Mε απόφαση του υπουργού Παιδείας τίθεται σε εφαρμογή από το νέο σχολικό έτος ο ενιαίος τύπος ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.
Σύμφωνα με το υπουργείο, με το ισχύον καθεστώς πολυτυπίας των
σχολείων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση προκύπτει ένα άδικο, ανορθολογικό
και αντιπαιδαγωγικό δεδομένο: να προσφέρονται γνωστικά αντικείμενα
(Πληροφορική, Θεατρική Αγωγή) καθώς και αυξημένες ώρες σε άλλα μαθήματα
(Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Εικαστικά) μόνο σε έναν τύπο σχολείου, αυτόν του
ΕΑΕΠ (Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα), ενώ σε μη ενταγμένα
στο ΕΑΕΠ Δημοτικά Σχολεία δεν προσφέρονται αντίστοιχες ευκαιρίες.
Ο νέος ενιαίος τύπος ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου διατηρεί στοιχεία
του ΕΑΕΠ, τα οποία, όμως, προβλέπονταν μόνο για 1.337 12θέσια ολοήμερα
Δημοτικά Σχολεία, και αποσκοπεί στον εμπλουτισμό και την επέκταση των
προσφερόμενων γνωστικών αντικειμένων στους μαθητές όλων των τύπων
σχολείων από 4θέσια και πάνω.
Η λειτουργία των μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων Δημοτικών Σχολείων παραμένει ως έχει χωρίς καμία διαφοροποίηση.
Η λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος γενικεύεται για όλες τις τάξεις
στις 13.15 και συντελείται με αναπροσαρμογή και εξισορρόπηση των ωρών
των διδακτικών αντικειμένων μεταξύ των σχολείων ΕΑΕΠ (1.337 σχολικές
μονάδες) και των άλλων τύπων σχολείων (2.218 σχολικές μονάδες).
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος
στον ενιαίο τύπο ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, η έναρξή του ορίζεται
στις 13.15 και η λήξη του στις 16.00.
Εξασφαλίζεται και γενικεύεται η ώρα μελέτης για όλους τους μαθητές με
εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στον
μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των
εργασιών της επόμενης ημέρας.
Στην τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος προσφέρεται ένα σύνολο από
επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά,
Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Ομιλοι Δραστηριοτήτων).
Οι αντιδράσεις
Εντελώς διαφορετική γνώμη, ωστόσο, για το θέμα εκφράζουν η ΔΟΕ και οι
Σύλλογοι Διδασκόντων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι, εκτός των
άλλων, υποστηρίζουν ότι με αυτήν την απόφαση του υπουργείου Παιδείας
μειώνονται οι ώρες κατά 5 την εβδομάδα σε κάθε τμήμα, καταργείται η
πρωινή ζώνη -άλλες 5 ώρες τη βδομάδα- και το υποχρεωτικό πρόγραμμα
αρχίζει στις 8.10 και τελειώνει στις 13.15.
Οπως αναφέρει ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ, Δημήτρης Μπράτης, σε ένα
δωδεκαθέσιο σχολείο μειώνονται οι ώρες κατά 65 τη βδομάδα (5×12=60 +5
=65), γεγονός που σημαίνει 3 εκπαιδευτικούς λιγότερους, και αυτού του
χαρακτήρα οι περικοπές βρίσκονται πίσω από τον ενιαίο τύπο ολοήμερου
Δημοτικού Σχολείου που εξήγγειλε ο υπουργός Παιδείας.
Η ΔΟΕ σημειώνει ότι «όπως όλα δείχνουν, ο νέος τύπος σχολείου δεν
θα χωράει όλους τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σήμερα στην
πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στοχεύει στην εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού
και ωρών διδασκαλίας και θα οδηγήσει σε αθρόες μετακινήσεις
εκπαιδευτικών και σε ένταση της ανεργίας».
Οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί τονίζουν ότι εάν σ’ αυτό προσθέσουμε τη
ρύθμιση για την προσχολική εκπαίδευση που θα εξαφανίσει εκατοντάδες
τμήματα Νηπιαγωγείων και τη ρύθμιση για τα Τμήματα Ενταξης, καταλαβαίνει
κανείς ότι η επιλογή για να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία είναι να
καταργηθούν ή να μικρύνουν τα σχολεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου