Σπατάλη κονδυλίων, έλλειψη στρατηγικής και
αμφιβολίες για την τήρηση κανονισμών για τα ανθρώπινα δικαιώματα
διαπιστώνει έκθεση του ίδιου του ελεγκτικού εξωτερικού οργάνου της Ε.Ε.,
σύμφωνα με τους Financial Times.
Οι ελεγκτές, επέκριναν -πριν τη σύνοδο για το προσφυγικό στις
Βρυξέλλες- την Κομισιόν διότι δεν είναι σε θέση να δείξει πως ξοδεύτηκαν
πόροι 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ, όπως αναφέρει το δημοσίευμα.
Η έκθεση υπογραμμίζει πως ξοδεύτηκαν χρήματα με ανοργάνωτο τρόπο
και με λίγους ξεκάθαρους στόχους. «Δεν είχαν ξεκάθαρη στρατηγική» οι
δαπάνες για έργα με στόχο την βελτίωση των ελέγχων στα σύνορα και στα
συστήματα ασύλου σε χώρες όπως η Λιβύη και η Ουκρανία, σύμφωνα με την
εφημερίδα.
Στη συνέχεια οι FT αναφέρουν ότι διαπιστώθηκε πως τα έργα δεν είχαν σαφείς
στόχους και φέρνει ως παράδειγμα εκείνο για την προσπάθεια
ευαισθητοποίησης και πληροφόρησης της κοινωνίας των πολιτών για ζητήματα
«μικτών μεταναστευτικών ροών στην Αλγερία».
Η συντάκτρια της έκθεσης Ντανιέλ Λαμάρκ σημειώνει
ότι «τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και τα κράτη μέλη δεν θέλουν
ποσοτικούς στόχους. «Πρόκειται για πολιτική χωρίς στρατηγική. Έχουμε
γενικούς στόχους, με μια πολιτική που απλά καταπιάνεται με όποια
τυχαίνει να είναι η προτεραιότητα της στιγμής».
Χαρακτηριστικό είναι το σημείο, όπου το ελεγκτικό όργανο δηλώνει ότι συγκεντρώθηκαν χρήματα από διάφορα ταμεία και τμήματα, γεγονός που καθιστά δύσκολο να εντοπιστεί τι ξοδεύτηκε για την μετανάστευση.
Oι ελεγκτές μπόρεσαν να προσδιορίσουν που πήγαν μόλις τα 304 εκατομμύρια ευρώ από τα 1,4 δισ. ανάμεσα στο 2007 και στο 2013, που αφορούν σε έργα για προγράμματα επιστροφής μέχρι 54 οχήματα για Ουκρανούς συνοριοφύλακες.
Σύμφωνα με τους FT, η Ε.Ε. δεν κατάφερε να διασφαλίσει ότι τα έργα που χρηματοδότησε ήταν σύμφωνα με τους κανονισμούς για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
"Δεν υπήρξε πρόβλεψη για εκπαίδευση που θα βοηθούσε τις αρχές που λειτουργούν τα κέντρα να συμμορφωθούν με τα διεθνή κριτήρια για τα ανθρώπινα δικαιώματα."
Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απάντησε δια στόματος
εκπροσώπου, που ισχυρίζεται πως η έκθεση βασίζεται σε περιορισμένο
δείγμα έργων και υποστηρίζει πως δεν είναι επικαιροποιημένη.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου