Με… γεύση ξίδι, απάντησε ο δημιουργός του γλυκού «μπουγατσάν» στη Λιάνα
Κανέλλη, η οποία, σε πρόσφατο άρθρο της στον «Ριζοσπάστη» μετέτρεψε σε
πολιτικό ζήτημα το συνδυασμό κρουασάν-μπουγάτσας.
Ο σεφ Δημήτρης Κοπαράνης απάντησε στη σκληρή κριτική της βουλευτίνας του ΚΚΕ ως εξής:
Ο σεφ Δημήτρης Κοπαράνης απάντησε στη σκληρή κριτική της βουλευτίνας του ΚΚΕ ως εξής:
«Έξι μήνες πριν το #bougatsan ™, έγινε παγκόσμιο θέμα, δημιουργώντας
πολλούς φίλούς και αρκετούς haters. Από τη στιγμή που η δουλειά κάποιου
βρίσκεται σε δημόσια έκθεση τα σχόλια είναι ok.
Τότε σκεφτόμουν «Σιγά το πράγμα, αυτό αφορά εμένα και δέκα ακόμη που
είναι στη δουλειά αυτή». Ένας δημοσιογράφος που απαξιώνει τη δουλειά
κάποιου άλλου ή ένας ραδιοφωνικός παραγωγός έχει σίγουρα ένα
συγκεκριμένο κοινό που για την πόλη αυτή ή για τη χώρα αυτή δεν είναι
τόσο μεγάλο όσο φαντάζεται ή θέλει να πιστεύει. Ένας βουλευτής όμως;
Έχουμε ένα κατάλογο με δέκα πράγματα, κάποιο από αυτά είναι το
#bougatsan ™. Κανείς δεν είναι υποχρεωμένος να έρθει να το φάει και να
πληρώσει. Το κάνει από επιλογή, αν δεν είμαστε μία από τις επιλογές του
δεν είναι θέμα για κανέναν, μπορεί να πάει παρακάτω. Δεν πουλάω μία
υπόσχεση, ούτε μία προσδοκία, δε βγαίνω στο δρόμο να τσιρίζω πως
αδικήθηκα. Δεν έχω καν μία αποτυχημένη δουλειά που έχει κόσμο απλήρωτο.
Μπορεί να έχω τόσο μεγάλη αυτοπεποίθηση που ενώ εντοπίζω αντιγραφές και
χρήση ενός κατοχυρωμένου ονόματος δεν ασχολούμαι (ακόμη). Επίσης δε χάνω
και τον ύπνο μου για την κάθε αποτυχημένη Ρίτσα που μιλάει άσχημα για
μένα. Η διαχείριση της αποτυχίας των άλλων είναι θεμα που δε με αφορά…
Η δουλειά κάποιων ανθρώπων μπορεί να είναι έμπνευση για τους άλλους…
Στον κόσμο που μας παρακολουθεί είναι καλό να φερόμαστε ευγενικά και
όχι δείχνοντας το χειρότερο εαυτό μας».
Η Λιάνα Κανέλλη είχε γράψει, μεταξύ άλλων, στον «Ριζοσπάστη»:
«Και μας προέκυψε το μπουγατσάν. Καμία σχέση με το πολυμήχανο του
Οδυσσέα κι άλλα τέτοια ωραία αυτοτροφοδοτικά των μύθων μας. Σκέτη
αλλοτρίωση πολιτισμική, γαστρονομική, γευστική και σε τελευταία ανάλυση
εξαθλίωση της ευρύτερης έννοιας της παιδείας, είναι το μπουγατσάν. Θα το
δείτε ως καινοτομία και μαγκιά για να «κατακτήσει την αγορά»,
ελληναράδικη ιδέα που «κολλάει τους ξένους στον τοίχο» ή και το μεγαλείο
των Ελλήνων δαιμόνιων σεφ της πιάτσας, που, στη φτωχομάνα Θεσσαλονίκη,
διδάσκουν και ικανοποιούν τα πλήθη με τη «μαγεία της αγοραστικής τους
εξαπατημένης έμπνευσης» κι άλλα τέτοια ασύντακτα κι ασύνδετα με την
πραγματικότητα.
Εστί, λοιπόν, μπουγατσάν μετατροπή υβριδική όπως λέμε τιγρολιόνταρο,
δηλαδή τίγρης με χαίτη ή λέων ριγέ, δηλαδή κρουασανομπουγάτσα. Παίρνεις
το αν απ' το κρουασάν, το φερμάρεις στο μπουγατσ και προκύπτει
μπουγατσάν. Ητοι: κρουασάν με γέμιση κρέμας μπουγάτσας. Καταστρέφεις το
φύλλο της μπουγάτσας, το μετατρέπεις στην ευκόλως διαλυόμενη ζύμη του
κρουασάν, το δαγκώνεις και πλουτς πετάγεται η κρεμούλα στα πηγούνια, στα
μουστάκια και τα δάχτυλα. Οι Γάλλοι σεφ έχουν τρομοκρατηθεί. Πιθανόν
και περισσότερο από την παραπομπή του Σαρκοζί….
Το μπουγατσάν κάνει θραύση. Πολλοί νεαροί είλωτες μαθητευόμενοι
Τουριστικών Σχολών που έρχονται στην Ελλάδα για να μάθουν τι εστί
τουριστικό αφεντικό και διακοπές αδιάκοπες κάνουν τατουάζ το μπουγατσάν.
Κι όμως! …Το μπουγατσάν είναι σημείο - σύμβολο αλλοτρίωσης, πιο εύπεπτο
και πιο γευστικό απ' την ευελφάλεια. Κολάζει τη βίαιη προσαρμογή στην
ευρωπαϊκή καπιταλιστική πραγματικότητα και μετατοπίζει την αντίσταση του
πολίτη - καταναλωτή στο επίπεδο της ψευδαίσθησης. Μαζεύει κόσμο και
λεφτά, αλλάζει τάσεις και γούστα, εξαρτά μεγάλους και παιδιά από
συνήθειες κι ανάγκες ξένες ακόμα και στην ίδια τους την πολιτισμική
παραγωγή. Έτσι το μαγαζάκι νομίζει ότι θα επιζήσει με το μπουγατσάν,
απέναντι στην πολυεθνική που πουλάει προ πολλού κρουασάν με γέμιση
παντός επιστητού υλικού ήδη στα περίπτερα, τσακίζοντας τον αρτοποιό, τον
ζαχαροπλάστη, τον ψήστη, τον μυλωνά κ.λπ. και στην Ελλάδα, και στη
Γαλλία, και στην Αυστρία, και στην Τουρκία
Το πολιτικό μπουγατσάν, που λέγεται ΣΥΡΙΖΑ, απ' έξω Ευρώπη, κι από μέσα
κρέμα της αριστερής γιαγιάς από τας Σέρρας ας πούμε, ετοιμάζεται τώρα,
που έχει μεγάλη κοινοβουλευτική δύναμη και αντιπρόεδρο στο
Ευρωκοινοβούλιο, να καταθέσει αίτημα κατοχύρωσης της ελληνικότητας του
μπουγατσάν και με ειδική ανθρωπιστική οικονομική μελέτη των
οικονομολόγων του όλων των τάσεων, έτσι ώστε το μπουγατσάν να είναι
κεντρική τροφή μη κυβερνητικών οργανώσεων που θα χορηγείται σε
αναξιοπαθούντες πληθυσμούς.»
Πηγή: topontiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου