ΝΕΑ ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΠΟ ΦΕΤΟΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΑ, ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΑ
Την απαρέγκλιτη εφαρμογή του
ωραρίου εργασίας των εκπαιδευτικών επιχειρεί να εξασφαλίσει το υπουργείο
Παιδείας. Με νομοθετική ρύθμιση που κατέθεσε στη Βουλή προβλέπεται η τήρηση
απουσιολογίου για τους δασκάλους και τους καθηγητές. Πρόκειται για το Βιβλίο
Παρουσίας Προσωπικού, όπου θα καταγράφεται καθημερινά η ώρα προσέλευσης και
αποχώρησης ή η απουσία τους. Την ευθύνη για την ενημέρωση του βιβλίου θα έχει ο
διευθυντής.
Aπουσιολόγιο για δασκάλους και
καθηγητές καθιερώνει από φέτος το υπουργείο Παιδείας σε όλα τα σχολεία της
Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Με ρύθμιση, που κατατέθηκε χτες
στη Βουλή σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος, προβλέπεται η καθημερινή
τήρηση «Βιβλίου Παρουσίας Προσωπικού (ΒΠΠ)» της δημόσιας εκπαίδευσης που
απασχολείται με οποιαδήποτε φύσεως σχέση σε αυτή.
Ο διευθυντής κάθε σχολείου και ο
προϊστάμενος κάθε άλλης υπηρεσιακής μονάδας του υπουργείου είναι αρμόδιος και
υπεύθυνος για την καθημερινή τήρηση και σύνταξη του «ατομικού δελτίου παρουσίας
προσωπικού». Στο δελτίο αυτό θα αναγράφονται τα παρακάτω στοιχεία: Ωράριο
εργασίας δασκάλων και καθηγητών (ώρα άφιξης και ώρα αναχώρησης). Οι απόντες
εκπαιδευτικοί, είδος απουσίας (ολιγόωρη ή ολοήμερη), καθώς και κάθε άλλο
αναγκαίο στοιχείο όπως ημερομηνία και χρονολογία και ονοματεπώνυμο
εκπαιδευτικού. Η διαδικασία αυτή θα γίνεται σε καθημερινή βάση από τον
διευθυντή της σχολικής ή υπηρεσιακής μονάδας και με ευθύνη του τα στοιχεία του
ΒΠΠ θα καταχωρίζονται ηλεκτρονικά σε ειδικά διαμορφωμένο πληροφοριακό σύστημα
του υπουργείου Παιδείας. Για το σύστημα αυτό θα υπάρξει απόφαση του υπουργού
Παιδείας με την οποία θα ρυθμίζεται η δημιουργία του ιστοχώρου φιλοξενίας του
πληροφοριακού συστήματος, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτόν, ο τρόπος λειτουργίας του
καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του «απουσιολογίου»
των εκπαιδευτικών.
Οπως αναφέρεται στη ρύθμιση του
υπουργείου Παιδείας, το Βιβλίο Παρουσίας Προσωπικού καθιερώνεται στο πλαίσιο
διασφάλισης της καλύτερης και αποδοτικότερης οργάνωσης του έργου των
εκπαιδευτικών της δημόσιας εκπαίδευσης τόσο στις σχολικές μονάδες όσο και σε
οικείες υπηρεσιακές μονάδες. Στόχος είναι η ορθολογική διαχείριση του
ανθρώπινου δυναμικού και η διαφανής αποτύπωσή του.
Στην ίδια ρύθμιση προβλέπονται
αλλαγές και για άλλα θέματα των εκπαιδευτικών, όπως:
- Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας μπορούν να τοποθετούνται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε άλλη περιοχή μετάθεσης από αυτήν που τοποθετήθηκαν και εντός της ίδιας περιφερειακής διεύθυνσης.
- Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί μπορούν να απασχολούνται με υπερωριακή απασχόληση κατά τις κείμενες διατάξεις, έως το 40% του συνολικού αριθμού των ωρών απασχόλησής τους.
- Διοικητικοί υπάλληλοι ή αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί υπηρετούντες σε περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δύνανται με απόφαση του οικείου περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης να αποσπώνται για την άσκηση διοικητικού έργου σε Δομές Διά Βίου Μάθησης (ΔΔΒΜ), σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΙΕΚ), σε Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ) και σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, εντός της ίδιας περιφερειακής διεύθυνσης. Η απόσπαση διαρκεί για ένα έτος και μπορεί να ανανεώνεται έως και τρεις φορές.
ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Αποσυνδέονται οι οργανικές θέσεις από το ωράριο
Αποσυνδέονται οι οργανικές θέσεις από το ωράριο
Ρύθμιση για τον καθορισμό των
οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης θα καταθέσει το υπουργείο Παιδείας στη Βουλή. Η τροπολογία
προβλέπει οργανικές θέσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς οι οποίες θα είναι
συνδεδεμένες αποκλειστικά και μόνο με το σχολείο, ενώ οι θέσεις αποσυνδέονται
από το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, κάτι που ίσχυε μέχρι τώρα. Η ρύθμιση
αυτή κρίθηκε αναγκαίο να γίνει, καθώς με την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των
εκπαιδευτικών κατά δύο ώρες δημιουργήθηκαν πολλοί πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί.
Οι συνδικαλιστές
Οπως τονίζει μερίδα συνδικαλιστών στο «Εθνος» πρόκειται για μια θετική ενέργεια, διότι αφού όλοι οι εκπαιδευτικοί θα έχουν οργανικές θέσεις δεν θα κινδυνεύουν με απολύσεις. Αλλοι όμως τονίζουν ότι έτσι ελαστικοποιείται το ωράριο των εκπαιδευτικών, δυσκολεύουν οι μεταθέσεις τους και επίσης υπάρχουν ερωτήματα για το τι θα συμβεί εάν κάποιο σχολείο κλείσει ή συγχωνευθεί, αφού η οργανική θέση είναι πλέον συνδεδεμένη με το σχολείο και συνεπώς αν δεν υπάρχει το σχολείο, ο καθηγητής θα πρέπει να τεθεί σε διαθεσιμότητα. Στην τροπολογία του υπουργείου Παιδείας προβλέπεται επίσης οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο (που μπορεί να γίνεται σε μία έως 5 όμορες σχολικές μονάδες) να απασχολούνται σε άλλες ενδοσχολικές δραστηριότητες, στην ενισχυτική διδασκαλία, σε υπηρεσίες διοίκησης κ.λπ.
Οπως τονίζει μερίδα συνδικαλιστών στο «Εθνος» πρόκειται για μια θετική ενέργεια, διότι αφού όλοι οι εκπαιδευτικοί θα έχουν οργανικές θέσεις δεν θα κινδυνεύουν με απολύσεις. Αλλοι όμως τονίζουν ότι έτσι ελαστικοποιείται το ωράριο των εκπαιδευτικών, δυσκολεύουν οι μεταθέσεις τους και επίσης υπάρχουν ερωτήματα για το τι θα συμβεί εάν κάποιο σχολείο κλείσει ή συγχωνευθεί, αφού η οργανική θέση είναι πλέον συνδεδεμένη με το σχολείο και συνεπώς αν δεν υπάρχει το σχολείο, ο καθηγητής θα πρέπει να τεθεί σε διαθεσιμότητα. Στην τροπολογία του υπουργείου Παιδείας προβλέπεται επίσης οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο (που μπορεί να γίνεται σε μία έως 5 όμορες σχολικές μονάδες) να απασχολούνται σε άλλες ενδοσχολικές δραστηριότητες, στην ενισχυτική διδασκαλία, σε υπηρεσίες διοίκησης κ.λπ.
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ - ΜΙΧΑΛΗΣ
ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
Πηγή: ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου