Η Κυβέρνηση με το νέο μνημόνιο ανέλαβε πολύ
συγκεκριμένες και επώδυνες
δεσμεύσεις μεταξύ άλλων και για τη δημόσια κοινωνική ασφάλιση, τόσο σε επίπεδο προαπαιτούμενων άμεσης
εφαρμογής όσο και σε επίπεδο μεσοπρόθεσμων δράσεων μετά τον Οκτώβριο του 2015.
Τα προαπαιτούμενα, που καλύπτει σε ένα βαθμό ο ψηφισμένος πριν από
ένα μήνα μνημονιακός νόμος 4334/15 και σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό το νέο
μνημόνιο, προωθούν μία πολύ μεγάλη περικοπή των δημοσίων δαπανών για την κοινωνική ασφάλιση και
κατά συνέπεια νέες μειώσεις των
συντάξεων, αλλά και περαιτέρω μετάλλαξη της δημόσιας κοινωνικής ασφάλισης σε ιδιωτική -
κεφαλαιοποιητική, σύμφωνα με τις πάγιες νεοφιλελεύθερες πολιτικές
που πρεσβεύουν οι λεγόμενοι Θεσμοί.
Οι νέες μνημονιακές δεσμεύσεις απέχουν έτη φωτός από το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ,
από τις προγραμματικές θέσεις της κυβέρνησης ακόμα κι από αυτές τις
θέσεις της κυβέρνησης κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για
μεγαλύτερη επιβάρυνση των εργοδοτών και όχι των ασφαλισμένων (όπως για
παράδειγμα η επαναφορά των εργοδοτικών εισφορών στα επίπεδα του Ιουνίου του
2014 +3,9% στις εισφορές), που «τις πήρε το ποτάμι».
Η κυβέρνηση, με ισχύ από την 1 Ιούλη
2015, θα πρέπει προχωρήσει σε απορυθμίσεις της κοινωνικής ασφάλισης και των συντάξεων, που θα
οδηγήσουν σε μείωση των δαπανών
της κατά 0,25-0,5% του ΑΕΠ το 2015 και το 1% του ΑΕΠ (1,8 δις ευρώ)
για το 2016.
Οι προβλεπόμενες από το νέο μνημόνιο
άμεσες περικοπές στο μη ανταποδοτικό-προνοιακό μέρος των κατώτατων συντάξεων
του Ι.Κ.Α. και σε όλες τις συντάξεις του Ο.Γ.Α., που συνεπάγεται μείωση έως και 41%, δηλαδή
μείωση των κατώτατων συντάξεων γήρατος
από 486 ευρώ μηνιαία στα 338 ευρώ, και μείωση 66% στις συντάξεις του ΟΓΑ δηλαδή
μηνιαία σύνταξη από 360 σε 120 ευρώ για 160.000 παλαιούς συνταξιούχους του.
Η προβλεπόμενη στο νέο
μνημόνιο σταδιακή κατάργηση του
Ε.Κ.Α.Σ. μέχρι το 2019 και ειδικά η άμεση κατάργηση του Ε.Κ.Α.Σ. για το 20% των δικαιούχων με τα
αναλογικά μεγαλύτερα εισοδήματα συνεπάγεται επιπλέον μείωση συντάξεων 193 ευρώ κατά μέσο όρο
μηνιαία, θα οδηγήσει στην περεταίρω εξαθλίωση και φτωχοποίηση όλων
των δικαιούχων των παραπάνω παροχών, αφού αυτές είναι τα βασικά οικονομικά
βοηθήματα για την αντιμετώπιση μεγάλου μέρους της φτώχειας των
χαμηλοσυνταξιούχων και των ηλικιωμένων στην Ελλάδα.
Με αυτές τις μνημονιακές
δεσμεύσεις καταργείται επί της
ουσίας η βασική αναδιανεμητική λειτουργία της Κοινωνικής Ασφάλισης για
όλους τους νέους συνταξιούχους κάτω των 67 ετών που συνταξιοδοτούνται από 1η Ιουλίου
2015 μέσω της σταδιακής κατάργησης του Ε.Κ.Α.Σ. ως το τέλος του 2019, της
κατάργησης του μη ανταποδοτικού μέρους των συντάξεων των κατώτατων ορίων και
του Ε.Κ.Α.Σ., το πάγωμα των κατώτατων συντάξεων για όλους έως το 2021 και την
αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των συντάξεων του Ο.Γ.Α. (690.301 άτομα).
A)
Συγκεκριμένα η
κυβέρνηση με το νέο μνημόνιο αναλαμβάνει δεσμεύσεις να εφαρμοστούν τα εξής:
· Η μείωση των πόρων του κρατικού
προϋπολογισμού που θα διατεθούν για τις κύριες συντάξεις κατά 0,25% το 2015 και
1% του ΑΕΠ το 2016, δηλαδή περίπου κατά 2 δις ευρώ το χρόνο, και μάλιστα σε μια
περίοδο που αυξάνεται ο αριθμός των συνταξιούχων.
· Η παροχή των κατώτατων ορίων σύνταξης και
του Ε.Κ.Α.Σ. μόνο σε όσους νέους συνταξιούχους έχουν συμπληρώσει τα 67 έτη και περικοπή του μη ανταποδοτικού μέρους σε όλους τους νέους
συνταξιούχους ηλικίας κάτω των 67, δηλαδή μειώσεις έως και 40% σε ένα πολύ
μεγάλο μέρος των πρόωρα συνταξιοδοτημένων με τις προϋποθέσεις των ελάχιστων
ορίων (4.500 ένσημα), δηλαδή στις κατώτατες συντάξεις.
· Η λήψη μέτρων για αύξηση της εισφοράς των συνταξιούχων για τον κλάδο
υγείας από 4% σε 6% και επέκταση της
παρακράτησής της και από τις επικουρικές συντάξεις, στις οποίες δεν υφίστατο αντίστοιχη
εισφορά. Αποτέλεσμα, η επιβάρυνση των
συνταξιούχων κατά 854 εκατ. ευρώ το χρόνο. (παρ. 31 άρθρου 1.
Ν.4334/15).
· Η ενοποίηση όλων των
επικουρικών ταμείων στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (Ε.Τ.Ε.Α.) και η εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος, δηλαδή άμεση περικοπή πολλών
επικουρικών συντάξεων και εφάπαξ των ταμείων που χρειάζονται κρατική
ενίσχυση από 1-1-2015. (παρ. 28 άρθρου 1.
Ν.4334/15). Με βάση την υπό εξέλιξη αναλογιστική μελέτη, στις προβολές 2015 - 2016 οι
συνολικοί πόροι των ταμείων επικουρικής ασφάλισης εκτιμώνται σε 2,8 δις Ευρώ
και οι ανάγκες για πλήρεις παροχές σε 4,2 δις Ευρώ. Δηλαδή, προκύπτει έλλειμμα 1,4 δις, το
οποίο δεν μπορεί να καλυφθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό, οδηγώντας σε μείωση των
παροχών ή/και η αύξηση των εισφορών κάτι που οδηγεί σε δραματική περικοπή των
επικουρικών συντάξεων.
· Το
πάγωμα
της κατώτερης σύνταξης στην σημερινή ονομαστική της αξία ως το 2021 (πάγωμα 509.000 συντάξεων του Ι.Κ.Α.).
Οι συνταξιούχοι αυτοί ήδη έχουν χάσει το 23,5% της αγοραστικής τους δύναμης την
τελευταία περίοδο (-9,2% από τον πληθωρισμό και -14,3% από τις μειώσεις των
συντάξεων).
· Η αλλαγή όλων των συντάξεων του Ο.Γ.Α.
για το μέρος που δεν έχουν αναλογικό τρόπο υπολογισμού αντίστοιχο με τα άλλα
ασφαλιστικά ταμεία, δηλαδή μείωση και των συντάξεων
του Ο.Γ.Α. για
όλους όσοι δεν έχουν καταβάλει εισφορές και για όσους λαμβάνουν την κατώτερη
σύνταξη, αλλά και επανυπολογισμό όλων των συντάξεων (690.301 άτομα).
· Η
σταδιακή μείωση των δικαιούχων του
Ε.Κ.Α.Σ. έως την κατάργηση του ως
το τέλος του 2019, μέτρο που αφορά 300.000 συνταξιούχους, που θα βρεθούν να
διαβιούν κάτω από τα όρια της φτώχειας. Άμεσα, προωθείται η κατάργηση του
Ε.Κ.Α.Σ. για το 20% των δικαιούχων με τα αναλογικά πιο υψηλά εισοδήματα (60.000
άτομα).
· Η εφαρμογή του Νόμου 3863/10 και των έμμεσων ή άμεσων περικοπών που επιφέρει η εφαρμογή
του νέου τρόπου υπολογισμού των κύριων συντάξεων (εγγυημένη
από το κράτος βασική σύνταξη 360 ευρώ μηνιαία και ανταποδοτική σύνταξη). Η
εφαρμογή του Νόμου 3863/10 θα έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στο επίπεδο των
συντάξεων. Για την επόμενη δεκαετία οι επιπτώσεις θα αγγίζουν τα 20 έως 100
ευρώ στις μηνιαίες μέσες κύριες συντάξεις. Το βασικό ζήτημα για την εφαρμογή
του Νόμου 3863/10 είναι τα χαμηλά ποσοστά αναπλήρωσης που προβλέπει και η
εξατομίκευση της κοινωνικής ασφάλισης με τον περιορισμό της κοινωνικής
αλληλεγγύης που συνεπάγεται.
· Η
αύξηση των ορίων ηλικίας
συνταξιοδότησης, ώστε από το 2022 και μετά η ηλικία που
θα μπορεί κανείς να βγει στη σύνταξη να είναι τα 67 έτη για πλήρη είτε τα 62
έτη με 40 χρόνια ασφάλισης για μειωμένη, με ποινή πρόωρης συνταξιοδότησης που
αυξάνεται από -6% ανά επιπλέον έτος επιμήκυνσης σε -16% για το διάστημα της
επέκτασης του ορίου ηλικίας σε σχέση με τα σημερινά όρια. Καταργούνται όλα τα κατοχυρωμένα δικαιώματα στον ιδιωτικό
τομέα μετά την 19/8/2015, καθώς και μεγάλος αριθμός θεμελιωμένων δικαιωμάτων
στο δημόσιο τομέα. Οι πρόωρες συντάξεις είναι για πάρα πολλούς συνταξιούχους
λύση ανάγκης και όχι επιλογή, για να αντιμετωπίσουν τον φόβο της υψηλής
ανεργίας που πλήττει και τους άνω των 55 ετών εργαζόμενους, οι οποίοι ως
άνεργοι στην πλειοψηφία τους είναι μακροχρόνια άνεργοι, και η ανεργία
ουσιαστικά τους οδηγεί σε βίαιη έξοδο από την αγορά εργασίας.
· Η σταδιακή κατάργηση όλων των εξαιρέσεων χρηματοδότησης ταμείων
από τον κρατικό προϋπολογισμό και εναρμόνιση των
ασφαλιστικών εισφορών αλλά και των παροχών με τη δομή και τις προϋποθέσεις του
Ι.Κ.Α. για όλα τα ταμεία από 1 Ιουλίου 2015. Από τα μέτρα αυτά θα έχουμε αυξήσεις των εισφορών σε ΟΓΑ, ΝΑΤ και ΟΑΕΕ, αφού
θα επέλθει δραματική περικοπή της κρατικής επιχορήγησης στον ΟΓΑ -σήμερα
αγγίζει το 85% των εσόδων του-, στο ΝΑΤ -σχεδόν 90% των εσόδων του- και στον
ΟΑΕΕ.
· Η
κατάργηση όλων των φόρων υπέρ
τρίτων (π.χ. αγγελιόσημο),
που λαμβάνουν κάποια ταμεία, μέχρι 31 Οκτωβρίου 2015, και αντίστοιχες αυξήσεις
των εισφορών ή μειώσεις των παροχών. Αυτό το μέτρο θα έχει άμεση επίπτωση σε
μια σειρά από ταμεία που εισπράττουν έσοδα μέσω φόρων υπέρ τρίτων.
· Η εύρεση ισοδύναμων που θα καλύψουν το κόστος της απόφασης του Συμβουλίου Επικρατείας
περί αντισυνταγματικότητας των περικοπών που
επέβαλλαν διάφοροι νόμοι την περίοδο 2010-2012. Οι αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου
Επικρατείας κρίνουν ως αντισυνταγματικές, κι επομένως καταργούν άμεσα, σειρά
περικοπών που
επιβλήθηκαν σε κύριες και επικουρικές συντάξεις με διατάξεις που θεσπίστηκαν
μετά την 1-1-2012 με τους νόμους 4051/2012 και 4093/2012. Επιπρόσθετα
αντισυνταγματική κρίνεται και η πλήρης κατάργηση των δώρων και επιδομάτων (Δώρο
Χριστουγέννων 400 €, Δώρο Πάσχα 200 € και Επίδομα αδείας 200 €), που ελάμβαναν
οι συνταξιούχοι άνω των 60 ετών αλλά και οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ και είχαν
καταργηθεί με διάταξη του ν. 4093/2012. Σύμφωνα με εκτιμήσεις το κόστος για τα
ασφαλιστικά ταμεία μπορεί να αγγίξει τα 2,6 έως 3 δις ευρώ, δηλαδή περίπου 1,5
% του ΑΕΠ.
· Η σταδιακή ολοκλήρωση της ενοποίησης των ταμείων με ενοποίηση των νομικών πλαισίων και
των προϋποθέσεων παροχών σε πρώτη φάση, ώστε να είναι εφικτή η λειτουργία ενός
μόνο ταμείου στο τέλος του 2016. Τα μέτρα αυτά θα επιφέρουν μείωση του
διοικητικού κόστους, θα προκαλέσουν όμως πολλά λειτουργικά προβλήματα και ισοπέδωση παροχών προς τα κάτω.
·
Οι αρνητικές αλλαγές
στο νόμο 4321/2014 για τη ρύθμιση οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία με αύξηση
επιτοκίου από 3% σε 5% και με μείωση του αριθμού των δόσεων με βάση
εισοδηματικά κριτήρια 5% σε βάρος των 300.000
οφειλετών που ρύθμισαν σε αυτά οφειλές 5,66 δις ευρώ είναι πλήγμα στα
οικονομικά της κοινωνικής ασφάλισης και στη δυνατότητα οικονομικής
επανεκκίνησης αυτών των επιχειρήσεων ή αυτοαπασχολουμένων.
· Η κατάργηση αντιμνημονιακών
συνταξιοδοτικών διατάξεων του ν.4325/2015 και 4331/2015 (επαναφορά σύνταξης σε
υπερήλικες ανασφάλιστους και ομογενείς, Άρθρο 30 του ν.4331/2015 συμψηφισμός
σύνταξης με οφειλές στον ΟΑΕΕ και στο ΕΤΑΑ, Άρθρα 37&38 του ν.4331/2015).
· Η είσπραξη ασφαλιστικών εισφορών από την
εφορία, η οποία όμως λειτουργεί απρόσωπα χωρίς τα κοινωνικά και εισοδηματικά
κριτήρια που έθεταν σε περίπτωση οφειλών τα ασφαλιστικά ταμεία ή το ΚΕΑΟ.
· Η μείωση εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων
λόγω τροποποίησης του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας με αποδυνάμωση των ισχυόντων
σήμερα προνομίων κατάταξης στον πίνακα
πιστωτών.
· Νέες θεσμικές
παρεμβάσεις για το ασφαλιστικό και μάλιστα στην κατεύθυνση μεγαλύτερης σύνδεσης
εισφορών –παροχών με στόχο την μετατροπή του συστήματος σε πλήρες
κεφαλαιοποιητικό.
Η αλλαγή των εισφορών στους
αυτοαπασχολούμενους και τους
αγρότες,
που τις κατέβαλλαν βάσει ασφαλιστικών κλάσεων και εισαγωγή εισφορών αναλογικών με το εισόδημα
συνεπάγεται μια άμεση περαιτέρω αύξηση των εισφορών για μερικούς αγρότες, αλλά
και μια μείωση των εισφορών, με παράλληλη όμως μείωση των μελλοντικών εισφορών
για τους μικρούς αγρότες.
· Νέες μειώσεις και μάλιστα μεγαλύτερες θα υπάρξουν
και στα μερίσματα που χορηγεί το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων εξαιτίας
των μεγάλων ελλειμμάτων που παρουσιάζει, λόγω της κατάργησης της εισφοράς του
3% επί των δημοσίων συμβάσεων.
· Οι
ρυθμίσεις για τις οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία τίθενται υπό αμφισβήτηση, (λ.χ.
όπως η καταβολή σύνταξης σε οφειλέτες ασφαλιστικών εισφορών κλπ), καθότι τα
αρμόδια όργανα των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης έχουν πλέον τη δυνατότητα να μειώνουν
τη διάρκεια της χορηγηθείσας ρύθμισης «εφόσον διαπιστωθεί ότι ο οφειλέτης μπορεί
να αποπληρώσει οφειλές του σε λιγότερες δόσεις από τις αρχικά χορηγηθείσες ».
Τα παραπάνω μέτρα και δεσμεύσεις δίνουν ξεκάθαρα τη χαριστική βολή στα
δικαιώματα των εργαζομένων και των συνταξιούχων και διαλύουν την κοινωνική
ασφάλιση προς όφελος των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών.
B)
Η ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ προχωρά δυναμικά στην προώθηση
εναλλακτικών προτάσεων, προκειμένου να αναχαιτίσει τη ληστρική μνημονιακή
πολιτική που βάλλεται ενάντια στον κόσμο της εργασίας και στους συνταξιούχους.
- Θα καταργήσουμε όλες τις αντιασφαλιστικές διατάξεις του 3ου μνημονίου καθώς και των προηγούμενων.
- Θα αποκαταστήσουμε το δημόσιο-καθολικό-αναδιανεμητικό χαρακτήρα της κοινωνικής Ασφάλισης με κατάργηση ή τροποποίηση διατάξεων των νόμων 3863/2010 και 3865/2010 ή άλλων νόμων, καθώς και του Μνημονίου με τις οποίες από 1/1/2015 το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης μετατρέπεται κεφαλαιοποιητικό με εγγυημένη από το κράτος μόνο τη λεγόμενη βασική σύνταξη των 360 ευρώ μηνιαία και με το υπόλοιπο κομμάτι της σύνταξης να μετατρέπεται σε ανταποδοτικό-ατομικό.
- Θα βάλουμε φρένο στις μειώσεις των συντάξεων με την αναστολή εφαρμογής και εν συνεχεία με την κατάργηση μνημονιακών νομοθετικών ρυθμίσεων, με τις οποίες μειώνονται από 1-1-2015 συνεχώς οι κύριες, οι επικουρικές συντάξεις και οι εφ’ άπαξ παροχές και αυξάνονται συνεχώς τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης. Αναστέλλουμε την εφαρμογή και εν συνεχεία ακυρώνουμε τις προγραμματισμένες, από το νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων των νόμων 3863/2010 και 3865/2010 και του Μνημονίου 3, νέες μειώσεις κύριων συντάξεων από 1-1-2015 ή από 19/8/2015 και μετά. Το ΕΚΑΣ θα καταβάλλεται κανονικά χωρίς αυστηροποίηση των εισοδηματικών κριτηρίων.
- Θα καταργήσουμε τη ρήτρα θανάτου, θα καταργήσουμε τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές συντάξεις και θα αναθεωρήσουμε τον μαθηματικό τύπο στις εφάπαξ παροχές. Θα ακυρώσουμε τις αυξήσεις των ασφαλιστικών εισφορών υπέρ υγείας από 4 σε 6% σε κύριες συντάξεις και στην επέκταση του ίδιου μέτρου στις επικουρικές (από 0% σε 6%).
- Στα πλαίσια της λειτουργίας του κράτους δικαίου, θα αποκαταστήσουμε και θα σεβαστούμε πλήρως όλα τα θεμελιωμένα, σύμφωνα με το νόμο, συνταξιοδοτικά δικαιώματα που καταργούνται με το τρίτο μνημόνιο, ώστε οι ασφαλισμένοι να αποκτήσουν την αναγκαία βεβαιότητα στις δυνατότητες συνταξιοδότησής τους και να αποφευχθούν επώδυνες ανατροπές στον προγραμματισμό της ζωής τους.
- Θα αναχαιτίσουμε τη λεηλασία των συντάξεων και των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των ασφαλισμένων και επίσης των ΑμεΑ, που συντελέστηκε και εξακολουθεί να συντελείται στα χρόνια του μνημονίων με βάση τους ρυθμούς επανεκκίνησης και ανάκαμψης της οικονομίας με την εφαρμογή του σχεδίου μας για παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας ξεκινώντας πρώτα απ’ όλα από τους χαμηλοσυνταξιούχους.
- Έχουμε θέσει ως στόχο μας την ταχύτερη απονομή συντάξεων και εφ’ άπαξ παροχών, ώστε να σταματήσει η ντροπή της αναμονής των συνταξιούχων για ένα έως τέσσερα χρόνια. Αυτό θα γίνει με τις αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού στα τμήματα ελέγχων αλλά και παροχών των ασφαλιστικών ταμείων και με την ολοκλήρωση της πληροφορικοποίησης των υπηρεσιών τους. Θα αναβαθμίσουμε όλα τα πληροφοριακά εργαλεία και συστήματα που διαθέτουν τα ασφαλιστικά ταμεία με στόχο την συμβολή τους σε αποτελεσματικότερους ελέγχους της εισφοροδιαφυγής και στην καλύτερη και χωρίς καθυστερήσεις εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και συνταξιούχων.
- Θα καταργήσουμε την προϋπόθεση των 100 ημερών ασφάλισης για κάθε χρόνο της τελευταίας πενταετίας για τις μειωμένες συντάξεις, ώστε να μην στερούνται οι άνεργοι-ες και οι ασθενείς που συμπληρώνουν τις λοιπές προϋποθέσεις συνταξιοδότησης τη λήψη της αντίστοιχης σύνταξης.
- Άμεση εφαρμογή του νόμου 4331/2015, ώστε η καταβολή του προβλεπόμενου παράβολου των 46 ευρώ να γίνεται, όχι από τους ασφαλισμένους και ΑμεΑ, αλλά από τον ασφαλιστικό τους φορέα, καθώς και μη καταβολή του από τους ανασφάλιστους, που σήμερα επιβαρύνονται για αυτό το σκοπό ουσιαστικά με δύο σχεδόν ημερομίσθια του ανειδίκευτου εργάτη, τα οποία όμως δεν διαθέτουν. Άμεση λειτουργία της ανασυγκροτηθείσας Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής του άρθρου 7 που αποτελείται πλέον από έγκριτους επιστήμονες για επανεξέταση του καταλόγου των μη αναστρέψιμων παθήσεων με στόχο την αιτιολογημένη επιστημονικά διεύρυνσή τους και για επικαιροποίηση του Πίνακα Προσδιορισμού Ποσοστών Αναπηρίας. Συνέχιση των παραπάνω πρωτοβουλιών με την εγκαθίδρυση μιας οριζόντιας αντιμετώπισης για την αναπηρία που ως αποτέλεσμα θα έχει τη βελτίωση των συνθηκών της ζωής των ΑμεΑ και των οικογενειών τους σε επίπεδο παιδείας, υγείας, κοινωνικής ένταξης ,απασχόλησης, υποδομών και πρόνοιας.
- Αντιμετώπιση ασφαλιστικών προβλημάτων των ελεύθερων επαγγελματιών και όσων υπάγονται στα ασφαλιστικά Ταμεία των αυτοαπασχολούμενων, ώστε και οι ίδιοι να ανακουφιστούν οικονομικά αλλά και για τους αντίστοιχους ασφαλιστικούς Φορείς να βελτιωθεί η εισπραξιμότητα και να διασφαλιστούν περισσότερα έσοδα (αποποινικοποίηση οφειλών στα ασφαλιστικά τους Ταμεία, θεώρηση βιβλιαρίων υγείας, βελτίωση της ρύθμισης για δυνατότητα επιλογής κατώτερης ασφαλιστικής κλάσης και διευκόλυνση συνταξιοδότησης όσων οφείλουν με αύξηση του ισχύοντος ορίου οφειλών και με δυνατότητα άμεσης έκδοσης των συνταξιοδοτικών πράξεων και σταδιακής παρακράτησης, μέχρις εξόφλησης, της οφειλής από τις αντίστοιχες συντάξεις).
- Τα έσοδα της κοινωνικής ασφάλισης θα ενισχυθούν με την αντικατάσταση των μνημονίων από ένα εθνικό, αναπτυξιακό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης Το ίδιο θα συμβεί και με την επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ μηνιαίως, την αποκατάσταση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, τους αποτελεσματικότερους ελέγχους στην αγορά εργασίας, τον περιορισμό των ελαστικών και άτυπων μορφών εργασίας προς όφελος θέσεων εργασίας πλήρους και σταθερής εργασίας, τη δραστική μείωση της εισφοροδιαφυγής και την πάταξη της μαύρης και ανασφάλιστης εργασίας. Ταυτόχρονα προς ενίσχυση της δημόσιας χρηματοδότησης της κοινωνικής ασφάλισης, θα επαναφέρουμε τριμερή χρηματοδότησή της και θα την ενισχύσουμε, ως μέτρο σταδιακής αποκατάστασης των λεηλατηθέντων από το καταστροφικό PSI αποθεματικών της, με συμπληρωματικούς δημόσιους πόρους, που δεν θα επιβαρύνουν τους φορολογούμενους και τους καταθέτες των τραπεζών. Για τη σταδιακή αποκατάσταση των διαχρονικά λεηλατημένων αποθεματικών της κοινωνικής ασφάλισης, θα σχηματίσουμε αποθεματικό κεφάλαιο, με χρηματοδότησή του από το Ταμείο Εθνικού Πλούτου και Κοινωνικής Ασφάλισης, στο οποίο θα μεταφερθούν έσοδα του δημοσίου από τον φυσικό και ορυκτό πλούτο της χώρας και από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, μακριά και απέναντι σε πρακτικές και λογικές ιδιωτικοποιήσεων. Ταυτόχρονα, θα αξιοποιήσουμε με ασφάλεια την εναπομείνασα κινητή και ακίνητη περιουσία των ασφαλιστικών ταμείων.
- Η καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και της μαύρης και ανασφάλιστης εργασίας θα προωθηθεί με τη στήριξη, στελέχωση και ενίσχυση των δημοσίων ελεγκτικών μηχανισμών (ΣΕΠΕ, ΕΥΠΕΑ του ΙΚΑ και ελεγκτικά κέντρα των ασφαλιστικών ταμείων), με ενεργή και θεσμοθετημένη συμμετοχή των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων στους ελέγχους, με την πλήρη νομική και υπηρεσιακή κάλυψη των ελεγκτών από ασύδοτους εργοδότες, με κατάργηση νομοθετικών ρυθμίσεων ή εγκυκλίων, που άφηναν «παράθυρα» για αδήλωτη εργασία ή δυσχεραίνουν αδικαιολόγητα τον έλεγχο των υπηρεσιών ή που αφήνουν ατιμώρητους όσους παραβαίνουν την εργατική και κοινωνικοασφαλιστική νομοθεσία καθώς και με την χρήση όλων των δυνατών πολιτικών, διοικητικών και νομικών εργαλείων, για την αντιμετώπιση μεγαλοοφειλετών στα ασφαλιστικά ταμεία με στόχο την είσπραξη των οφειλών τους. Επίσης, με την κωδικοποίηση και απλούστευση της ασφαλιστικής νομοθεσίας, με στόχο να θεσπίσουμε Κώδικα Ασφαλιστικού Δικαίου, με την έκδοση χρηστικού ασφαλιστικού οδηγού και με την προώθηση μιας μεγάλης δημόσιας καμπάνιας ενημέρωσης των εργαζομένων για τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα.
Η ΛΑΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ έχει ως βασικά κριτήρια των προτάσεών
της την εξυπηρέτηση των αναγκών του λαού και της νεολαίας και την αξιοπρέπεια
της χώρας μας. Και για αυτό είμαστε σίγουροι ότι θα ανοίξουμε νέους
ελπιδοφόρους δρόμους για το λαό και την πατρίδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου