Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της πόλης μας,
δεδομένου του ιστορικού, του κοινωνικού
και του οικονομικού της χαρακτήρα, δεν προέβλεψε, όπως ήταν φυσικό και όπως
έγινε σε όλες σχεδόν τις ελληνικές πόλεις, την ταχεία εξάπλωση της χρήσης των
αυτοκινήτων, τα οποία κατέλαβαν χώρους που προορίζονταν αποκλειστικά για τον
άνθρωπο. Το αποτέλεσμα ήταν εδώ και
αρκετά χρόνια να έχει δημιουργηθεί κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της
πόλης, που έχει σοβαρές συνέπειες στην ποιότητα της ζωής μας.
Η
οικονομική κρίση μάλλον λειτούργησε ως σύμμαχος στον περιορισμό του κυκλοφοριακού, δεδομένης της μείωσης των
αυτοκινήτων που κυκλοφορούν. Η πραγματική
λύση στο πρόβλημα ωστόσο, πρέπει να δοθεί μέσα από την αλλαγή νοοτροπίας που θα περιορίσει τη χρήση του αυτοκινήτου
στο κέντρο και προϋποθέτει μια άλλη πολιτική προσέγγιση από την
πλευρά του Δήμου, ο οποίος μπορεί να διαμορφώσει συνθήκες τέτοιες, που ο
οδηγός να προτιμά να αφήσει το αυτοκίνητό του παρά να το κατεβάσει στο κέντρο.
Αυτή η λύση βέβαια συνυφαίνεται με τη δημιουργία και την αξιοποίηση χώρων
πρασίνου (στρατόπεδο Καψάλη, πάρκο Αϊ Γιώργη, χαρακτηρισμένοι χώροι πρασίνου)
όπως έχουμε επισημάνει με διάφορες αφορμές.
ΑΝΑΡΩΤΙΩΜΑΣΤΕ
Ø
Πόσο ενδεδειγμένη είναι η λύση ενός υπόγειου χώρου
στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, σε χώρο μάλιστα ο οποίος θα μπορούσε να
καλυφθεί από υψηλό πράσινο που τόση ανάγκη έχει η πόλη, όταν το μοναδικό
ιδιωτικό «παρκινγκ» που υπάρχει έχει ακόμη
και σε ώρες αιχμής άδειες θέσεις;
Ø
Πόσα θα είναι τα οικονομικά ωφέλη για το Δήμο σε
σχέση με τα ποσά που θα δαπανηθούν για την κατασκευή του και την ανάπλαση του
περιβάλλοντος χώρου;
Ø
Πόσο επίκαιρη και αξιόπιστη είναι η
συγκοινωνιακή μελέτη που υπαγορεύει μια τέτοια κατασκευή και πόσο σχετίζεται με
τα περιβαλλοντικά δεδομένα της πόλης;
Ø
Κατά πόσο έχουν ληφθεί υπόψη οι πραγματικές
ανάγκες όχι μόνο των κατοίκων του κέντρου, αλλά και ολόκληρης της πόλης;
Ø
Ποιός δημόσιος διάλογος νομιμοποιεί μια τέτοια
απόφαση;
ΟΤΑΝ
Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ, Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ
ΥΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ
ü
Δημιουργία περιφερειακών θέσεων στάθμευσης στις
εισόδους της πόλης (κάποια ήδη υπάρχουν, όπως πχ. είσοδος από Αξό, λαϊκή αγορά)
ü
Σύνδεση κομβικών σημείων της πόλης (πεζόδρομος,
νοσοκομείο, δημαρχείο) με μικρά ευέλικτα λεωφορεία του Δήμου, τα οποία θα
εκτελούν συχνά κυκλικά δρομολόγια για να καλύπτουν τις ανάγκες όσων δεν μπορούν
ή δε θέλουν να περπατήσουν
ü
Καλλιέργεια ασφαλούς περιπατητικής
νοοτροπίας με την επέκταση των
πεζοδρομίων όπου είναι εφικτό, τα οποία όμως δε θα καταληφθούν την επομένη από
τραπεζοκαθίσματα
ü
Δημιουργία ποδηλατοδρόμων, θέσεις στάθμευσης
ποδηλάτων και διάθεση δημοτικών ποδηλάτων για την εξυπηρέτηση των δημοτών
(κοινή πρακτική πολλών ευρωπαϊκών πόλεων αλλά τελευταία και αρκετών ελληνικών)
Καλούμε τη σημερινή διοίκηση του Δήμου
και το Δημοτικό Συμβούλιο να μην προχωρήσει στην υλοποίηση απόφασης για τη
δημιουργία υπόγειου «parking» στο Πάρκο του Αϊ Γιώργη, πριν ξεκινήσει
έναν ουσιαστικό διάλογο με τους πολίτες και ειδικούς επιστήμονες.
ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ,
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου