Για ένα σύστημα πρόσληψης μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού που «θα
σπάσει το φαύλο κύκλο της αδιοριστίας» από το επόμενο σχολικό έτος,
μίλησε ο υπουργός Παιδείας σήμερα στα διοικητικά συμβούλια των ΟΛΜΕ και
ΔΟΕ, κατά τη δεύτερη (και τυχερή) συνάντησή τους, μετά την αποτυχημένη
υπουργική επίσκεψη γνωριμίας, χθες, στα γραφεία των Ομοσπονδιών εξαιτίας
της συγκέντρωσης διαμαρτυρίας που του επιφυλάχθηκε.
«Σε ένα θετικό κλίμα που επικράτησε ο σεβασμός απέναντι στον
συνομιλητή, δηλαδή οι κανόνες ενός πολιτισμένου διαλόγου,
πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και
Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη με τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων της ΔΟΕ
και της ΟΛΜΕ.
Μία εικόνα που απέχει παρασάγγας από τις χθεσινές συναντήσεις, στα
γραφεία των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών». Είναι η... ενδεικτική εισαγωγή
της ανακοίνωσης που εκδόθηκε για τη συνάντηση, στην οποία, κατά τ' άλλα,
συζητήθηκαν, όλα τα γνωστά και σοβαρά προβλήματα της πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
«Κληρονομήσαμε αδιοριστία και κενά»
«Κληρονομήσαμε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις αδιοριστία στα
σχολεία και δεκάδες χιλιάδες κενά», δήλωσε αναφερόμενος στο μείζον
πρόβλημα των ελλείψεων, για να επισημάνει, όμως, ότι «σήμερα οι
συνθήκες, παρά τον δημοσιονομικό καταναγκασμό, δεν είναι χειρότερες από
τη περσινή χρονιά. Φέτος θα βρεθούν στις σχολικές αίθουσες 2.000
περισσότεροι αναπληρωτές σε σχέση με πέρυσι».
Όπως τόνισε, «ήδη έχουν καλυφθεί οι θέσεις 12.000 αναπληρωτών και έως
την Παρασκευή ο αριθμός θα φτάσει τους 14.000. Η πλήρωση των θέσεων
έχει ως προτεραιότητα την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα στην
ειδική αγωγή έχουν πραγματοποιηθεί 1.000 προσλήψεις. Οι πιστώσεις
αφορούν συνολικά τη πρόσληψη 19.500 αναπληρωτών».
Όσο για τους μόνιμους διορισμούς, εκτός από την αναγγελία του νέου
συστήματος πρόσθεσε πως «σύντομα θ' αρχίσει η επεξεργασία του
προγράμματος των διορισμών, με ορίζοντα τετραετίας», ενώ επανέλαβε πως
«για τα προβλήματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
πρέπει να βρεθούν λύσεις οι οποίες θα προκύψουν από τις διαδικασίες ενός
εθνικού κοινωνικού διαλόγου για τη παιδεία».
Ο οποίος –συμπλήρωσε- «θα καταλήξει σε δεσμεύσεις ως προς τις εργασιακές σχέσεις και τους διορισμούς των εκπαιδευτικών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου