Το ίδιο υπουργείο Παιδείας που κόβει δύο χρόνια (πολύπαθης) προϋπηρεσίας
από τους αναπληρωτές, τους υπόσχεται διορισμό φέτος, αλλά και
διαγωνισμούς μέσω ΑΣΕΠ για μόνιμες θέσεις στους διαρκώς αυξανόμενους
αδιόριστους.
Την ανάγκη εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από την αναλογία «ένα προς
δέκα» στις προσλήψεις του Δημοσίου επανέλαβε στη Βουλή ο υπουργός
Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος και τόνισε ότι έως τη Δευτέρα θα έχει πάει στα
σχολεία το πρώτο κύμα αναπληρωτών. Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας, αφού
για μια ακόμη φορά υπερθεμάτισε υπέρ της διεξαγωγής διαγωνισμού του
ΑΣΕΠ για πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών, γνωστοποίησε ότι κατέθεσε
τροποποιητική αλλαγή, σύμφωνα με την οποία «θα αναγνωρίζεται η
προϋπηρεσία καθηγητών, δασκάλων και νηπιαγωγών από την 1η Σεπτεμβρίου
2012».
Την ίδια ώρα 78.576 εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε μεγάλο αναβρασμό και
ανησυχία, τόσο στο πλαίσιο της διεκδίκησης μιας θέσης αναπληρωτή στη
σχολική εκπαίδευση όσο και εξαιτίας του «φαγώματος» από τη μεριά του
υπουργείου Παιδείας ενός μεγάλου τμήματος της προϋπηρεσίας (σχολικά έτη
20102-11 και 2011-2012), η οποία -ως γνωστόν- κατακτήθηκε με μεγάλες
στερήσεις και κόπους.
Για να υπάρχει μια εικόνα της σύνθεσης του σώματος των αδιόριστων
εκπαιδευτικών που κατέθεσαν αίτηση και διεκδικούν μια θέση στη σχολική
εκπαίδευση, πρέπει να γνωρίζει κανείς ότι την πρωτοκαθεδρία στον αριθμό
των υποψηφίων προς αναπλήρωση την έχουν οι φιλόλογοι (18.681) και
ακολουθούν οι δάσκαλοι (10.391) και οι νηπιαγωγοί (9.945), οι γυμναστές
(4.503) και οι μαθηματικοί (4.426).
Πολλαπλασιάζονται
Είναι φανερό ότι η χρόνια απουσία μόνιμων διορισμών αυξάνει διαρκώς
τον αριθμό των υποψηφίων στους πίνακες των αδιόριστων εκπαιδευτικών. Και
αυτό φανερώνει και την αλχημεία του υπουργείου Παιδείας, το οποίο
επιμένει ότι υπάρχει ανάγκη εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από την αναλογία
«ένα προς δέκα» στις προσλήψεις για να μπορέσει να διορίσει μόνιμο
εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ηταν, λοιπόν, η δέσμευση του 1/10 (μία πρόσληψη για δέκα
αποχωρήσεις), όπως ισχυρίζεται ο Ανδρέας Λοβέρδος, που αποψίλωσε από
προσωπικό τη δημόσια εκπαίδευση, από το νηπιαγωγείο μέχρι το
Πανεπιστήμιο; Σύμφωνα με τα επίσημα κείμενα του υπουργείου, απαντούμε
ξεκάθαρα, όχι. Διότι όπως μπορεί ο καθένας να δει σε επίσημο έγγραφο του
Τμήματος Διορισμών του υπουργείου Παιδείας, το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο
Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013–2016 ορίζει ότι «μέχρι την 31η
Δεκεμβρίου 2016 ο αριθμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών του
μόνιμου προσωπικού δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος συνολικά από το λόγο 1
προς 5».
Βεβαίως, αν κανείς τώρα δει τις ροές συνταξιοδοτήσεων και διορισμών
εκπαιδευτικών, θα αντιληφθεί ότι όχι το «1 προς 5» που ήταν -υποτίθεται-
η δέσμευση του Μεσοπρόθεσμου δεν τηρήθηκε, αλλά ούτε καν το «1 προς
10». Για παράδειγμα, από το 2010 έως το 2013 συνταξιοδοτούνται 7.192
εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και διορίζονται μόλις 272, δηλαδή
1 προς 26! Από το 2011-2012 μέχρι το 2012-2013 συνταξιοδοτούνται
συνολικά 10.528 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης και διορίζονται στη θέση τους μόλις 418! Για ποιο 1 προς 5 ή
για ποιο 1 προς 10 να μιλήσει κανείς;
Προφάσεις
Τι σημαίνει αυτό; Το υπουργείο Παιδείας υπόσχεται κάτι, το οποίο
είναι θεσμοθετημένο και δεν τηρείται; Αυτό που οπωσδήποτε σημαίνει είναι
ότι ήταν και συνεχίζει να είναι στρατηγική απόφαση η αποψίλωση των
σχολείων και των Πανεπιστημίων από προσωπικό. Από την άλλη, η υποσχετική
του υπουργείου Παιδείας για διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, πέρα από τα
ερωτηματικά και τις αμφιβολίες που προκαλεί στους δεκάδες χιλιάδες
αδιόριστους εκπαιδευτικούς, δεν μπορεί να καλύψει το αιφνιδιαστικό και
απαράδεκτο «ροκάνισμα» της προϋπηρεσίας.
Είναι φανερό ότι το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει το άσχημο παιχνίδι
σε βάρος των αδιόριστων εκπαιδευτικών, εξυπηρετώντας γι’ ακόμη μία φορά
τους στόχους μιας αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Το υποκριτικό ενδιαφέρον
της πολιτικής ηγεσίας και η προσπάθεια να εμφανίσουν κοινωνικές
ευαισθησίες, εντάσσονται στο επικοινωνιακό πλαίσιο μιας προεκλογικής
εκστρατείας, με στόχο την εκμετάλλευση της ανάγκης και αγωνίας χιλιάδων
συναδέλφων για μόνιμη και σταθερή εργασία.
Πρώτον, γιατί συνεχίζει το υπουργείο να στηρίζει τον νόμο έκτρωμα
3848/10, που έχει εξαθλιώσει τον κόσμο της εκπαίδευσης, ανοιγοκλείνουν
τους πίνακες προϋπηρεσίας κατά το δοκούν, υπόσχονται μελλοντικούς
μόνιμους διορισμούς, αφαιρούν την προϋπηρεσία δύο ολόκληρων ετών
[2010-2012], χωρίς βέβαια να ενδιαφέρονται ούτε για το οικονομικό ούτε
για το ψυχικό κόστος των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν σκληρά στα πιο
απομακρυσμένα σημεία της χώρας στα δημόσια σχολεία αυτό το διάστημα.
Δεύτερον, γιατί η αναφορά στην ανάγκη προσλήψεων προσωπικού από τον
ίδιο φορέα, ο οποίος μέσα σε μια νύχτα «καθάρισε» πάνω από 2.000
εκπαιδευτικούς τεχνικών ειδικοτήτων, από τον ίδιο «φορέα» που τα
τελευταία τέσσερα χρόνια μείωσε συνολικά τους δασκάλους και τους
καθηγητές κατά 30.000 περίπου, μαλακώνει την ψυχή χιλιάδων αδιόριστων,
αναπληρωτών, ωρομισθίων εκπαιδευτικών και αναζωογονεί τσακισμένες
ελπίδες.
Εδώ και τώρα
Σύμφωνα με ανακοινώσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, αν υπήρχε
πρόθεση να γίνουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, αυτό θα γινόταν εδώ
και τώρα, από τη στιγμή μάλιστα που το πρόβλημα των χιλιάδων κενών στα
σχολεία προβάλλεται από την ηγεσία του υπουργείου το τελευταίο διάστημα.
Παράλληλα η προϋπηρεσία στο δημόσιο σχολείο, όποτε και αν έχει
προσφερθεί, είναι πολύτιμη και πρέπει να αναγνωρίζεται στο σύνολό της.
Ας κρατάνε, όμως, οι ενδιαφερόμενοι μικρό καλάθι. Και για τους
αριθμούς που ακούγονται και για τον χρόνο διεξαγωγής του διαγωνισμού του
ΑΣΕΠ (προεκλογική περίοδος) και για τους όρους των διορισμών που
αχνοφαίνεται ότι πριμοδοτούν διχασμούς, αδικίες όσον αφορά την
προϋπηρεσία και αποκλεισμούς. Η τακτική του κατακερματισμού των
αδιορίστων και της ανάπτυξης υποομάδων διαφορετικών «συμφερόντων» είναι
αυτή που ουσιαστικά εξυπηρετεί την πολιτική της αποψίλωσης των σχολείων
από μόνιμο προσωπικό.
Του Χρήστου Κάτσικα
Πηγή: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου