ΑΥΞΗΤΙΚΕΣ ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ
ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Τα 1.400 ευρώ έφτασε το ποσό που
δαπάνησε ο μέσος Ελληνας καταναλωτής των ηλεκτρονικών καταστημάτων για
διαδικτυακές αγορές το 2014. Το ποσό αυτό είναι αυξημένο κατά 100 ευρώ από το
αντίστοιχο περσινό, ενώ σε ανοδική πορεία βρίσκεται και ο αριθμός των αγορών
που έκανε ο μέσος καταναλωτής από το Διαδίκτυο φέτος και έφτασαν τις 18 έναντι
12 την περασμένη χρονιά.
Την ίδια στιγμή οι Ελληνες
καταναλωτές που προτιμούν τα e-shops εμφανίζονται ιδιαίτερα... πιστοί σ' αυτόν
τον τρόπο αγορών, με τους έξι στους δέκα αγοραστές να δηλώνουν ότι το 2015
προτίθενται να αυξήσουν τις αγορές τους μέσω Ιντερνετ, ενώ μόνο ο ένας στους
δέκα ανέφερε ότι θα τις μειώσει.
Από την ανάλυση των στοιχείων
προκύπτει ότι ο Ελληνας online καταναλωτής χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για τις
αγορές του κυρίως επειδή βρίσκει καλύτερες τιμές (66%), όπως και επειδή μπορεί
να συγκρίνει άμεσα τιμές (39%) αλλά και για να βρει προϊόντα που δεν βρίσκει
στα φυσικά καταστήματα (35%).
Προτιμήσεις
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές από το Διαδίκτυο. Οι τομείς της οικονομίας που κατέγραψαν τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών στο ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, η διαμονή σε καταλύματα, τα εισιτήρια για εκδηλώσεις και ο εξοπλισμός για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ενώ μεγάλη ανάπτυξη κατέγραψαν οι ασφάλειες και τα παραφάρμακα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές από το Διαδίκτυο. Οι τομείς της οικονομίας που κατέγραψαν τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών στο ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, η διαμονή σε καταλύματα, τα εισιτήρια για εκδηλώσεις και ο εξοπλισμός για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ενώ μεγάλη ανάπτυξη κατέγραψαν οι ασφάλειες και τα παραφάρμακα.
Τα στοιχεία αυτά συνθέτουν τα
βασικά ευρήματα της ετήσιας έρευνας για τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου που
διενήργησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου
Αθηνών (ELTRUN) και παρουσιάστηκαν από τον διευθυντή του Εργαστηρίου, Γιώργο
Δουκίδη.
Τονωτική ένεση στις διαδικτυακές
αγορές έδωσε και η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία διοργανώθηκε φέτος
για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από την 1η έως και τις 7 Δεκεμβρίου από τον
GRECA, τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου, με προσφορές που έφταναν το
70% και το 80% σε καταναλωτικά είδη και υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του
Συνδέσμου, και η φετινή εβδομάδα είχε μεγάλη αποδοχή από το κοινό καθώς οι
πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 59% σε σχέση με την εβδομάδα που είχε προηγηθεί, ενώ
υπήρξαν και ηλεκτρονικά καταστήματα που δήλωσαν αύξηση πωλήσεων άνω του 200%.
Συμμετοχές
«Τα ηλεκτρονικά καταστήματα που συμμετείχαν ήταν πολλαπλάσια σε αριθμό σε σχέση με το 2013, ενώ δραστηριοποιήθηκαν με θεματικές προσφορές και πολύ μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα. Η θετική αποδοχή από τους online καταναλωτές δείχνει ξεκάθαρα ότι καθιερώνεται η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία έχει ως διαρκή στόχο την εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού με τα οφέλη των online αγορών, ενώ σηματοδοτεί την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών», επισημαίνουν τα μέλη του GRECA.
«Τα ηλεκτρονικά καταστήματα που συμμετείχαν ήταν πολλαπλάσια σε αριθμό σε σχέση με το 2013, ενώ δραστηριοποιήθηκαν με θεματικές προσφορές και πολύ μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα. Η θετική αποδοχή από τους online καταναλωτές δείχνει ξεκάθαρα ότι καθιερώνεται η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία έχει ως διαρκή στόχο την εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού με τα οφέλη των online αγορών, ενώ σηματοδοτεί την έναρξη των χριστουγεννιάτικων αγορών», επισημαίνουν τα μέλη του GRECA.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Πηγή: ethnos.gr
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
• 1.400 ευρώ δαπανά ο μέσος
Ελληνας καταναλωτής e-shops ετησίως έναντι 1.300 ευρώ πέρυσι.
• Προέβη σε 18 αγορές το 2014
έναντι 12 το 2013.
• Οι 6 στους δέκα δήλωσαν ότι το
2015 θα αυξήσουν τις ηλεκτρονικές αγορές τους.
• Μόνο ένας στους δέκα είπε ότι
προτίθεται να μειώσει τις αγορές του την επόμενη χρονιά.
• Υπολογίζεται ότι από
ηλεκτρονικά καταστήματα ψωνίζει το 1/3 των χρηστών του Ιντερνετ, όταν το
αντίστοιχο ποσοστό σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ξεπερνά τα 2/3.
• Στην Εβδομάδα Ηλεκτρονικού
Εμπορίου συμμετέχουν πάνω από 150 επιχειρήσεις με αγαθά και υπηρεσίες,
προχωρώντας σε προσφορές που φτάνουν έως και 80%.
Πηγή: Εργαστήριο Ηλεκτρονικού
Εμπορίου Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών «ELTRUN».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου