Πέμπτη 11 Αυγούστου 2016

Θ. Τζάκρη: Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ενέκρινε την κατασκευή του φράγματος του Αλμωπαίου

Από το γραφείο της Υφυπουργού Ανάπτυξης και βουλευτή Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Θ. Τζάκρη ανακοινώνεται ότι το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), σε σχετική συνεδρίασή του την Τρίτη 2 Αυγούστου 2016, γνωμοδότησε θετικά για την υλοποίηση του έργου του φράγματος στον ποταμό Αλμωπαίο.
Πρόκειται για την τελευταία και σημαντικότερη απαιτούμενη γνωμοδότηση, η οποία αναμένονταν για την ολοκλήρωση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου, η οποία είχε ξεκινήσει τον 4ο/2015.
Με την παραλαβή της θετικής απόφασης του ΚΑΣ, η αρμόδια Δ/νση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας θα ολοκληρώσει το σχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης Έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του έργου, το οποίο θα διαβιβάσει προς υπογραφή από τους συναρμόδιους Υπουργούς.
Με την έκδοση της ΑΕΠΟ ανοίγει, πλέον, ο δρόμος για την πλήρη ωρίμανση του σημαντικού αυτού έργου για την ευρύτερη περιοχή του Ν. Πέλλας, δηλαδή την εκπόνηση των οριστικών μελετών και των τευχών δημοπράτησης, η οποία με βάση και το συμβατικό χρονοδιάγραμμα της σύμβασης της μελέτης αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες.
Μετά την έγκριση του ΚΑΣ και την έκδοση της ΑΕΠΟ μπορεί να προχωρήσει το ζήτημα της χρηματοδότησης του έργου, για την οποία έχουν δεσμευθεί προς την Υφυπουργό κ. Τζάκρη ότι θα προχωρήσει εντός του έτους μέσα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης, με την επίβλεψη και συνδρομή της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων, τόσο ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Βαγγέλης Αποστόλου, όσο και ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης. Ειδικότερα τα δύο συναρμόδια Υπουργεία προωθούν την ένταξη του φράγματος Αλμωπαίου στο ΕΠ ώστε να αντιμετωπιστούν οι αρδευτικές ανάγκες, αλλά και να λυθούν περιβαλλοντικά προβλήματα της ευρύτερης περιοχής, καθώς αφορά σε ένα έργο δυναμικότητας μέχρι 30 εκατομμύριων κυβικών μέτρων νερού και προϋπολογισμού περίπου 110 εκατομμυρίων ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), σύμφωνα με τις μελέτες. Συγκεκριμένα η κατασκευή του φράγματος με χωμάτινο πυρήνα εκτιμάται σε προϋπολογισμό 32 εκατομμυρίων ευρώ, η κατασκευή των δικτύων σε 63 εκατομμύρια ευρώ και τα έργα μεταφοράς σε 22,5 εκατομμύρια ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: