Μεγάλη επιτυχία της πιλοτικής λειτουργίας της θαλάσσιας συγκοινωνίας
Θεσσαλονίκης παρά τις αντιξοότητες. Ενδιαφέρον και από άλλους
πλοιοκτήτες - Τι προβλέπεται για το χειμώνα και το επόμενο καλοκαίρι.
Ξεπέρασε κάθε προσδοκία των αρμοδίων η κίνηση με τα δυο καραβάκια της θαλάσσιας συγκοινωνίας, που λειτούργησε φέτος πιλοτικά στη
Θεσσαλονίκη. Ο «Κωνσταντής» και ο «Αη Γιώργης» μετέφεραν από τα μέσα
Ιουνίου μέχρι το τέλος Αυγούστου –επισήμως- περισσότερους από 30.000 επιβάτες, αριθμός που σύμφωνα με κάποιους άλλους μπορεί στην πραγματικότητα να είναι και… διπλάσιος.
Έστω και πιλοτικά, έστω και χωρίς τις απαιτούμενες υποδομές, έστω και
χωρίς τα υπερσύγχρονα καταμαράν, έστω και με… κρυμμένη στάση στο λιμάνι,
έστω και με περιορισμένες στάσεις, τα καραβάκια απέδειξαν ότι μπορούν
να είναι ένα ελκυστικό μέσο μετακίνησης των πολιτών.
Σε τέτοιο βαθμό, που ήδη εκφράστηκε ενδιαφέρον δρομολόγησης σκαφών κι
από άλλους πλοιοκτήτες. Η σύμβαση με τον ιδιοκτήτη των συγκεκριμένων
σκαφών έχει επεκταθεί μέχρι και τον ερχόμενο Οκτώβριο, ενώ υπό
διαπραγμάτευση είναι και η δυνατότητα λειτουργίας ορισμένων δρομολογίων
και στη διάρκεια του χειμώνα.
Ο απερχόμενος αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσαμασλής, έχει κάθε λόγο να υπερηφανεύεται για την απόφασή του να δρομολογήσει πιλοτικά τα πλοία.
«Αποδείχτηκε ότι το ήθελε η Θεσσαλονίκη και γι’ αυτό παρέμεινε αίτημα
της πόλης για 35 χρόνια. Με βεβαιότητα πλέον μπορούμε να πούμε ότι
καθιερώθηκε ως εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης για τις παραλίες της
ανατολικής Θεσσαλονίκης. Απέδωσε καλά, κόντρα σε όσους πίστευαν ότι δεν
μπορεί να περπατήσει χωρίς επιδότηση. Είναι μια δικαίωση όχι μόνο για
την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και για τους δήμους
Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού που έδειξαν εμπράκτως ότι ήθελαν
τα καραβάκια. Διαψεύστηκαν οι Κασσάνδρες. Του χρόνου ο πλοιοκτήτης
σκέφτεται να βάλει στη γραμμή τέσσερα πλοία και να καλύψει με δρομολόγια
και την Καλαμαριά. Ο κόσμος το αγκάλιασε ακόμη και χωρίς τις
απαιτούμενες υποδομές», επισήμανε ο κ. Τσαμασλής.
Πλέον οι αρμόδιοι προσανατολίζονται στην κατασκευή στάσεων και
στεγάστρων το χειμώνα, φωτεινής σήμανσης και κοινοποίησης των ωρών
άφιξης και αναχώρησης των πλοίων από τις στάσεις. Αυτό δε θα συνιστά και
έξοδο από την πιλοτική λειτουργία, αλλά θα είναι ένα ακόμη βήμα για την
αύξηση της ζήτησης μετακινήσεων με τα καραβάκια. Εξάλλου, την οριστική
μελέτη για τη λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης εκπονεί
η «Εγνατία Οδός ΑΕ».
Πιθανό είναι του χρόνου το καλοκαίρι να ενταχθούν και νέες γραμμές, με
πρώτη αυτή της σύνδεσης της Καλαμαριάς, αλλά και περισσότεροι του ενός
πλοιοκτήτες.
Χαρακτηριστικό επίσης της δυναμικής της θαλάσσιας συγκοινωνίας είναι η
εκπληκτική αύξηση του τζίρου των καταστημάτων του δήμου Θερμαϊκού που
αφαιρούσαν την τιμή του εισιτηρίου από τις αγορές των επιβατών (ειδικά
καφετέριες και εστιατόρια). Αυτή η αύξηση τον προηγούμενο Ιούλιο και
Αύγουστο ξεπέρασε το 50%!
Οι πολίτες που χρησιμοποίησαν τα καραβάκια έμειναν εντυπωσιασμένοι,
δήλωσαν ότι το θεωρούν ένα εξαιρετικό εναλλακτικό μέσο μετακίνησης,
ασφαλές και –οι κάτοικοι του δήμου Θερμαϊκού- φτηνό. Επίσης, έμειναν
ικανοποιημένοι από τη συχνότητα των δρομολογίων (ένα ανά ώρα).
Οι αρμόδιοι ελπίζουν ότι μέχρι το επόμενο καλοκαίρι θα έχει επιλυθεί
και το πρόβλημα της στάσης εντός του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Ήδη έχει
κατατεθεί αίτημα ώστε τα πλοία να μη δένουν εκεί που δένουν και τα
κρουαζιερόπλοια (ο κόσμος δυσκολεύεται να τα προσεγγίσει και δεν τα
βλέπει), αλλά δίπλα στο Kitchen Bar.
Πηγή: voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου