Εξαιρετικές εντυπώσεις άφησε το ρεσιτάλ βιολιού που δόθηκε την Τρίτη 17 Ιουνίου στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών, από τον Σταμάτη Βελιγράδη
στα πλαίσια των διπλωματικών εξετάσεων του.
Ο 24 χρονος ταλαντούχος μουσικός ,μαθητής της τάξης της καθηγήτριας Μάχης Κυπραίου,και ο Παπαδόπουλος Θεόφιλος που τον
συνόδεψε στο πιάνο, παρουσίασαν μερικά
από τα πιο γνωστά έργα γραμμένα για βιολί
και πιάνο, των σπουδαίων συνθετών Bach, Tartini, Mozart, Paganini, de Sarasate, Kreisler,Mendelsson-Bartholdy, αλλά και του Έλληνα Κωνσταντινίδη.
Η συναυλία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία του Αλεξάνδρειου Δημοτικού Ωδείου και της ΔΗ.ΚΕ.ΠΑΠ. και την παρακολούθησαν αρκετοί φίλοι της κλασσικής μουσικής, κάθε ηλικίας, που καταχειροκρότησαν τη δεξιοτεχνία των δύο βιρτουόζων μουσικών.
Ο Σταμάτης Βελιγράδης απέδωσε με
ζωντάνια, απαράμιλλη τεχνική, εκφραστικό ήχο, δραματική ένταση, ιδιαίτερο πάθος
και κυρίως με πολλή ευαισθησία και αφοσίωση τα πολύπλοκα, πλούσια σε μελωδίες,
ρυθμικές εναλλαγές, παιχνιδίσματα, αλλά και καθηλωτικά αργά μέρη,
αριστουργήματα. Μάλιστα έκανε ,με τις λιτές και μετρημένες
κινήσεις του επί σκηνής ,ακόμα και τα πιο δύσκολα δεξιοτεχνικά περάσματα να
φαίνονται απλά, σχεδόν αυτονόητα.
Και ενώ η γενική προσέγγιση του ταλαντούχου μουσικού πάνω στα
έργα παρέμενε σταθερή, κάθε
σονάτα, κάθε μέρος ξεχωριστά, κάθε νότα θα έλεγε κανείς, έδειχναν να
έχουν
μελετηθεί βαθιά και να τους έχει αποδοθεί ο ιδιαίτερος χαρακτήρας τους
και η
θέση που έχουν στην εξέλιξη των έργων των μεγάλων συνθετών . Έτσι η
πολυδιάστατη ερμηνεία του έδινε την εντύπωση μιας, σχεδόν ασκητικής,
απόλυτης αφοσίωσης
στην τέχνη του, που σαφώς ικανοποίησε την απαιτητική τετραμελή κριτική επιτροπή.
Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο σημείο αυτό και στο, επί
σκηνής , έτερον ήμισυ του Σταμάτη, τον πιανίστα Θεόφιλο Παπαδόπουλο με
τον
επιβεβλημένο άλλωστε και από τη φύση των έργων απόλυτα ισότιμο ρόλο, που
θα
ήταν άδικο να περάσει σε δεύτερη μοίρα λόγω του δικαιολογημένου
ενδιαφέροντος για τον πρώτο. Ο γνωστός πιανίστας, έδινε έμφαση στα
κοντράστ χωρίς όμως ποτέ να χάνεται η λυρική ροή,
διαφοροποιώντας και αυτός κάθε ιδιαίτερο στοιχείο των μελωδικά πολύ
πλούσιων
έργων.. Ο τεχνικός και στιλιστικός έλεγχος
των δύο μουσικών πάνω στη στέρεα αρχιτεκτονική των έργων ήταν απόλυτος
και
έμοιαζε σαν κάτι εντελώς φυσικό, σαν μην απαιτούσε καν ιδιαίτερη
προσπάθεια. Στο τέλος του ρεσιτάλ και οι δύο έμοιαζαν να είναι ευγνώμονες για τις ενθουσιώδεις
αντιδράσεις του
κοινού και το παρατεταμένο χειροκρότημα.
Η αγωνία για όλους
κορυφώθηκε όταν η επιτροπή, μαζί με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του
Αλεξάνδρειου Δημοτικού Ωδείου κ. Ανδρόνογλου αποσύρθηκε για να
βαθμολογήσει την επίδοση του διπλωματικού ρεσιτάλ του νεαρού σολίστα.
Tην αναμονή διαδέχθηκαν τα ζωηρά επιφωνήματα και τα θερμά
χειροκροτήματα την στιγμή της επίσημη ανακοίνωσης της επιτροπής(
αποτελούμενης από καταξιωμένους μουσικούς του είδους) ότι ο ταλαντούχος
μουσικός βαθμολογήθηκε ομόφωνα με άριστα δέκα για το εντυπωσιακό
,ομολογουμένως, διπλωματικό παίξιμό του.Αναπόφευκτη λοιπόν η συγκίνηση
και η χαρά για τους γονείς του ταλαντούχου μουσικού, Λάκη Βελιγράδη και
Ελένη Πισμίση αλλά και για τη δασκάλα του Μάχη Κυπραίου.
Στα συγχαρητήρια όλων των παρευρισκομένων για καλή
σταδιοδρομία πρέπει να να προστεθεί και η ευχή να μπορέσουν να γίνουν
όλα
αυτά κτήμα και του Γιαννιτσιώτικου ευρείου κοινού, ιδίως του νεανικού,
και να δίνεται συχνότερα η ευκαιρία στους νέους μουσικούς,όπως ο
Σταμάτης Βελιγράδης, να συνδιαμορφώσουν με την αξία και τις γνώσεις
τους τις καλλιτεχνικές εξελίξεις, για να μετατραπεί η αναγκαστική λόγω
κρίσης
αναδημιουργία των πολιτιστικών θεσμών σε κάτι θετικό με το βλέμμα στο
μέλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου