Ένα πραγματικά διαφορετικό project για ολόκληρη την πόλη, ικανό να προσελκύσει επισκέπτες, που θα στηρίξουν την οικονομία.
Η ζωή προχωράει έτσι κι αλλιώς. Τα πάντα κινούνται. Μαγκιά της
κοινωνίας είναι να αναδεικνύει πολιτικά πρόσωπα, που θα επιταχύνουν
εξελίξεις προς παραγωγική κατεύθυνση. Εξίσου μαγκιά είναι να ακούει
σοβαρούς και υπεύθυνους ανθρώπους ανεξαρτήτως ιδιότητας. Σε ότι αφορά
την αγορά μαγκιά είναι να αφουγκράζεται εγκαίρως τα μηνύματα των καιρών,
να ξορκίζει τη στασιμότητα και να παίρνει λογικά ρίσκα.
Αυτές τις μέρες ολοκληρώνεται η μόνιμη πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας από την Τσιμισκή μέχρι την Ερμού.
Το αποτέλεσμα δείχνει καλό και αναμένεται να δώσει δυναμική σ’ έναν από
τους πιο ενδιαφέροντες δρόμους του κέντρου της Θεσσαλονίκης, που
υπέφερε τα πολλά τελευταία χρόνια από τα διπλο-τριπλοπαρκαρισμένα
αυτοκίνητα.
Αύριο Κυριακή, από τις 11 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα πεζοδρομείται η
λεωφόρος Νίκης. Κάθε φορά που συμβαίνει αυτό –μια φορά το μήνα- πολύς
κόσμος το αξιοποιεί. Θεσσαλονικείς και επισκέπτες βολτάρουν δίπλα στη
θάλασσα, βαδίζοντας ταυτόχρονα μέσα στην πόλη και όχι κάπως ξεκομμένα,
όπως συμβαίνει στην νέα παραλία ή ακόμη και στην Α΄ προβλήτα του
λιμανιού. Είναι κάτι διαφορετικό…
Οι δύο αυτές –ενδεχομένως μικρής εμβέλειας- ειδήσεις για τη Θεσσαλονίκη
αν και δεν σχετίζονται μεταξύ τους, μπορούν να συνδυαστούν. Και οι δύο
αφορούν την αντιμετώπιση του κέντρου της πόλης με σύγχρονο τρόπο, δηλαδή
με την αποβολή των τροχοφόρων και την επέκταση των πεζοδρόμων. Κάτι που
σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του μετρό –κάποτε θα φτάσουμε σε αυτό το
σημείο, έτσι δεν είναι;- θα μπορούσε να δρομολογήσει μονιμότερες
λύσεις, που θα αυξήσουν την υπεραξία του κέντρου της Θεσσαλονίκης, θα
βελτιώσουν τη λειτουργικότητά του και θα το καταστήσουν βασικό πυλώνα
ανάπτυξης της πόλης. Διότι –κακά τα ψέματα- εδώ που έχει φτάσει το
κέντρο χρειάζονται γενναίες αποφάσεις, που θα αναπροσανατολίσουν την
ανάπτυξή του.
Μια απλή –πολύ απλή είναι η αλήθεια- περιγραφή του τι θα μπορούσε να γίνει είναι η ακόλουθη: πλήρης πεζοδρόμηση του τετραγώνου Εγνατία, Εθνικής Αμύνης, Νίκης, Δωδεκανήσου (και Σαλαμίνος).
Η έκταση είναι μεγάλη και γι’ αυτό σχεδιασμός αξίζει να γίνει. Με τις
κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, τα ανάλογα πάρκινγκ και τις
απαιτούμενες διευθετήσεις για τους μόνιμους κατοίκους. Στη συνέχεια
ανάδειξη της πεζοδρομημένης περιοχής σε αστικό εμπορικό και ψυχαγωγικό
πάρκο, όχι φυσικά με κεντρικό σχεδισμό, αλλά μέσω κανονιστικών
ρυθμίσεων, που θα αξιοποιήσει ο ιδιωτικός τομέας. Με αυστηρούς κανόνες
και επαρκή εποπτεία.
Ένα πραγματικά διαφορετικό project για ολόκληρη την πόλη, ικανό να
προσελκύσει επισκέπτες, που θα στηρίξουν την οικονομία. Με άλλα λόγια:
επαγγελματική προσέγγιση του σχεδίου για τη «Θεσσαλονίκη – πόλη του Σαββατοκύριακου και της αγοράς». Και όχι μόνο της ιστορίας και των μνημείων, που υπάρχουν, αλλά έχει αποδειχθεί ότι έχουν περιορισμένη τουριστική εμβέλεια.
Ανάλογα παραδείγματα εκτεταμένων πεζοδρομήσεων υπάρχουν στην Ευρώπη. Ασφαλώς όχι copy paste, αλλά η ίδια ιδέα προσαρμοσμένη στις εκάστοτε συνθήκες. Οι πόλεις της Ανδαλουσίας στην Ισπανία, η Μπρυζ στο Βέλγιο, αρκετές Ιταλικές πόλεις είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα. Φυσικά μιας τέτοιας έκτασης παρέμβαση χρειάζεται θυσίες. Κάποιοι θα ξεβολευτούν, επειδή ορισμένες τους δουλειές θα δυσκολέψουν από πρακτική άποψη, αλλά στο τέλος θα βγουν πολλαπλώς κερδισμένοι. Για όσους θέλουν κάποιο καλό νέο, η εποχή της ευκολίας παρήλθε.
Ανάλογα παραδείγματα εκτεταμένων πεζοδρομήσεων υπάρχουν στην Ευρώπη. Ασφαλώς όχι copy paste, αλλά η ίδια ιδέα προσαρμοσμένη στις εκάστοτε συνθήκες. Οι πόλεις της Ανδαλουσίας στην Ισπανία, η Μπρυζ στο Βέλγιο, αρκετές Ιταλικές πόλεις είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα. Φυσικά μιας τέτοιας έκτασης παρέμβαση χρειάζεται θυσίες. Κάποιοι θα ξεβολευτούν, επειδή ορισμένες τους δουλειές θα δυσκολέψουν από πρακτική άποψη, αλλά στο τέλος θα βγουν πολλαπλώς κερδισμένοι. Για όσους θέλουν κάποιο καλό νέο, η εποχή της ευκολίας παρήλθε.
Πηγή: voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου