Δριμεία επίθεση κατά του Προέδρου της Δημοκρατίας, Προκόπη
Παυλόπουλου, χρησιμοποιώντας μάλιστα βαρύτατους χαρακτηρισμούς,
εξαπέλυσε η πρόεδρος της Βουλής, Ζωή Κωνσταντοπούλου μέσω νέας επιστολής
της.
Επιστολή προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Προκόπη
Παυλόπουλο, απέστειλε η πρόεδρος της Βουλής, Ζωή Κωνσταντοπούλου,
εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά της για την επιλογή του ανώτατου θεσμικού
παράγοντα της χώρας να εκφράζεται μέσω "κύκλων", συνεργατών και "non
paper".
Η ίδια ζητά να διαβιβαστούν στη Βουλή τα πρακτικά από το
Συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών, αμέσως μετά τη διεξαγωγή του
δημοψηφίσματος, ζητά με επιστολή της προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας,
Προκόπη Παυλόπουλο, η πρόεδρος της Βουλής, Ζωή Κωνσταντοπούλου.
Ειδικότερα, η κυρία Κωνσταντοπούλου ζητά από τον Πρόεδρο της
Δημοκρατίας να διαβιβάσει στη Βουλή τα πρακτικά των συναντήσεων των
πολιτικών αρχηγών υπό την Προεδρία του, ιδιαιτέρως της συνεδρίασης της
6ης Ιουλίου 2015, που συνεκλήθη την επομένη του Δημοψηφίσματος. Μάλιστα,
σημειώνει ότι "για τη σχετική διαβίβαση, εφόσον υποβαλλόταν αίτημα από
τη Βουλή, είχατε ο ίδιος δεσμευθεί προς εμένα κατά την διαδικασία
οργάνωσης της τήρησης των πρακτικών, η οποία γίνεται από τις υπηρεσίες
της Βουλής, που συνέδραμαν με εντολή μου και κατόπιν αιτήματός σας".
Επιπλέον, η κυρία Κωνσταντοπούλου παραθέτει μια σειρά από
διατάξεις του Συντάγματος υποστηρίζοντας ότι οι κινήσεις του Προέδρου
της Δημοκρατίας, σε ό,τι αφορά τη διαδικασία των διερευνητικών εντολών,
δεν ήταν οι θεσμικά και συνταγματικά ενδεδειγμένες. Στη συνέχεια
επισημαίνει στον ΠτΔ ότι αναμένει να πράξει τα δέοντα για να
αποκαταστήσει τη θεσμική εκτροπή που, όπως υποστηρίζει, έχει καταγραφεί
και τον ενημερώνει σχετικά με τη μεταβολή στη σύνθεση των
Κοινοβουλευτικών Ομάδων, μετά τη συγκρότηση της νέας Κ.Ο. με τον τίτλο
"Λαϊκή Ενότητα".
Αναλυτικά η επιστολή της Προέδρου της Βουλής προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας:
Προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
κ. Προκόπη Παυλόπουλο
Αθήνα, 22/8/2015
Κύριε Πρόεδρε,
Όπως έχω κατ΄ επανάληψη αναφέρει δημόσια, επώνυμα, επίσημα
και υπεύθυνα, τους ανθρώπους οι οποίοι ενσαρκώνουν θεσμούς πρέπει, πάνω
απ’ όλα, να διακρίνει θεσμική ειλικρίνεια, θεσμική παρρησία, θεσμική
ευπρέπεια και δημοκρατική γενναιότητα.
Οι διαρροές μέσω «κύκλων», «πηγών», συνεργατών, αλλά και με
«non paper» εκθέτουν εκείνους που δεν θέλουν να αναλάβουν την ευθύνη των
απόψεων, των θέσεων (αλλά και των επιθέσεών τους), εκείνους που
αδυνατούν να αρθούν στο ύψος του θεσμικού τους ρόλου και της
εμπιστοσύνης με την οποία τους έχουν περιβάλει αυτοί που τους εξέλεξαν
και, τελικά, εκείνους που, κάτω από το μανδύα της εξουσίας, κρύβουν το
μαχαίρι.
Έχοντας πάντοτε ακολουθήσει τον κανόνα της ειλικρινούς,
ευθείας, επίσημης και επώνυμης τοποθέτησης, σε όλα τα θέματα, και
αποδεχόμενη φυσικά και το πολιτικό κόστος αυτής μου της επιλογής,
λυπούμαι βαθύτατα για την επιλογή σας ως Προέδρου της Δημοκρατίας να
εκφράζεστε μέσα από παραπολιτικές στήλες, «κύκλους», «πηγές» και,
μάλιστα, για μείζονα θέματα που αφορούν τη δημοκρατική λειτουργία και τη
δημοκρατική και θεσμική σας ευθύνη.
Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, σύμφωνα με το άρθρο 38 του Συντάγματος, που εφαρμόζεται σε περίπτωση παραίτησης της Κυβέρνησης:
«Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας απαλλάσσει από τα καθήκοντά της
την Κυβέρνηση, αν αυτή παραιτηθεί, καθώς και αν η Βουλή αποσύρει την
εμπιστοσύνη της, σύμφωνα με το άρθρο 84. Στις περιπτώσεις αυτές
εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των παραγράφων 2,3 και 4 του άρθρου
37»
Εξάλλου, σύμφωνα με το άρθρο 37 παρ. 2,3 και 4, στα οποία ρητώς παραπέμπει το άρθρο 38:
«37 παρ. 2 […]Αν κανένα Κόμμα δεν διαθέτει την απόλυτη
πλειοψηφία, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας παρέχει στον αρχηγό του Κόμματος
που διαθέτει τη σχετική πλειοψηφία διερευνητική εντολή για να
διακριβωθεί η δυνατότητα σχηματισμού Κυβέρνησης που να απολαμβάνει την
εμπιστοσύνη της Βουλής
37 παρ. 3. Αν δεν διαπιστωθεί αυτή η δυνατότητα, ο Πρόεδρος
της Δημοκρατίας παρέχει διερευνητική εντολή στον αρχηγό του δεύτερου σε
κοινοβουλευτική δύναμη κόμματος και, εάν δεν τελεσφορήσει και αυτή, ο
Πρόεδρος της Δημοκρατίας δίνει διερευνητική εντολή στον αρχηγό του
τρίτου σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμματος. Κάθε διερευνητική εντολή
ισχύει για τρεις ημέρες. Αν οι διερευνητικές εντολές δεν τελεσφορήσουν, ο
Πρόεδρος της Δημοκρατίας καλεί τους αρχηγούς των κομμάτων και, αν
επιβεβαιωθεί η αδυναμία σχηματισμού Κυβέρνησης που να έχει την
εμπιστοσύνη της Βουλής, επιδιώκει το σχηματισμό Κυβέρνησης από όλα τα
κόμματα της Βουλής για τη διενέργεια εκλογών και, σε περίπτωση
αποτυχίας, αναθέτει στον Πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας ή του
Αρείου Πάγου ή του Ελεγκτικού Συνεδρίου το σχηματισμό Κυβέρνησης, όσο το
δυνατόν ευρύτερης αποδοχής, για να διενεργήσει εκλογές και διαλύει τη
Βουλή
37 παρ. 4 Η πρόταση για την ανάθεση εντολής γίνεται μέσα σε
τρείς ημέρες από την ημέρα που ο Πρόεδρος της Βουλής ή ο Αναπληρωτής του
ανακοινώνει στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας τη δύναμη των κομμάτων στη
Βουλή. Η ανακοίνωση αυτή γίνεται πριν από την ανάθεση κάθε εντολής»
Από τις ανωτέρω σαφείς και ανεπίδεκτες επινοημένων ερμηνειών
διατάξεις προκύπτει ότι, μετά την ανακοίνωση της παραίτησης της
Κυβέρνησης από τον Πρωθυπουργό προς εσάς, οφείλατε να με ενημερώσετε,
αφού δεν έπραξε κάτι τέτοιο ο Πρωθυπουργός, και να έρθετε σε θεσμική
επαφή και συνεννόηση μαζί μου για την εκκίνηση της ανωτέρω Συνταγματικής
διαδικασίας, η οποία δεν διαπνέεται από τις επιθυμίες του παραιτούμενου
Πρωθυπουργού αλλά από την Συνταγματική επιταγή εξάντλησης της
διερεύνησης δυνατότητας σχηματισμού Κυβέρνησης που να απολαμβάνει την
εμπιστοσύνη της Βουλής. Επειδή η Βουλή, από την οποία αντλεί την
εμπιστοσύνη η Κυβέρνηση, και από την οποία εκλέγεται ο Πρόεδρος της
Δημοκρατίας, αποτελεί κυρίαρχο όργανο της Δημοκρατίας και, μάλιστα, το
μόνο άμεσα εκλεγμένο από το λαό, κάθε αντίληψη και δήθεν ερμηνεία που
επιτρέπει την παράκαμψή της ή την βεβιασμένη διάλυσή της, χωρίς την
τήρηση των συνταγματικών διαδικασιών είναι αντισυνταγματική,
αντιδημοκρατική και βαθιά αντιδραστική. Εξάλλου, για να γίνει η ανάθεση
των εντολών, το Σύνταγμα ρητώς προβλέπει τη σύμπραξη του/της Προέδρου
της Βουλής και περιγράφει τη σύμπραξη αυτή ως ανακοίνωση από τον/την
Πρόεδρο της Βουλής της δύναμης των Κομμάτων στη Βουλή, ανακοίνωση η
οποία γίνεται πριν από κάθε ανάθεση εντολής. Μάλιστα, η έναρξη της
διαδικασίας ανάθεσης των διερευνητικών εντολών μπορεί να γίνει μέχρι και
3 ημέρες από αυτήν την ανακοίνωση.
Ωστόσο, το βράδυ της Πέμπτης 20 Αυγούστου 2015 από τα Μέσα
Ενημέρωσης πληροφορήθηκα την παραίτηση της Κυβέρνησης. Επίσης από τα
Μέσα Ενημέρωσης πληροφορήθηκα την εκ μέρους σας εκκίνηση διαδικασίας
ανάθεσης εντολών όχι προς τον Αρχηγό του πρώτου Κόμματος, αλλά προς τον
Αρχηγό του δεύτερου Κόμματος και, μάλιστα, με νυχτερινό ηλεκτρονικό
μήνυμα (email), προφανώς ως μία απόπειρα αντισυνταγματικής σύντμησης του
χρόνου αλλά και δρομολόγησης της διάλυσης της Βουλής. Ως μέλος της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζω ότι ούτε συνεδρίασε ούτε
ενημερώθηκε ούτε ερωτήθηκε ποτέ η Κοινοβουλευτική Ομάδα του πρώτου σε
δύναμη Κόμματος σχετικά με ενδεχόμενη παραίτηση της Κυβέρνησης ή σχετικά
με την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης και, επομένως, ουδέποτε απέσυρε η
Κοινοβουλευτική Ομάδα των μέχρι χθες 149 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ την
εμπιστοσύνη της προς την Κυβέρνηση. Συνεπώς, από το βράδυ της Πέμπτης,
αντισυνταγματικά και αντιδημοκρατικά παρακάμφθηκε η Κοινοβουλευτική
Ομάδα του πρώτου Κόμματος και τα μέλη της, σε μία διαδικασία που
προδήλως αφορά ακριβώς και πρωτίστως τους βουλευτές και τις
Κοινοβουλευτικές Ομάδες, ως γνήσιους εκφραστές της λαϊκής κυριαρχίας.
Μολονότι με δηλώσεις μου το βράδυ της Πέμπτης 20 Αυγούστου
2015 επεσήμανα το θεσμικό ολίσθημα και γνωστοποίησα ότι πρέπει να
υπάρξει θεσμική ενημέρωση και συνεννόηση και, μολονότι και το πρωί της
Παρασκευής 21 Αυγούστου 2015 και ώρα 09.30 κάλεσα τηλεφωνικά στο γραφείο
σας, προ της συναντήσεώς σας με τον Αρχηγό της Αξιωματικής
Αντιπολίτευσης και έλαβα την διαβεβαίωση της ιδιαιτέρας σας ότι
«Μπαίνετε στο γραφείο σε 2 λεπτά και θα με καλέσετε», δεν το πράξατε,
αλλά επιμείνατε στην προώθηση μιας αντισυνταγματικής διαδικασίας. Και,
μάλιστα, ενώ ήδη πλέον διαφαινόταν η, δεδομένης της αιφνίδιας
πρωτοβουλίας της Κυβέρνησης, μεταβολή της σύνθεσης των Κοινοβουλευτικών
Ομάδων στη Βουλή (διαδικασία που λαμβάνει υπ’ όψιν του ως πιθανή και το
Σύνταγμα, γι΄ αυτό και προβλέπει ένα τριήμερο μέχρι την έναρξη ανάθεσης
των εντολών, αλλά και υποχρεωτική ανακοίνωση της δύναμης των Κομμάτων
πριν από την ανάθεση κάθε εντολής).
Στην τηλεφωνική θεσμική μου διαμαρτυρία αντιτείνατε
ερμηνείες με αναφορές στην «περίπτωση Παπαδήμου», ενώ είναι γνωστό ότι ο
σχηματισμός εκείνης της Κυβέρνησης έχει χαρακτηρισθεί ως εκτροπή εντός
και εκτός Ελλάδας, αλλά και στον προκάτοχό σας κ. Παπούλια και
διατυπώσατε τη θέση ότι «είναι αυτονόητη η σύνθεση της Βουλής» αλλά και
ότι «τώρα που δημιουργήθηκε νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα, θα μου ζητήσετε,
με έγγραφό σας, επίσημη ενημέρωση». Σας απάντησα ότι επιμένω και αναμένω
να τηρηθεί το Σύνταγμα, το οποίο έχει παραβιασθεί και εξακολουθεί να
παραβιάζεται. Τα ανωτέρω σας τα υπενθυμίζω, προς αποκατάσταση και της
πραγματικότητας του περιεχομένου της συνομιλίας μας, αφού με θλιβερές
διαρροές εμφανίζεται το κατά τους κύκλους, πηγές, συνεργάτες
περιεχόμενο…
Κύριε Πρόεδρε,
Αναμένοντας να πράξετε τα δέοντα για να αποκαταστήσετε τη
θεσμική εκτροπή που έχει καταγραφεί, σας ενημερώνω, σύμφωνα με το άρθρο
11 παρ. 6 του Κανονισμού της Βουλής ότι επήλθε ουσιώδης μεταβολή στη
σύνθεση των Κοινοβουλευτικών Ομάδων, μετά τις εκλογές της 25ης
Ιανουαρίου 2015.
Ειδικότερα, 25 βουλευτές που μέχρι χθές ανήκαν στην
Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ συγκρότησαν νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα,
με τον τίτλο «Λαϊκή Ενότητα» και επικεφαλής τον βουλευτή Παναγιώτη
Λαφαζάνη. Μετά από αυτή τη μεταβολή, η 1η σε δύναμη Κοινοβουλευτική
Ομάδα εξακολουθεί να είναι η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, με 124
βουλευτές, ενώ η νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα της «Λαϊκής Ενότητας»
κατατάσσεται 3η σε δύναμη, με 25 βουλευτές. Οι υπόλοιπες
Κοινοβουλευτικές Ομάδες διατηρούν την ίδια δύναμη. Επίσης, έχει υπάρξει
παραίτηση δύο μελών της Βουλής, του κ. Δαμαβολίτη από την Κ.Ο. των
ΑΝ.ΕΛΛ. και του κ. Χουντή από την Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, στη θέση των οποίων
ορκίσθηκαν βουλευτές οι επιλαχόντες των αντίστοιχων συνδυασμών και
Κοινοβουλευτικών Ομάδων.
Κύριε Πρόεδρε,
Η δική μου άποψη, θεσμική και προσωπική, για τον ρόλο, την
αποστολή και την ευθύνη του Προέδρου της Δημοκρατίας δεν έχει αλλάξει
από τότε που δημόσια, επώνυμα και επίσημα επέκρινα τον προκάτοχό σας κ.
Παπούλια για τις αντιθεσμικές παρεμβάσεις του προς στήριξη των
Μνημονιακών Κυβερνήσεων και των πρωταγωνιστών τους, ακόμη και με
απροειδοποίητο κλείσιμο της Βουλής, προς παραγραφή ποινικών ευθυνών για
σκάνδαλα. Η άποψή μου δεν έχει αλλάξει από τότε που αντιτάχθηκα στην
εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας από την προηγούμενη Βουλή, ακριβώς λόγω
της διαφανούς πρόθεσης της προηγούμενης Μνημονιακής Κυβέρνησης να
αξιοποιήσει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ως εργαλείο προώθησης της
Μνημονιακής απολυταρχίας και ως όργανο τρώσης της Δημοκρατίας. Η άποψή
μου, τέλος, για τον ρόλο του Προέδρου της Δημοκρατίας δεν έχει αλλάξει
από τότε που σας ανακοίνωσα την εκλογή σας ως Προέδρου, από την παρούσα
Βουλή. Το εάν θα επιλέξετε να χαρακτηρίσετε τις απόψεις μου ως
«προσωπικές», όπως κάνατε με την επιστολή σας, όταν σας ζήτησα να
κοινοποιήσετε στους ομολόγους σας την επιστολή μου για την επίθεση στη
δημοκρατία από τους δανειστές, είναι αδιάφορο και, τελικώς, απηχεί τις
δικές σας προσωπικές απόψεις και επιλογές, που όμως έχουν βαρύ θεσμικό
αντίκτυπο. Σε ό,τι με αφορά και θεσμικά και προσωπικά λυπάμαι που δεν
επικράτησαν οι απόψεις του Προκόπη Παυλόπουλου που συνέγραψε 2 βιβλία
και αμέτρητα άρθρα για την αντισυνταγματικότητα των Μνημονίων, αλλά του
Προκόπη Παυλόπουλου που ψήφισε όλες τις μνημονιακές διατάξεις με τον
πρόλογο ότι διαφωνεί και τον επίλογο ότι δεν μπορεί να πράξει
διαφορετικά.
Τέλος, με την παρούσα, εν όψει των εξελίξεων που έχουν
δρομολογηθεί και της επιταγής πλήρους ενημέρωσης των πολιτών για
διαδικασίες που αφορούν τον πυρήνα της Δημοκρατίας, παρακαλώ να
διαβιβάσετε στη Βουλή τα πρακτικά των συναντήσεων των πολιτικών Αρχηγών
υπό την Προεδρία σας, ιδιαιτέρως δε της συνάντησης της 6ης Ιουλίου 2015,
που συνεκλήθη την επομένη του Δημοψηφίσματος και προ της δρομολόγησης
υπογραφής του 3ου Μνημονίου. Για τη σχετική διαβίβαση, εφόσον
υποβαλλόταν αίτημα από τη Βουλή, είχατε ο ίδιος δεσμευθεί προς εμένα
κατά την διαδικασία οργάνωσης της τήρησης των πρακτικών, η οποία γίνεται
από τις υπηρεσίες της Βουλής, που συνέδραμαν με εντολή μου και κατόπιν
αιτήματός σας.
Με θεσμική ευθύνη και συνείδηση,
Η Πρόεδρος της Βουλής
Ζωή Ν. Κωνσταντοπούλου
Συνημμένα: Δημοσιεύματα της τελευταίας περιόδου με την καταγραφή των τοποθετήσεών σας μέσω κύκλων, πηγών, συνεργατών, διαρροών.
Για καταχρηστική δημοσιότητα κατηγορεί την Κωνσταντοπούλου ο Παυλόπουλος
Πώς απαντά ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος στη
νέα επιστολή διαμαρτυρίας που του απέστειλε η Πρόεδρος της Βουλής Ζωή
Κωνσταντοπούλου.
Επιστολή προς την Πρόεδρο της Βουλής, Ζωή Κωνσταντοπούλου,
έστειλε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, απαντώντας
στην επιστολή διαμαρτυρίας που έλαβε νωρίτερα, όπου η κυρία
Κωνσταντοπούλου, εξέφραζε τη δυσαρέσκειά της για την επιλογή του
ανώτατου θεσμικού παράγοντα της χώρας να εκφράζεται μέσω "κύκλων",
συνεργατών και "non paper" και ζητούσε από τον κ. Παυλόπουλο να
διαβιβαστούν στη Βουλή τα πρακτικά από το Συμβούλιο των πολιτικών
αρχηγών, αμέσως μετά τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος.
Από πλευράς του
ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, στην απαντητική του επιστολή, κάνει λόγο
για καταφανώς καινοφανείς, ερμηνευτικές απόψεις με βάση τις οποίες η Ζωή
Κωνσταντοπούλου διεκδικεί αρμοδιότητα in concreto ως Πρόεδρος της
Βουλής, ενώ την κατηγορεί για καταχρηστική δημοσιότητα.
Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή του Προκόπη Παυλόπουλου προς τη Ζωή Κωνσταντοπούλου:
"Κυρία Πρόεδρε,
Αντιπαρέρχομαι, καθώς άλλωστε επιβάλλει ο θεσμικός μου ρόλος κατά το Σύνταγμα, το ύφος και σημαντικό μέρος του περιεχομένου της με αριθμ. πρωτ. 2939/22.8.2015 επιστολής σας για τα οποία, όπως είναι αυτονόητο, αναλαμβάνετε πλήρως την ευθύνη ενόψει του δικού σας θεσμικού ρόλου ως Προέδρου της Βουλής, ιδίως υπ’ αυτές τις τόσο κρίσιμες για την Χώρα μας περιστάσεις. Επομένως, σας απαντώ μόνον επί των σημείων εκείνων της επιστολής σας ως προς τα οποία οφείλω να σας απαντήσω σεβόμενος την αποστολή του Προέδρου της Δημοκρατίας, και αποκλειστικώς με θεσμικούς όρους.
Κατά την διαδικασία των διερευνητικών εντολών, στις οποίες αναφέρεσθε, εφαρμόζω στο ακέραιο –κατά γενική ομολογία, που δεν μπορεί ν’ αγνοηθεί - το γράμμα και του πνεύμα του Συντάγματος, ακολουθώντας την πάγια -και ουσιαστικώς ομοφώνως αποδεκτή στην επιστήμη του δημόσιου δικαίου- ερμηνεία του συνδυασμού των διατάξεων των άρθρων 38 παρ. 1 και 37 παρ. 2, 3 και 4 του Συντάγματος, οι οποίες ρυθμίζουν κατά βάση τις έννομες συνέπειες της παραίτησης της Κυβέρνησης. Οι, καταφανώς καινοφανείς, ερμηνευτικές απόψεις σας, με βάση τις οποίες διεκδικείτε αρμοδιότητα in concreto ως Πρόεδρος της Βουλής, είναι προδήλως νομικώς αβάσιμες. Προφανώς επειδή δεν λαμβάνουν υπόψη –θέλω να πιστεύω εκ παραδρομής- την εντελώς αυτονόητη διάκριση μεταξύ ευθείας εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 37 παρ. 2, 3, και 4 του Συντάγματος ύστερα από εκλογές και μόνον, και ανάλογης εφαρμογής σε περίπτωση παραίτησης της Κυβέρνησης, όπως ρητώς ορίζουν οι διατάξεις του άρθρου 38 παρ. 1 του Συντάγματος υιοθετώντας την συνήθη μέθοδο της παραπομπής.
Ως προς το αίτημά σας για διαβίβαση στην Βουλή των πρακτικών της υπό την προεδρία μου σύσκεψης των Πολιτικών Αρχηγών της 6ης Ιουλίου 2015 –η οποία είναι και η μόνη που συνεκλήθη, απορώ δε πως αγνοείτε το γεγονός αυτό αναφερόμενη σε, δήθεν, «συναντήσεις» (σελ. 5 της επιστολής σας)- οφείλετε να γνωρίζετε, ως Πρόεδρος της Βουλής, τον τρόπο με τον οποίον ένα τέτοιο αίτημα μπορεί να διατυπωθεί παραδεκτώς από νομική άποψη εκ μέρους της Βουλής, ήτοι μέσω της διαδικασίας του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, φυσικά κατά τις προβλέψεις του Κανονισμού της Βουλής. Αυτό, άλλωστε, σας είχα καταστήσει σαφές όταν μου θέσατε, όπως αναφέρετε στην επιστολή σας, προφορικώς το ζήτημα. Αφού οιαδήποτε άλλη διαβίβαση θα συνιστούσε ευθεία παραβίαση του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής.
Η απάντησή μου αυτή απηχεί την εδραία πεποίθησή μου, και ως Προέδρου της Δημοκρατίας, ότι η ορθή και δημοκρατική ερμηνεία κι εφαρμογή του Συντάγματος, ακριβώς λόγω της θεσμικής του πεμπτουσίας ως θεμελίου του Δημοκρατικού μας Πολιτεύματος, είναι αντίθετη προς κάθε έννοια «αυθεντίας» -και συνακόλουθης «αποκλειστικότητας»- ιδίως όταν αυτή εκδηλώνεται ex cathedra και υπό συνθήκες αντίστοιχης προνομιακής –δηλαδή κατ’ ουσίαν καταχρηστικής- δημοσιότητας.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ".
Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή του Προκόπη Παυλόπουλου προς τη Ζωή Κωνσταντοπούλου:
"Κυρία Πρόεδρε,
Αντιπαρέρχομαι, καθώς άλλωστε επιβάλλει ο θεσμικός μου ρόλος κατά το Σύνταγμα, το ύφος και σημαντικό μέρος του περιεχομένου της με αριθμ. πρωτ. 2939/22.8.2015 επιστολής σας για τα οποία, όπως είναι αυτονόητο, αναλαμβάνετε πλήρως την ευθύνη ενόψει του δικού σας θεσμικού ρόλου ως Προέδρου της Βουλής, ιδίως υπ’ αυτές τις τόσο κρίσιμες για την Χώρα μας περιστάσεις. Επομένως, σας απαντώ μόνον επί των σημείων εκείνων της επιστολής σας ως προς τα οποία οφείλω να σας απαντήσω σεβόμενος την αποστολή του Προέδρου της Δημοκρατίας, και αποκλειστικώς με θεσμικούς όρους.
Κατά την διαδικασία των διερευνητικών εντολών, στις οποίες αναφέρεσθε, εφαρμόζω στο ακέραιο –κατά γενική ομολογία, που δεν μπορεί ν’ αγνοηθεί - το γράμμα και του πνεύμα του Συντάγματος, ακολουθώντας την πάγια -και ουσιαστικώς ομοφώνως αποδεκτή στην επιστήμη του δημόσιου δικαίου- ερμηνεία του συνδυασμού των διατάξεων των άρθρων 38 παρ. 1 και 37 παρ. 2, 3 και 4 του Συντάγματος, οι οποίες ρυθμίζουν κατά βάση τις έννομες συνέπειες της παραίτησης της Κυβέρνησης. Οι, καταφανώς καινοφανείς, ερμηνευτικές απόψεις σας, με βάση τις οποίες διεκδικείτε αρμοδιότητα in concreto ως Πρόεδρος της Βουλής, είναι προδήλως νομικώς αβάσιμες. Προφανώς επειδή δεν λαμβάνουν υπόψη –θέλω να πιστεύω εκ παραδρομής- την εντελώς αυτονόητη διάκριση μεταξύ ευθείας εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 37 παρ. 2, 3, και 4 του Συντάγματος ύστερα από εκλογές και μόνον, και ανάλογης εφαρμογής σε περίπτωση παραίτησης της Κυβέρνησης, όπως ρητώς ορίζουν οι διατάξεις του άρθρου 38 παρ. 1 του Συντάγματος υιοθετώντας την συνήθη μέθοδο της παραπομπής.
Ως προς το αίτημά σας για διαβίβαση στην Βουλή των πρακτικών της υπό την προεδρία μου σύσκεψης των Πολιτικών Αρχηγών της 6ης Ιουλίου 2015 –η οποία είναι και η μόνη που συνεκλήθη, απορώ δε πως αγνοείτε το γεγονός αυτό αναφερόμενη σε, δήθεν, «συναντήσεις» (σελ. 5 της επιστολής σας)- οφείλετε να γνωρίζετε, ως Πρόεδρος της Βουλής, τον τρόπο με τον οποίον ένα τέτοιο αίτημα μπορεί να διατυπωθεί παραδεκτώς από νομική άποψη εκ μέρους της Βουλής, ήτοι μέσω της διαδικασίας του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, φυσικά κατά τις προβλέψεις του Κανονισμού της Βουλής. Αυτό, άλλωστε, σας είχα καταστήσει σαφές όταν μου θέσατε, όπως αναφέρετε στην επιστολή σας, προφορικώς το ζήτημα. Αφού οιαδήποτε άλλη διαβίβαση θα συνιστούσε ευθεία παραβίαση του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής.
Η απάντησή μου αυτή απηχεί την εδραία πεποίθησή μου, και ως Προέδρου της Δημοκρατίας, ότι η ορθή και δημοκρατική ερμηνεία κι εφαρμογή του Συντάγματος, ακριβώς λόγω της θεσμικής του πεμπτουσίας ως θεμελίου του Δημοκρατικού μας Πολιτεύματος, είναι αντίθετη προς κάθε έννοια «αυθεντίας» -και συνακόλουθης «αποκλειστικότητας»- ιδίως όταν αυτή εκδηλώνεται ex cathedra και υπό συνθήκες αντίστοιχης προνομιακής –δηλαδή κατ’ ουσίαν καταχρηστικής- δημοσιότητας.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ".
Πηγή: News247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου