Το νέο έτος θα κάνει την πολιτιστική μας ατζέντα πλούσια και
ενδιαφέρουσα. Όρεξη να έχουμε, και φυσικά χρήματα, να τρέχουμε στους
κινηματογράφους, στα θέατρα, στα μουσεία, στα βιβλιοπωλεία. Το «Ποντίκι
Art»… βιάζεται να σας ενημερώσει για τις νέες παραστάσεις και τις
καινούργιες ταινίες, για τις νέες εκδόσεις αγαπημένων συγγραφέων, για
τις επόμενες βόλτες στα μουσεία, για τις βραδινές εξόδους στις μουσικές
σκηνές.
Ξεχωρίσαμε κάποιες πολιτιστικές «στιγμές» του καινούργιου έτους, που εμείς περιμένουμε πώς και πώς. Πέρα, όμως, από εκδηλώσεις και events, στέλνουμε και ένα ραβασάκι στον υπουργό Πολιτισμού και του υπενθυμίζουμε τι περιμένουμε από αυτόν και το υπουργείο του...
Ξεχωρίσαμε κάποιες πολιτιστικές «στιγμές» του καινούργιου έτους, που εμείς περιμένουμε πώς και πώς. Πέρα, όμως, από εκδηλώσεις και events, στέλνουμε και ένα ραβασάκι στον υπουργό Πολιτισμού και του υπενθυμίζουμε τι περιμένουμε από αυτόν και το υπουργείο του...
ΣΙΝΕΜΑ
Ελπίζουμε σε νέα ελληνικά Όσκαρ
Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια εξαιρετικοί σκηνοθέτες μάς έχουν
καλομάθει, άλλοτε με λιγότερο και άλλοτε με περισσότερο συναρπαστικές
ταινίες, αποδεικνύοντας ότι η κρίση μόνο καλό έκανε στον ελληνικό
κινηματογράφο! Τρομερά ενδιαφέρουσες θεματολογίες, εξαιρετικά σενάρια
κινηματογραφημένα με προσωπικό στιλ και συχνά εκπληκτικές ερμηνείες των
ηθοποιών που συμμετέχουν, στέλνουν τελικά τις ταινίες αυτές σε διεθνή
φεστιβάλ όπου θριαμβεύουν.
Έτσι, ο ταλαντούχος Γιάννης Οικονομίδης ανοίγει τον... χορό έχοντας
πάρει το διαβατήριο για επίσημη συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του
Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου με την πιο φιλόδοξη μέχρι τώρα
ταινία του, το «Μικρό ψάρι». Μεγάλη διανομή σημαντικών ηθοποιών, με
προεξέχοντα τον πρωταγωνιστή του Βαγγέλη Μουρίκη, υπόσχεται ένα δυνατό
αποτέλεσμα και πολλά διεθνή βραβεία.
Μεγάλες προσδοκίες έχουμε από τη νέα ταινία του Πάνου Χ. Κούτρα
«Xenia», η οποία καταπιάνεται με την κρίση ταυτότητας δύο έφηβων
Αλβανών, οι οποίοι εν μέσω κρίσης νιώθουν ξαφνικά ξένοι μέσα σε μία χώρα
που ήταν η μόνη «πατρίδα» που γνώρισαν. Παράλληλα, οι σινεφίλ θα έχουν
τη δυνατότητα μέσα στο 2014 να δουν στην οθόνη την πρώτη μεγάλου μήκους
ταινία του βραβευμένου στη Βενετία Γιώργου Ζώη «Stage fright», τη νέα
δουλειά του Σύλλα Τζουμέρκα «Το σάρωμα», όπως και της Αθηνάς Τσαγγάρη.
Τέλος, και την πρώτη αγγλόφωνη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου με τίτλο «The
lobster» («Ο αστακός»).
Όσον αφορά τις ξένες ταινίες, έχουμε πολλά να περιμένουμε: «Οδηγός
διαπλοκής» («American Hustle») του Ντέιβιντ Ράσελ με τον Κρίστιαν Μπέιλ –
βασισμένο σε μεγάλο σκάνδαλο διαφθοράς της δεκαετίας του ’70 –,
«Φιλομένα» του Στίβεν Φρίαρς με την εξαιρετική Τζούντι Ντενς στον ρόλο
μιας γυναίκας που μεγάλωσε σε μοναστήρι επειδή έμεινε έγκυος στην
εφηβεία της, αφού πρώτα της πήραν το παιδί που γέννησε, την ασπρόμαυρη
«Νεμπράσκα» του Αλεξάντερ Πέιν, ένα ταξίδι αποκαλύψεων και αυτογνωσίας.
Σύντομα θα κάνει και την ελληνική του πρεμιέρα το πολυαναμενόμενο
«Nymphomaniac» του ανυπέρβλητου Λαρς Φον Τρίαρ. Από τον Ουές Άντερσεν θα
δούμε το «Ξενοδοχείο Γκραν Μπούνταπεστ» με τον Ραλφ Φάινς, που
διαδραματίζεται στον μεσοπόλεμο, ενώ ο Άρον Αρονόφσκι επιστρέφει με την
υπερπαραγωγή «Η Κιβωτός του Νώε». Την άνοιξη, ο Ρώσος Αλεξάντερ
Σοκούροφ, που είχε γυρίσει την ταινία - μονοπλάνο μέσα στο Ερμιτάζ, θα
κάνει πιθανότατα πρεμιέρα στις Κάννες με μία ακόμα ταινία γυρισμένη σε
μουσείο, τη «Φραγκοφωνία: Το Λούβρο κατά τη γερμανική κατοχή». Μέσα στον
χρόνο αναμένεται και η ταινία που γυρίζει ο Ρομάν Πολάνσκι επάνω στην
υπόθεση Ντρέιφους με τίτλο «D». Αρχές καλοκαιριού θα υποδεχτούμε δύο
blockbuster με ελληνικά θέματα, το «300: Η άνοδος της Αυτοκρατορίας» και
το «Ηρακλής: Οι θρακικοί πόλεμοι».
ΧΟΡΟΣ
Ο Σοπέν στη Λυρική
Ο χορός, είτε μέσω του Φεστιβάλ Αθηνών είτε χάρη στο Φεστιβάλ Χορού της
Καλαμάτας, έχει αποκτήσει πια μία περίοπτη θέση στην Ελλάδα. Τρεις
σημαντικοί οργανισμοί έχουν ήδη ανακοινώσει το πρόγραμμά τους για το
2014. Η Εθνική Λυρική Σκηνή, λοιπόν, επαναλαμβάνει τον Φεβρουάριο την
παλιότερη επιτυχία του μπαλέτου «Ταξίδι στην αιωνιότητα», βασισμένη στη
μουσική της Ελένης Καραΐνδρου για τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου
και σε χορογραφία του διευθυντή του Μπαλέτου της Λυρικής Ρενάτο
Τζανέλλα. Ο ίδιος θα υπογράψει μέσα στον Μάρτιο μία νέα εκδοχή της
«Λίμνης των κύκνων» του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι. Αμέσως μετά, ακολουθεί
το μπαλέτο «Ερωτευμένος Σοπέν» του Γιανίκ Μποκέν, εμπνευσμένο από το
επιστολικό μυθιστόρημα του Γκαίτε «Τα πάθη του νεαρού Βέρθερου» σε
μουσική Σοπέν με έργα για πιάνο.
Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έρχονται τον Απρίλιο τα Grands Ballets
Canadiens με τη χορογραφία του Οχάντ Ναχαρίν «Minus One», ενώ τον Μάιο
ακολουθεί η ομάδα του Σεμπαστιάν Λεφρανσουά Trafic de Styles, ο οποίος
υπογράφει έναν «Ρωμαίο και Ιουλιέττα» υπό τους ήχους χιπ χοπ μουσικής.
Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον σύγχρονο
χορό, ξεκινάει δυναμικά, 1 - 7 Φεβρουαρίου, το 1ο Φεστιβάλ Νέων
Χορογράφων. Τέσσερις Ελληνίδες χορογράφοι που ζουν και εργάζονται στο
εξωτερικό, οι Χριστίνα Γουζέλη, Λενιώ Κακλέα, Ελπίδα Ορφανίδου και
Παναγιώτα Καλλιμάνη, μαζί με τον Αυστραλό Πολ Μπλάκμαν, ο οποίος
δουλεύει συχνά στην Ελλάδα, θα παρουσιάσουν νέες χορογραφίες τολμηρού
πειραματισμού και φρέσκιας οπτικής. Στις 23 Φεβρουαρίου το πρόγραμμα
«Dancing to connect» φέρνει στη σκηνή έφηβους από πέντε σχολεία της
Αθήνας και από άλλα πέντε της Πάτρας για να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα
της δουλειάς τους. Παρομοίως η νεοσύστατη ομάδα «65+», συμμετέχοντες
ενός άλλου προγράμματος με επίδοξους χορευτές άνω των 65 ετών, οι οποίοι
παρακολούθησαν σεμινάρια την περασμένη χρονιά, θα δείξουν τη δική τους
δουλειά (21 - 23 Μαρτίου). Στις 23 Απριλίου έρχεται ο σημαντικός Ισπανός
χορευτής Ισραέλ Γκαλβάν, ο οποίος με τη χορογραφία του «Lo Real-Le
Reél-The Real» προσπαθεί να προσεγγίσει με μία νέα γλώσσα φλαμένκο τους
διωγμούς των Ρομά κατά τη διάρκεια των δεκαετιών ’30 και ’40 από τα
φασιστικά καθεστώτα της Ευρώπης. Θα τον πλαισιώνουν οι δύο εξαιρετικές
χορεύτριες Μπελέν Μάγια και Ισαμπέλ Μπαγιόν, καθώς και μία μπάντα
μουσικών και τραγουδιστών, ηθοποιοί και χορευτές.
Στις 23 Μαΐου σηκώνει αυλαία ο Δημήτρης Παπαϊωάννου με μία νέα
παράσταση. Πολυαναμενόμενη για τους θαυμαστές του σπουδαίου δημιουργού,
ακόμα δεν έχει φανερώσει τα χαρτιά του τόσο θεματικά όσο και για το
μέγεθος της διανομής και τους υπόλοιπους συντελεστές.
ΘΕΑΤΡΟ
Ο «Φάουστ» και ο Αβρανάς
Στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση στις 15 Ιανουαρίου κάνει
πρεμιέρα ο «Φάουστ» σε σκηνοθεσία του Μιχαήλ Μαρμαρινού με τον Ακύλλα Κα
ραζήση, τη Θεοδώρα Τζήμου, την Εύη Σαουλίδου κ.ά. Το Δημοτικό Θέατρο
Πειραιά ανεβάζει ρυθμούς κι ετοιμάζεται τον Μάρτιο να φιλοξενήσει τους
«Καυγάδες στην Κιότζα» σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, ενώ βρίσκεται
και σε συζητήσεις με τον Γιάννη Χουβαρδά για το ανέβασμα του έργου του
Ο’ Νιλ «Το μακρύ ταξίδι της μέρας μέσα στη νύχτα». Στο μεταξύ, όμως, ο
Γιάννης Χουβαρδάς συμπράττει για πρώτη φορά με την Εθνική Λυρική Σκηνή,
ώστε να δούμε στις αρχές του καλοκαιριού στο Ηρώδειο τον «Ντον Τζιοβάνι»
του Μότσαρτ σε δική του σκηνοθεσία. Θεατρική παράσταση με τη
σκηνοθετική υπογραφή του –βραβευμένου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της
Βενετίας για την ταινία «Miss Violence» – Αλέξανδρου Αβρανά θα ανέβει
μέσα στον Ιανουάριο στο Θέατρο «Βασιλάκου». Τίτλος του έργου, «Gagarin
Way». Στο μεταξύ τόσο στο Εθνικό Θέατρο όσο και στο ΚΘΒΕ μεσούσης της
σεζόν έχουμε να περιμένουμε – τουλάχιστον ως προς τις προδιαγραφές τους
– μεγάλες πρεμιέρες. Στο Εθνικό περιμένουμε τον «Μέγα Ιεροεξεταστή –
Κεφάλαιο από τους αδελφούς Καραμαζόφ» του Ντοστογιέσφκι σε σκηνοθεσία
του καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου Σωτήρη Χατζάκη, όπου θα παίζει η
Μάρια Μόργκενστεν, το «Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε» του Πιραντέλο σε
σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά με τους Ξένια Καλογεροπούλου, Μηνά
Χατζησάββα (τέλη Ιανουαρίου), την «Πρόβα Νυφικού» της Ντόρας
Γιαννακοπούλου σε σκηνοθεσία του Βασίλη Βαφέα (Φεβρουάριος), με έναν
μεγάλο θίασο, αλλά και την «Τρελή του Σαγιώ» του Ζιροντού σε σκηνοθεσία
του Πέτρου Ζούλια με την Άννα Παναγιωτοπούλου (Μάρτιος), καθώς και τον
«Μεφίστο» των Αριάν Μνουσκίν - Κλάους Μαν σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη
(Απρίλιος). Στο μεταξύ, στο ΚΘΒΕ βαριά χαρτιά φιλοδοξούν να αποτελέσουν
τόσο «Το γλυκό πουλί της νιότης» του Τενεσί Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία
Βασίλη Νικολαΐδη, με πρωταγωνιστές τους Κοραλία Καράντη και Μέμο Μπεγνή
(Φεβρουάριος), όσο και «Η μικρή μας πόλη» του Θόρτον Ουάιλντερ σε
σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου Γιάννη Βούρου, με
τους Αριέτα Μουτούση, Μαριαλένα Ροζάκη (Απρίλιος). Και τα δύο έργα
ανεβαίνουν για πρώτη φορά από το ΚΘΒΕ.
ΒΙΒΛΙΑ
Όστερ, Μπαρνς και ανέκδοτος Παπαδιαμάντης
Λογοτεχνία υψηλού επιπέδου, ιστορία, δοκίμιο, ποίηση, φιλοσοφία,
αστυνομική λογοτεχνία, τίτλοι όλου του φάσματος της εκδοτικής
δραστηριότητας θα εμφανιστούν στις προθήκες των βιβλιοπωλείων το 2014.
Κάποιοι συγγραφείς απαντούν στα μεγάλα ερωτήματα του καιρού μας, κάποιες
ιστορίες έχουν κοινά γνωρίσματα, οι λογοτεχνίες συνομιλούν, τα θέματα
είναι όσοι και οι άνθρωποι και κάποια βιβλία μας προκαλούν να τα
φυλλομετρήσουμε.
Δοκίμια σημαντικών οικονομολόγων και στοχαστών, όπως ο Μαρκ Μαζάουερ, ο
Τζον Κένεθ Γκαλμπρέιθ, ο Ντανιέλ Κοέν, η Σιμόν Βέιλ, που ερμηνεύουν την
κρίση και δίνουν απαντήσεις στα προβλήματα του καιρού μας, θα
κυκλοφορήσουν τους επόμενους μήνες. Το εμβληματικό έργο της φιλοσόφου
και ακτιβίστριας Σιμόν Βέιλ, η «Ανάγκη για ρίζες», που γράφτηκε το 1949,
θα κυκλοφορήσει από τον Κέδρο και συνοδεύεται από τον πρόλογο του Τ.Σ.
Έλιοτ.
Στις προθήκες των βιβλιοπωλείων θα συναντήσουμε μυθιστορήματα των Πολ
Όστερ, Τζ.Μ. Κουτσί, Τζούλιαν Μπαρνς, Φίλιπ Κερ, Τζο Νέσμπο, Ζιλμπέρ
Σινουέ, Ρικάρντο Πίλια, Μίλοραντ Πάβιτς, αλλά και Κρισναμούρτι,
Παπαδιαμάντη, Βιζυηνό και τρία ανέκδοτα θεατρικά έργα του Ιάκωβου
Καμπανέλλη σε έναν συλλογικό τόμο. Από τους Έλληνες επιστρέφουν με νέα
βιβλία ο Θωμάς Κοροβίνης, ο Θανάσης Νιάρχος, ο Δημήτρης Σωτάκης, η Σοφία
Νικολαΐδου, ο Γιάννης Ρεμούνδος. Χαράς ευαγγέλια για τους λάτρεις της
αστυνομικής λογοτεχνίας, αφού στις προθήκες των βιβλιοπωλείων θα βρουν
το «Γυάλινο κλειδί», το αγαπημένο μυθιστόρημα του Ντάσιελ Χάμετ, αλλά
και Γιάννη Μαρή, Ζορζ Σιμενόν και τους σύγχρονους Χόκαν Νέσερ, Καμίλα
Λέκμπεργ.
Το τελευταίο βιβλίο της βραβευμένης με Νόμπελ Άλις Μονρό, «Dear life»
(Μεταίχμιο), μεταφράζεται ήδη από τη Σοφία Σκουλικάρη και θα το δούμε
στις προθήκες των βιβλιοπωλείων την άνοιξη του 2014. Στις αρχές του
χρόνου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ερμής η τριλογία της Πηνελόπης Δέλτα
«Ρωμιοπούλες». Πρόκειται για ένα ιστορικό και σε μεγάλο βαθμό
αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα, που εκτείνεται από το 1895 ώς τις εκλογές
του 1920 και την πτώση του Βενιζέλου.
ΜΟΥΣΙΚΗ
Χαρούλα - Τάνια και η «Μήδεια» της Καραΐνδρου
Αν και τα γραφεία παραγωγής συναυλιών κρατάνε ως επτασφράγιστο μυστικό
τα σχέδιά τους για το 2014, καταφέραμε να εκμαιεύσουμε μερικά γεγονότα
που χρήζουν προσοχής. Τον Ιανουάριο ξεκινάει εμφανίσεις η Δήμητρα
Γαλάνη στο «Passport». Με ζωηρό ενδιαφέρον αναμένεται και η συναυλία της
Μαρίας
Φαραντούρη και του τζαζίστα Τσαρλς Λόιντ στο Ηρώδειο τον Ιούνιο, για
πρώτη φορά με τη σύμπραξη του Σωκράτη Σινόπουλου στην πολίτικη λύρα και
του
Γιάννη Σπάθα στην ηλεκτρική κιθάρα. Σε περιοδεία στην επαρχία θα βγει
νωρίς νωρίς η Νατάσσα Μποφίλιου. Σύμπραξη της νέας χρονιάς θα μπορούσε
να
θεωρηθεί η επί σκηνής συνύπαρξη της Χαρούλας Αλεξίου με την Τάνια
Τσανακλίδου στο Anodos Live Stage από τις αρχές Φεβρουαρίου. Δίσκους
καινούργιους ετοιμάζουν η Λένα Πλάτωνος σε ποίηση Γιώργου Χρονά με
ερμηνευτή τον Παντελή Θεοχαρίδη, που θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά από
την Οδό Πανός, και η Σαβίνα Γιαννάτου για την ECM με τους Primavera en
Salonico. Mέσα στο ’14 προβλέπεται να κυκλοφορήσει και ο
πολυαναμενόμενος, εδώ και δύο χρόνια, νέος δίσκος της Ελευθερίας
Αρβανιτάκη, αλλά και καινούργια δουλειά του Σωκράτη Μάλαμα, ενώ η
δισκογραφημένη συνάντηση της Ελένης Καραΐνδρου με τη «Μήδεια» στη
μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά έχει δρομολογηθεί για τις αρχές
Φεβρουαρίου.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Όταν ο έρωτας εμπνέει
Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης μετά τη μεγάλη έκθεση για τον Έρωτα, που
έκανε την περίοδο 2009 - 2010, ετοιμάζεται το 2014 για τις επόμενες δύο
μεγάλες εκθέσεις αυτής της τριλογίας, δηλαδή την Υγεία και τον Θάνατο ή
αλλιώς το «Επέκεινα». Η έκθεση «Ίασις, Υγεία, Νόσος και Θεραπεία – Από
τον Όμηρο ώς τον Γαληνό», θα ανοίξει τον ερχόμενο Νοέμβριο στην Αθήνα
και, όπως είπε στο «Ποντίκι Art» ο διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής
Τέχνης, «θα είναι μια μεγαλειώδης έκθεση, ανάλογη εκείνης για τον
Έρωτα». Τριακόσια αρχαία αντικείμενα και έργα τέχνης από 41 μουσεία και
10 χώρες, όπως αγάλματα, ανάγλυφα, αγγεία, κοσμήματα, θα αφηγηθούν την
καθημερινή αγωνία για την υγεία, τη φροντίδα στον δημόσιο και τον
ιδιωτικό βίο, την κοινωνική θέση του γιατρού στην αρχαιότητα. Κάποια θα
ταξιδέψουν για πρώτη φορά, όπως ο Μαύρος Ασκληπιός, που αποκαλύφθηκε το
1725 και δεν έχει μετακινηθεί ποτέ από τη Ρώμη. Η πιο μεγάλη υπαρξιακή
αγωνία του ανθρώπου, ο θάνατος, είναι το τρίτο μέρος της τριλογίας του
μουσείου, που θα εγκαινιαστεί στο Ίδρυμα Ωνάση της Νέας Υόρκης, τον
Δεκέμβριο του 2014. Η έκθεση με τίτλο «Επέκεινα – Βeyond. Όψεις του
Θανάτου στην ελληνική αρχαιότητα», θα διατρέξει όλες τις ιδέες για τη
μετά θάνατον ζωή, τις δοξασίες και τα ταφικά έθιμα από τα ομηρικά ώς τα
ελληνιστικά χρόνια.
ΥΠΠΟ
Ζητούνται λύσεις, κ. Παναγιωτόπουλε
Η απόσταση ανάμεσα στο τι περιμένουμε από τον υπουργό Πολιτισμού τη
χρονιά που έρχεται και στο τι τελικά θα δούμε μοιάζει τεράστια, αφού
είναι αλήθεια πως καμία πολιτική δεν ασκείται σε κενό ιστορικό και
φυσικά ιδεολογικό.
Θα περιμέναμε, για παράδειγμα, ο υπουργός Πολιτισμού να φανεί
αδιάλλακτος στο ενδεχόμενο το υπουργείο του οποίου προΐσταται να γίνει
μία από τις δεξαμενές απολύσεων για να πιαστεί ο στόχος των 15.000
απολυμένων δημοσίων υπαλλήλων το 2014, αν όμως δεν αποτελούσε μέλος μιας
κυβέρνησης που υποτάσσεται στην τρόικα.
> Αν ο υπουργός Πολιτισμού δεν ήταν συμμέτοχος στις αποφάσεις
διάλυσης του Δημοσίου θα περιμέναμε τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί
χώροι να αποκτήσουν προσωπικό ικανό αριθμητικά να καλύψει τις ανάγκες,
που σήμερα καλύπτονται με τη μαύρη εργασία των προσλήψεων από ΜΚΟ.
Θα περιμέναμε για το 2014 να βρεθεί μια ουσιαστική λύση για την τύχη
του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, αν ο υπουργός Πολιτισμού δεν έπρεπε να
ακολουθήσει τη γενική πολιτική λουκέτων σε φορείς του Δημοσίου. Όπως,
επίσης, θα περιμέναμε μία λύση που θα επιτρέπει στο Ταμείο Αρχαιολογικών
Πόρων να αυξήσει τα έσοδά του από δραστηριότητες, όπως πώληση
αντιγράφων και εκδόσεων, αλλά και αυτό χρειάζεται ανθρώπους και όχι
εργαστήρια που φυτοζωούν.
>Αν ο υπουργός Πολιτισμού αντιλαμβανόταν τον πολιτισμό ως μια
παιδευτική διαδικασία διαρκείας και όχι ως προϊόν, θα περιμέναμε η σχέση
τουρισμού - πολιτιστικής κληρονομιάς να μην εξαντλείται σε ρυθμίσεις
για τους θαμώνες των κρουαζιερόπλοιων. Τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί
χώροι αναπνέουν και ζωντανεύουν όταν η κοινωνία που τα περιβάλλει μπορεί
να τα απολαμβάνει όλο τον χρόνο.
>Με τον ίδιο τρόπο και ο εγχώριος κινηματογράφος θα ζωντανέψει με
πραγματική στήριξη από την παραγωγή ώς τη διανομή και όχι μόνο με
κίνητρα για ξένες παραγωγές στην Ελλάδα του ήλιου και της θάλασσας.
Διότι, αν περιοριστεί κανείς στο δεύτερο, τότε δεν μιλάμε για
κινηματογραφική πολιτική, αλλά για μπανανία.
>Όσο για το θέατρο, πράγματι με συναίνεση απ’ όλες τις πτέρυγες της
Βουλής ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις αδειοδοτήσεις των θεάτρων και
άρχισαν να δίνονται οι επιχορηγήσεις που βάλτωναν. Όταν, όμως, ο
υπουργός Πολιτισμού καθίσει σ’ ένα τραπέζι με τους ανθρώπους του
θεάτρου, κάτι που θα γίνει στο επόμενο διάστημα, θα πρέπει να ακούσει
τις πραγματικές ανάγκες και να θέσει ένα σαφές πλαίσιο θεατρικής
πολιτικής, ώστε να ξέρει καθένας τι μπορεί να περιμένει. Και, τέλος, αν ο
υπουργός Πολιτισμού θέλει να τιμήσει τον Μάνο Χατζιδάκι, αφού το 2014
συμπληρώνονται 20 χρόνια από τον θάνατό του, οφείλει να βγάλει από το
οικονομικό τέλμα την Ορχήστρα των Χρωμάτων. Αυτό θα ήταν μία αληθινή και
ουσιαστική πράξη τιμής.
>Με λιγότερα χρήματα στον προϋπολογισμό, θα αντιμετωπίσει πρόσθετα
προβλήματα. Ιδίως στον μεγάλο τομέα του ΕΣΠΑ, όπου πολλά και σημαντικά
προγράμματα τρέχουν με ταχύτατους ρυθμούς και το υπουργείο πρέπει να
βάλει τα ποσά της εθνικής συμμετοχής. Θυμίζουμε πως είναι το υπουργείο
που πρωτεύει στις απορροφήσεις όλων των κοινοτικών πόρων.
Συνεργάστηκαν: Σόνια Μαγγίνα, Αντώνης Μποσκοΐτης, Δήμητρα Μυρίλλα, Χρήστος Παρίδης, Σοφία Στυλιανού, Κωστούλα Τωμαδάκη
Πηγή: topontiki.gr
Εμείς περιμένουμε και μια ουσιαστική αλλαγή στην ηγεσία του ΥΠΠΟ, μ' ένα άνθρωπο ικανό, γνώστη, δραστήριο και δημιουργικό. Έναν υπουργό που θα σέβεται τον πολιτισμό και τους εργαζόμενους σ' αυτόν και δεν θα είναι απλά διακοσμητικός που εξαργύρωσε την πολιτική του στήριξη με μια θέση κι ένα ακόμα ένα αξίωμα και θα κρύβεται όταν ο πολιτισμός εκπέμπει σε όλους τους τομείς SOS.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου