Στην επιβεβαίωση ότι η τροπολογία για την παράταση έως 31.12.2017 των συμβάσεων καθαριότητας στο δημόσιο και τους ΟΤΑ θα
κατατεθεί και θα ψηφιστεί στο πλαίσιο του αμέσως επόμενου ν/σ που θα
έρθει στη Βουλή, προχωράει στο β΄ μέρος της συνέντευξής του στην aftodioikisi.gr ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Χριστόφορος Βερναρδάκης. Χαρακτηρίζει, δε, «τουλάχιστον φαιδρά», τα δημοσιεύματα ότι έθεσε βέτο η τρόικα.
Για το άλλο θέμα των ημερών, την αντιπαράθεση του με την ΑΔΕΔΥ και την πρόθεσή του να καταργήσει την κρατική χρηματοδότηση προς τα συνδικάτα,
ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης τονίζει ότι «είναι
πάγια επιστημονική και θεωρητική άποψή μου χρόνια τώρα», και ότι, με τη
σύμφωνη γνώμη του Πρωθυπουργού, θα την εφαρμόσει στο υπουργείο του, ενώ
θα εισηγηθεί το ίδιο να γίνει για όλη την κλίμακα και το εύρος του
συνδικαλισμού σε όλη την Κυβέρνηση.
Για το θέμα της αξιολόγησης ο
κ. Βερναρδάκης καθιστά σαφές ότι «δεν είναι ατομοκεντρική αλλά η
αποτίμηση της ικανότητας κάθε υπηρεσίας να εξυπηρετεί τους πολίτες»,
τονίζοντας ότι «όσοι/ες δεν μπορούν να ακολουθήσουν θα εκπαιδεύονται
περισσότερο, θα κινούνται σε άλλες πιο πρόσφορες θέσεις».
Ο
αναπληρωτής υπουργός ανεβάζει τις προσλήψεις που θα γίνουν έως τα τέλη
του 2017 σε πάνω από 16.000, και στις σχεδόν 20.000 (εκ των οποίων
10.000 στην υγεία) μαζί με τις 3.000 που έχουν ήδη γίνει. Συγκεκριμένα,
τονίζει ότι το 2016 θα κλείσει με 11.000 προσλήψεις, ενώ το 2017 θα
γίνουν πάνω 8.000.
Απαντώντας, δε, στον πρόεδρο της ΝΔ θέτει το
ερώτημα: «Όταν λέει λιγότερες προσλήψεις τι ακριβώς εννοεί; Σήμερα
δηλαδή είναι πολλές οι προσλήψεις, όταν από το δημόσιο έχουν «φύγει» από
το 2010 περίπου 380.000 εργαζόμενοι και δεν έχουν μπει παρά περίπου
12.000;» Και τον κατηγορεί ότι στόχος του είναι να διαλύσει το δημόσιο
τομέα προκειμένου «να να αποδώσει στην ιδιωτική οικονομία τμήματα και
αρμοδιότητες δημοσίου συμφέροντος».
Το πλήρες κείμενο του
β΄ μέρους της συνέντευξης του αναπληρωτή υπουργού Διοικητικής
Ανασυγκρότησης στην aftodioikisi.gr είναι το εξής:
-Κύριε
υπουργέ, σύμφωνα με τα όσα είπατε την περασμένη Τετάρτη στη Βουλή η
τροπολογία για την παράταση των συμβάσεων καθαριότητας στο δημόσιο και
τους ΟΤΑ θα έρθει προς ψήφιση την τρέχουσα εβδομάδα. Είναι αυτό
οριστικό; Το ρωτώ γιατί βλέπω διάφορα δημοσιεύματα που ισχυρίζονται ότι
έβαλε βέτο η τρόικα.
Εξηγήθηκαν όλα με τον πιο
διαφανή τρόπο. Επειδή οι συμβάσεις αυτές είναι μια γάγγραινα για το
δημόσιο, με τεράστια διασπορά περιπτώσεων, επιδιώξαμε μια ρύθμιση που να
τα χωρά όλα. Όμως, γραμματολογικά και νομικά η νέα διατύπωση εξέφευγε
μιας συνήθους νομοτεχνικής βελτίωσης και άλλαζε σχεδόν συνολικά τη
διάταξη. Για λόγους λοιπόν καλής νομοθέτησης και γιατί δεν είχαμε
επιλογή για άλλη τροπολογία είπαμε να την καταθέσουμε στο αμέσως επόμενο
νομοσχέδιο που θα έρθει στη Βουλή. Τα δημοσιεύματα περί τρόϊκας είναι
τουλάχιστον φαιδρά.
-Σύμφωνα με το Ν. 4369/16 και τη
σχετική εγκύκλιο, η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων θα πρέπει να έχει
ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017. Τι αλλάζει για τους
δημοσίους υπαλλήλους: Πώς θα επιβραβευθούν οι άξιοι και πώς θα
αντιμετωπισθούν εκείνοι που υστερούν;
Η αξιολόγηση
δεν είναι ατομοκεντρική. Η αξιολόγηση είναι αποτίμηση της ικανότητας
κάθε υπηρεσίας να εξυπηρετεί τους πολίτες. Αυτό γίνεται στη βάση στόχων,
που είναι κοινώς αποδεκτοί από την ίδια την υπηρεσία και ρεαλιστικοί ως
προς την εφαρμογή τους. Μέσα σε αυτήν τη διαδικασία κάθε υπάλληλος
συνδέεται οργανικά με την εργασία που προσφέρει, γιατί την ελέγχει
καλύτερα και την οριοθετεί περισσότερο. Η έννοια της αυτορρύθμισης είναι
πολύ σημαντική στον τομέα αυτό.
Με τη
διαδικασία αυτή δεν είναι θέμα επιβράβευσης ή τιμωρίας για κάποιους ή
κάποιες. Βεβαίως, οι καλύτερες υπηρεσίες θα επιβραβεύονται όχι ατομικά
αλλά για το σύνολο των υπαλλήλων τους. Και όσοι/ες δεν μπορούν να
ακολουθήσουν θα εκπαιδεύονται περισσότερο, θα κινούνται σε άλλες πιο
πρόσφορες θέσεις.
-Προς αυτή την κατεύθυνση είστε
σύμμαχοι με την ΑΔΕΔΥ; Το ρωτώ αυτό γιατί σας άκουσα στη Θεσσαλονίκη να
λέτε ότι «δεν θα ανεχθούμε να κρύβονται συνδικαλιστικές ηγεσίες πίσω από
αυτό το καρτέλ εξουσίας που έχει δημιουργηθεί», αλλά και ότι ενόψει της
πρόθεσης της κυβέρνησης το 2018 το δημόσιο να κάνει τις πρώτες
συλλογικές συμβάσεις, προσδοκάτε «σε μια σοβαρή ηγεσία της ΑΔΕΔΥ»;
Το
ερώτημα απευθύνεται κυρίως στην ΑΔΕΔΥ. Εμείς στο Υπουργείο γνωρίζουμε
μέσα από όλες τις διαδικασίες ανοικτής και μαζικής διαβούλευσης που
κάναμε στους χώρους εργασίας ότι η μεγάλη πλειοψηφία των δημοσίων
υπαλλήλων προσδοκά τη βαθιά τομή στη λειτουργία του δημοσίου. Η μεγάλη
πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων γνωρίζει επίσης ότι δεν υπήρξε για
πρώτη φορά μείωση του μισθού της, αντίθετα είδε μικρές αυξήσεις. Η
μεγάλη πλειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων έχει διαπιστώσει ότι μεγάλες
εργασιακές αδικίες έχουν αρθεί και η ψυχολογία στο δημόσιο έχει αλλάξει,
αφού δεν υπάρχουν πια ούτε απολύσεις, ούτε διαθεσιμότητες ούτε φόβοι
αλλαγής εργασιακής μεταβολής. Η μεγάλη πλειοψηφία των δημοσίων
υπαλλήλων, άνθρωποι μορφωμένοι και ικανοί, γνωρίζει ότι πλέον μπορεί να
συμμετέχει με τη γνώμη της στη διαμόρφωση της αξιολόγησης και της
αυτο-αξιολόγησης. Με κριτήριο να κάνει τις δημόσιες υπηρεσίες καλύτερες.
Το μεγάλο ερώτημα για την ΑΔΕΔΥ είναι αν «ακούει» το σφυγμό των
δημοσίων υπαλλήλων ή ακολουθεί τη συνήθη πρακτική των αποκομμένων από τη
βάση γραφειοκρατιών. Θα ήθελα να επισημάνω βεβαίως, κάτι το αυτονόητο,
ότι οι αναφορές μου στη γραφειοκρατία αφορούν μια συγκεκριμένη
πλειοψηφία σε επίπεδο οργάνου της ΑΔΕΔΥ. Μια πλειοψηφία εκ του
παρελθόντος, που έχει ευθεία αναφορά στα κόμματα της διαπλοκής και υπό
την έννοια αυτή το προσωπικό θράσος ορισμένων ξεπερνά κάθε όριο.
-Φαίνεται, πάντως, ότι η αντιπαράθεση με την ΑΔΕΔΥ «φουντώνει».
Ανταλλάξατε επιστολές με αλληλοκατηγορίες από τις οποίες βγήκε και
είδηση. Σκέφτεστε, όντως, να καταργήσετε άμεσα την κρατική χρηματοδότηση
στα συνδικάτα; Πρόκειται για μία κυβερνητική απόφαση η οποία αφορά όλα
τα συνδικάτα ή είναι μια απόφαση του υπουργείου σας που αφορά μόνο τα
συνδικάτα του δημόσιου τομέα;
Η (τεχνητή) πλειοψηφία
της ΑΔΕΔΥ είναι προκλητική και έξω από κάθε συνθήκη αντιπροσώπευσης των
εργαζομένων. Απαντά σε μια δική μου αποστροφή με προσωπική επιστολή, την
οποίαν βεβαίως σπεύδει πριν καν τη στείλει σε μένα να τη
δημοσιοποιήσει. Καταναλώνει ώρες συνεδρίασης για να απαντήσει στη δική
μου αποστροφή, ενώ στον ΣΕΒ δεν έχει ακόμα όχι απαντήσει, ούτε καν
σχολιάσει, τις θέσεις του για το μισθολογικό και εργασιακό καθεστώς στο
δημόσιο. Δεν αναφέρει τίποτα για τις συλλογικές συμβάσεις στο δημόσιο,
για τη διαδικασία των οποίων θα κληθεί να δουλέψει και να συμμετάσχει.
Πρωτοφανή πράγματα για συνδικάτο.
H συγκεκριμένη
άποψη περί κρατικής χρηματοδότησης είναι πάγια επιστημονική και
θεωρητική άποψή μου χρόνια τώρα. Θα την εφαρμόσω στο Υπουργείο του
οποίου προΐσταμαι – αφορμής δοθείσης – με τη σύμφωνη βεβαίως γνώμη του
Πρωθυπουργού με τον οποίον θα το συζητήσω τις επόμενες ώρες. Θα το
εισηγηθώ επίσης για όλη την κλίμακα και το εύρος του συνδικαλισμού σε
όλη την Κυβέρνηση και αυτή θα αποφασίσει.
-Ωστόσο, η ΑΔΕΔΥ ισχυρίζεται ότι δεν λαμβάνει κρατική χρηματοδότηση…
Ήδη
έχουμε απαντήσει ως Υπουργείο για τα αναλυτικά ποσά που έχει λάβει για
το Πολύκεντρό της από τον Τακτικό προϋπολογισμό, αλλά και από Δράσεις
που είχαν ενταχθεί στο ΠΔΕ. Περίπου 2,5 εκ ευρώ από τον πρώτο, κοντά 4
εκ. από το δεύτερο. Pas mal, που θα έλεγαν και οι γάλλοι. Ωστόσο, είναι
ενδιαφέρον το ερώτημα γιατί δεν το θυμάται η σημερινή ηγετική ομάδα της
ΑΔΕΔΥ και προβαίνει σε αυτό το χονδροειδές ψέμα;
-Ο
πρωθυπουργός από τη Θεσσαλονίκη εξήγγειλε 10.000 προσλήψεις στην Υγεία
τους επόμενους μήνες. Πόσες, συνολικά, θα είναι οι προσλήψεις που θα
πραγματοποιηθούν εντός του 2016 σε όλους τους τομείς; Υπάρχει συμφωνία
με τους εταίρους, καθώς με βάση την αναλογία 1 προς 5 η κυβέρνηση θα
μπορούσε να προσλάβει μόλις 3.185 δημοσίους υπαλλήλους;
Οι
συνολικές προσλήψεις τακτικού πολιτικού προσωπικού στο δημόσιο για το
2016 έχουν όριο τις 9.000 περίπου. Οι περισσότερες βρίσκονται σε
εξέλιξη, περίπου 3.000 έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Η αναλογία που ρωτάτε
υπάρχει μεν, όμως μέσα από τις διαπραγματεύσεις εξαιρέσαμε μια σειρά από
κατηγορίες, όπως οι αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις στην Ελλάδα και
στην Ευρώπη, οι οποίες μέχρι και το 2014 υπολογίζονταν ως μόνιμες
προσλήψεις. Επίσης, στον αριθμό που αναφέρετε δεν υπολογίζετε τις
προσλήψεις που είχαμε δικαίωμα ως δημόσιο να κάνουμε – ακόμα και με την
αναλογία 1:5 – και δεν κάναμε για την περίοδο 2010-2014. Τα παλιά αυτά
«δικαιώματα» τα εξαιρέσαμε στις διαπραγματεύσεις, επομένως μπορούν να
υλοποιηθούν ανεμπόδιστα. Εξαιρέσαμε επίσης τις προσλήψεις των γιατρών
του ΕΣΥ για την περίοδο 2016-2018, με ένα όριο 2.000 γιατρών το χρόνο
από φέτος (είναι έξω από τις 9.000 του 2016). Επίσης, από το 2017
αλλάξαμε την αναλογία προσλήψεων/αποχωρήσεων, την κάναμε 1:4 και το 2018
1:3.
Επομένως, μπορούμε να κάνουμε ένα
στοχευμένο προγραμματισμό προσλήψεων, βάσει αναγκών και εντός των
δημοσιονομικών μας στόχων. Ειδικότερα για την Υγεία ο συνολικός
προγραμματισμός της διετίας – μαζί με το επικουρικό προσωπικό και τις
θέσεις των νοσηλευτών / τριών που θα χρηματοδοτηθούν από τα προγράμματα
κοινωνικής εργασίας – είναι να φτάσουμε τις 10.000 προσλήψεις και σε
ιατρικό, νοσηλευτικό, βοηθητικό και διοικητικό προσωπικό και με το
αριθμό αυτό θα καταφέρουμε να σηκώσουμε το δημόσιο σύστημα υγείας στα
πόδια του.
-Υπάρχει προγραμματισμός για τις προσλήψεις του 2017; Ποιος αναμένεται να είναι ο αριθμός;
Προγραμματισμός
βεβαίως υπάρχει, αλλά πρέπει να δούμε και τον αριθμό αυτών που θα
θελήσουν την έξοδο στη σύνταξη. Υπολογίζω με βάση τα σημερινά δεδομένα
σε 6.000 περίπου προσλήψεις, χωρίς τις εξαιρέσεις που σας ανέφερα
παραπάνω.
-Ο πρόεδρος της ΝΔ να μιλάει για ένα
μικρότερο δημόσιο χωρίς όμως απολύσεις αλλά με λιγότερες προσλήψεις και
με μη μονιμοποίηση συμβασιούχων, κάτι που η κυβέρνηση επιχειρεί με το
πολυνομοσχέδιο του υπουργείου σας για τους ΟΤΑ. Τι απαντάτε στον Κυρ.
Μητσοτάκη;
Όταν λέει λιγότερες προσλήψεις τι ακριβώς
εννοεί; Σήμερα δηλαδή είναι πολλές οι προσλήψεις, όταν από το δημόσιο
έχουν «φύγει» από το 2010 περίπου 380.000 εργαζόμενοι και δεν έχουν μπει
παρά περίπου 12.000; Πρόκειται για σενάρια που υποκρύβουν μια
στρατηγική διάλυσης του δημόσιου τομέα, ακριβώς γιατί η λογική του
νεοφιλελευθερισμού είναι να αποδώσει στην ιδιωτική οικονομία τμήματα και
αρμοδιότητες δημοσίου συμφέροντος. Όσο για τους ΟΤΑ που με ρωτάτε, εκεί
κι’ αν υπάρχει υποστελέχωση και έλλειψη προσωπικού!! Παρά το γεγονός
ότι υπάρχουν ανάγκες τεράστιες. Αλλά οι ΟΤΑ διαχειρίζονται αυτοτελώς το
προσωπικό τους στα όρια των δικών τους προϋπολογισμών και των
ανταποδοτικών τελών. Επομένως, όλα όσα αναφέρονται από τον κ. Μητσοτάκη
είναι προσχήματα που δείχνουν τη βαθύτερη βούληση για ιδιωτικοποιήσεις
και μείωση του δημόσιου τομέα.
Πηγή: afrodioikisi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου