Οι μαθητές της Α’ τάξης των Γενικών Λυκείων (Ημερήσιων και Εσπερινών)
με βάση το ισχύον ωρολόγιο πρόγραμμα επιλέγουν ένα εκ των τεσσάρων
προσφερόμενων μαθημάτων, τα οποία διδάσκονται δύο ώρες εβδομαδιαίως:
- Εφαρμογές Πληροφορικής,
- Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων,
- Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός,
- Καλλιτεχνική Παιδεία.
Σύμφωνα με στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος του υπουργείου
Παιδείας, Ερευνας και Θρησκευμάτων για το σχολικό έτος 2015-2016, οι
περισσότεροι μαθητές παρακολουθούν το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής, ενώ
ακολουθεί το μάθημα της Καλλιτεχνικής Παιδείας.
Μικρότερος είναι ο αριθμός των μαθητών που παρακολουθούν το μάθημα
της Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων, ενώ «ουραγός» αναδεικνύεται
το μάθημα του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, με μόλις 5.038
μαθητές να το διδάσκονται.
Οσον αφορά τα μαθήματα επιλογής στην Γ’ Λυκείου, οι περισσότεροι
μαθητές παρακολουθούν το μάθημα του Ελεύθερου Σχεδίου, ενώ ακολουθεί
αυτό των Αρχών Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Δεύτερη ξένη γλώσσα παρακολουθούν 15.206 μαθητές, ενώ 9.581
παρακολουθούν Ιστορία της Τέχνης. Μικρότερος είναι ο αριθμός των μαθητών
που παρακολουθούν το Γραμμικό Σχέδιο, καθώς αυτός διαμορφώνεται στις
6.770.
1. Οι πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 για την
εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πραγματοποιηθούν πριν από τις
απολυτήριες ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών και των μαθητριών.
2. Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού
Πεδίου θα υπολογίζονται τα τέσσερα (4) μαθήματα και οι συντελεστές
βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο
υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.
Επομένως, αν ο μαθητής δεν έγραψε καλά σε ένα μάθημα που επέλεξε για
να «ανοίξει» και το 2ο Επιστημονικό Πεδίο, αυτό δεν θα επηρεάσει τα
μόριά του για τις σχολές του 1ου Επιστημονικού Πεδίου.
3. Για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 δίνεται κατ’
εξαίρεση το δικαίωμα συμμετοχής στο 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα
εξέταση και σε όσους είχαν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των
ημερήσιων Λυκείων το έτος 2014.
Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο 10% του αριθμού εισακτέων κατανέμονται
στους υποψηφίους του έτους 2014 σε ποσοστό 40% και στους υποψηφίους του
έτους 2015 σε ποσοστό 60%.
Επομένως, οι μαθητές που αποφοίτησαν το 2014 θα διαγωνιστούν για το
4% και οι μαθητές που αποφοίτησαν το 2015 για το 6% του συνολικού
αριθμού των θέσεων των εισακτέων στις Ανώτατες Σχολές, ο οποίος θα
καθοριστεί αργότερα με Υπουργική Απόφαση για κάθε σχολή ή τμήμα.
4. Οι μαθητές που διακρίθηκαν με 1η, 2η ή 3η
διάκριση στη Βαλκανική ή τη ∆ιεθνή Ολυµπιάδα Μαθηµατικών, Πληροφορικής,
Φυσικής, Χηµείας ή Βιολογίας, για να εισαχθούν στις Ανώτατες Σχολές,
πρέπει να έχουν Μ.Ο. των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων >=10
(μεγαλύτερο και ίσο του δέκα).
Τότε εισάγονται σε οποιαδήποτε σχολή επιστημονικού πεδίου που
περιλαμβάνει ως εξεταστέο μάθημα το μάθημα στο οποίο διακρίθηκαν (δηλαδή
σε αρκετές σχολές).
Αυτά θα ισχύσουν από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 και αφορούν τους
κατόχους απολυτηρίου Γενικού Λυκείου ή ΕΠΑΛ του σχολικού έτους 2015-16
κι εφεξής.
5. Δεν μετράει η σχολική επίδοση στα μαθήματα της Γ’ Λυκείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου