κάνει όλα όσα όφειλε και αυτή τη στιγμή υπάρχει το ηθικό και πολιτικό καθήκον εκ μέρους των θεσμών να κάνουν και αυτοί το δικό τους χρέος.
Αυτό που είπε ο κ. Ρέγκλινγκ , δεν είναι κάτι καινούργιο για μας. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει πει ότι εφόσον έχουμε τη συμφωνία την οποία θέλουμε και μια καθαρή λύση θα έχουμε τη δυνατότητα για άμεση πρόσβαση στις αγορές χρήματος έτσι ώστε να κάνουμε δοκιμαστικές εξόδους το 2017 και από εκεί και πέρα βγούμε στις αγορές χρήματος το 2018.
Αναφερόμενος στο θέμα της ένταξης της Ελλάδας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, επανέλαβε, ότι αυτό δεν είναι αρμοδιότητα του Eurogroup, αλλά αποκλειστική αρμοδιότητα του ΔΣ της ΕΚΤ, το οποίο πρέπει να προχωρήσει σε μια απολύτως ανεξάρτητη μελέτη της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους και στη βάση αυτών των αποτελεσμάτων να αποφασίσει για το αν θα είναι τα ελληνικά ομόλογα επιλέξιμα για το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
«Αυτό το οποίο συζητείται στο Eurogroup είναι μια συμφωνία που θα περιέχει έναν τέτοιο προσδιορισμό των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος, που θα δίνει την δυνατότητα στην ΕΚΤ να αποφασίσει για το αν και κατά πόσο τα ελληνικά ομόλογα θα είναι επιλέξιμα για ένταξη στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
Οι προτάσεις που έχει καταθέσει η ελληνική πλευρά έχουν ως στόχο να γίνουν θετικές μελέτες εκ μέρους των όλων των θεσμών και της ΕΚΤ για το ζήτημα του ελληνικού χρέους» τόνισε ο κ. Τζανακόπουλος.
Αναφερόμενος στις διαφορές μεταξύ ΔΝΤ και Ε.Ε για το ζήτημα του ελληνικού χρέους, είπε πως «οι Ευρωπαίοι θεωρούν ότι έως το 2060, η μεσοσταθμική ανάπτυξη, θα είναι 1,3%. Το ΔΝΤ ότι τα κατά την ίδια περίοδο, η μεσοσταθμική ανάπτυξη θα είναι στο 1%. Αυτή διαφορά δημιουργεί διαφορετικές προσεγγίσεις για το πόσα μεσοπρόθεσμα μέτρα χρειάζονται ώστε όλοι οι θεσμοί να θεωρήσουν το ελληνικό χρέος βιώσιμο».
Απαντώντας σε ερώτηση σχετική με το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων 3,5% έως το 2022, παραδέχθηκε ότι είναι υψηλά, σημείωσε όμως ότι θα πρέπει να συγκριθούν με τα πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 4,5% που είχαν συμφωνηθεί το 2012 έως τα μέσα της δεκαετίας του 2020 και στη συνέχεια ένα μέσο όρο 4,1% έως το 2030.
«Ήταν επίσης απαίτηση της Γερμανίας κατά την έναρξη των διαπραγματεύσεων το 3,5% να παραμείνει για δέκα χρόνια. Αυτό το οποίο επετεύχθη τελικά ήταν να βρεθεί μια λύση για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% έως το 2022» ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και συμπλήρωσε.
«Καθόλου εύκολο, ωστόσο με δεδομένο ότι μια επιτυχής ολοκλήρωση του προγράμματος θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην ελληνική οικονομία, και είναι εφικτό τα πρωτογενή πλεονάσματα να επιτευχθούν χωρίς επιπλέον μέτρα.
Σημαντικό επίσης είναι και το πώς ο παραγόμενος πλούτος θα διανεμηθεί στην ελληνική κοινωνία. Θα υπάρξει δημοσιονομικός χώρος 5 δις ευρώ έως 6 δις ευρώ έως το 2020 ή το 2021 τα οποία θα διαθέσουμε για την άσκηση της κοινωνικής πολιτικής και την στήριξη του κοινωνικού κράτους. Αυτή είναι η διαφορά μας από τη Ν.Δ. που επιλέγει τη μείωση της φορολογίας στα κέρδη που μοιράζονται οι μέτοχοι των μεγάλων εταιρειών και όχι η στήριξη των χαμηλότερων στρωμάτων».
Ερωτηθείς τέλος για την πορεία της υλοποίησης επενδύσεων σε τομείς όπως ο τομέας της ενέργειας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε το έντονο ενδιαφέρον της κυβέρνησης και τόνισε ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει μπει επικεφαλής μιας τέτοιας ομάδας, η οποία θα προωθήσει τις πολύ μεγάλες επενδύσεις στους τομείς της ενέργειας και των μεταφορών.
«Το 2016 οι άμεσες επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 13,6% επίδοση ρεκόρ για τα χρόνια της κρίσης. Στην ίδια κατεύθυνση θα προχωρήσουμε και μετά την επίτευξη συμφωνίας την οποία ευελπιστούμε να έχουμε στο επόμενο Eurogroup», κατέληξε ο κ. Τζανακόπουλος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Σημαντικό επίσης είναι και το πώς ο
παραγόμενος πλούτος θα διανεμηθεί στην ελληνική κοινωνία. Θα υπάρξει
δημοσιονομικός χώρος 5 δις ευρώ έως 6 δις ευρώ έως το 2020 ή το 2021, τα
οποία θα διαθέσουμε για την άσκηση της κοινωνικής πολιτικής και την
στήριξη του κοινωνικού κράτους. Αυτή είναι η διαφορά μας από τη Ν.Δ. που
επιλέγει τη μείωση της φορολογίας στα κέρδη που μοιράζονται οι μέτοχοι
των μεγάλων εταιρειών και όχι τη στήριξη των χαμηλότερων στρωμάτων»
τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Ερωτηθείς για το Eurogroup της 15ης Ιουνίου, ο κ. Τζανακόπουλος τόνισε ότι «ο στόχος της ελληνικής πλευράς παραμένει σαφής.
Καθαρή λύση, όχι μετάθεση του προβλήματος, συγκεκριμενοποίηση των
μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος, και φυσικά συγκεκριμένες παρεμβάσεις
για την ανάπτυξη, οι οποίες θα βοηθήσουν στην δυναμική ανάκαμψη της
ελληνικής οικονομίας, η οποία το τελευταίο διάστημα ανακάμπτει, όμως η
ανάκαμψη αυτή είναι εύθραυστη με δεδομένη την αβεβαιότητα. Πρέπει λοιπόν
ο κύκλος της αβεβαιότητας να κλείσει οριστικά στις 15 Ιουνίου και
υπάρχουν οι προϋποθέσεις και η βούληση για να γίνει».Σε ό,τι αφορά τις διαφορές μεταξύ των θεσμών για το ζήτημα του ελληνικού χρέους, είπε ότι «γίνεται προσπάθεια προκειμένου να γεφυρωθούν οι διαφορές μεταξύ της Ευρώπης και του ΔΝΤ ως προς τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος τα οποία είναι αναγκαία ώστε να θεωρηθεί το χρέος βιώσιμο από όλους τους θεσμούς, συμπεριλαμβανομένης και της Ε.Κ.Τ., και να προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος έτσι ώστε τον Αύγουστο του 2018, να έχουμε τη δυνατότητα να αναχρηματοδοτούμε το χρέος μας από τις αγορές και χωρίς στήριξη από τον επίσημο τομέα» ενώ εκτίμησε, «ότι σε αυτή τη φάση όλες οι πλευρές φαίνεται πως λειτουργούν εποικοδομητικά».
«Υπάρχει η γνωστή πρόταση από την πλευρά της Γαλλίας για έναν αυτόματο μηχανισμό, συνδεδεμένο με μια ρήτρα ανάπτυξης όπου ανάλογα με την πορεία της ανάπτυξης θα γίνονται οι αναγκαίες αλλαγές στα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος», συνέχισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και πρόσθεσε ότι, «η πρόταση αυτή θα μπορούσε να γεφυρώσει τις διαφορές και υπάρχουν ασφαλώς και άλλες προτάσεις.
Ερωτηθείς για το εάν κατά την επίσκεψη στην Ελλάδα την ερχόμενη Δευτέρα ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας Μπρούνο Λε Μερ, κομίζει μετά τις συναντήσεις του με Ευρωπαίους αξιωματούχους κάποια συγκεκριμένη πρόταση στην ελληνική πλευρά, ο κ. Τζανακόπουλος είπε ότι στο πλαίσιο της ενεργητικής πολιτικής την οποία ασκεί η Γαλλία στο ζήτημα του ελληνικού χρέους, ο κ. Λε Μερ, θα επισκεφτεί και την Ελλάδα για συνομιλίες με την ελληνική κυβέρνηση.
«Αναμένουμε να δούμε ποια είναι τα νέα που θα μας φέρει ώστε να προχωρήσουμε στο Eurogroup της 15ης Ιουνίου», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κληθείς να σχολιάσει τη δήλωση του επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας ESM Κλάους Ρέγκλινγκ, στην γερμανική Bild, σύμφωνα με την οποία εάν η Ελλάδα παραμείνει σε μεταρρυθμιστική τροχιά, η Ελλάδα θα μπορούσε να προχωρήσει στην έκδοση κρατικών ομολόγων ακόμη και εντός του 2017, ο κ. Τζανακόπουλος υπογράμμισε ότι «αυτός είναι ο στόχος του ελληνικού προγράμματος».
«Ένα πρόγραμμα γίνεται για να μπορέσει να ολοκληρωθεί με επιτυχία και γι' αυτό εργάζεται η ελληνική κυβέρνηση σε αντίθεση με την αξιωματική αντιπολίτευση που παρουσιάζει μια κατάσταση πλήρους καταστροφής, αποσταθεροποίησης» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και συνέχισε.
«Η εικόνα όμως που υπάρχει από τις τοποθετήσεις ευρωπαίων αξιωματούχων και τα δημοσιεύματα του ευρωπαϊκού Τύπου, είναι τελείως διαφορετική.
Δεν είναι η πρώτη θετική δήλωση που γίνεται για την Ελλάδα. Οι δηλώσεις που κατά καιρούς έχουν γίνει είναι ότι το πρόγραμμα έχει κάθε δυνατότητα να ολοκληρωθεί με επιτυχία ότι η Ελλάδα έχει κάνει όλα όσα όφειλε και αυτή τη στιγμή υπάρχει το ηθικό και πολιτικό καθήκον εκ μέρους των θεσμών να κάνουν και αυτοί το δικό τους χρέος.
Αυτό που είπε ο κ. Ρέγκλινγκ , δεν είναι κάτι καινούργιο για μας. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει πει ότι εφόσον έχουμε τη συμφωνία την οποία θέλουμε και μια καθαρή λύση θα έχουμε τη δυνατότητα για άμεση πρόσβαση στις αγορές χρήματος έτσι ώστε να κάνουμε δοκιμαστικές εξόδους το 2017 και από εκεί και πέρα βγούμε στις αγορές χρήματος το 2018.
Αναφερόμενος στο θέμα της ένταξης της Ελλάδας στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, επανέλαβε, ότι αυτό δεν είναι αρμοδιότητα του Eurogroup, αλλά αποκλειστική αρμοδιότητα του ΔΣ της ΕΚΤ, το οποίο πρέπει να προχωρήσει σε μια απολύτως ανεξάρτητη μελέτη της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους και στη βάση αυτών των αποτελεσμάτων να αποφασίσει για το αν θα είναι τα ελληνικά ομόλογα επιλέξιμα για το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
«Αυτό το οποίο συζητείται στο Eurogroup είναι μια συμφωνία που θα περιέχει έναν τέτοιο προσδιορισμό των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος, που θα δίνει την δυνατότητα στην ΕΚΤ να αποφασίσει για το αν και κατά πόσο τα ελληνικά ομόλογα θα είναι επιλέξιμα για ένταξη στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.
Οι προτάσεις που έχει καταθέσει η ελληνική πλευρά έχουν ως στόχο να γίνουν θετικές μελέτες εκ μέρους των όλων των θεσμών και της ΕΚΤ για το ζήτημα του ελληνικού χρέους» τόνισε ο κ. Τζανακόπουλος.
Αναφερόμενος στις διαφορές μεταξύ ΔΝΤ και Ε.Ε για το ζήτημα του ελληνικού χρέους, είπε πως «οι Ευρωπαίοι θεωρούν ότι έως το 2060, η μεσοσταθμική ανάπτυξη, θα είναι 1,3%. Το ΔΝΤ ότι τα κατά την ίδια περίοδο, η μεσοσταθμική ανάπτυξη θα είναι στο 1%. Αυτή διαφορά δημιουργεί διαφορετικές προσεγγίσεις για το πόσα μεσοπρόθεσμα μέτρα χρειάζονται ώστε όλοι οι θεσμοί να θεωρήσουν το ελληνικό χρέος βιώσιμο».
Απαντώντας σε ερώτηση σχετική με το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων 3,5% έως το 2022, παραδέχθηκε ότι είναι υψηλά, σημείωσε όμως ότι θα πρέπει να συγκριθούν με τα πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 4,5% που είχαν συμφωνηθεί το 2012 έως τα μέσα της δεκαετίας του 2020 και στη συνέχεια ένα μέσο όρο 4,1% έως το 2030.
«Ήταν επίσης απαίτηση της Γερμανίας κατά την έναρξη των διαπραγματεύσεων το 3,5% να παραμείνει για δέκα χρόνια. Αυτό το οποίο επετεύχθη τελικά ήταν να βρεθεί μια λύση για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% έως το 2022» ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και συμπλήρωσε.
«Καθόλου εύκολο, ωστόσο με δεδομένο ότι μια επιτυχής ολοκλήρωση του προγράμματος θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην ελληνική οικονομία, και είναι εφικτό τα πρωτογενή πλεονάσματα να επιτευχθούν χωρίς επιπλέον μέτρα.
Σημαντικό επίσης είναι και το πώς ο παραγόμενος πλούτος θα διανεμηθεί στην ελληνική κοινωνία. Θα υπάρξει δημοσιονομικός χώρος 5 δις ευρώ έως 6 δις ευρώ έως το 2020 ή το 2021 τα οποία θα διαθέσουμε για την άσκηση της κοινωνικής πολιτικής και την στήριξη του κοινωνικού κράτους. Αυτή είναι η διαφορά μας από τη Ν.Δ. που επιλέγει τη μείωση της φορολογίας στα κέρδη που μοιράζονται οι μέτοχοι των μεγάλων εταιρειών και όχι η στήριξη των χαμηλότερων στρωμάτων».
Ερωτηθείς τέλος για την πορεία της υλοποίησης επενδύσεων σε τομείς όπως ο τομέας της ενέργειας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε το έντονο ενδιαφέρον της κυβέρνησης και τόνισε ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει μπει επικεφαλής μιας τέτοιας ομάδας, η οποία θα προωθήσει τις πολύ μεγάλες επενδύσεις στους τομείς της ενέργειας και των μεταφορών.
«Το 2016 οι άμεσες επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 13,6% επίδοση ρεκόρ για τα χρόνια της κρίσης. Στην ίδια κατεύθυνση θα προχωρήσουμε και μετά την επίτευξη συμφωνίας την οποία ευελπιστούμε να έχουμε στο επόμενο Eurogroup», κατέληξε ο κ. Τζανακόπουλος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου