Ολοκληρώθηκε η συγκέντρωση στη Βουλή, των εργαζόμενων στα λιμάνια, στο
πλαίσιο της 24ωρης απεργίας που έχουν προκηρύξει για σήμερα η Ομοσπονδία
Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και η 'Ενωση Λιμενεργατών, με
αφορμή την κατάθεση, προς έγκριση στη Βουλή, της πρόσκλησης εκδήλωσης
επενδυτικού ενδιαφέροντος για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου
μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Ανοιχτοί οι δρόμοι στο
κέντρο της Αθήνας.
Νωρίτερα είχε κλείσει η οδός Σταδίου, καθώς οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν πορεία από την πλατεία Κλαυθμώνος προς τη Βουλή.
"Η κυβέρνηση συνεχίζει, παρά τη μεγάλη αντίδραση των συνδικάτων, των
κοινωνικών φορέων, της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, την
προσπάθεια εκποίησης των ΟΛΠ, ΟΛΘ και των άλλων Λιμανιών,
χρησιμοποιώντας το ΤΑΙΠΕΔ για να αποσιωπήσει τις πολιτικές ευθύνες που
επωμίζεται από το έγκλημα που επιχειρεί σε βάρος της εθνικής οικονομίας,
της αναπτυξιακής προοπτικής και του κοινωνικού ρόλου που επιτελούν τα
Λιμάνια" τονίζεται σε ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ.
Σε 24ωρη απεργία βρίσκονται και οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Λιμένος
Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της σχετικής απόφασης που πήρε η Ομοσπονδία
Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), ενώ αντιπροσωπείες εργαζομένων από
τη Β. Ελλάδα βρίσκονται ήδη στην Αθήνα, προκειμένου να συμμετέχουν στην
συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιεί η Ομοσπονδία Υπαλλήλων
Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ).
"Αποφασίσαμε να συμμετέχουμε δυναμικά στις κινητοποιήσεις που έπονται,
αφού είμαστε σίγουροι ότι μετά τον ΟΛΠ σειρά θα πάρει και μάλιστα άμεσα,
το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η πώληση του οποίου θα αποτελέσει έγκλημα",
τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η επικεφαλής του Συλλόγου Διοικητικών
Υπαλλήλων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, Φανή Γουργούρη.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, στόχος, με την πώληση
πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, είναι ο Πειραιάς να μετατραπεί
σύντομα σε «μητροπολιτικό λιμάνι» ολόκληρης της Μεσογείου και η χώρα να
αξιοποιήσει στο έπακρο το γεωστρατηγικό της πλεονέκτημα. Ο αρμόδιος
υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, στην ομιλία του στη Βουλή, αναμένεται να
απαντήσει σε επικρίσεις βουλευτών, να αναφερθεί στα οφέλη από την
ανάπτυξη του λιμανιού, αλλά και να καθησυχάσει τους εργαζόμενους που
έχουν εξαγγείλει κινητοποιήσεις.
Το ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με πληροφορίες, προτίθεται να ζητήσει περαιτέρω
διευκρινίσεις για το θέμα και αν η συγκεκριμένη κίνηση καλύπτεται νομικά
και ότι δεν θα έχει συνταγματικά προβλήματα στο μέλλον, σε σχέση με την
Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης, αναμένεται να ζητηθεί έκθεση από ειδικούς
συμβούλους για το ποια επιλογή είναι η συμφερότερη για τη χώρα, αυτή της
πώλησης των μετοχών ή της παραχώρησης υπηρεσιών, ενώ αναμένεται να
θέσει και θέμα, γιατί έως τώρα δεν έχει συσταθεί η Ρυθμιστική Αρχή
Λιμένων που είναι η αρμόδια αρχή για την εποπτεία των εμπορικών
λιμανιών.
Ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι «η κυβέρνηση των μνημονίων
επεκτείνοντας την καταστροφική της πολιτική ξεκινάει με διαδικασίες
εξπρές την προσπάθειας ξεπουλήματος της πλειοψηφίας των μετοχών του ΟΛΠ,
που θα μετατρέψει σε ιδιωτικό μονοπώλιο το μεγαλύτερο λιμάνι της
χώρας».
«Το ΤΑΙΠΕΔ επιχειρεί να προβεί άμεσα στην πώληση του 67% των μετοχών
του ΟΛΠ επιλέγοντας ένα μοντέλο ιδιωτικοποίησης που είναι σε αντίθεση με
το δημόσιο συμφέρον και επισφαλές για το μέλλον των εργαζομένων καθώς
και των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο
λιμάνι» τονίζει από την πλευρά της η ΔΗΜΑΡ.
Στο θέμα παρενέβη και ο δήμαρχος Πειραιά Βασίλης Μιχαλολιάκος ο οποίος
κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου τόνισε: «Η άποψή
μας είναι ότι οι μετοχές πρέπει να ανήκουν στον δήμο, στην περιφέρεια,
στην Αυτοδιοίκηση. Θέλουμε τις μετοχές και εμείς τις μετοχές δεν τις
πουλάμε. Μαζί με αυτό, αν θέλετε, είναι τι ανταποδοτικά έχει η πόλη του
Πειραιά από τη λειτουργία του λιμανιού, που επιβαρύνεται από τις
επισκέψεις των Ελλήνων, που θέλουν να ταξιδέψουν με την ακτοπλοΐα ή των
φίλων της χώρας, οι οποίοι επισκέπτονται την Ελλάδα μέσω του Πειραιά και
της κρουαζιέρας».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου