Τεχνικοί λόγοι διατήρησαν
εκτός του νομοσχεδίου για τον «Εκδημοκρατισμό της Διοίκησης» την
πρόβλεψη για την απόκτηση μόνιμων σχέσεων εργασίας των (περίπου
30.000-40.000, σύμφωνα με υπολογισμούς) δημοσίων υπαλλήλων με συμβάσεις
ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ).
Η αρχικά προβλεπόμενη διάταξη αφαιρέθηκε από το τελικό κείμενο,
ωστόσο, μέσω της τελικής διατύπωσης στο άρθρο 9, παραμένει η δυνατότητα
στους ΙΔΑΧ του Δημοσίου, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ΟΤΑ
να καταλάβουν μέσω κινητικότητας θέσεις μόνιμου προσωπικού «ομοίου
κλάδου αντίστοιχης ή παρεμφερούς ειδικότητας, εφόσον έχει (σ.σ. ο
υπάλληλος) τα προβλεπόμενα γενικά και ειδικά προσόντα, σύμφωνα με τη
σχετική διάταξη». Οσοι μετακινηθούν εξακολουθούν να διατηρούν το
ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς από το οποίο διέπονταν.
Νομικό πρόβλημα
Η επιχειρούμενη μονιμοποίηση των ΙΔΑΧ ήταν ένα μέτρο που δεν
δημιουργούσε οποιοδήποτε μισθολογικό κόστος και -σύμφωνα με το αρμόδιο
υπουργείο- συντελούσε στον εξορθολογισμό της διοίκησης, διευκολύνοντας
τον θεσμό της κινητικότητας.
Η αρχική πρόβλεψη θα δημιουργούσε νομικό πρόβλημα ικανό να τινάξει
στον αέρα το νομοσχέδιο, βασικό πυρήνα του οποίου αποτελεί η
αποκατάσταση των αδικιών που υπέστησαν οι αντισυνταγματικά
απομακρυθέντες δημόσιοι υπάλληλοι μέσω διαδικασιών κινητικότητας.
Συγκεκριμένα η μονιμοποίηση των ΙΔΑΧ, με την αρχική πρόβλεψη, θα
μπορούσε να θεωρηθεί μετατροπή σύμβασης και να προσκρούσει σε
συνταγματικές διατάξεις. Αντιθέτως, μέσω της κινητικότητας είναι εφικτή η
απόκτηση θέσης μόνιμου προσωπικού χωρίς νομικά κωλύματα, καθώς
επικυρώνεται από το ΑΣΕΠ.
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου