Την Τρίτη 15 Δεκέμβρη, με διαδικασίες εξπρές, η κυβέρνηση καταθέτει
προς ψήφιση στη Βουλή το δεύτερο πακέτο των προαπαιτούμενων, ανάμεσα στα
οποία είναι και το νέο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων. Ένα
νομοσχέδιο που το έβγαλε στη δημοσιότητα Κυριακή βράδυ, χωρίς καμία
συζήτηση! Γιατί βέβαια, για «παράλληλα προγράμματα» -σε παράλληλα
σύμπαντα- μπορεί αυτή η κυβέρνηση να διαβουλεύεται επ’ άπειρον, όταν
όμως είναι να ψηφίσει κόψιμο στους μισθούς και τις συντάξεις της αρκεί
μια μέρα! Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αποδεικνύει για μια ακόμα φορά τον
αντιλαϊκό της κατήφορο, και το πόσο «καλός μαθητής» είναι στην υλοποίηση
των απαιτήσεων των δανειστών και της ΕΕ.
Το μισθολόγιο αυτό έρχεται
να συνεχίσει και να βαθύνει ακόμα περισσότερο την πολιτική της
λιτότητας και των περικοπών, μειώνοντας τη μισθολογική δαπάνη στο
δημόσιο, συνδέοντας το μισθό με την «αποδοτικότητα» και την αξιολόγηση,
αυξάνοντας την «ψαλίδα» μεταξύ υπαλλήλων της υποχρεωτικής, της
δευτεροβάθμιας και της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, μεταξύ υπαλλήλων και
ανώτερων στελεχών της Διοίκησης. Έρχεται στο έδαφος των ήδη
πετσοκομμένων μισθών μας από το μισθολόγιο του 2011 με τις περικοπές των
δώρων, τις έκτακτες εισφορές, την αύξηση της φορολογίας, και το νέο
ασφαλιστικό.
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι με το νέο μισθολόγιο κάνει πράξη το αίτημα του δημοσιοϋπαλληλικού κινήματος για ξεπάγωμα της μισθολογικής εξέλιξης. Η αλήθεια όμως είναι ότι το «ξεπάγωμα» αυτό συνδυάζεται με εξαφάνιση των αυξήσεων που θα παίρναμε ακόμη και με το μισθολόγιο-φτωχολόγιο του 2011! Ακόμη κι αυτό το «ξεπάγωμα» που υπόσχεται είναι στιγμιαίο, για το Γενάρη που έρχεται, ενώ μετά επιβάλλεται εκ νέου πάγωμα για 2 χρόνια!
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι με το νέο μισθολόγιο θα δώσει αυξήσεις στο 55% των Δημοσίων υπαλλήλων. Η αλήθεια είναι ότι τα πραγματικά νούμερα της μισθολογικής μείωσης του δημοσίου είναι σαφή και έχουν ήδη ψηφιστεί με τον προϋπολογισμό 2016.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις χρησιμοποιώντας τον ονομαστικό μεικτό μισθό, ενώ οι καθαρές αποδοχές θα διαμορφωθούν μετά την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών. Πόσο μάλλον που οι καταληκτικοί μισθοί στους οποίους αναφέρεται η κυβέρνηση αφορούν… 40 χρόνια εργασίας (δηλαδή μόνο αν δουλεύουμε μέχρι τα 70 και βάλε θα φτάσουμε τους καταληκτικούς μισθούς!)
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι με το νέο μισθολόγιο κάνει πράξη το αίτημα του δημοσιοϋπαλληλικού κινήματος για ξεπάγωμα της μισθολογικής εξέλιξης. Η αλήθεια όμως είναι ότι το «ξεπάγωμα» αυτό συνδυάζεται με εξαφάνιση των αυξήσεων που θα παίρναμε ακόμη και με το μισθολόγιο-φτωχολόγιο του 2011! Ακόμη κι αυτό το «ξεπάγωμα» που υπόσχεται είναι στιγμιαίο, για το Γενάρη που έρχεται, ενώ μετά επιβάλλεται εκ νέου πάγωμα για 2 χρόνια!
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι με το νέο μισθολόγιο θα δώσει αυξήσεις στο 55% των Δημοσίων υπαλλήλων. Η αλήθεια είναι ότι τα πραγματικά νούμερα της μισθολογικής μείωσης του δημοσίου είναι σαφή και έχουν ήδη ψηφιστεί με τον προϋπολογισμό 2016.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να δημιουργήσει εντυπώσεις χρησιμοποιώντας τον ονομαστικό μεικτό μισθό, ενώ οι καθαρές αποδοχές θα διαμορφωθούν μετά την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών. Πόσο μάλλον που οι καταληκτικοί μισθοί στους οποίους αναφέρεται η κυβέρνηση αφορούν… 40 χρόνια εργασίας (δηλαδή μόνο αν δουλεύουμε μέχρι τα 70 και βάλε θα φτάσουμε τους καταληκτικούς μισθούς!)
Πολλά ψέματα είπανε, ας πούμε και μερικές αλήθειες
Τι ισχύει με τις νέες ρυθμίσεις:
- Ο κατώτερος μισθός παραμένει ίδιος με το μισθολόγιο-φτωχολόγιο του 2011 (άρθρο 14), αλλάζει όμως ο υπολογισμός των κλιμακίων, με αποτέλεσμα ο μισθός να μειώνεται σε όλες τις κατηγορίες (από 2 χρόνια προϋπηρεσίας και πάνω) σε σχέση με το μισθό που προέβλεπε για ίδια χρόνια υπηρεσίας το μισθολόγιο-φτωχολόγιο του 2011. Το γεγονός ότι οι μισθοί μας παρέμεναν καθηλωμένοι στα ποσά του 2011, δεν σημαίνει ότι θα θεωρήσουμε «αύξηση» το γεγονός ότι η κυβέρνηση απλώς θα ξεπαγώσει το χρόνο, δίνοντάς μας πολύ μικρότερες αυξήσεις (και μόνο σε κάποιες κατηγορίες) από αυτές που θα είχαν πάρει οι αντίστοιχες κατηγορίες με βάση τον προηγούμενο νόμο. Άλλωστε, αυτή η «αύξηση», όπου προκύπτει, θα καταβληθεί σε… 4 ισόποσες δόσεις σε διάρκεια 4 χρόνων (άρθρο 27).
- Στα μισθολογικά κλιμάκια της μεγάλης πλειονότητας των υπαλλήλων (περίπου από 15 χρόνια υπηρεσίας και πάνω) θα υπάρχει και πραγματική μείωση του βασικού μισθού σε σχέση με τις σημερινές «παγωμένες» αποδοχές (έως και 200 ευρώ)! Το ποσό της διαφοράς θα το παίρνουν οι υπάλληλοι με την «προσωπική διαφορά» του άρθρου 27. Μόνο που αυτό θα σημαίνει: νέα μισθολογική καθήλωση αυτών των υπαλλήλων (που δεν θα ξαναπάρουν αύξηση μέχρι να φτάσει το ΜΚ τους να ξεπεράσει την «προσωπική διαφορά»): δηλαδή, ο υπάλληλος που θα αλλάζει κλιμάκιο δεν θα παίρνει αύξηση ακόμα και με την αλλαγή κλιμακίου, έως ότου εξισωθεί ο μισθός του με εκείνους τους υπαλλήλους που δεν έχουν προσωπική διαφορά. Άρα μιλάμε για «πάγωμα» του μισθού για κάμποσα χρόνια ακόμη! Βέβαια, η «προσωπική διαφορά» δεν θα μετράει στις συντάξιμες αποδοχές (θα μετράει ο μειωμένος βασικός μισθός), και βέβαια θα διακυβεύεται πάντα, κινδυνεύοντας να είναι το πρώτο που θα εξαφανιστεί σε μια επόμενη φάση που «τα δημοσιονομικά δεν επιτρέπουν…» κ.λπ. Θα υπάρχει δηλαδή ένα μέρος των αποδοχών μας που θα είναι υπό αμφισβήτηση.
- Μετά την επανακατάταξη που θα γίνει στις 31/12/2015 οι μισθοί παγώνουν για δύο ολόκληρα χρόνια και όταν έρθει ο χρόνος της κατάταξης στο νέο κλιμάκιο η διετία 2016-2017 δεν υπολογίζεται! Στα ήδη «χαμένα χρόνια» από το 2011 και μετά όσον αφορά στη μισθολογική μας εξέλιξη θα προστεθούν τουλάχιστον άλλα δύο!
-Τα 19 μισθολογικά κλιμάκια που προβλέπονται, 13 για τους Υ.Ε. και Δ.Ε. και 19 για τους Π.Ε. και Τ.Ε. με αλλαγή κλιμακίου ανά τριετία για τους πρώτους και διετία για τους δεύτερους σημαίνουν 40 χρόνια δουλειάς (!) για να φτάσει κανείς στο καταληκτικό κλιμάκιο. Δηλαδή 40 χρόνια δουλειάς για να φτάσει να αμείβεται ο Υ.Ε. με 1296 € (μεικτά), ο Δ.Ε. 1578 € (μεικτά), ο ΤΕ 2027 € (μεικτά) και ο ΠΕ 2154 € (μεικτά). Στο ενδιάμεσο διάστημα, στα 20, 25, 30 χρόνια υπηρεσίας προκύπτουν πραγματικές μειώσεις στον ονομαστικό (βασικό) μισθό, σε σχέση ακόμη και με το μισθολόγιο-φτωχολόγιο του 2011. Στους υπαλλήλους Υποχρεωτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εισάγονται κλιμάκια ανά τριετία (αντί για διετία που ίσχυε μέχρι τώρα) που θα σημάνει ονομαστική μείωση των μισθών τους με την επανακατάταξη που θα γίνει.
- Ειδική μεταχείριση προβλέπεται, όπως ήταν αναμενόμενο, στα επιδόματα των στελεχών, κυρίως στην κορυφή της διοικητικής πυραμίδας (200 ευρώ αύξηση το επίδομα του Γενικού Διεθυντή…), που σε συνδυασμό με την αξιολόγηση φτιάχνει μια ελίτ η οποία θα έχει και υλικό συμφέρον στην υλοποίηση της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής. Το ίδιο ισχύει και για τις στρατιές των μετακλητών συμβούλων, ειδικών συνεργατών, Διευθυντών υπουργών και όλα τα συναφή: ενώ οι αποδοχές τους προσδένονται στο μισθολόγιο του δημοσίου, για να μας πουν ότι «όλοι είμαστε ίσοι», αυτοί –προφανώς– θα είναι «πιο ίσοι» από όλους τους άλλους, αφού μπαίνουν με τα μισθολογικά κλιμάκια που άλλοι χρειάζονται 35 ή 40 χρόνια δουλειάς για να τα φτάσουν.
- Το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας διατηρείται, όμως μόνο για τους κλάδους και κατηγορίες που έχει δοθεί ως τώρα. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για διόρθωση των αδικιών, με ολόκληρες κατηγορίες που δεν το παίρνουν ενώ το δικαιούνται, όπως και με τους συμβασιούχους που δεν τους καταβάλλεται σε διάκριση από τους μόνιμους/ΙΔΑΧ αντίστοιχων κλάδων. Το επίδομα παραμεθορίου καταργείται και αυτό για μεγάλες κατηγορίες υπαλλήλων, αφού εισάγεται χιλιομετρικό κριτήριο (20 χλμ από τα σύνορα σε Θεσπρωτία, Ιωάννινα κλπ).
- Στο σχέδιο νόμου υπάρχει σαφής αναφορά για σύνδεση του μισθού με την αξιολόγηση: Ξεκινά με τη λογική ότι οι υπάλληλοι που θα αξιολογούνται με άριστα σε τρεις συνεχόμενες ετήσιες αξιολογήσεις θα παίρνουν ένα επιπλέον μισθολογικό κλιμάκιο (άρθρο 12). Παρακάτω, βέβαια, θα θυμηθούν κι άλλα για να παγώσουν τα μισθολογικά κλιμάκια, όπως τους «μη προακτέους» που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο της αξιολόγησης.
- Μέσα στη γενική φτώχεια, το νομοσχέδιο προσπαθεί να ανοίξει και «παραθυράκια» για νέες ειδικές ρυθμίσεις και «σχέσεις» κάποιων κλάδων ή κατηγοριών –προφανώς αυτών που θα έχουν ή θα αποκτήσουν «καλύτερη σχέση» με την κυβέρνηση ή τον εκάστοτε υπουργό (το χουμε ξαναζήσει αυτό για πολλά χρόνια στο δημόσιο). Τι άλλο παρά «ειδική μεταχείριση» σε συγκεκριμένες κατηγορίες αμοιβών υπονοεί το άρθρο 17 «Αμοιβή συνδεόμενη με την περιγραφή και την αξιολόγηση των θέσεων εργασίας», όταν γράφει «δύναται να χορηγείται αμοιβή η οποία συνδέεται με την περιγραφή και αξιολόγηση της θέσης εργασίας ….με προϋπόθεση την αναλυτική περιγραφή, βαθμολόγηση και αξιολόγηση των θέσεων εργασίας κάθε φορά που θα καθορίζεται με Προεδρικό Διάταγμα», αλλά και άλλες ρυθμίσεις για την καταβολή υπερωριών με απόφαση Δημάρχου κ.λπ κ.λπ.
-Δεν υπάρχει η στοιχειώδης πρόβλεψη για την προϋπηρεσία των συναδέλφων που βγήκαν σε διαθεσιμότητα με τους νόμους του Μανιτάκη και του Μητσοτάκη! Τα χρόνια της άδικης απομάκρυνσής τους από το δημόσιο δεν θα ληφθεί υπόψη για τη μισθολογική τους κατάταξη (άρθρο 25, παρ.5) –όπως ακριβώς αν είχαν βγει σε διαθεσιμότητα λόγων πειθαρχικού! Ούτε για όσους κατηγορήθηκαν άδικα και βρέθηκαν σε αργία κατά παράβαση του τεκμηρίου αθωότητας (με βάση το νόμο Μητσοτάκη) και μετά αθωώθηκαν πανηγυρικά, υπάρχει πρόβλεψη.
- Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο: Για τις πραγματικές μας αποδοχές ουδείς γνωρίζει ακόμη τι θα γίνει. Γιατί οι πραγματικές αποδοχές –δηλαδή τα χρήματα που μπαίνουν στο πορτοφόλι, κι όχι τα ονομαστικά…– έχουν να κάνουν με τις φορολογικές κρατήσεις και κυρίως με τις ασφαλιστικές κρατήσεις, που ετοιμάζονται να τις αυξήσουν κι άλλο με το νέο χρόνο. Οπότε, ας μη βιάζεται κανείς να πανηγυρίσει για αυξήσεις που ποτέ δεν θα δει σε εκείνο το μισθό που τελειώνει πολύ πριν το τέλος του μήνα…
Τι ισχύει με τις νέες ρυθμίσεις:
- Ο κατώτερος μισθός παραμένει ίδιος με το μισθολόγιο-φτωχολόγιο του 2011 (άρθρο 14), αλλάζει όμως ο υπολογισμός των κλιμακίων, με αποτέλεσμα ο μισθός να μειώνεται σε όλες τις κατηγορίες (από 2 χρόνια προϋπηρεσίας και πάνω) σε σχέση με το μισθό που προέβλεπε για ίδια χρόνια υπηρεσίας το μισθολόγιο-φτωχολόγιο του 2011. Το γεγονός ότι οι μισθοί μας παρέμεναν καθηλωμένοι στα ποσά του 2011, δεν σημαίνει ότι θα θεωρήσουμε «αύξηση» το γεγονός ότι η κυβέρνηση απλώς θα ξεπαγώσει το χρόνο, δίνοντάς μας πολύ μικρότερες αυξήσεις (και μόνο σε κάποιες κατηγορίες) από αυτές που θα είχαν πάρει οι αντίστοιχες κατηγορίες με βάση τον προηγούμενο νόμο. Άλλωστε, αυτή η «αύξηση», όπου προκύπτει, θα καταβληθεί σε… 4 ισόποσες δόσεις σε διάρκεια 4 χρόνων (άρθρο 27).
- Στα μισθολογικά κλιμάκια της μεγάλης πλειονότητας των υπαλλήλων (περίπου από 15 χρόνια υπηρεσίας και πάνω) θα υπάρχει και πραγματική μείωση του βασικού μισθού σε σχέση με τις σημερινές «παγωμένες» αποδοχές (έως και 200 ευρώ)! Το ποσό της διαφοράς θα το παίρνουν οι υπάλληλοι με την «προσωπική διαφορά» του άρθρου 27. Μόνο που αυτό θα σημαίνει: νέα μισθολογική καθήλωση αυτών των υπαλλήλων (που δεν θα ξαναπάρουν αύξηση μέχρι να φτάσει το ΜΚ τους να ξεπεράσει την «προσωπική διαφορά»): δηλαδή, ο υπάλληλος που θα αλλάζει κλιμάκιο δεν θα παίρνει αύξηση ακόμα και με την αλλαγή κλιμακίου, έως ότου εξισωθεί ο μισθός του με εκείνους τους υπαλλήλους που δεν έχουν προσωπική διαφορά. Άρα μιλάμε για «πάγωμα» του μισθού για κάμποσα χρόνια ακόμη! Βέβαια, η «προσωπική διαφορά» δεν θα μετράει στις συντάξιμες αποδοχές (θα μετράει ο μειωμένος βασικός μισθός), και βέβαια θα διακυβεύεται πάντα, κινδυνεύοντας να είναι το πρώτο που θα εξαφανιστεί σε μια επόμενη φάση που «τα δημοσιονομικά δεν επιτρέπουν…» κ.λπ. Θα υπάρχει δηλαδή ένα μέρος των αποδοχών μας που θα είναι υπό αμφισβήτηση.
- Μετά την επανακατάταξη που θα γίνει στις 31/12/2015 οι μισθοί παγώνουν για δύο ολόκληρα χρόνια και όταν έρθει ο χρόνος της κατάταξης στο νέο κλιμάκιο η διετία 2016-2017 δεν υπολογίζεται! Στα ήδη «χαμένα χρόνια» από το 2011 και μετά όσον αφορά στη μισθολογική μας εξέλιξη θα προστεθούν τουλάχιστον άλλα δύο!
-Τα 19 μισθολογικά κλιμάκια που προβλέπονται, 13 για τους Υ.Ε. και Δ.Ε. και 19 για τους Π.Ε. και Τ.Ε. με αλλαγή κλιμακίου ανά τριετία για τους πρώτους και διετία για τους δεύτερους σημαίνουν 40 χρόνια δουλειάς (!) για να φτάσει κανείς στο καταληκτικό κλιμάκιο. Δηλαδή 40 χρόνια δουλειάς για να φτάσει να αμείβεται ο Υ.Ε. με 1296 € (μεικτά), ο Δ.Ε. 1578 € (μεικτά), ο ΤΕ 2027 € (μεικτά) και ο ΠΕ 2154 € (μεικτά). Στο ενδιάμεσο διάστημα, στα 20, 25, 30 χρόνια υπηρεσίας προκύπτουν πραγματικές μειώσεις στον ονομαστικό (βασικό) μισθό, σε σχέση ακόμη και με το μισθολόγιο-φτωχολόγιο του 2011. Στους υπαλλήλους Υποχρεωτικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εισάγονται κλιμάκια ανά τριετία (αντί για διετία που ίσχυε μέχρι τώρα) που θα σημάνει ονομαστική μείωση των μισθών τους με την επανακατάταξη που θα γίνει.
- Ειδική μεταχείριση προβλέπεται, όπως ήταν αναμενόμενο, στα επιδόματα των στελεχών, κυρίως στην κορυφή της διοικητικής πυραμίδας (200 ευρώ αύξηση το επίδομα του Γενικού Διεθυντή…), που σε συνδυασμό με την αξιολόγηση φτιάχνει μια ελίτ η οποία θα έχει και υλικό συμφέρον στην υλοποίηση της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής. Το ίδιο ισχύει και για τις στρατιές των μετακλητών συμβούλων, ειδικών συνεργατών, Διευθυντών υπουργών και όλα τα συναφή: ενώ οι αποδοχές τους προσδένονται στο μισθολόγιο του δημοσίου, για να μας πουν ότι «όλοι είμαστε ίσοι», αυτοί –προφανώς– θα είναι «πιο ίσοι» από όλους τους άλλους, αφού μπαίνουν με τα μισθολογικά κλιμάκια που άλλοι χρειάζονται 35 ή 40 χρόνια δουλειάς για να τα φτάσουν.
- Το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας διατηρείται, όμως μόνο για τους κλάδους και κατηγορίες που έχει δοθεί ως τώρα. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για διόρθωση των αδικιών, με ολόκληρες κατηγορίες που δεν το παίρνουν ενώ το δικαιούνται, όπως και με τους συμβασιούχους που δεν τους καταβάλλεται σε διάκριση από τους μόνιμους/ΙΔΑΧ αντίστοιχων κλάδων. Το επίδομα παραμεθορίου καταργείται και αυτό για μεγάλες κατηγορίες υπαλλήλων, αφού εισάγεται χιλιομετρικό κριτήριο (20 χλμ από τα σύνορα σε Θεσπρωτία, Ιωάννινα κλπ).
- Στο σχέδιο νόμου υπάρχει σαφής αναφορά για σύνδεση του μισθού με την αξιολόγηση: Ξεκινά με τη λογική ότι οι υπάλληλοι που θα αξιολογούνται με άριστα σε τρεις συνεχόμενες ετήσιες αξιολογήσεις θα παίρνουν ένα επιπλέον μισθολογικό κλιμάκιο (άρθρο 12). Παρακάτω, βέβαια, θα θυμηθούν κι άλλα για να παγώσουν τα μισθολογικά κλιμάκια, όπως τους «μη προακτέους» που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο της αξιολόγησης.
- Μέσα στη γενική φτώχεια, το νομοσχέδιο προσπαθεί να ανοίξει και «παραθυράκια» για νέες ειδικές ρυθμίσεις και «σχέσεις» κάποιων κλάδων ή κατηγοριών –προφανώς αυτών που θα έχουν ή θα αποκτήσουν «καλύτερη σχέση» με την κυβέρνηση ή τον εκάστοτε υπουργό (το χουμε ξαναζήσει αυτό για πολλά χρόνια στο δημόσιο). Τι άλλο παρά «ειδική μεταχείριση» σε συγκεκριμένες κατηγορίες αμοιβών υπονοεί το άρθρο 17 «Αμοιβή συνδεόμενη με την περιγραφή και την αξιολόγηση των θέσεων εργασίας», όταν γράφει «δύναται να χορηγείται αμοιβή η οποία συνδέεται με την περιγραφή και αξιολόγηση της θέσης εργασίας ….με προϋπόθεση την αναλυτική περιγραφή, βαθμολόγηση και αξιολόγηση των θέσεων εργασίας κάθε φορά που θα καθορίζεται με Προεδρικό Διάταγμα», αλλά και άλλες ρυθμίσεις για την καταβολή υπερωριών με απόφαση Δημάρχου κ.λπ κ.λπ.
-Δεν υπάρχει η στοιχειώδης πρόβλεψη για την προϋπηρεσία των συναδέλφων που βγήκαν σε διαθεσιμότητα με τους νόμους του Μανιτάκη και του Μητσοτάκη! Τα χρόνια της άδικης απομάκρυνσής τους από το δημόσιο δεν θα ληφθεί υπόψη για τη μισθολογική τους κατάταξη (άρθρο 25, παρ.5) –όπως ακριβώς αν είχαν βγει σε διαθεσιμότητα λόγων πειθαρχικού! Ούτε για όσους κατηγορήθηκαν άδικα και βρέθηκαν σε αργία κατά παράβαση του τεκμηρίου αθωότητας (με βάση το νόμο Μητσοτάκη) και μετά αθωώθηκαν πανηγυρικά, υπάρχει πρόβλεψη.
- Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο: Για τις πραγματικές μας αποδοχές ουδείς γνωρίζει ακόμη τι θα γίνει. Γιατί οι πραγματικές αποδοχές –δηλαδή τα χρήματα που μπαίνουν στο πορτοφόλι, κι όχι τα ονομαστικά…– έχουν να κάνουν με τις φορολογικές κρατήσεις και κυρίως με τις ασφαλιστικές κρατήσεις, που ετοιμάζονται να τις αυξήσουν κι άλλο με το νέο χρόνο. Οπότε, ας μη βιάζεται κανείς να πανηγυρίσει για αυξήσεις που ποτέ δεν θα δει σε εκείνο το μισθό που τελειώνει πολύ πριν το τέλος του μήνα…
Και βέβαια όλα αυτά σε ένα νομοσχέδιο που προβλέπει
πακτωλό χρημάτων σε εργολάβους, ίδρυση εταιριών-αρπαχτικών που θα πάρουν
τα κόκκινα δάνεια και θα εκβιάζουν τον λαό, ακόμη και τη μη υποχρέωση
δημοσίευσης των δημοσίων συμβάσεων (με τις οποίες θα ξεπουλήσουν τον
δημόσιο πλούτο). Αυτά είναι τα «προαπαιτούμενα»!
Η αντίδραση
πρέπει να είναι άμεση και αποφασιστική! Με συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων
σωματείων, συντονισμένες κινητοποιήσεις και δράσεις, σε συνεργασία με
όλο τον λαό που υποφέρει, να ανατρέψουμε την φτωχοποίηση που έρχονται να
μας επιβάλλουν.
Την Τρίτη 15/12 στις 6 μμ όλοι και όλες στο
συλλαλητήριο στις 6 μμ στο Σύνταγμα (και στις άλλες πόλεις) ενάντια στην
ψήφιση του πολυνομοσχεδίου
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις-Κινήσεις-Συσπειρώσεις
στον δημόσιο τομέα
στον δημόσιο τομέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου