Μια σημαντική αλλαγή στη διαδικασία των προσλήψεων το 2014 φέρνει η εγκύκλιος του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης
που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες μέρες και αφορά θέματα αδειών και
διορισμού των δημοσίων υπαλλήλων. Προβλέπεται ότι οι προσλήψεις θα
γίνονται απευθείας χωρίς νέο διαγωνισμό και θα προηγούνται οι
επιτυχόντες παλαιότερων διαγωνισμών του ΑΣΕΠ. Στόχος
της νέας αυτής ρύθμισης είναι η επιτάχυνση της ανανέωσης προσωπικού στο
Δημόσιο και η κατοχύρωση μεγαλύτερης ευελιξίας.
Σύμφωνα με το σκεπτικό του υπουργείου θα κερδηθεί χρόνος επειδή δεν
θα χρειάζεται να εκδοθεί εκ νέου προκήρυξη για την πλήρωση των θέσεων
που αφορούν όμοιους κλάδους-ειδικότητες και πρόσθετα προσόντα. Δεν θα
απαιτείται, δηλαδή, οι υποψήφιοι να υποβάλουν εκ νέου αιτήσεις και
δικαιολογητικά, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στη σημαντική επιτάχυνση
των διαδικασιών προσλήψεων και στην εξοικονόμηση πόρων.
Η επιλογή των διοριστέων στις νέες θέσεις από τους επιλαχόντες, θα γίνεται στο εξής με απόφαση του Α.Σ.Ε.Π.
με βάση τους πίνακες κατάταξης των αντίστοιχων κλάδων – ειδικοτήτων και
επί πλειόνων πινάκων εκείνων που προηγούνται χρονικά και με τη σειρά
που έχουν οι υποψήφιοι σε αυτούς και μετά τον έλεγχο των προσόντων τους.
Οι υποψήφιοι καλούμενοι από το Α.Σ.Ε.Π. να
καταλάβουν την προτεινόμενη σε αυτούς νέα θέση, οφείλουν να δηλώσουν με
γραπτή δήλωσή τους, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από τότε που θα
περιέλθει σε αυτούς η έγγραφη ειδοποίηση του Α.Σ.Ε.Π., αν αποδέχονται τη νέα θέση.
Με την παράγραφο 2 του άρθρου 8 ν.4210/2013 προστίθεται εδάφιο β΄
στην παράγραφο 16 του άρθρου 17 του ν. 2190/1994, όπως ισχύει, σύμφωνα
με το οποίο προβλέπεται ρητώς η υποχρέωση του οικείου φορέα να
αποστείλει στο Α.Σ.Ε.Π. αντίγραφο της σχετικής πράξης ανάληψης υπηρεσίας
μετά την έκδοση της πράξης διορισμού του υπαλλήλου.
Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα άμεσης πρόσληψης προσωπικού από τους
προσωρινούς πίνακες κατάταξης των υποψηφίων με συμβάσεις ορισμένου
χρόνου έως οκτω μήνες μέχρι τη δημοσίευση της ατομικής πράξης διορισμού
Για τις κατά τα ανωτέρω προσλήψεις απαιτείται η έκδοση πράξεων των
αρμοδίων οργάνων των οικείων φορέων, ύστερα από διάθεση των υποψηφίων
από το Α.Σ.Ε.Π., που γίνεται μετά την υποβολή σε αυτό πλήρως
αιτιολογημένων αιτημάτων των οικείων φορέων. Λήγουν αυτοδικαίως χωρίς
την καταβολή οποιασδήποτε αποζημίωσης και οι συμβάσεις των ήδη
προσληφθέντων υποψηφίων που περιλαμβάνονται στον οριστικό πίνακα
διοριστέων, μετά τη δημοσίευση των ατομικών πράξεων διορισμού και την
ανάληψη των καθηκόντων τους, καθώς και μετά την παρέλευση οκταμήνου από
την προσωρινή πρόσληψη, εφόσον δεν έχουν δημοσιευτεί οι οριστικοί
πίνακες διοριστέων.
Διακρίβωση ειδικών γνώσεων ή/και δεξιοτήτων που συνάδουν με τα προσόντα ή τα καθήκοντα των υπό πλήρωση θέσεων
Παρέχεται η δυνατότητα στον οικείο φορέα, προς διακρίβωση ειδικών
γνώσεων ή/και δεξιοτήτων που συνάδουν με τα προσόντα ή τα καθήκοντα των
υπό πλήρωση θέσεων, να ζητήσει από το Α.Σ.Ε.Π. επιπροσθέτως τη
διενέργεια: α) πρακτικής δοκιμασίας ή/και β) εξέτασης των υποψηφίων με
τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή ή άλλων κατάλληλων συσκευών ή/και γ)
ειδικής γραπτής δοκιμασίας με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών
επιλογών, για την αναβάθμιση των στελεχών της δημόσιας διοίκησης και των
παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, και της
διασφάλισης της πρόσληψης υποψηφίων που ξεχωρίζουν όχι μόνο με βάση τα
τυπικά προσόντα τους, αλλά και με βάση την αξιολόγηση των ουσιαστικών
ικανοτήτων και δεξιοτήτων που συνθέτουν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα
(profile) που αφορούν κάθε θέση εργασίας.
Συμμετοχή του Α.Σ.Ε.Π. στις διαδικασίες κατάταξης και επιλογής του
επικουρικού προσωπικού στα νοσοκομεία και τις Μονάδες Κοινωνικής
Φροντίδας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Για την επίσπευση των διαδικασιών κατάταξης και επιλογής των
υποψηφίων για την κάλυψη των θέσεων επικουρικού προσωπικού στα
νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. και στις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας και
Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αλλά και για την ενίσχυση του κύρους των ως άνω
διαδικασιών με τη συμμετοχή του Α.Σ.Ε.Π. σε αυτές, ως αρμοδίου, εκ του
Συντάγματος, οργάνου για την επιλογή του πάσης φύσεως (πλην του
ιατρικού) στο Δημόσιο, στις διατάξεις του άρθρου 9 του ν.4210/2013, με
τις οποίες προστίθενται εδάφια στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν.
3329/2005, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 6 του ν.
4052/2012, προβλέπεται ότι: «Η πρόσληψη του επικουρικού αυτού προσωπικού
με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου τελεί υπό τον
έλεγχο του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.). Το
Α.Σ.Ε.Π. κατά την άσκηση της ανωτέρω αρμοδιότητάς του εφαρμόζει, όπου
είναι απαραίτητο, τις σχετικές διατάξεις του ν. 2190/1994, όπως ισχύει.
Οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης
καθορίζονται με απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εργασίας, Κοινωνικής
Ασφάλισης και Πρόνοιας, μετά από πρόταση του Α.Σ.Ε.Π.».
Τοποθέτηση διοριστέων κατηγορίας ΔΕ και ΥΕ του ν. 2643/1998 στους Ο.Τ.Α.
Δύναται να πραγματοποιηθούν οι διορισμοί των επιτυχόντων
προστατευομένων ατόμων του ν. 2643/1998 κατηγορίας ΥΕ και ΔΕ, όλων των
κλάδων και ειδικοτήτων, σε θέσεις ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, που είχαν
ανασταλεί σε εφαρμογή των διατάξεων της παρ. ΣΤ΄ του άρθρου 1 του ν.
4093/2012 (Α΄ 222), έως τις 31.12.2016, σε κενές θέσεις άλλων υπηρεσιών
και φορέων του δημοσίου στους νομούς που αυτοί έχουν τοποθετηθεί, με
βάση τις προτεραιότητες της πολιτικής προσλήψεων και τα προσόντα των
διοριστέων, κατόπιν έκδοσης απόφασης του Υπουργού Διοικητικής
Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Με την ως άνω ρύθμιση επιτυγχάνεται η αποκατάσταση όλων των
επιτυχόντων του ν. 2643/1998 οι οποίοι αναμένουν τρία και πλέον έτη την
ολοκλήρωση των διαδικασιών για την πρόσληψή τους και είναι σύμφωνη με το
θεσμικό πλαίσιο που στόχο έχει την προστασία των εν λόγω
προστατευομένων εντάσσοντάς τους, μεταξύ άλλων, στο στελεχιακό δυναμικό
του δημοσίου τομέα με βάση τα προσόντα που κατέχουν σήμερα.
Οι λεπτομέρειες και κάθε ειδικότερο θέμα της διαδικασίας των ως άνω
διορισμών θα ρυθμιστούν με απόφαση του Υπουργού Διοικητικής
Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Διαδικασία διορισμού των αθλητών που έτυχαν διάκρισης.
Τροποποιούνται οι διατάξεις της παρ.9 του άρθρου 34 του ν.2725/1999,
όπως ισχύουν, ως προς την τοποθέτηση των υπό διορισμό αθλητών, οι οποίοι
πλέον δύνανται να διορίζονται με βάση τα τυπικά προσόντα που κατέχουν
σήμερα και τις παρούσες υπηρεσιακές ανάγκες σε κενές οργανικές ή
συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις, σε υπηρεσίες ή φορείς του Δημοσίου
στους νομούς που έχουν επιλέξει με την αρχική τους αίτηση κατόπιν
έκδοσης απόφασης του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης.
Η εν λόγω ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να ολοκληρωθεί η
διαδικασία διορισμού των διακριθέντων αθλητών, λαμβάνοντας υπόψη τις
πραγματικές ανάγκες των φορέων του δημοσίου που πρέπει να καλυφθούν,
αλλά και του γεγονότος ότι από την αίτηση διορισμού έως το διορισμό
μεσολαβεί μεγάλο διάστημα και σε πολλές περιπτώσεις τα τυπικά προσόντα
των υπό διορισμό αθλητών έχουν μεταβληθεί.
Επισημαίνεται ότι:
Για όσους αθλητές έτυχαν διάκρισης μέχρι και την 31η.12.2009 αλλά δεν
έχουν υποβάλει σχετική αίτηση διορισμού μέχρι και την ημερομηνία
δημοσίευσης του ν. 4210/2013, ήτοι μέχρι την 21η.11.2013, το δικαίωμα
διορισμού καταργείται.
Η διαδικασία καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα που αφορά το
διορισμό των διακριθέντων αθλητών, κατά τα ανωτέρω, θα ρυθμιστούν με
απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης.
Πηγή: aftodioikisi.gr
Θεωρώ ότι προάγει αδικίες αυτή η εγκύκλιος. Αδικεί νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας με πλούσια προσόντα, αποκλείει παλαιότερους που ενδεχομένως έχουν προσθέσει προσόντα σε σχέση με παλαιότερες αιτήσεις(ίσως και περισσότερα από τους επιλαχόντες), διαιωνίζει παλιές προκηρύξεις, η «επιτάχυνση» ως πρόσχημα από μόνη της δεν λέει απολύτως τίποτα όταν πλήττει την αξιοκρατία και τις ίσες ευκαιρίες όλων των πολιτών στην αγορά εργασίας, φωτογραφίζει υποψηφίους, κτλ κτλ.
Θεωρώ ότι προάγει αδικίες αυτή η εγκύκλιος. Αδικεί νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας με πλούσια προσόντα, αποκλείει παλαιότερους που ενδεχομένως έχουν προσθέσει προσόντα σε σχέση με παλαιότερες αιτήσεις(ίσως και περισσότερα από τους επιλαχόντες), διαιωνίζει παλιές προκηρύξεις, η «επιτάχυνση» ως πρόσχημα από μόνη της δεν λέει απολύτως τίποτα όταν πλήττει την αξιοκρατία και τις ίσες ευκαιρίες όλων των πολιτών στην αγορά εργασίας, φωτογραφίζει υποψηφίους, κτλ κτλ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου