Αλλαγές
στην αντιμετώπιση των δικηγόρων και των δικηγορικών εταιρειών που δρουν
στην πράξη ως εισπρακτικές εταιρείες επιφέρει η νέα διάταξη που
προσέθεσε ο ΔΣΑ στον Κώδικα Δεοντολογίας των Δικηγόρων.
Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, οι δικηγόροι και οι δικηγορικές εταιρείες επιτρέπεται να καλούν τους οφειλέτες μόνο ΜΙΑ φορά, για να τους ενημερώσουν σχετικά με τις οφειλές τους και να εξετάσουν τη δυνατότητα εξωδικαστικής ρύθμισης.
Εάν τελικά δεν γίνει κάποιος διακανονισμός με τον οφειλέτη, τότε ο δικηγόρος ή η δικηγορική εταιρεία ΔΕΝ μπορεί
να τον ξανακαλέσει, αλλά πλέον θα μπορεί να τον ειδοποιεί ΜΟΝΟ εγγράφως
με εξώδικο ή να προχωρήσει σε κάθε άλλη νόμιμη διαδικασία.
Σε
περίπτωση παράβασης των υποχρεώσεων αυτών, οι δικηγόροι και οι
δικηγορικές εταιρείες θα ελέγχονται για πειθαρχικό παράπτωμα και θα τους
επιβάλλονται αντίστοιχες ποινές.
Η
ΕΚΠΟΙΖΩ κατά το παρελθόν είχε επιστήσει την προσοχή του ΔΣΑ στο
συγκεκριμένο πρόβλημα και χαιρετίζει την πρωτοβουλία, ελπίζοντας να
συμβάλει στην προστασία των οφειλετών από τέτοιου είδους πρακτικές.
Καλούμε τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν τους τηλεφωνούν από δικηγορικά γραφεία για τις οφειλές τους και θα πρέπει να κρατάνε τα εξής στοιχεία:
Καλούμε τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν τους τηλεφωνούν από δικηγορικά γραφεία για τις οφειλές τους και θα πρέπει να κρατάνε τα εξής στοιχεία:
- Την επωνυμία της δικηγορικής εταιρείας.
- Το όνομα του υπαλλήλου που κάλεσε.
- Το τηλέφωνο από όπου έγινε η κλήση.
- Την ημερομηνία και την ώρα της κλήσης.
Στη
συνέχεια, εάν τους τηλεφωνήσουν ξανά από το ίδιο δικηγορικό γραφείο,
τότε θα πρέπει να το καταγγείλουν στον ΔΣΑ και στην ΕΚΠΟΙΖΩ.
Επισυνάπτεται υπόδειγμα καταγγελίας, όπου ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει για την καταγγελία του.
Δείτε και τη σχετική απόφαση του ΔΣΑ κάνοντας κλικ εδώ.
Attachment | Size |
---|---|
Καταγγελία για δικηγορικά γραφεία.doc | 35 KB |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου