Κοινή ανακοίνωση για τη συνάντηση αντιπροσωπείας Συλλόγων εργαζομένων
του ΥΠ.ΠΟ.Α. με το Διευθυντή του Γραφείου Υπουργού Δ.Μ.Η.Δ.
(διαθεσιμότητες – απολύσεις, νέος Οργανισμός, έλεγχοι μετατροπών των συμβάσεων, αξιολόγηση με την υποχρεωτική ποσόστωση)
15/5/2014
15/5/2014
Την Τρίτη, 13 Μαΐου 2014, μετά την απεργιακή συγκέντρωση στο κτήριο της
Κεντρικής Υπηρεσίας (Μπουμπουλίνας) και την πορεία που ακολούθησε προς
το Υπουργείο Οικονομικών, σε ένδειξη συμπαράστασης στις απολυμένες
καθαρίστριες, αντιπροσωπεία των πρωτοβάθμιων Συλλόγων που συμμετείχαν
στις κινητοποιήσεις (Ενιαίος Σύλλογος Αττικής, Στερεάς και Νήσων, Π.Ε.
Διοικητικών, Π.Ε.Σ.Α. και Σ.Ε.Α.) και της Π.Ο.Ε. ΥΠ.ΠΟ. συναντήθηκε με
το Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού Δ.Μ.Η.Δ. κ. Δ. Μελιτσιώτη.
Από τη συνάντηση προέκυψαν πολύ σημαντικές ειδήσεις για όλα τα ζητήματα που μας απασχολούν και για τα οποία προκηρύχθηκε η 24ωρη απεργία. Η ενημέρωση που ακολουθεί περιλαμβάνει και στοιχεία που έγιναν γνωστά μετά την συνάντηση, όπως η δημοσίευση του ΦΕΚ 1205/Β/13.5.2014 για την κινητικότητα (συνημμένο 1) και το Δελτίο Τύπου του Υ.Δ.Μ.Η.Δ. σχετικά με την έκδοση απόφασης του κ. Μητσοτάκη για την εφαρμογή της νομοθετικής πρόβλεψης του άρθρου 42 του Ν. 4250/2014 για τον επανέλεγχο της μετατροπής συμβάσεων σε αορίστου χρόνου (συνημμένο 2).
1. Διαθεσιμότητες - απολύσεις
Όπως έγινε γνωστό στη συνάντηση, είχε ήδη σταλεί για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση για τη φάση της «κινητικότητας», με την οποία προκηρύσσονται θέσεις για τους υπαλλήλους που είναι σε διαθεσιμότητα και για τους οποίους επίκειται η λήξη του προβλεπόμενου οκταμήνου. Από τη διαδικασία αυτή εξαιρούνται οι διοικητικοί υπάλληλοι των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για τους οποίους θα ακολουθήσει ξεχωριστή, «εσωτερική» όπως ειπώθηκε, διαδικασία κινητικότητας.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν από τον κ. Δ. Μελιτσιώτη, για το σύνολο των π. 2.200 υπαλλήλων που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε διαθεσιμότητα σε όλο το Δημόσιο (εξαιρουμένων των διοικητικών υπαλλήλων των πανεπιστημίων), οι προβλεπόμενες θέσεις είναι μόνο 560 και κατανέμονται σε ολόκληρη την επικράτεια. Τελικά, το σχετικό ΦΕΚ περιλαμβάνει ακόμα λιτότερες θέσεις (547).
Οι φορείς υποδοχής είναι κατά κύριο λόγο τα Κ.Ε.Π., το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων (δικαστήρια) και το Υπουργείο Υγείας (νοσοκομεία). Οι θέσεις προκηρύσσονται ανά βαθμίδα εκπαίδευσης (Υ.Ε., Δ.Ε., Τ.Ε., Π.Ε.) και σε συγκεκριμένες ειδικότητες. Στη διαδικασία μπορούν να υποβάλουν αίτηση όλοι οι συνάδελφοι που είναι σε διαθεσιμότητα (στο ΦΕΚ αναφέρονται αναλυτικά οι ειδικότητες των «διαθεσίμων» ανά φορέα προέλευσης), ανεξάρτητα από την ειδικότητα με την οποία υπηρετούσαν έως τώρα, εφόσον βέβαια διαθέτουν τα προσόντα για τις προκηρυσσόμενες θέσεις.
Σε σχετική ερώτηση που του απευθύνθηκε, ο κ. Μελιτσιώτης απάντησε με τρόπο κατηγορηματικό ότι δεν προγραμματίζεται να προκηρυχτούν άλλες θέσεις (εκτός από την προαναφερθείσα «εσωτερική» διαδικασία για τα πανεπιστήμια). Δηλαδή, περισσότεροι από 1.6ο0 εργαζόμενοι απ’ όσους είναι σήμερα σε διαθεσιμότητα δεν θα τοποθετηθούν σε κάποια από τις παραπάνω θέσεις και θα απολυθούν.
Μετά και τη δημοσίευση της απόφασης σε ΦΕΚ, οι ενδιαφερόμενοι συνάδελφοι που βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας, καλούνται να υποβάλουν άμεσα τις αιτήσεις τους για τις θέσεις που προκηρύχθηκαν. Μόνο για όσους συμμετάσχουν στη διαδικασία με την υποβολή αίτησης, θα παραταθεί το καθεστώς διαθεσιμότητας μέχρι την έκδοση των τελικών πινάκων κατάταξης, κάτι που εκτιμάται από τον κ. Μελιτσιώτη ότι θα διαρκέσει 3 - 4 μήνες. Όσοι δεν υποβάλουν αίτηση, θα απολυθούν με τη συμπλήρωση του οκταμήνου της διαθεσιμότητας.
Υπενθυμίζουμε ότι για αρκετούς από τους «διαθεσίμους» συναδέλφους το οκτάμηνο λήγει τις αμέσως επόμενες ημέρες. Συνεπώς, πρέπει να ειδοποηθούν άμεσα για την υποβολή αίτησης, γιατί αλλιώς δεν θα παραταθεί η διαθεσιμότητά τους και θα βρεθούν απολυμένοι!
Είναι περιττό να αναφερθούμε στις μεγαλόστομες υποσχέσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.ΠΟ.Α., ότι δήθεν το Υπουργείο Πολιτισμού επρόκειτο να είναι φορέας υποδοχής σημαντικού αριθμού «διαθέσιμων» και από άλλους φορείς, δεδομένου ότι παρουσιάζει μεγάλα κενά στη στελέχωσή του, και ότι οι «διαθέσιμοι» συνάδελφοί μας επρόκειτο τάχα να επιστρέψουν στο Υπουργείο μέσα από το περιβόητο «πρόσθετο ειδικό κριτήριο».
Οι σημερινές εξελίξεις, που εκτός των άλλων σημαίνουν και την απώλεια 184 πολύτιμων θέσεων εργασίας για το ΥΠ.ΠΟ.Α., προαναγγέλοντας τις πρώτες μαζικές απολύσεις (μετά τις αναγκαστικές αποχωρήσεις λόγω της εφεδρείας του 2011), τους βαρύνουν και θα θυμίζουν σε όλους την αναξιοπιστία τους.
Ο στόχος της συγκυβέρνησης, που εμφορείται από την πιο ακραία νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία, είναι προφανής και, εξάλλου, έχει ανακοινωθεί δημόσια. Ολόκληροι τομείς του Δημοσίου, ακόμη και η διαχείριση αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, σχεδιάζεται να εκχωρηθούν σε ιδιώτες, δηλαδή ουσιαστικά στους γνωστούς διαπλεκόμενους ολιγάρχες, οι οποίοι αφού κοινωνικοποίησαν τις ζημιές που οι ίδιοι προκάλεσαν, τώρα επιτίθενται με σφοδρότητα σε ο,τιδήποτε δημόσιο αγαθό έχει απομείνει, από το νερό και την ενέργεια μέχρι την πολιτιστική κληρονομιά, για να αυξήσουν τα κέρδη τους και να επανα-εδραιώσουν την παρασιτική κυριαρχία τους.
Εμείς απλά δεν θα τους το επιτρέψουμε!
2. Νέος Οργανισμός του ΥΠ.ΠΟ.Α.
Τα σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων για τους νέους Οργανισμούς όλων των Υπουργείων, του ΥΠ.ΠΟ.Α. συμπεριλαμβανομένου, έχουν υπογραφεί από τους αρμόδιους Υπουργούς και τον Υπουργό Δ.Μ.Η.Δ. και έχουν σταλεί στο Συμβούλιο της Επικράτειας. Η δημοσίευση σε ΦΕΚ των τελικών Π.Δ. των νέων Οργανισμών αναμένεται μέχρι το τέλος του Ιουνίου.
Σε ερώτηση για το τί θα επακολουθήσει μετά τις όποιες πιθανές παρατηρήσεις του Σ.τ.Ε. και μέχρι τη δημοσίευση των Π.Δ. σε ΦΕΚ, δεν πήραμε κάποια συγκεκριμένη απάντηση. Υποθέτουμε ότι στο ΥΠ.ΠΟ.Α. θα επαναληφθούν οι γνωστές «νομοπαρασκευαστικές» διαδικασίες της τελευταίας στιγμής, που γίνονται σε στενό υπηρεσιακό κύκλο, εν κρυπτώ και παραβύστω.
Σύμφωνα με τα όσα έχει πει η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.ΠΟ.Α., ο μέγιστος αριθμός στελέχωσης που θα προβλέπεται, υπερκαλύπτει τις σημερινές θέσεις εργασίας, κάτι που ίσχυε στο σχέδιο Οργανισμού που διέρρευσε πριν μερικές εβδομάδες. Ελπίζουμε να μην έχει αλλάξει κάτι και να μην επανα-επιβεβαιωθεί και στο ζήτημα αυτό η αναξιοπιστία που επέδειξαν για τις διαθεσιμότητες.
Οι συνδικαλιστικοί φορείς στο ΥΠ.ΠΟ.Α. έχουν καταγγείλει τα σχεδιαζόμενα οργανογράμματα των συρρικνωμένων δομών, της απόσπασης αρμοδιοτήτων, των απολύσεων και των υποχρεωτικών μετακινήσεων, καθώς και την διαδικασία που ακολουθήθηκε για την κατάρτισή τους.
Μέχρι και σήμερα δεν έχει δοθεί στην δημοσιότητα και σε κανέναν ενδιαφερόμενο το σχέδιο Οργανισμού του ΥΠ.ΠΟ.Α. Υπενθυμίζεται ότι ακόμα και στην προσχηματική απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Commission) στο ερωτημοτολόγιο του Ευρωκοινοβουλίου για τα Μνημόνια αναφέρεται ότι η ευθύνη για τη δημιουργία συνθηκών κοινωνικού διαλόγου ανήκει στις κυβερνήσεις. Και βέβαια δεν δεχόμαστε ως σοβαρό επιχείρημα τα περί επείγοντος για ένα Οργανισμό που φτιάχνεται από το 2011!
3. Έλεγχοι μετατροπών των συμβάσεων σε ΙΔΑΧ
Για τους ελέγχους των μετατροπών των συμβάσεων ο κ. Μελιτσιώτης δήλωσε ανενημέρωτος. Εντούτοις, την ίδια ώρα δημοσιοποιούνταν Δελτίο Τύπου του Υ.Δ.Μ.Η.Δ., με το οποίο ανακοινώθηκε η έκδοση απόφασης του κ. Μητσοτάκη για την εφαρμογή της νομοθετικής πρόβλεψης του άρθρου 42 του Ν. 4250/2014 για τον επανέλεγχο της μετατροπής συμβάσεων σε αορίστου χρόνου.
Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου, με την απόφαση «καθορίζονται τα εφαρμοζόμενα κριτήρια και η διαδικασία επανελέγχου των συμβάσεων, όπως οι προτεραιότητες των φορέων ή των ειδικοτήτων που θα ελεγχθούν, . . .», ενώ σε αυτή περιλαμβάνεται η «περιγραφή ενδεικτικών συμπεριφορών που συνιστούν λόγο παράνομης μετατροπής, όπως η τυχόν χρήση πλαστών διακαιολογητικών, η υποβολή αναληθών ή ανακριβών στοιχείων, η παρασιώπηση ή απόκρυψη κρίσιμων στοιχείων».
Δηλαδή, φαίνεται να επανέρχεται από το «παράθυρο» η αρχική διατύπωση του άρθρου, όταν εισήχθη στην Βουλή, για επανακαθορισμό των κριτηρίων και προϋποθέσεων μετατροπής των συμβάσεων, η οποία είχε τροποποιηθεί μετά τις εύλογες έντονες αντιδράσεις των εργαζομένων. Τι μπορεί να αποτελεί «ανακριβές στοιχείο» ή «παρασιώπηση κρίσιμων στοιχείων»;
Ιδιαίτερη ανησυχία μας προκαλεί και η αναφορά σε «προτεραιότητες φορέων και ειδικοτήτων που θα ελεγχθούν», ειδικά αν συνυπολογιστεί το κλίμα που έχουν διαμορφώσει για το Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο στα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ παρουσιάζεται συνεχώς σαν «άνδρο παράνομων μετατροπών συμβάσεων», αποσιωπώντας προκλητικά την εργασιακή ομηρία που δυστυχώς συνεχίζεται με άλλη μορφή.
Ταυτόχρονα, είναι εμφανής η προσπάθεια του Υπουργού Δ.Μ.Η.Δ. να καλλιεργήσει κλίμα κοινωνικού αυτοματισμού, κάνοντας αναφορά στη «σιωπηλή πλειοψηφία της κοινωνίας» και στη «μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων και ικανών υπαλλήλων», στους οποίους υποτίθεται ότι οφείλει το κυνήγι μαγισσών που έχει εξαπολύσει.
4. Αξιολόγηση με την υποχρεωτική ποσόστωση
Όπως μας ενημέρωσε ο κ. Μελιτσιώτης και ανακοινώθηκε επίσημα και στον Τύπο, με εγκύκλιο του Υ.Δ.Μ.Η.Δ. οι προθεσμίες των φορέων του Δημοσίου για τα στάδια της «αξιολόγησης» με την υποχρεωτική ποσόστωση ευθυγραμμίστηκαν με αυτές των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Έτσι, οι αποφάσεις καταμερισμού των ποσοστών από τους Γενικούς Διευθυντές μετατίθενται για μέχρι τις 30 Ιουνίου, η αυταξιολόγηση μέχρι τις 15 Ιουλίου, οι εισηγήσεις μέχρι τις 31 Ιουλίου και οι εκθέσεις αξιολόγησης μέχρι τις 29 Αυγούστου.
Οι συνεχείς αναβολές, υπό την πίεση των εργαζομένων, στην εφαρμογή της νέας «αξιολόγησης» με την υποχρεωτική ποσόστωση, η ολοκλήρωση της οποίας έχει πλέον μεταφερθεί για οκτώ ολόκληρους μήνες μετά τη λήξη του «αξιολογούμενου» 2013, αποδεικνύουν ότι ο στόχος για την ακύρωση στην πράξη του αντισυνταγματικού Ν. 4250/2014 είναι όχι μόνο δίκαιος αλλά και εφικτός.
Η μετάθεση των προθεσμιών δεν πρέπει να προκαλέσει εφησυχασμό στους εργαζόμενους. Υπενθυμίζουμε πως βρίσκεται σε εξέλιξη, με τη συμβολή και των Σωματείων στο ΥΠ.ΠΟ.Α., η πρωτοβουλία της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. για μαζική συλλογή υπογραφών ενάντια στην «αξιολόγηση» - κόλαφο. Άλλωστε, στις 13/5 η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. κοινοποίησε προς όλα τα Υπουργεία και την προβλεπόμενη εξώδικη δήλωση, με την οποία κηρύσσει «αποχή διαρκείας από κάθε διαδικασία ή ενέργεια, που συνδέεται με τη διαδικασία αξιολογήσεως, παρέχοντας κατά τον τρόπο αυτό πλήρη κάλυψη στο σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων και εργαζομένων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου» (συνημμένο 3).
Η ανακοίνωση της παράτασης της «αξιολόγησης» πρέπει να μας κάνει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την πρώτη μεγάλη νίκη των εργαζομένων στο Δημόσιο τα τελευταία χρόνια, που πραγματικά είναι κοντά!
Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής Στερεάς και Νήσων
Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων
Πανελλήνιος Σύλλογος ΠΕ Διοικητικών ΥΠΠΟ
Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων
Από τη συνάντηση προέκυψαν πολύ σημαντικές ειδήσεις για όλα τα ζητήματα που μας απασχολούν και για τα οποία προκηρύχθηκε η 24ωρη απεργία. Η ενημέρωση που ακολουθεί περιλαμβάνει και στοιχεία που έγιναν γνωστά μετά την συνάντηση, όπως η δημοσίευση του ΦΕΚ 1205/Β/13.5.2014 για την κινητικότητα (συνημμένο 1) και το Δελτίο Τύπου του Υ.Δ.Μ.Η.Δ. σχετικά με την έκδοση απόφασης του κ. Μητσοτάκη για την εφαρμογή της νομοθετικής πρόβλεψης του άρθρου 42 του Ν. 4250/2014 για τον επανέλεγχο της μετατροπής συμβάσεων σε αορίστου χρόνου (συνημμένο 2).
1. Διαθεσιμότητες - απολύσεις
Όπως έγινε γνωστό στη συνάντηση, είχε ήδη σταλεί για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση για τη φάση της «κινητικότητας», με την οποία προκηρύσσονται θέσεις για τους υπαλλήλους που είναι σε διαθεσιμότητα και για τους οποίους επίκειται η λήξη του προβλεπόμενου οκταμήνου. Από τη διαδικασία αυτή εξαιρούνται οι διοικητικοί υπάλληλοι των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για τους οποίους θα ακολουθήσει ξεχωριστή, «εσωτερική» όπως ειπώθηκε, διαδικασία κινητικότητας.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν από τον κ. Δ. Μελιτσιώτη, για το σύνολο των π. 2.200 υπαλλήλων που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε διαθεσιμότητα σε όλο το Δημόσιο (εξαιρουμένων των διοικητικών υπαλλήλων των πανεπιστημίων), οι προβλεπόμενες θέσεις είναι μόνο 560 και κατανέμονται σε ολόκληρη την επικράτεια. Τελικά, το σχετικό ΦΕΚ περιλαμβάνει ακόμα λιτότερες θέσεις (547).
Οι φορείς υποδοχής είναι κατά κύριο λόγο τα Κ.Ε.Π., το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων (δικαστήρια) και το Υπουργείο Υγείας (νοσοκομεία). Οι θέσεις προκηρύσσονται ανά βαθμίδα εκπαίδευσης (Υ.Ε., Δ.Ε., Τ.Ε., Π.Ε.) και σε συγκεκριμένες ειδικότητες. Στη διαδικασία μπορούν να υποβάλουν αίτηση όλοι οι συνάδελφοι που είναι σε διαθεσιμότητα (στο ΦΕΚ αναφέρονται αναλυτικά οι ειδικότητες των «διαθεσίμων» ανά φορέα προέλευσης), ανεξάρτητα από την ειδικότητα με την οποία υπηρετούσαν έως τώρα, εφόσον βέβαια διαθέτουν τα προσόντα για τις προκηρυσσόμενες θέσεις.
Σε σχετική ερώτηση που του απευθύνθηκε, ο κ. Μελιτσιώτης απάντησε με τρόπο κατηγορηματικό ότι δεν προγραμματίζεται να προκηρυχτούν άλλες θέσεις (εκτός από την προαναφερθείσα «εσωτερική» διαδικασία για τα πανεπιστήμια). Δηλαδή, περισσότεροι από 1.6ο0 εργαζόμενοι απ’ όσους είναι σήμερα σε διαθεσιμότητα δεν θα τοποθετηθούν σε κάποια από τις παραπάνω θέσεις και θα απολυθούν.
Μετά και τη δημοσίευση της απόφασης σε ΦΕΚ, οι ενδιαφερόμενοι συνάδελφοι που βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας, καλούνται να υποβάλουν άμεσα τις αιτήσεις τους για τις θέσεις που προκηρύχθηκαν. Μόνο για όσους συμμετάσχουν στη διαδικασία με την υποβολή αίτησης, θα παραταθεί το καθεστώς διαθεσιμότητας μέχρι την έκδοση των τελικών πινάκων κατάταξης, κάτι που εκτιμάται από τον κ. Μελιτσιώτη ότι θα διαρκέσει 3 - 4 μήνες. Όσοι δεν υποβάλουν αίτηση, θα απολυθούν με τη συμπλήρωση του οκταμήνου της διαθεσιμότητας.
Υπενθυμίζουμε ότι για αρκετούς από τους «διαθεσίμους» συναδέλφους το οκτάμηνο λήγει τις αμέσως επόμενες ημέρες. Συνεπώς, πρέπει να ειδοποηθούν άμεσα για την υποβολή αίτησης, γιατί αλλιώς δεν θα παραταθεί η διαθεσιμότητά τους και θα βρεθούν απολυμένοι!
Είναι περιττό να αναφερθούμε στις μεγαλόστομες υποσχέσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.ΠΟ.Α., ότι δήθεν το Υπουργείο Πολιτισμού επρόκειτο να είναι φορέας υποδοχής σημαντικού αριθμού «διαθέσιμων» και από άλλους φορείς, δεδομένου ότι παρουσιάζει μεγάλα κενά στη στελέχωσή του, και ότι οι «διαθέσιμοι» συνάδελφοί μας επρόκειτο τάχα να επιστρέψουν στο Υπουργείο μέσα από το περιβόητο «πρόσθετο ειδικό κριτήριο».
Οι σημερινές εξελίξεις, που εκτός των άλλων σημαίνουν και την απώλεια 184 πολύτιμων θέσεων εργασίας για το ΥΠ.ΠΟ.Α., προαναγγέλοντας τις πρώτες μαζικές απολύσεις (μετά τις αναγκαστικές αποχωρήσεις λόγω της εφεδρείας του 2011), τους βαρύνουν και θα θυμίζουν σε όλους την αναξιοπιστία τους.
Ο στόχος της συγκυβέρνησης, που εμφορείται από την πιο ακραία νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία, είναι προφανής και, εξάλλου, έχει ανακοινωθεί δημόσια. Ολόκληροι τομείς του Δημοσίου, ακόμη και η διαχείριση αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, σχεδιάζεται να εκχωρηθούν σε ιδιώτες, δηλαδή ουσιαστικά στους γνωστούς διαπλεκόμενους ολιγάρχες, οι οποίοι αφού κοινωνικοποίησαν τις ζημιές που οι ίδιοι προκάλεσαν, τώρα επιτίθενται με σφοδρότητα σε ο,τιδήποτε δημόσιο αγαθό έχει απομείνει, από το νερό και την ενέργεια μέχρι την πολιτιστική κληρονομιά, για να αυξήσουν τα κέρδη τους και να επανα-εδραιώσουν την παρασιτική κυριαρχία τους.
Εμείς απλά δεν θα τους το επιτρέψουμε!
2. Νέος Οργανισμός του ΥΠ.ΠΟ.Α.
Τα σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων για τους νέους Οργανισμούς όλων των Υπουργείων, του ΥΠ.ΠΟ.Α. συμπεριλαμβανομένου, έχουν υπογραφεί από τους αρμόδιους Υπουργούς και τον Υπουργό Δ.Μ.Η.Δ. και έχουν σταλεί στο Συμβούλιο της Επικράτειας. Η δημοσίευση σε ΦΕΚ των τελικών Π.Δ. των νέων Οργανισμών αναμένεται μέχρι το τέλος του Ιουνίου.
Σε ερώτηση για το τί θα επακολουθήσει μετά τις όποιες πιθανές παρατηρήσεις του Σ.τ.Ε. και μέχρι τη δημοσίευση των Π.Δ. σε ΦΕΚ, δεν πήραμε κάποια συγκεκριμένη απάντηση. Υποθέτουμε ότι στο ΥΠ.ΠΟ.Α. θα επαναληφθούν οι γνωστές «νομοπαρασκευαστικές» διαδικασίες της τελευταίας στιγμής, που γίνονται σε στενό υπηρεσιακό κύκλο, εν κρυπτώ και παραβύστω.
Σύμφωνα με τα όσα έχει πει η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.ΠΟ.Α., ο μέγιστος αριθμός στελέχωσης που θα προβλέπεται, υπερκαλύπτει τις σημερινές θέσεις εργασίας, κάτι που ίσχυε στο σχέδιο Οργανισμού που διέρρευσε πριν μερικές εβδομάδες. Ελπίζουμε να μην έχει αλλάξει κάτι και να μην επανα-επιβεβαιωθεί και στο ζήτημα αυτό η αναξιοπιστία που επέδειξαν για τις διαθεσιμότητες.
Οι συνδικαλιστικοί φορείς στο ΥΠ.ΠΟ.Α. έχουν καταγγείλει τα σχεδιαζόμενα οργανογράμματα των συρρικνωμένων δομών, της απόσπασης αρμοδιοτήτων, των απολύσεων και των υποχρεωτικών μετακινήσεων, καθώς και την διαδικασία που ακολουθήθηκε για την κατάρτισή τους.
Μέχρι και σήμερα δεν έχει δοθεί στην δημοσιότητα και σε κανέναν ενδιαφερόμενο το σχέδιο Οργανισμού του ΥΠ.ΠΟ.Α. Υπενθυμίζεται ότι ακόμα και στην προσχηματική απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Commission) στο ερωτημοτολόγιο του Ευρωκοινοβουλίου για τα Μνημόνια αναφέρεται ότι η ευθύνη για τη δημιουργία συνθηκών κοινωνικού διαλόγου ανήκει στις κυβερνήσεις. Και βέβαια δεν δεχόμαστε ως σοβαρό επιχείρημα τα περί επείγοντος για ένα Οργανισμό που φτιάχνεται από το 2011!
3. Έλεγχοι μετατροπών των συμβάσεων σε ΙΔΑΧ
Για τους ελέγχους των μετατροπών των συμβάσεων ο κ. Μελιτσιώτης δήλωσε ανενημέρωτος. Εντούτοις, την ίδια ώρα δημοσιοποιούνταν Δελτίο Τύπου του Υ.Δ.Μ.Η.Δ., με το οποίο ανακοινώθηκε η έκδοση απόφασης του κ. Μητσοτάκη για την εφαρμογή της νομοθετικής πρόβλεψης του άρθρου 42 του Ν. 4250/2014 για τον επανέλεγχο της μετατροπής συμβάσεων σε αορίστου χρόνου.
Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου, με την απόφαση «καθορίζονται τα εφαρμοζόμενα κριτήρια και η διαδικασία επανελέγχου των συμβάσεων, όπως οι προτεραιότητες των φορέων ή των ειδικοτήτων που θα ελεγχθούν, . . .», ενώ σε αυτή περιλαμβάνεται η «περιγραφή ενδεικτικών συμπεριφορών που συνιστούν λόγο παράνομης μετατροπής, όπως η τυχόν χρήση πλαστών διακαιολογητικών, η υποβολή αναληθών ή ανακριβών στοιχείων, η παρασιώπηση ή απόκρυψη κρίσιμων στοιχείων».
Δηλαδή, φαίνεται να επανέρχεται από το «παράθυρο» η αρχική διατύπωση του άρθρου, όταν εισήχθη στην Βουλή, για επανακαθορισμό των κριτηρίων και προϋποθέσεων μετατροπής των συμβάσεων, η οποία είχε τροποποιηθεί μετά τις εύλογες έντονες αντιδράσεις των εργαζομένων. Τι μπορεί να αποτελεί «ανακριβές στοιχείο» ή «παρασιώπηση κρίσιμων στοιχείων»;
Ιδιαίτερη ανησυχία μας προκαλεί και η αναφορά σε «προτεραιότητες φορέων και ειδικοτήτων που θα ελεγχθούν», ειδικά αν συνυπολογιστεί το κλίμα που έχουν διαμορφώσει για το Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο στα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ παρουσιάζεται συνεχώς σαν «άνδρο παράνομων μετατροπών συμβάσεων», αποσιωπώντας προκλητικά την εργασιακή ομηρία που δυστυχώς συνεχίζεται με άλλη μορφή.
Ταυτόχρονα, είναι εμφανής η προσπάθεια του Υπουργού Δ.Μ.Η.Δ. να καλλιεργήσει κλίμα κοινωνικού αυτοματισμού, κάνοντας αναφορά στη «σιωπηλή πλειοψηφία της κοινωνίας» και στη «μεγάλη πλειοψηφία των έντιμων και ικανών υπαλλήλων», στους οποίους υποτίθεται ότι οφείλει το κυνήγι μαγισσών που έχει εξαπολύσει.
4. Αξιολόγηση με την υποχρεωτική ποσόστωση
Όπως μας ενημέρωσε ο κ. Μελιτσιώτης και ανακοινώθηκε επίσημα και στον Τύπο, με εγκύκλιο του Υ.Δ.Μ.Η.Δ. οι προθεσμίες των φορέων του Δημοσίου για τα στάδια της «αξιολόγησης» με την υποχρεωτική ποσόστωση ευθυγραμμίστηκαν με αυτές των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Έτσι, οι αποφάσεις καταμερισμού των ποσοστών από τους Γενικούς Διευθυντές μετατίθενται για μέχρι τις 30 Ιουνίου, η αυταξιολόγηση μέχρι τις 15 Ιουλίου, οι εισηγήσεις μέχρι τις 31 Ιουλίου και οι εκθέσεις αξιολόγησης μέχρι τις 29 Αυγούστου.
Οι συνεχείς αναβολές, υπό την πίεση των εργαζομένων, στην εφαρμογή της νέας «αξιολόγησης» με την υποχρεωτική ποσόστωση, η ολοκλήρωση της οποίας έχει πλέον μεταφερθεί για οκτώ ολόκληρους μήνες μετά τη λήξη του «αξιολογούμενου» 2013, αποδεικνύουν ότι ο στόχος για την ακύρωση στην πράξη του αντισυνταγματικού Ν. 4250/2014 είναι όχι μόνο δίκαιος αλλά και εφικτός.
Η μετάθεση των προθεσμιών δεν πρέπει να προκαλέσει εφησυχασμό στους εργαζόμενους. Υπενθυμίζουμε πως βρίσκεται σε εξέλιξη, με τη συμβολή και των Σωματείων στο ΥΠ.ΠΟ.Α., η πρωτοβουλία της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. για μαζική συλλογή υπογραφών ενάντια στην «αξιολόγηση» - κόλαφο. Άλλωστε, στις 13/5 η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. κοινοποίησε προς όλα τα Υπουργεία και την προβλεπόμενη εξώδικη δήλωση, με την οποία κηρύσσει «αποχή διαρκείας από κάθε διαδικασία ή ενέργεια, που συνδέεται με τη διαδικασία αξιολογήσεως, παρέχοντας κατά τον τρόπο αυτό πλήρη κάλυψη στο σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων και εργαζομένων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου» (συνημμένο 3).
Η ανακοίνωση της παράτασης της «αξιολόγησης» πρέπει να μας κάνει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την πρώτη μεγάλη νίκη των εργαζομένων στο Δημόσιο τα τελευταία χρόνια, που πραγματικά είναι κοντά!
Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής Στερεάς και Νήσων
Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων
Πανελλήνιος Σύλλογος ΠΕ Διοικητικών ΥΠΠΟ
Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου