Η υπερφορολόγηση φέρνει μείωση των εσόδων για το Δημόσιο εκτιμά ο
Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), κάνοντας σαφές ότι θα
φέρει δυσμενείς επιπτώσεις στην επιχειρηματικότητα και την απασχόληση.
Στο εβδομαδιαίο δελτίο οικονομικών εξελίξεων του Συνδέσμου, γίνεται
αναφορά σε παραδείγματα αστοχίας στα φορολογικά έσοδα, ενώ υπάρχει
έντονη αύξηση φορολογικών συντελεστών τα προηγούμενα χρόνια.
Ο
ΣΕΒ παραδειγματικά μιλά για τον «φόρο πολυτελείας» του άρθρου 17 του
Ν3833/2010, ο οποίος πέρασε στη πρώτη «φουρνιά» μέτρων αντιμετώπισης της
κρίσης. Συγκεκριμένα, αυτός ο φόρος αναφέρεται σε ακριβά αυτοκίνητα και
τζιπ, ιδιωτικά αεροπλάνα, χρυσά ρολόγια, ακριβά κοσμήματα κλπ. και
τροποποιήθηκε αρκετές φορές. Το Δημόσιο εκτιμούσε ότι από
αυτό τον φόρο θα είχε ετήσια έσοδα άνω των 120 εκατ. ευρώ, αλλά εντέλει
εισπράττει σε ετήσια βάση (στοιχεία 2013) 5,17 εκατ. ευρώ (δηλαδή
περίπου 4,3% της εκτιμώμενης από το ΓΛΚ ετήσιας απόδοσης), ενώ το 2014 η
απόδοση ήταν περίπου 7 %.
Ως προς τα αλκοολούχα ποτά, ο
ΣΕΒ, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, η οποία μελετά πέντε αυξήσεις των
ειδικών φόρων κατανάλωσης και του ΦΠΑ την περίοδο 2009-2010, οδηγώντας
σε υπερδιπλασιασμό της φορολογικής επιβάρυνσης. Οι φόροι αποτελούν τα
2/3 της τιμής λιανικής των οινοπνευματωδών ποτών, τονίζει ο ΣΕΒ.
Στη
συνέχεια, υπογραμμίζει ότι η αύξηση της τιμής οδήγησε σε μείωση της
ζήτησης και αντίστοιχη ενίσχυση της νοθείας και του λαθρεμπορίου, ενώ το
2014 τα έσοδα του κράτους από τον ειδικό φόρο οινοπνεύματος έχουν
υποχωρήσει σε επίπεδα χαμηλότερα του 2009. Το ίδιο ισχύει για τα έσοδα
του κράτους από τη φορολογία καπνού και τα τέλη κυκλοφορίας των
αυτοκινήτων.
Σε αντίθεση, σύμφωνα με τον ΣΕΒ, βρίσκεται η
μείωση των ασφαλιστικών εισφορών που εφαρμόστηκε το 2014, η οποία
οδήγησε σε βελτίωση των μισθών, ενώ σε συνδυασμό με την αύξηση της
απασχόλησης είχε αμελητέα επίπτωση στα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές.
Σύμφωνα
με τα παραπάνω, ο ΣΕΒ αντιλαμβάνεται ότι η επιβολή ειδικού τέλους στα
παιχνίδια του ΟΠΑΠ δεν θα ενισχύσει τα έσοδα του Δημοσίου, αλλά θα γίνει
πιο εντατική η παράνομη αγορά και κλείσιμο πρακτορείων.
Ο
ΣΕΒ καταλήγοντας τονίζει ότι ήταν μεγάλο πλήγμα η αδυναμία διασφάλισης
της ομαλής λειτουργίας του σιδηρόδρομου στην Ειδομένη αλλά και
επιχειρήσεις όπως η Hewlett Packard αναγκάζονται να μεταφορτώνουν
container που βρίσκονται στον Πειραιά όχι σε τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία
ήδη μετράει ζημιές άνω των 2 εκατ. ευρώ, αλλά σε πλοία με προορισμό
λιμάνια άλλων χωρών, όπως το λιμάνι Κόπλερ της Σλοβενίας.
«Η
προοπτική αποχώρησης των επιχειρήσεων που διάλεξαν τον Πειραιά ως πρώτο
βήμα για δυνητικές επενδύσεις, θα σημάνει και το άδοξο τέλος μιας
προσπάθειας εδραίωσης της Ελλάδας ως διαμετακομιστικού κέντρου, με
παράλληλη εγκατάσταση δραστηριοτήτων μεταποίησης η οποία σέρνεται εδώ
και χρόνια με ελληνικούς ρυθμούς, αλλά έχει καταφέρει σταδιακά να
παρακάμψει εμπόδια που αλλού φυσικά θα είχαν λυθεί εντός πενταλέπτου»,
τονίζει ο ΣΕΒ.
Πηγή: thepressproject.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου