Η «NAMCO» ΠΡΟΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
-ΣΕ Α' ΦΑΣΗ- ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΟΥ «ΡΟΝΥ» 4ΗΣ ΓΕΝΙΑΣ.
Αργησε
τουλάχιστον 2,5 χρόνια, αλλά η ελληνική πολιτεία κατάφερε να ανάψει το «πράσινο
φως» για να ξαναβγεί στους δρόμους το θρυλικό «Pony». Με νέα σύγχρονη σχεδίαση,
χαμηλή τιμή, αλλά με την ίδια πάντα αξιοπιστία.
Χαράς
ευαγγέλια για την εταιρεία «NAMCO HELLAS Α.Ε.Β.Ε», με έδρα τη Θέρμη
Θεσσαλονίκης, και τον -ηλικιωμένο αλλά πάντα δυναμικό- ιδιοκτήτη της, Πέτρο
Τζανέτο Κοντογούρη, ο οποίος βλέπει ύστερα από χρόνια αγώνων και προσπαθειών,
ένα αίσιο τέλος των περιπετειών του, που θα σημάνει ταυτόχρονα την έναρξη
παραγωγής του ελληνικού «Pony».
Οπως είπε στην «Ε» ο Π.Τζ.
Κοντογούρης, μόλις η «NAMCO» πάρει τις απαιτούμενες άδειες από την ΕΒΕΤΑΜ
(ανώνυμη Εταιρεία Βιομηχανικής Ερευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και
Εργαστηριακών δοκιμών, Πιστοποίησης και Ποιότητας), τότε, μέσα σε 3 μήνες, θα
είναι έτοιμη να ξεκινήσει την παραγωγή. Αυτό σημαίνει ότι οι 150 εργαζόμενοι
που θα απασχοληθούν αρχικά, θα ανέλθουν σταδιακά σε 410, ενώ η παραγωγή του
«Pony» θα σημάνει πάνω από 2.700 νέες έμμεσες θέσεις εργασίας.
Το νέο «Pony», προσθέτει, θα
είναι προσιτότατο στον Ελληνα καταναλωτή, καθώς γίνεται προσπάθεια να κρατηθεί
η τιμή του κάτω από τις 7.000 ευρώ. Θα είναι, όπως ήταν πάντα, το φθηνότερο
αυτοκίνητο, αλλά σύγχρονο, απόλυτα συμμορφωμένο με τους κανονισμούς της
Ευρωπαϊκής Ενωσης και, το κυριότερο, είναι 65% ελληνική προστιθέμενη αξία.
«Αυτό έχει σημασία. Οχι συναρμολογήσεις και βαψίματα. Εμείς κάνουμε αυτοκίνητο
παίρνοντας ένα κομμάτι λαμαρίνα», λέει με έκδηλη υπερηφάνεια ο Π.Τζ.
Κοντογούρης.
Η
ιδιαιτερότητά του
Το νέο «Pony» θα εφοδιάζεται με
τετρακύλινδρους κινητήρες 1.300 ή 1.400 κ.ε., θα «βγάζει 75-80 ίππους και θα
διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Ομως η ιδιαιτερότητά του
είναι ότι θα έχει ωφέλιμο φορτίο 800 κιλά. Κι αυτή η δυνατότητα οφείλεται στο
νέο πίσω άξονα που θα διαθέτει, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε
αποκλειστικά στη «NAMCO». Αξίζει να αναφερθεί ότι, στο στάδιο των δοκιμών, το
«Pony» αντιμετώπισε ιδιαίτερα σκληρές συνθήκες. Δοκιμάστηκε σε θερμοκρασίες και
εδάφη, σε συσχετισμό κινητήρα, κιβωτίου ταχυτήτων και ωφέλιμου φορτίου, ώστε να
οριστικοποιηθεί ο βέλτιστος συνδυασμός για την παραγωγή ενός δυνατού και φθηνού
αυτοκινήτου.
Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει
αρχικά την παραγωγή του βενζινοκίνητου «Pony», ενώ στη δεύτερη φάση παραγωγής η
εταιρεία θα προχωρήσει και στην κατασκευή του πετρελαιοκίνητου «Pony», όπως και
σε μία έκδοση 4Χ4. Ομως η «NAMCO HELLAS» δεν σταματάει εκεί. Στα σχέδιά της
υπάρχει και τρίτη φάση παραγωγής που αφορά την κατασκευή του ηλεκτροκίνητου
«Pony».
Το ιδιαίτερο στοιχείο του νέου
«Pony» είναι η νέα πλατφόρμα του στην οποία εδράζεται ο κινητήρας. Πρόκειται
για μια πατέντα της «NAMCO» που της δίνει τη δυνατότητα να εφοδιάζει το
αυτοκίνητό της με κινητήρες διαφόρων αυτοκινητοβιομηχανιών και να μην εξαρτάται
αποκλειστικά από μία και μόνο εταιρεία. Αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος που είχε
σταματήσει η παραγωγή του παλιού «Pony». Οτι το αυτοκίνητο «έπαιρνε» μόνο τον
συγκεκριμένο κινητήρα της «Citroen» και μόλις η γαλλική εταιρεία σταμάτησε να
τον κατασκευάζει, το ελληνικό εργοστάσιο είχε έτοιμα αυτοκίνητα, αλλά πια δεν
μπορούσε να βρει τους κινητήρες για να τα εφοδιάσει.
Αλλά τώρα πλέον ο δρόμος ανοίγει
για να ξαναβγεί το «Pony» στους δρόμους. Ομως αυτό, μαζί με τις σχεδόν 3.000
νέες θέσεις εργασίας, θα μπορούσε να είχε πραγματοποιηθεί εδώ και 2,5 χρόνια
τουλάχιστον. Από τότε, από το Πάσχα του 2011, το εργοστάσιο της «NAMCO» ήταν
έτοιμο να ξεκινήσει την παραγωγή, αλλά έπεφτε πάντα πάνω στο τείχος που λέγεται
«ελληνική γραφειοκρατία». Το υπουργείο Μεταφορών ύψωνε σειρά γραφειοκρατικών
εμποδίων στην ταξινόμηση και κυκλοφορία του «Pony», παρά το ότι η «NAMCO» είχε
ήδη λάβει έγκριση τύπου από τη Γερμανία. Το πρόβλημα ήταν ποια τεστ θα έπρεπε
να γίνουν στο αυτοκίνητο ώστε να πάρει έγκριση τύπου. Το ελληνικό κράτος δεν
είχε καθορίσει τις απαραίτητες προδιαγραφές, καθώς δεν είχε παραχθεί ελληνικό
αυτοκίνητο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Ιδιόκτητα εργαστήρια
Δίπλα στο υπουργείο Μεταφορών
ερχόταν η Εθνική Τράπεζα, η οποία έφερε επίσης σειρά εμποδίων στην πλήρη
επαναλειτουργία της «NAMCO HELLAS». Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΕΒΕΤΑΜ, η οποία
είναι ο μοναδικός ελληνικός Οργανισμός Πιστοποίησης με ιδιόκτητα εργαστήρια
μετρήσεων και αναλύσεων υλικών και προϊόντων, προήλθε από τη συγχώνευση τριών
τεχνολογικών φορέων με 25ετή εμπειρία στο χώρο των υλικών, όπως αναφέρεται στην
ιστοσελίδα της. Των ΕΒΕΤΑΜ Α.Ε., ΕΚΕΠΥ Α.Ε. και ΕΤΑΚΕΙ Α.Ε. Αλλά, παρά την 25ή
εμπειρία των τριών εταιρειών, δεν υπήρχε ελληνικός Οργανισμός Πιστοποίησης για
να δώσει την απαραίτητη πιστοποίηση στη «NAMCO», ώστε να εκδοθούν οι
απαραίτητες άδειες παραγωγής του νέου αυτοκινήτου και να δημιουργηθούν έτσι,
πολύ νωρίτερα από σήμερα, οι περίπου 3.000 νέες θέσεις εργασίας, που αναμένεται
να δημιουργηθούν με την έναρξη παραγωγής του νέου «Pony». Ο Π. Τζ.Κοντογούρης
περιγράφει τις δυσκολίες που συνάντησε με την εξής φράση: «Οχι μόνο είναι
δύσκολο να ανοίξει μια βιομηχανία στην Ελλάδα. Ηταν βάρος σαν να κουβαλάς τον
Ολυμπο στην πλάτη σου». Συμπληρώνει ότι «δεν καταγγέλλουμε και δεν
μεμψιμοιρούμε. Κοιτάμε μπροστά».
Και το «μπροστά» σημαίνει νέες
αγορές, σε χώρες που ζητούν απλά και λιτά αυτοκίνητα και όχι ακριβά,
υπερσύγχρονα αυτοκίνητα με πολλά ηλεκτρονικά συστήματα. «Τα ηλεκτρονικά κι όλα
αυτά δεν πουλιούνται στις χώρες που πάμε εμείς. Οπως π.χ. στις χώρες της
Αφρικής. Και η ιδέα που έχουμε, και γι' αυτό κάνουμε και την επέκταση του εργοστασίου,
είναι να δημιουργήσουμε νέες αγορές. Και ήδη ξεκινήσαμε στην Αίγυπτο, στη
Μοζαμβίκη, στη Μαδαγασκάρη, ακόμη και στο Βιετνάμ, όπου μας ανέθεσαν εταιρείες
να τους κάνουμε τα "Pony"» τονίζει. «Εμείς δεν πιστεύουμε στη
χρηματοπιστωτική λαίλαπα. Πιστεύουμε στην παραγωγή και στις αξίες. Το
"Pony" είναι μία αξία κλασική, λιτή, του ελληνισμού και τίποτα
περισσότερο», καταλήγει ο ιδιοκτήτης της «NAMCO HELLAS».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου