Σοκαριστικές είναι οι διαπιστώσεις του Συνήγορου του Πολίτη
στην ετήσια έκθεσή του για το 2016. Σύμφωνα με το ΣτΠ, η οικονομική και
δημοσιονομική δυσπραγία, τα χρόνια των μνημονίων, έχει λάβει
χαρακτηριστικά ανθρωπιστικής κρίσης. Οι υπηρεσίες κοινωνικής ασφάλισης
και αλληλεγγύης, οι προνοιακές δομές και πολιτικές, οι φορολογικές
αρχές, οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, βρέθηκαν για άλλη μια χρονιά στην
πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος.
Προβλήματα κακοδιοίκησης
Στην έκθεσή του, που παρέδωσε την Τρίτη στον πρόεδρο της Βουλής,
ο Συνήγορος κάνει ειδική αναφορά στο ζήτημα της διαχείρισης των
μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών, το οποίο χαρακτηρίζει ως
«ανθρωπιστική κρίση εν μέσω μιας ανθρωπιστικής κρίσης».
Ουσιαστική συνεισφορά στη λειτουργία της δημοκρατίας, χαρακτήρισε ο
πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης, την έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη.
Παραδίδοντας την ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη, ο Ανδρέας
Ποττάκης υπογράμμισε, ότι ο Συνήγορος το Πολίτη είναι ο θεματοφύλακας
των δικαιωμάτων, τόσο των ατομικών, όσο και των πολιτικών και των
κοινωνικών, όλων όσων διαβιούν στη χώρα μας και των πολιτών δηλαδή, αλλά
και των υπηκόων τρίτων χωρών και με αυτή την ιδιότητα μεριμνά,
φροντίζει, προασπίζει, υποστηρίζει και προάγει τα δικαιώματα όλων των
ανθρώπων.
Σύμφωνα με την έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη, τα προβλήματα των
πολιτών εντοπίζονται στην κοινωνική ασφάλιση, τη χωροθέτηση και τη
φορολογία. Μεγάλο ποσοστό (29,11%) των προβλημάτων κακοδιοίκησης
εξακολουθεί να εντοπίζεται στα ασφαλιστικά ταμεία και σε ΝΠΙΔ που
εποπτεύει το υπουργείο Εργασίας, ενώ ακολουθεί η αυτοδιοίκηση (δήμοι και
περιφέρειες) με 21,75%. Το 11,88% των προβλημάτων αφορούσε το υπουργείο
Εσωτερικών (όπου συμπεριλαμβάνονται οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και η
Αστυνομία), 11,80% το υπουργείο Οικονομικών και 7,80% το υπουργείο
Παιδείας.
Στατιστικά στοιχεία
Αριθμός αναφορών
• 11.915 αναφορές κατατέθηκαν στον Συνήγορο το έτος 2016.
Σταθεροποιείται έτσι η αυξητική τάση των ετών της οικονομικής κρίσης,
καθώς ο μέσος ετήσιος αριθμός των αναφορών την περίοδο 2010-2016
σταθεροποιείται σε σημαντικά υψηλότερο επίπεδο από εκείνο της περιόδου
1998-2009.
• Ο ούτως ή άλλως υψηλός, ιδίως κατά τα τελευταία χρόνια, αριθμός
αναφορών υποδηλώνει την εμπιστοσύνη των πολιτών στον Συνήγορο αλλά και
την ένταση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στη σχέση τους με τον
κρατικό μηχανισμό. Στα πάγια προβλήματα οργάνωσης και λειτουργίας της
διοίκησης προστίθεται πλέον η αδυναμία πολιτών και διοίκησης να
παρακολουθήσουν τις συνεχείς και ραγδαίες θεσμικές μεταβολές.
Κακοδιοίκηση και διαμεσολάβηση
• Από τις εντός αρμοδιότητας υποθέσεις που διεκπεραιώθηκαν το 2016 σε
ποσοστό 47,38% διαπιστώθηκε κακοδιοίκηση, δηλαδή η αναφορά αποδείχθηκε
βάσιμη.
• Από τις βάσιμες αναφορές, η πλειονότητα (83,39%) επιλύθηκε με τη διαμεσολάβηση του Συνηγόρου.
Πού εντοπίζονται τα προβλήματα των πολιτών
• Με βάση τις αναφορές, τα κρίσιμα πεδία που φαίνεται να παγιώνονται είναι η κοινωνική ασφάλιση, η χωροθέτηση και η φορολογία.
• Μεγάλο ποσοστό (29,11%) των προβλημάτων κακοδιοίκησης εξακολουθεί
να εντοπίζεται στα ασφαλιστικά ταμεία και σε ΝΠΔΔ που εποπτεύει το
Υπουργείο Εργασίας, ενώ ακολουθεί η αυτοδιοίκηση (δήμοι και περιφέρειες)
με 21,75%.
• Το 11,88% των προβλημάτων αφορούσε το Υπουργείο Εσωτερικών (όπου
συμπεριλαμβάνονται οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και η Αστυνομία), 11,80%
το Υπουργείο Οικονομικών και 7,80% το Υπουργείο Παιδείας.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου