Από 200 έως 600 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο χάνει από ανείσπρακτους φόρους το Δημόσιο λόγω του λαθρεμπορίου καυσίμων, τη στιγμή που το σύνολο των περικοπών στις επικουρικές συντάξεις που ζητούσαν οι δανειστές δεν ξεπερνούσαν τα 400 εκατ., επισήμανε η υφυπουργός Οικονομίας αρμόδια για θέματα Βιομηχανίας, Θεοδώρα Τζάκρη.
Μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση και ψήφιση της τροπολογίας που κατέθεσε για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων και των ελλιπών παραδόσεων μέσω παρεμβάσεων στη λειτουργία των αντλιών, σημείωσε ότι η τροπολογία είναι αποτέλεσμα μιας μακράς προσπάθειας της κυβέρνησης, που ξεκίνησε από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων της, καθώς και ότι το σύστημα της λαθρεμπορίας είναι πολύ βαθιά ριζωμένο στον παραγωγικό και οικονομικό ιστό της χώρας, ενώ οι μηχανισμοί αντιμετώπισής του πολύ αναποτελεσματικοί.
Έθεσε δε το
ερώτημα «τι είναι αυτό που εμπόδιζε τόσα χρόνια όλες τις κυβερνήσεις να
δώσουν μια συνολική λύση στο πρόβλημα και να αντιμετωπίσουν με
αποτελεσματικό τρόπο το παρασύστημα του λαθρεμπορίου που βάζει βαθιά
κάθε μέρα το χέρι του στην τσέπη της φτωχής ελληνικής οικογένεια και της
αποσπά ένα κομμάτι από τα πενιχρά της εισοδήματα».
Ανέφερε
χαρακτηριστικά ότι αυτό που συμβαίνει στην πράξη όταν κάποιος πληρώνει
καθημερινά 20 ευρώ βενζίνη και παίρνει τελικά προϊόν που αντιστοιχεί στα
16 ή 17 ευρώ ή νοθευμένο προϊόν, είναι ότι βλάπτεται η δημόσια υγεία
και τα εισοδήματά του, ενώ υπογράμμισε και τις επιπτώσεις από τον
αθέμιτο ανταγωνισμό που υφίστανται οι έντιμοι επαγγελματίες, όπως και
την ενίσχυση της μαύρης και παρασιτικής οικονομίας.
Η υφυπουργός κάλεσε τους βουλευτές της αντιπολίτευσης να στηρίξουν την τροπολογία, καθώς όπως είπε αφορά το σύνολο του ελληνικού λαού που έχει απέναντί του μια μικρή ομάδα αθλίων λαθρεμπόρων, και προανήγγειλε εντατικοποίηση των ελέγχων «έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο ριζικά, και όχι με πρόχειρο και αποσπασματικό τρόπο, που θα έδινε δυνατότητα παλινδρόμησης του φαινομένου».
Οι βασικές ρυθμίσεις της τροπολογίας για την επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες για καταδολίευση των αντλιών καυσίμων (βενζίνη-υγραέριο) στα πρατήρια είναι:
Η υφυπουργός κάλεσε τους βουλευτές της αντιπολίτευσης να στηρίξουν την τροπολογία, καθώς όπως είπε αφορά το σύνολο του ελληνικού λαού που έχει απέναντί του μια μικρή ομάδα αθλίων λαθρεμπόρων, και προανήγγειλε εντατικοποίηση των ελέγχων «έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο ριζικά, και όχι με πρόχειρο και αποσπασματικό τρόπο, που θα έδινε δυνατότητα παλινδρόμησης του φαινομένου».
Οι βασικές ρυθμίσεις της τροπολογίας για την επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες για καταδολίευση των αντλιών καυσίμων (βενζίνη-υγραέριο) στα πρατήρια είναι:
- Απαγόρευση έκδοσης νέας άδειας πρατηρίου για την επόμενη δεκαετία, όχι μόνο στη συγκεκριμένη εγκατάσταση, αλλά σε οποιοδήποτε σημείο,
- Επέκταση απαγόρευσης σε σύζυγο και συγγενείς μέχρι β' βαθμού,
- Πρόστιμο 30.000 ευρώ για κάθε επηρεαζόμενο μετρητή,
- Φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών στις περιπτώσεις κατ' επάγγελμα και κατά συνήθεια τέλεσης του αδικήματος της καταδολίευσης των αντλιών,
- Πρόστιμα 10.000-30.000 ευρλω για διαπιστώσεις σφαλμάτων στις μετρήσεις και αφαίρεση άδειας πρατηρίου για δέκα χρόνια,
- Πρόστιμο 100.000 ευρώ για όποιον εγκαθιστά ή σφραγίζει τα μέσα για την καταδολίευση, αλλά και για όποιον κατασκευάζει εξαρχής προβληματικές αντλίες,
- Οριστική αφαίρεση άδειας για τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία εγκατάστασης και ρύθμισης των αντλιών σε περίπτωση υποτροπής.
Πηγή: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου