Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΥΠ.ΠΟ. ΑΤΤΙΚΗΣ – ΣΤΕΡΕΑΣ & ΝΗΣΩΝ

Η ολομέτωπη επίθεση της Κυβέρνησης και της Τρόικας στα δημόσια αγαθά, τον δημόσιο τομέα και τους εργαζόμενους σε αυτόν συνεχίζεται και τη νέα χρονιά. Ζητήματα που έμειναν ανοιχτά την προηγούμενη περίοδο, μαζί με νέα μέτωπα που άνοιξαν, μας φέρνουν αντιμέτωπους με μια δυσοίωνη πραγματικότητα:

1. Έλεγχος της διαδικασίας εφαρμογής του «ΠΔ Παυλόπουλου»
Ο γενικευμένος έλεγχος ολόκληρης της διαδικασίας με την οποία 2.700 περίπου συνάδελφοι στο ΥΠΠΟΑ έγιναν ΙΔΑΧ με τις διατάξεις του ΠΔ 164/2004, έλεγχος που ξεκίνησε με πολιτική εντολή του Ειδικού Γραμματέα του Σώματος Ελεγκτών-Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.), συνεχίζεται, παρότι το ΥΔΜΗΔ έχει ζητήσει με εγκύκλιό του τη διενέργεια (από τις Γενικές Διευθύνσεις Διοικητικού) ελέγχου νομιμότητας όλων των διαδικασιών προσλήψεων μονίμου και ΙΔΑΧ προσωπικού σε όλο τον δημόσιο τομέα.
Ο έλεγχος στο ΥΠΠΟΑ, που δεν αφορά σε κάποιες μόνο περιπτώσεις αλλά είναι συνολικός και εξονυχιστικός, όχι μόνο δεν σταμάτησε στις 15/1, προθεσμία που είχε θέσει στο Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. ο Υπουργός Πολιτισμού, αλλά όπως φαίνεται εξαπλώνεται, για διασταύρωση στοιχειών, και σε αρχεία κεντρικών και περιφερειακών υπηρεσιών εκτός του κτιρίου της Μπουμπουλίνας.
Επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά πως η διαδικασία αυτή στοχοποιεί το ΥΠΠΟΑ, επιχειρεί να θέσει σε μια ιδιότυπη «εργασιακή ομηρία» το 45% των υπαλλήλων του, να αμφισβητήσει το ίδιο το ΑΣΕΠ που επόπτευσε τη διαδικασία ως Ανεξάρτητη Αρχή, να ενοχοποιήσει το «ΠΔ Παυλόπουλου» και τους αορίστου χρόνου εργαζόμενους στο ΥΠΠΟΑ στο σύνολό τους.
Αξιοποιώντας και υποθάλποντας ανθρωποφαγικές λογικές που βρίσκουν την έκφρασή τους σε μια άθλια «βιομηχανία» κατασκευής κάθε λογής καταγγελιών, οι εμπνευστές της κίνησης αυτής φιλοδοξούν να αμφισβητήσουν τις πολιτικές επιλογές του 2004, να επανερμηνεύσουν διαδικασίες (ερμηνευτικές εγκυκλίους για την υλοποίησή του ΠΔ 164/2004, αποφάσεων της ολομελείας του ΑΣΕΠ κατόπιν αιτημάτων/ερωτημάτων του ΥΠ.ΠΟ., γνωμοδοτήσεις του Ν.Σ.Κ. κλπ), που ακολουθήθηκαν στο δεδομένο πολιτικό και νομικό κλίμα της περιόδου εκείνης, προκειμένου να οδηγήσουν στην απόλυση εκατοντάδες εργαζόμενους, να εντοπίσουν τις «πηγές» για την απόλυση των 15.000 συναδέλφων από το Δημόσιο που έχουν υποσχεθεί στην Τρόικα.
Οι ελεγκτές δεν ήρθαν για να ελέγξουν «κάποιες περίεργες» περιπτώσεις, αλλά για να ξαναδούν από την αρχή την εφαρμογή του ΠΔ στο ΥΠΠΟΑ και να κατασκευάσουν τις επόμενες λίστες προς απόλυση.

2. Νέος Οργανισμός
Συγκροτήθηκε και λειτουργεί, με πλήρη μυστικότητα και με διαδικασίες εξπρές, η επιτροπή για την αναθεώρηση του Οργανισμού του ΥΠΠΟΑ. Είναι, βέβαια, σε όλους γνωστό πως η διαδικασία κατάρτισης νέων Οργανισμών σε όλο το Δημόσιο δεν προέκυψε από καμία σοβαρή συζήτηση ούτε για το είδος των Δημόσιων Υπηρεσιών που έχει ανάγκη η κοινωνία ούτε καν από κάποια φερέγγυα διαδικασία αξιολόγησης της υπάρχουσας κατάστασης.
Παρά τις επικοινωνιακές κορώνες, δεν πρόκειται ούτε για προσπάθεια «βελτίωσης» του κράτους ούτε για «εξορθολογισμό» της λειτουργίας του. Πρόκειται για μία ακόμη μνημονιακή δέσμευση της συγκυβέρνησης που στοχεύει στη συρρίκνωση με κάθε τρόπο του Δημόσιου Τομέα, την εκχώρηση τομέων του σε ιδιωτικά συμφέροντα, τη διάλυση τομέων που σχετίζονται με κοινωνικά αγαθά (παιδεία, υγεία, ασφάλιση, πολιτισμό), την απόλυση δημοσίων υπαλλήλων.
Το ΥΠΠΟΑ, που άλλωστε η πρώτη κυβέρνηση Σαμαρά το είχε υποβιβάσει σε Γενική Γραμματεία, δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση στην άνωθεν οδηγία για συρρίκνωση των δομών. Όπως είναι ήδη γνωστό από το καλοκαίρι, το σχέδιο που κυοφορείται προβλέπει μείωση των δομών κατά 40-45% (κυρίως σε επίπεδο περιφερειακών υπηρεσιών και τμημάτων), ενώ δεν επιχειρήθηκε καν κάποια διαβούλευση με τους ίδιους τους εργαζόμενους ούτε για το περιεχόμενο των αλλαγών ούτε για την κατανομή των αρμοδιοτήτων ούτε βέβαια για τη στελέχωση των υπηρεσιών που θα προκύψουν τελικά…
Για ένα μόνο να είναι σίγουροι όσοι σχεδιάζουν επί χάρτου τις όποιες περικοπές: οι εργαζόμενοι θα αντιταχθούμε σε κάθε σχέδιο που απομειώνει το έργο μας, που εκχωρεί αρμοδιότητες εκτός ΥΠΠΟΑ, που απειλεί θέσεις εργασίας, που οδηγεί σε υποχρεωτικές μετακινήσεις προσωπικού.

3. Αξιολόγηση προσωπικού
Νέες ανθρωποφαγικές τεχνικές επιχειρεί να θεσπίσει το ΥΔΜΗΔ με το νομοσχέδιο «Διοικητικές απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα – Τροποποίηση διατάξεων Π.Δ. 318/1992 (Α’ 161) και λοιπές ρυθμίσεις». Με αυτό εισάγει τη συγκριτική αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων μέσω του προσδιορισμού ανώτατων ποσοστών υπαλλήλων, που μπορούν να αξιολογηθούν ανά κλίμακα βαθμολογίας. Συγκεκριμένα, με τους βαθμούς 9 έως 10 θα αξιολογείται ποσοστό έως και 25% των υπαλλήλων ανά Γενική Διεύθυνση , με τους βαθμούς 7 έως 8 θα αξιολογείται ποσοστό έως και 60% των υπαλλήλων και με τους βαθμούς 1 έως 6 θα αξιολογείται ποσοστό έως και 15% των υπαλλήλων. Για την αξιολόγηση των Προϊσταμένων Τμημάτων και Διευθύνσεων ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικών μονάδων, το ανώτατο ποσοστό αξιολόγησης με τους βαθμούς 9 ή 10 ανέρχεται έως και 70%.
Η μη εφαρμογή των ποσοστώσεων από τους αξιολογητές συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα, δηλαδή ο αξιολογητής ωθείται να αξιολογεί κατά ένα ποσοστό ακόμη κι αναντίστοιχα με τα πραγματικά δεδομένα, ώστε να προσαρμοστεί στην ποσόστωση και να αποφύγει την πειθαρχική δίωξη. Την αξιολόγηση ενεργεί ο προϊστάμενος της αμέσως υπερκείμενης οργανικής μονάδας εκείνης που υπηρετεί ο αξιολογούμενος (νέο άρθρο 14), δηλαδή η αξιολόγηση γίνεται από ένα μόνο πρόσωπο, σε αντίθεση με ό,τι ίσχυε μέχρι σήμερα (2 αξιολογητές). Το δικαίωμα του υπαλλήλου να ζητά και να λαμβάνει πλήρη γνώση ή και αντίγραφο των εκθέσεών του από την αρμόδια υπηρεσία προσωπικού καταργείται (άρθρο 21 ΠΔ 318 παρ. 2). Η υπηρεσία υποχρεούται να γνωστοποιεί στον υπάλληλο την τελευταία σελίδα κι όχι το σύνολο της έκθεσης αξιολόγησης. Η εξέταση των ενστάσεων διενεργείται πλέον από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης (3 Γενικοί Δ/ντές) κι όχι από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Οι αιρετοί εκπρόσωποι των εργαζομένων αποκλείονται από τη διαδικασία.
Το σύστημα της συγκριτικής αξιολόγησης με τη χρήση ποσόστωσης θα προκαλέσει εξαντλητικούς ανταγωνισμούς μεταξύ των εργαζομένων και θα αποδομήσει ακόμη περισσότερο ό,τι έχει διασωθεί από τις καταστροφικές νεοφιλελεύθερες πολιτικές της δικομματικής (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) κυβέρνησης, της ΕΈ και του ΔΝΤ στο δημόσιο. Από τη στιγμή που ένα ποσοστό υπαλλήλων θα χαρακτηριστεί υποχρεωτικά ως «μειωμένων ικανοτήτων» ουσιαστικά θα οδηγηθεί στην απόλυση (κατόπιν αξιολόγησης μάλιστα) όπως προβλέπουν οι μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης και απαιτούν καθημερινά τα μέσα μαζικής χειραγώγησης συνειδήσεων. Πρόκειται για μια εντελώς συγκεντρωτική και ευνοιοκρατική, αντιδημοκρατική και άδικη, αναχρονιστική, ακόμη και για τον ιδιωτικό τομέα, τεχνική, που πριμοδοτεί τις κανιβαλικές πρακτικές μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων και έχει ήδη καταψηφιστεί από τους εργαζόμενους!
Μάλιστα, το ΥΔΜΗΔ, με έγγραφό του καλεί τις αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού Προσωπικού να μην προβούν στις προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις του Π.Δ. 318/1992 ενέργειες, μέσα στις νόμιμες προθεσμίες για τη σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, ενόψει της επικείμενης εισαγωγής του σχεδίου νόμου προς ψήφιση στη Βουλή. Δηλαδή καλούνται οι υπηρεσίες να μην εφαρμόσουν την υφιστάμενη νομοθεσία…

3. Κατάργηση Φορέων του Δημοσίου - Ιδιωτικοποιήσεις
Με το ίδιο απαράδεκτο και κοινωνικά επιζήμιο νομοσχέδιο η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ καταργεί 21 φορείς και υπηρεσίες. Οι ΙΔΑΧ υπάλληλοι των ΝΠΙΔ που καταργούνται οδηγούνται σε υποχρεωτική αποχώρηση, ενώ οι υπάλληλοι των ΝΠΔΔ εντάσσονται στο πρόγραμμα της κινητικότητας. Η κίνηση αυτή έχει διπλή στόχευση: από τη μια να οδηγήσει στην απόλυση χιλιάδες εργαζομένους στους υπό κατάργηση φορείς και από την άλλη να βάλει ένα ακόμη λιθάρι στην πορεία ιδιωτικοποίησης τομέων δημοσίου συμφέροντος.
Στους υπό κατάργηση φορείς συμπεριλαμβάνονται τόσο το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) όσο και η Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας (ΕΑΧΑ), φορείς που σχετίζονται άμεσα με εργασίες ευθύνης του ΥΠΠΟΑ. Οι αρμοδιότητες, μάλιστα, της ΕΑΧΑ οδεύουν προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ – πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ) την ίδια ώρα που ιδιωτικές πρωτοβουλίες αναλαμβάνουν παρεμβάσεις σε σημεία της πόλης που έχουν ιστορικό/αρχαιολογικό ενδιαφέρον.
Οι εργαζόμενοι στο ΥΠΠΟΑ διεκδικούμε, με κάθε πρόσφορο μέσο, το αυτονόητο: οι αρμοδιότητες των φορέων αυτών τόσο αυτές που σχετίζονται με την πολιτική του βιβλίου όσο και εκείνες που σχετίζονται με διαμορφώσεις χώρων μνημειακού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος να παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο και να περιέλθουν στο ΥΠΠΟΑ, όπως βέβαια και να ενταχθεί το προσωπικό των υπό κατάργηση φορέων στο στελεχιακό δυναμικό του ΥΠΠΟΑ.
Με αυτήν την αφορμή, αλλά και σε συνέχεια του «θορύβου» που ξεκίνησε σε μερίδα του ελληνικού και ξένου Τύπου, μετά από προτάσεις για εμπλοκή ιδιωτικών επιχειρηματικών συμφερόντων στην διαχείριση του αρχαιολογικού χώρου της Νεμέας, ξεκαθαρίζουμε προς κάθε πλευρά πως οι εργαζόμενοι στο ΥΠΠΟΑ θα αντισταθούμε σε κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης και εκχώρησης αρμοδιοτήτων του ΥΠΠΟΑ. Θα έπρεπε, μάλιστα, οι εκπρόσωποι ξένων πανεπιστημίων και αρχαιολογικών σχολών, που μέχρι και σήμερα φιλοξενούνται στη χώρα για να ασκήσουν αρχαιολογικό έργο το οποίο κανονικά θα έπρεπε να ασκεί η Αρχαιολογική Υπηρεσία, να είναι πολύ περισσότερο προσεκτικοί όταν μπαίνουν στον πειρασμό να διατυπώσουν ανάλογες «προτάσεις».

4. Διαθεσιμότητες - Απολύσεις
Όπως είναι γνωστό η υπόθεση της «διαθεσιμότητας-κινητικότητας», η απαράδεκτη και αντεργατική αυτή κυβερνητική επιλογή για απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων, έχει χτυπήσει και την πόρτα του ΥΠΠΟΑ. Δεκάδες συνάδελφοι, απολύτως απαραίτητοι στις υποστελεχωμένες υπηρεσίες, ζουν τους τελευταίους μήνες στον προθάλαμο της ανεργίας και της απόλυσης. Το ζήτημα παραμένει ανοιχτό για όλους μας και αποτελεί χρέος τιμής να δώσουμε τη μάχη της επιστροφής τους δίπλα μας, στις δουλειές τους.
Δηλώνουμε τη συμπαράστασή μας στην ΔΙακλαδική Ανοιχτή Συντονιστική Επιτροπή Διαθεσίμων (ΔΙ.Α.Σ.Ε.Δ.) που προέκυψε από μαζική Γενική Συνέλευση των διαθεσίμων (απ’ όλους τους φορείς του δημοσίου) στις 22 Ιανουαρίου και καλούμε όλους τους συναδέλφους είτε έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα είτε όχι να στηρίξουν τις δράσεις της. Όπως τονίζει η ΔΙ.Α.Σ.Ε.Δ., στο πρώτο της Δελτίο Τύπου «Η δράση μας από τα κάτω έχει σαν στόχους την ενεργοποίηση όλων των διαθεσίμων, αλλά και τον καλύτερο συντονισμό όλων των πρωτοβάθμιων σωματείων και ομοσπονδιών, με σκοπό τη συντονισμένη δράση μαζί με τους συναδέλφους μας στους τόπους δουλειάς, για να σταματήσουν οι διαθεσιμότητες-απολύσεις, για να μπει φραγμός στο ξεπούλημα του Δημόσιου Τομέα στους ιδιώτες».

Συνάδελφοι – συναδέλφισσες,
η κατάσταση κοινωνικής καταστροφής που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, ως απόρροια των μνημονιακών πολιτικών που επιβάλει η Τρόικα και οι εγχώριοι σύμμαχοί της, δεν αποτελούν μονόδρομο.
Παρά το αίσθημα ήττας, ανασφάλειας και απογοήτευσης που μεθοδικά διοχετεύουν όσοι μας θέλουν άβουλους και απαθείς, το βέβαιο είναι πως οι εργαζόμενοι, οι νέοι, οι άνεργοι και οι συνταξιούχοι της χώρας δεν έχουν πει την τελευταία τους λέξη.
Ξέρουμε καλά πως όλοι και όλες μαζί μπορούμε να τους σταματήσουμε, να ανατρέψουμε συνολικά την πολιτική που επιβουλεύεται τη ζωή και το μέλλον μας.

Το ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου

Δεν υπάρχουν σχόλια: